Mirgojošais zaļais pazudīs - atcerēsimies CSN 54

 
20.oktobris 2005 11:42

Jau ziņots, ka Latvijā no luksoforiem pazudīs zaļais mirgojošais signāls, kas saskaņā ar CSN 56.1.punktu brīdināja, ka drīz iedegsies aizliedzošais signāls.

Daudzi lasītāji uztraucas - kas nu būs? Citi uzskata, ka tas pasliktinās satiksmes drošību, citiem tā nešķiet. Kā tad īsti ir?

Jā, ieraugot zaļo mirgojošo signālu, liela daļa vadītāju pielika soli, lai ātrāk šķērsotu krustojumu. Tikai retais sāka bremzēt, zinot, ka tūlīt iedegsies dzeltenais vai sarkanais signāls.

Tagad dzeltenās gaismas iedegšanās būs pārsteigums. Tā kā daudzi lasītāji bija uztraukti par to, ka it kā nāksies pārkāpt CSN, ja gadīsies iebraukt krustojumā "pa dzelteno", palasīsim dažus CSN punktus:
...
56.2. dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot šo noteikumu 65.punktā minētos gadījumus, un brīdina par gaidāmo signālu maiņu;

65. Ja, iedegoties dzeltenajam signālam vai brīdī, kad satiksmes regulētājs paceļ roku augšā, transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli šo noteikumu 64.punktā noteiktajās vietās var apturēt, tikai strauji bremzējot, šī transportlīdzekļa vadītājs drīkst ceļu turpināt, neapturot transportlīdzekli. Gājējiem, kuri šajā brīdī atrodas uz brauktuves, jāpabeidz to šķērsot vai jāapstājas uz "drošības saliņas".

64. Ja satiksmes regulētāja vai luksofora signāli, izņemot šo noteikumu 59.punktā minēto luksoforu, braukt aizliedz, transportlīdzekļa vadītājam jāaptur transportlīdzeklis pirms stoplīnijas (929.ceļa apzīmējums) vai 541.ceļa zīmes. Ja nav stoplīnijas (929.ceļa apzīmējums) vai 541.ceļa zīmes, transportlīdzeklis jāaptur šādās vietās:
64.1. pirms krustojumiem un citos ceļa posmos − pirms gājēju pārejas, bet vietās, kur tās nav, − pirms luksofora (ja braukt aizliedz satiksmes regulētāja signāls, − pirms brauktuvju krustošanās vietas) tā, lai netraucētu citus transportlīdzekļus un gājējus, kuru kustība ir atļauta;
...

Saliekot šos CSN punktus kopā, nav par ko uztraukties (ja pieņemam, ka mūsu likumsargi būs godprātīgi). Ieraugot dzelteno signālu luksoforā, novērtējiet situāciju - nevajag par katru varu strauji bremzēt - tā tikai iekulsieties nepatikšanās (no aizmugures:). Ja nevarat normāli apturēt savu auto pirms luksofora, brauciet tālāk. Pievērsiet uzmanību 64.punktam - ja pirms krustojuma ir stoplīnija, tad atskaites punkts ir stoplīnija, nevis brauktuvju krustošanās vieta.

Ļoti gribas cerēt, ka mūsu likumsargi nemēģinās izmantot krustojumus savu nosprausto plānu pildīšanai.

iAuto

 
Visi komentāri
 
182844. viesis 20.oktobris 2005 12:04
0 0 Atbildēt

eee gudrie a varbūt no zaļā uzreiz sarkano ... ietaipīsies elektroenerģija utt...

182845. viesis 20.oktobris 2005 12:10
0 0 Atbildēt

Nu ko, lai saka, dēļ urinētājiem palielināsies CSNg skaits t.i. distances neieverošana! Šis fakts katru dienu jau ir novērojams 13. Janvāra ielā, kā iedegas dzeltenais, normālie vadītāji novērtē situāciju un vai nu turpina braukt, jo ir pārāk tuvu stoplīnijai, vai arī lēnām nobremzē, neradot avārijas situāciju. Bet ko dara pārējie, kā ierauga dzelteno, liek pa bremzēm, kas notiek aizmugurē, viņus neuztrauc, jo vainīgs taču ir aizmugurējais!

182847. viesis 20.oktobris 2005 12:25
0 0 Atbildēt

Problēma ir tur, ka 65. punktā ir teikts "drīkst ceļu turpināt", kas neliek turpināt ceļu, ja trasporta līdzekli var apturēt, tikai strauji bremzējot, t.i., neaizliedz strauju bremzēšanu.

Arī punkts par strauju bremzēšanu nav piemērojams, jo šeit IR vajadzība "aizliedzošais luksofora signāls".

Līdz ar to, zinot mūsu vadītāju bailes no CP, kad bieži tiek bremzēts ieraugot CP, kaut gan atļautais ātrums nemaz nav pārsniegts vai bremzēts pie gājēju pārejas, lai gan gājējs vēl ir metru no pārejas ir pamatoti jāuztraucas, ka būs daudz vadītāju, kas strauju bremzēs ieraugot dzelteno gaismu un tādejādi izraisīs avārijas, kurās viņi netiks atzīti par vainīgiem.

Nesaku, ka šī kārtība ir slikta, tikai būtu jāveic plaša izskaidrojošas reklāmas kampaņa un

būtu labāk, ja šīs izmaiņas veiktu visā valstī pēc iespējas īsākā laikā.

182848. viesis 20.oktobris 2005 12:36
0 0 Atbildēt

Ne vienmēr vainīgs ir aizmugurē braucošais. Nesen bija noticis CSNg un novainoja to kurš strauji nobremzēja un tādēļ aizmugurē braucošais ietriecās pakaļā. Ar distanci bija ok:)

182851. viesis 20.oktobris 2005 12:56
0 0 Atbildēt

Ibio, nesaprotu, kāpēc tu nedod vertīgāko no vērtīgākajiem padomiem - nebraukt ar automašīnu vispār?

182853. viesis 20.oktobris 2005 13:10
0 0 Atbildēt

Bet policists teiks, ka tu vareeji nobremzeet ne-strauji, bet tu teiksi, ka nevareeji, ko nu?

182854. viesis 20.oktobris 2005 13:14
0 0 Atbildēt

nu, daudz kur Eiropaa nav mirgojoshais zaljais, nu un ? tur vienkaarshi mazaak visaadu agresiivo loshu, kuri pa pilseetu velk ar +25 un vairaak un nespeej sabremzeeties netikai pie dzeltenaa, bet arii pat pie sakrnaa, un mazaak taadu loshu, kuri pie aatruma virs 30 km/h taa saucamajos "korkjos" neieveero elemntaaro distanci, savukaart citi par katru cenu lien iekshaa katraa spraugaa :D :D :D

182855. viesis 20.oktobris 2005 13:20
0 0 Atbildēt

Ar visu mirgojošo zaļo policists pasaka, ka krustojumu šķērsoji pie sarkanās gaismas (Brīvības & Vairoga krusts). Un policijai ir dziļi pie kājas tāds 65.punkts. Sods no 20 līdz 100 Ls un četri soda punkti. :)))

182859. viesis 20.oktobris 2005 14:04
0 0 Atbildēt

Uzskatu ka veikt tik ievērojamas izmaiņas CSNā tikai tāpēc ka tā ir Eiropā nav pietiekošs pamats, jo uzlabojums no šāda jaunieveduma ir praktiski zēro atšķirībā no krašiwm pārejas periodā.

182861. viesis 20.oktobris 2005 14:20
0 0 Atbildēt

Problēma ir faktā ka nekur likumos nav definēta kas ir "strauja bremzēšana" .

Līdz ar to CP pilnīgi likumīgi var sodīt visus kas brauc pie dzeltenā.

Un vēl CSN bija punkts par atruma izvēli....

Tātad lai būtu korekti - ir jānodefinē strikti - kas ir strauja bremzēšana....

182863. viesis 20.oktobris 2005 14:25
0 0 Atbildēt

tikko biju izgaajis ielaas. Tas ir pisec, kas notiek muusu krustojumos. Ja es buutu ments, es buutu KATRAA krustojumaa VISMAZ 2 mashiinas panjemt par braukshanu krustojumaa zem ljoti veela dzeltenaa. Marshruts: Stabu-Valdemaara - Gjertruudes ielas lidinjsh. Un tie NEBIJA tikai viirieshi, ja juus saprotat, ko es ar to domaaju. :)

Es saprotu, kaapeec jaasaak uztraukties, ka mirgojosho zaljo nonjems pavisam. :):):)

182864. viesis 20.oktobris 2005 14:26
0 0 Atbildēt

* panjeemis

182868. viesis 20.oktobris 2005 14:39
0 0 Atbildēt

Būtībā jau CP bez videokamerām nav liela jēga krustojumos dirnēt - ja vadītājs pārsūdzēs CP instanču lēmumu Administratīvai tiesai un korekti tiesā pierādīs savu taisnību, 85% gadījumu vinnēs. Drīzā nākotnē vēl "komplektā" varēs kadu summiņu morālās kompensācijas piedzīt no CP. Nav vairs tie laiki, kad BEZ pierādījumiem trīs CP tiesā pabazarēs, ka redzējuši visu pareizi un sods ir atbilstošs. Tagad tomēr šadās situācijās tiks prasīti ari pierādījumi - video. Bet, diemžēl, joprojām autovadītāji nav tie aktīvākie pieteikumu rakstītāji Administratīvajā tiesā, un tiesām arī šobrīd ir darba pārslodze, kādēļ ir maz cerību panākt TAISNĪBU atrāk kā pēc pāris gadiņiem...Cerēsim, ka drīzā laikā Administrtīvās tiesas atrisinās organizatoriskās problemas, un būs iespējams lietas nozīmēt likumā noteiktajos termiņos.

182871. viesis 20.oktobris 2005 14:41
0 0 Atbildēt

kad staajaas speekaa?

182872. viesis 20.oktobris 2005 14:42
0 0 Atbildēt

Mūsu menti ir diezgan tupi un absolūtais vairums pat aptuvenā līmenī nepārzin CSN. Tādēļ lielākā problēma mūsu satiskmē ir neadekvāt kontrole, dažreiz nekontrolē vispār, dažreiz sāk sodīt vusus pēc kārtas tikai pēc savas subjektīvā iegribas, un tāda lieta kā izdarītā CSN pārkāpuma izraisītais reālais apdraudējums vispār netiek ņemts vērā (bet tas obligāti ir jāvērtē nosakot sodu, jo ir atškirība vai cilvēks iebrauc piemēram zem ķieģeļa vai zem ķieģeļa, kur atļauts braukt ar atļaujām, t.i., pirmajā gadījumā notiek reāls sd apdraudējums, kam var būt smagas sekas, otrā tiek aizskartas tikai kaut kāda krāna pagarinātāja ambīcijas.

182873. viesis 20.oktobris 2005 14:43
0 0 Atbildēt

Poh|_|j, ka bez kameras nevar panjemt. Kas kait man ar kameru nostaaties krustaa? Aizet, menti, nauda vareetu ripot!!! Un tas vismaz buutu noderiigi, nevis tizlaa aatrumu kjershana. :)

182874. viesis 20.oktobris 2005 14:47
0 0 Atbildēt

Galigi mulki ka nejiesledz mirgosanas bridinajuma signalu

182879. viesis 20.oktobris 2005 17:03
0 0 Atbildēt

Vai tad ir kāds, kas to nezina? Īstenībā sen jau vajadzēja likvidēt to mirgošanu

182880. viesis 20.oktobris 2005 17:08
0 0 Atbildēt

Palasīju komentārus, eh? Vai tad kāds uz pasaules ir sodīts par braukšanu zem dzeltenā? Līdz šim neesmu dzirdējis... Tā muldēšanu par nez kādām administratīvām tiesām un policistiem, kas uzrakstīs tev protokolu, kad brauksi zem zaļā ir galīgs absurds. Ja kādam kruķim ir vēlme piepelnīties par braukšanu zem sarkanā, tad var mierīgi sastrēgumstundā pastāvēt jebkurā krustojumā. 3/4 lohu nejēdz aprēķināt, vai izdosies tikt arī ārā vai nē... Fabricēt lietas un pēc tam vazāties pa tiesām - nebūsim naivi, nevienam tas nav vajadzīgs?

182881. viesis 20.oktobris 2005 17:16
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka tas nav pareizi, kad mirgo tad vadītājam vēl ir laiks apsvērt - paspēs pāri krustojumam vai nē un rīkoties abilstoši, a tagad būs hop un dzeltens un tad sanāks ka apdomas laika vispār nav, es domāju ka tas ir bezsakars un vispār- Rīgā jau tā ir, man nācās ar to saskarties, jo biju pieradis, ka Liepājā mirgo a tur hops un čau. manuprāt neko nvajag mainīt, kāpēc latvijā ir tā ka daudzreiz maina to ko nemaz nevajag reāli mainīt, bet maina tikai lai būtu kaut kas cits?Maina normālas lietas, kuras ir labas un reāli strādā, pret kaut ko nereālu un nevajadzīgu??????????Kāpēc?

182884. viesis 20.oktobris 2005 18:28
0 0 Atbildēt

Man kādu pusotru gadu atpakaļ bija gadījums, kad mūsu likumsargi mēģināja (un veiksmīgi) izmantot krustojumu un mana maciņa saturu savu nosprausto plānu pildīšanai (un vēl pāris maniem paziņām ir līdzīgi gadījies). Mans stāsts īsumā:

Braucu ap 22:00 pa Valdemāra ielu virzienā no Sarkandaugavas uz centru ar nodomu veikt kreiso pagriezienu uz Zirņu ielu (tas ir tas lielais krusts ar Statoilu stūrī). Brīdī, kad esmu kādus 10m pirms krusta, sāk mirgot zaļais, ātrums kādi 50 - 60 km/h, krusts liels, veicamā pagrieziena rādiuss ir visnotaļ liels, tamdēļ uz kādiem 40 km/h var mierīgi izbraukt. Brīdī, kad esmu jau krustā, iedegas dzeltenais,esmu jau pārbraucis stoplīniju, iespējams, no krusta izbraucu pie sarkanā. Satiksmes nekādas, es vienīgais. Uz Zirņu ielas mani sagaida mūsu likumsargi. Sākuma dokumentu pārbaude, seko jautājums, kamdēļ braucam pie sarkanā. Momentā seko garš monologs par to, ka viņi var pieprasīt luksofora darbības režīmu izdrukas, un kad no Zirņu puses iedegas zaļais, uz Valdemāra jau ir sarkanais, monologs ilga kādas minūtes 3 - 5. Radās vēlme likumsargus pārtraukt un aicināt sākt runāt par lietu. Otrs likumsargs pat izdalīja man CSN grāmatiņu, lai izlasu attiecīgo punktu. Kad vēlējos parādīt to, ka ir arī punkti 64, 65, grāmatiņa tika izrauta no rokām ar vārdiem "Dzeltenais signāls aizliedz kustību. PUNKTS.". Paskaidrojumā aprakstīju savu versiju. Klijānu ielā izstāstu savu versiju, uz ko darbiniece izsaucas "Nu tak brauciet uzmanīgāk!". Man nebija vairs ne spēka, ne vēlēšanās kaut ko turpināt kādam pierādīt. Samaksāju savus Ls 20,- un tagad braucu uzmanīgāk, proti, stājos pie mirgojoša zaļā vai arī metu pa mēmajiem. Pāris reizes ir ielikuši pakaļā, bet man pofig, man ir buss ar labu buferi (pašlaik jau ir bez bufera un iebuktēts :-)) . Toties, cik droši es braucu, ehh, pašam prieks un, cerams, likumsargiem ar' :-)

182885. viesis 20.oktobris 2005 18:34
0 0 Atbildēt

Vislabākais bija, kā luksofori mēdz pārstekt Vācijā: zaļais - 1 sekundi dzeltenais (tai brīdī paspēj aptvert, kas notiek un esi pieripojis pie krusta) - sarkanais, pie kura arī iebrauc krustā un šķērso to. Bet pāris dienu laikā var piešauties un laicīgi paredzēt, ka zaļais jau pārlieku ilgi deg :-)

182886. viesis 20.oktobris 2005 18:35
0 0 Atbildēt

pārstekt = pārsteigt

182887. viesis 20.oktobris 2005 18:37
0 0 Atbildēt

viena jautajuma puse ir tas vaiCP izmantos shofaktu sev ( lasit savai kabatai) par labu vai nee...

otrs jautajums , kaa tas ietekmes satiksmes droshiibu, ja dalja vaditaju saks bremzet ieraugot dzelteno..

treshais jautaajums, es braucu iedegas dzeltenais, izdomaju, ka speshu apstaties ,btaucu krustojumaa pie dzeltenas jau iedegas sarkana, krustujums ir 4 jislu( plats) otra virziena jau deg zalja un tur dragreisisti rauj ar pirmo....., jaa , ja tagad saksiet bljaut, ka pec CSN krustojuma drikst iebraulkt , kad tas ir atbrivots utt, cik tad vaditaju skatas apkart un analizee situacijas un spes prognozet vai tas vaditajs spes apstaties vai brauks pari utt... rezumejot mans viedoklis: statistika bus roza dzivniekiem zem astes vismaz parejas un adoptacijas laika

182888. viesis 20.oktobris 2005 18:47
0 0 Atbildēt

Edvīns: Manuprāt viss ir skaidrs. Ja Jūs nevarat apstāties ekstremāli bremzējot vajadz;igajā vietā, brauciet pāri. Jūsu vainu var pierādīt tikai ar videoierakstu, kur ir redzams, cik metrus Jūs esat pirms šīs vietas iedegoties dzeltenajam. Atbilstoši normatīviem aktiem (Satiksmes biroja metod. norādījumi), pie 50 km/h uz sausa asfalta apstāšanās ceļš ir 28 m, uz slapja vai grants 33 m, sniega - 46 m. Skatīt instrukcijā So 16.lpp. Starp citu, šajā ir aŗi daudzas citas interesantas lietas. Dokuments: www.sb.gov.lv/lv/laws/parej...a_vaina%20.pdf

182890. viesis 20.oktobris 2005 20:47
0 0 Atbildēt

182848. viesis 20.10.2005 12:36

Ne vienmēr vainīgs ir aizmugurē braucošais. Nesen bija noticis CSNg un novainoja to kurš strauji nobremzēja un tādēļ aizmugurē braucošais ietriecās pakaļā. Ar distanci bija ok

....

vai vari pakomenteet vairaak?

182898. viesis 21.oktobris 2005 8:46
0 0 Atbildēt

to 182880. viesis 20.10.2005 17:08

Palasi CSN !!!! (daržeiz noder atsveidzināt zināšnas)

Izbraukt no kurustojuma var neatkarīgi no Luksofora signālā - arī pie sarakanā.

Un daži mani pazinās IR paņemti pie dziesmas par braukšanu pie dzeltenā. (tur gan menti ļoti kukuli gribēja, bet tas lietas būtību nemaina)

Un krustojums sākas ne jau tajā vietā kur atrodas luksofors, bet parasti tālāk. Tāpēc pat ja tu pabrauc garām luksoforam pie zaļā - krustojumā var jau iebraukt pie dzeltenā....

182900. viesis 21.oktobris 2005 9:09
0 0 Atbildēt

Patiesībā "pie mirgojošā zaļā ir laiks apsvērt, paspēsi vai nē" jālasa kā "pie mirgojošā zaļā vēl ir laiks iespiest grīdā un paspēt". :) Būs rūpīgāk jāatiecas pret distanci un atļautā ātruma ievērošanu - tad viss būs čikiniekā.

182901. viesis 21.oktobris 2005 9:40
0 0 Atbildēt

Nē, nu zūdīgi, nu ko es varu pateikt:(

Man jau ar visu mirgojošo zaļo, dienā sanāk pār kādiem 3 sarkanajiem pārraut pāri:) nu redzēs kā tagad būs? varbūt tieši labāk....

182905. viesis 21.oktobris 2005 10:19
0 0 Atbildēt

Lievārdes un Aizkraukles ielu krustojumā tāds luxofors jau stāv. Man liekas tas ir baigais marasms - daudzi mudīsies un nezinās kā rīkoties pēkšņi ieraugot dzelteno gaismu - dos virsū un pirms paša krustojuma pārdomās un dos pa mēmajām. Baigie pe*iņi tie mūsu valscvīri, ar galvu vispār nedomā...

182907. viesis 21.oktobris 2005 10:24
0 0 Atbildēt

Ja būtu ziņas klausījušies, zinātu, ka tā ir kaut kāda Eiropas ne ta direktīva, ne ta kas. Visur Eiropā tā ir, un, ja vēl nav, tad būs. Latvijā visi luksofori esot līdz gadumijai jāpārprogrammē.

Imho, tie, kas braucot domās ar galvu, nevis ar pakaļu, ar problēmām nesastapsies.

182908. viesis 21.oktobris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Domaaju, ka palielinaasies korkji, tas arii viss. Protams, braukshanas paradumus naaksies mainiit

unknown 212.93.96.73

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; en) Opera 8.50

182909. viesis 21.oktobris 2005 10:41
0 0 Atbildēt

Līdzšinējā sistēma ar mirgojošo zaļo īstenībā bija kaut kāds krievu pārpratums. Es, personīgi, vienmēr piedodu gāzi, ja sāk mirgot zaļais un, cik zinu, tā dara vairākums (jo, protams, mulsinoši ir apstāties pie luksafora vēl pie mirgojošā zaļā, t.i. stāvēt, kamēr īstenībā ir atļauts braukt). Nekad neesmu sapratis, kāpēc ir vajadzīgi divi uzmanības signāli… Ja no tā būtu kāda jēga, varbūt vēl trešo ieviest? Vispirms, mirgojošs zaļais, - tad dzeltenais, - tad mirgojošs dzeltenais un tad sarkanais? :) Makan drošāka braukšana būtu :)

182910. viesis 21.oktobris 2005 10:46
0 0 Atbildēt

nu ja jaasaka par Liepajaau, tad te dzeltenais jau taapat tiek varieets ar mirgojosho zaljo. pashaa centraa pie TN Kurzeme zaljais nomirgo tikai 1 reizi. tas taapeec, lai mazaak peec tam iebrauktu krustojumaa un kaveetu kustiibu, jo daudzi taisa kreiso pagriezienu un kavee visu pasakumu. bet piemeeram, uz briiviibenes pie cukurua ielas, kas ir meklnaakais punkts Liepajas kartee. zaljais mirgo ilgi, jo tur visi nesas uz 80-100 km/h satiksme liela... tur buutu greeks nonjemt zaljo mirgojosho

182911. viesis 21.oktobris 2005 11:03
0 0 Atbildēt

Valstī to vien un dara , ka maina likumus un veido jaunus .Bet , ka cilvēki ir pieraduši dzīvot pie vecajiem .

182913. viesis 21.oktobris 2005 12:55
0 0 Atbildēt

Jebkādi t.s. pārejas posmi cilvēka mūžā ir nepatīkami un traucējoši. Bet tas ir tikai laika jautājums - pie visa var pierast. Bet, zaļais mirgojošais signāls, tiešam ir nedaudz mulsinošs, kas autovadītaja rīcību pirms luksofora padara nenoteiktu - daļa spiež pa bremzēm, daļa uz gāzes. Nesen pie manis viesojās latvju izcelsmes lektore no vāczemes. Rīgā uz nedēļu nodevu viņas rīcībā īrētu auto - lai iepazīst Rīgu un Jūrmalu. Atceros, kā viņa pirms prombraukšanas dalījās iespaidos par trim piedzīvotām negatīvām lietām pie auto stūres: NEZIŅU, kā rīkoties pirms mirgojošajiem zaļajiem (bremzēt vai paātrināties)jo viņasprāt, katrs autovadītājs rīkojas pēc patikas ,par izcili nedisciplinētajiem un super gausajiem miegainajiem Rīgas gājējiem , kā arī par dziļi neinteliģentajiem CP darbiniekiem, kuri viņu nolamājuši un draudējuši sodīt, par to, ka piebraukusi blakus viņu auto, un palūgusi informatīvu palīdzību. Vāczemē pieņemts, ka CP ir pirmais autovadītāja palīgs un draugs jebkurā situācijā.

Gala atziņa auto lietās Rīgā viņai bija viennozīmīga : līdz pieņemtajiem ES standartiem Jums ir tālāk nekā līdz horizontam... Bet to jau mēs zinām arī paši.

182945. viesis 22.oktobris 2005 0:03
0 0 Atbildēt

sviesc

182948. viesis 22.oktobris 2005 9:20
0 0 Atbildēt

Oi, buus daudzi pakaljaa viens otram!!!

Es to krustu uz Lielvaardes visu laiku uztveeru kaa nepareizi uzstaadiitu/nepareizi straadaajoshu luksoforu. Un gandriiz jau saaku intereseeties kur zvaniit un lamaaties.

Galiigi garaam shitaa ideja. Pie taada krusta patieshaam tagad visi met pa meemajiem! Pats arii shitaa gandriiz esu ielicis pakaljaa. Deg deg zaljais, visi normali brauc un te peekshnji dzeltenais! BAC! Kas tas par joku?!?! Un shajaa briidii tu pamani staruji tuvojoshos prieksheejaa auto pakalju!

Galiigi garaam!

Dugass

182950. viesis 22.oktobris 2005 12:23
0 0 Atbildēt

Pie mums jau būs kā vienmēr.Ja zaļais mirgojušais brīdināja,dod virsū.Tagad pie dzeltenā dos virsū,bremzēs,kad paliks ļoti,ļoti sarkans.Galvenais jauzmanās šķērsojošajiem,jo viņiem jau ir zaļš,bet tiem vel nav galīgi sarkans.

182983. viesis 23.oktobris 2005 17:00
0 0 Atbildēt

Da jo tālāk,jo stulbāk!Katrs nedoumoks iedomājās ka ir gudrākais un simulē lielu darbošanos, izraisot aizvien lielāku haosu pilsētas satiksmes organizacijā, gan ar nepaardomātām darbibām satiksmes organizēšanā, gan gudrojot jaunus likumus un rīkojumus.savu nesapratni slēpjot aiz saukļa- TĀ ir EIROPA. Da tur varbūt ir daudz kas, ieskaitot normālas algas,un skariga satiksmes organizacija....Bet te vēl lidz eiropai ir tālu......un lidz ar to nav ko akli pieņemt vissu ,kā ir VARBUT tur....

182997. viesis 24.oktobris 2005 9:20
0 0 Atbildēt

> Starp citu, šajā ir aŗi daudzas citas interesantas lietas.

> Dokuments: www.sb.gov.lv/...

VOT TAS IR KAUT KAS!!!!! Un apdrošinātāji vēl nekaunas teikt ka naudiņas par maz, vajag daargaakas polises!!!! Pēc šitiem norādijumiem 100% naudiņu var dabūt uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmos gadījumos...

183146. viesis 24.oktobris 2005 20:05
0 0 Atbildēt

Sačakarēs tas jaunievedums satiksmes plūsmu- šobrīd jau laikus var paredzēt luksofora signālu maiņu un attiecīgi piedot čadu vai pieripināt pie krustojuma, sekas- vēl lielāki sastrēgumi, degvielas patēriņš un piesārņojums; palielināsies avāriju skaits- jautājums vai pārejot uz jauno kārtību tiks "apgriezts" zaļā signāla degšanas laiks un attiecīgi palielināts dzeltenā degšanas laiks, vai viss paliks kaa ir, tikai mirgojoša zaļā vietā būs pastāvīgs zaļais? Ja otrais variants, tad viennozīmīgi palielināsies negadījumu skaits un tas jau neskars tikai bamperus un lukturus- krustojumus šķērso arī gājēji. Un vēl viena problēma, ko jau paredzu, radīsies ceļinieku nolaidības un vienkāršas muļķīgas apstākļu sakritības dēļ- visi esam ievērojuši, cik bieži nedarbojas kāds no luksofora signāliem(izdegusi spuldze vai vēl sazin kas), luksoforu izvietojums ir neloģisks vai nepietiekams, vai vienkārši kāds "smagais" aizsedz skatu uz kādu no luksoforiem tad lūk, ja šobrīd par signāla maiņu signalizē gan zaļais, gan dzeltenais signāls, tad pie jaunās kārtības un ,piemēram, "izdeguša" dzeltenā notikumu secība būs: zaļš-sarkans-sadursme-bojāgājušais, ne vienmēr, bet kaut vai viens tāds gadījums un es esmu "pret", jo ar šābrīža kārtību, negadījumi notiek vadītāju vainas dēļ, bet pie jaunās (ne)kārtības tā var būt nejaušība, ka kāds netiks mājās nekad. Es par dubultu kontroli visā ;)

183153. viesis 24.oktobris 2005 20:55
0 0 Atbildēt

nu bljee jau gandriz uzravos pie fakinaa nemirgojoshaa zaljaa...labi ka nebija priekshaa mashinas - strauji bremzejot sakas sliide.. Nu sukas ibio, kapec tas ir vajdzigs, tagad bu4osies divkarsha apmera un menti "tipa" uz sarkano uiii cik "sastadis" protokolu...Sviests vardu sakot...plus vel ziema nak , slidens...psc vienkarshi

183322. viesis 25.oktobris 2005 18:43
0 0 Atbildēt

sakarā ar to mirgojošo zaļo..domāju,ka beidzot ir atrasts veids,jā pielikt algas policistiem... uz krustojumiem būs iespēja SAKĀRTOT KĀDU LIEKU LATU ! un neaizmirsīsim autoservisus,arī bleķi būs vairāk jāloka ! jā, arī aptiekām atleks -nervu zāles, u.t.t. TĀTAD DZĪVOSIM LABĀK,JO VISI ŠITIE MAKSĀ NODOKĻUS!!! lai gan no poliču kukuļa nodoklis nenāk,tātad dzīvosim DRUSCIŅ labāk.....!

183394. viesis 26.oktobris 2005 10:31
0 0 Atbildēt

Tas, ka zaļais nemirgos ir debīli. Varu teikt no personīgās pieredzes - man gadījās gadu nodzīvot un braukt ar mašīnu pa Austrāliju, kur ir točen tā, ka nemirgo.

Pie mums, sākot mirgot zaļajam tev ir vairāk laika sagatavoties bremzēšanai, jo tu zini, ka pēc 2-3 sekundēm būs dzeltenais. Ja dzeltenais iedegas bez brīdinājuma, tad pa presēm jāliek uzreiz. Ar visām no tā izrietošajām sekām. + pie mums daudzi neievēro normālu distanci un ziema, ziema, ziema. Varu saderēt, ka notiksies šļūkšana pāri krustam uz sarkano, jo dauzi vienkārši nevarēs nobremzēt - vai nu tad apstājies krustam pa vidu vai arī brauc līdz galam pa sarkano CP un pārējiem par prieku.

Visstulbākais tajā pašā Austrālijā ir tas, ka uz krustiem stāv red light cameras - bišķiņ par vēlu sāksi bremzēt un iebrauksi pie sarkanā - kliks un pienāk rēķins pa 200$ ar tavu smaidīgo bildi piedevās (pa naktīm šie fočē pat ar zibspuldzi). Cerams tādas mūsējie vēl tik drīz neattapsies pielietot.

Stulba ir šitā padarīšana ar nemirgojošo zaļo un man viņa nepatīk. Līdz šim uzskatīju, ka pie mums tas ir viens no nedaudzajiem satiksmes organizācijas plusiem. Izrādās, arī to likvidēs. Būtu labāk ceļus salabojuši, lai nav riteņi jālauž :(

183418. viesis 26.oktobris 2005 11:54
0 0 Atbildēt

Es arī neesmu sajūsmā. šā gada augustā uztaisīju savu pirmo avāriju - ieskrēju priekšā braucošajam pakaļā. Tagad kaut kāds lielāks refleks spaidīt tās bremzes... un es varu paredzēt savu uzvedību, ja pēkšņi iedegtos dzeltenais. Es noliktu pa mēmajiem un nedod dievs aizmugurē braucošais neieturēs distanci..

186941. viesis 29.novembris 2005 16:33
0 0 Atbildēt

uzskatu, ka vajadzeeja mirgojoo zaljo atstaat, bet uzsaakot braukt nevajag paarejas dzelteno gaismu no sarkanaa uz zaljo!

203972. viesis 14.jūnijs 2006 15:56
0 0 Atbildēt

tas nav labi, ka luksoforam nebūš mirgojošā zaļā signāla. Esmu pret to.

204062. viesis 15.jūnijs 2006 10:01
0 0 Atbildēt

No Eiropas savinības dalībvalstīm Austrijā, Igaunijā un Lietuvā mirgojošais zaļais signāls paliek luksoforos. Tas ir labi.

Latvijā tas pazudīs. Cik zēl.

213515. viesis 10.oktobris 2006 0:13
0 0 Atbildēt

Esmu no Somijas.. Es nepiekriitu tam, kad luksforam nebuus zaljaa mirgojoshaa signaala..Man zjeel, ka vairs nebuus zaljaa mirgojoshaa signaala.. Buutu labaak, kad digitaalo sekundes raadiitaaju pieskruuveetu pie luksfora staba, un var saakt no 10 liidz nullei, lai iedegtos dzeltenais signaals. Es taa domaaju, ka shoferi var ieraudziit uz sekundes raadiitaaju un zinaat, kad iedgsies dzeltenais signaals..

213687. viesis 10.oktobris 2006 22:37
0 0 Atbildēt

Čau, latvieši!

Esmu no Somijas. Esmu bieži bijis Latvijā. Pie mums Somijā zaļais signāls luksoforos nemirgo, bet luksoforos gājējiem mirgo gan zaļais signāls. Gribu ņemt vērā to, ka kad zaļais signāls sāk mirgot, šoferi tad var to ievērot, sagatavojoties laikus piebremzēt pirms stoplīinijas, bet citi šoferi palielina ātrumu, un kad pie mums Somijā iededzas dzeltenais signāls bez zaļā mirgojošā signāla kā brīdinājuma signāla, tad šoferiem sanāka nepatikšanās sajūta piebremzēt dzeltenā signāla iedegšanas bridī. Viņi ieraugoties uz dzelteno signālu kā aizlieguma signālu turpināja šķērsot krustojumu. Es izteicu savu viedokli, ka zaļais mirgojošais signāls ir labāks nekā dzeltenais signāls. Es tad neticu psiholoģu domām, ka zaļais mirgojošais signāls ir iemesls kad šoferi palielina ātrumu kad viņi skatās uz zaļo mirgojošo signālu. Es ceru uz to, ka visā Eiropas savienībā ieslēgs zaļo mirgojošo signālu luksoforos. Austrijā un kaut kurās Āzijas valstīs, kā arī citās Baltijas valstīs, paliek zaļais mirgojošais signāls luksoforam. Vairāki somi grib, lai zaļais signāls mirgos Somijā. Bet Somijas satiksmes ministrs sacīja, ka tas nav nepieciešami to ieslēgt. Viņi tad tic satiksmes ekspertīzes domām par zaļā mirgojošā signāla slikto pusi.

213688. viesis 10.oktobris 2006 22:39
0 0 Atbildēt

Čau, latvieši!

Esmu no Somijas. Esmu bieži bijis Latvijā. Pie mums Somijā zaļais signāls luksoforos nemirgo, bet luksoforos gājējiem mirgo gan zaļais signāls. Gribu ņemt vērā to, ka kad zaļais signāls sāk mirgot, šoferi tad var to ievērot, sagatavojoties laikus piebremzēt pirms stoplīinijas, bet citi šoferi palielina ātrumu, un kad pie mums Somijā iededzas dzeltenais signāls bez zaļā mirgojošā signāla kā brīdinājuma signāla, tad šoferiem sanāc nepatikšanās sajūta piebremzēt dzeltenā signāla iedegšanas bridī. Viņi ieraugoties uz dzelteno signālu kā aizlieguma signālu turpināja šķērsot krustojumu. Es izteicu savu viedokli, ka zaļais mirgojošais signāls ir labāks nekā dzeltenais signāls. Es tad neticu psiholoģu domām, ka zaļais mirgojošais signāls ir iemesls kad šoferi palielina ātrumu kad viņi skatās uz zaļo mirgojošo signālu. Es ceru uz to, ka visā Eiropas savienībā ieslēgs zaļo mirgojošo signālu luksoforos. Austrijā un kaut kurās Āzijas valstīs, kā arī citās Baltijas valstīs, paliek zaļais mirgojošais signāls luksoforam. Vairāki somi grib, lai zaļais signāls mirgos Somijā. Bet Somijas satiksmes ministrs sacīja, ka tas nav nepieciešami to ieslēgt. Viņi tad tic satiksmes ekspertīzes domām par zaļā mirgojošā signāla slikto pusi.

213689. viesis 10.oktobris 2006 22:40
0 0 Atbildēt

Čau, latvieši!

Esmu no Somijas. Esmu bieži bijis Latvijā. Pie mums Somijā zaļais signāls luksoforos nemirgo, bet luksoforos gājējiem mirgo gan zaļais signāls. Gribu ņemt vērā to, ka kad zaļais signāls sāk mirgot, šoferi tad var to ievērot, sagatavojoties laikus piebremzēt pirms stoplīinijas, bet citi šoferi palielina ātrumu, un kad pie mums Somijā iededzas dzeltenais signāls bez zaļā mirgojošā signāla kā brīdinājuma signāla, tad šoferiem sanāk nepatikšanās sajūta piebremzēt dzeltenā signāla iedegšanas bridī. Viņi ieraugoties uz dzelteno signālu kā aizlieguma signālu turpināja šķērsot krustojumu. Es izteicu savu viedokli, ka zaļais mirgojošais signāls ir labāks nekā dzeltenais signāls. Es tad neticu psiholoģu domām, ka zaļais mirgojošais signāls ir iemesls kad šoferi palielina ātrumu kad viņi skatās uz zaļo mirgojošo signālu. Es ceru uz to, ka visā Eiropas savienībā ieslēgs zaļo mirgojošo signālu luksoforos. Austrijā un kaut kurās Āzijas valstīs, kā arī citās Baltijas valstīs, paliek zaļais mirgojošais signāls luksoforam. Vairāki somi grib, lai zaļais signāls mirgos Somijā. Bet Somijas satiksmes ministrs sacīja, ka tas nav nepieciešami to ieslēgt. Viņi tad tic satiksmes ekspertīzes domām par zaļā mirgojošā signāla slikto pusi.

214012. viesis 13.oktobris 2006 0:14
0 0 Atbildēt

Zalja mirgojosha signaala vietaa uzstaadiitu sekundes skaitiitaajus pie luksoforiem automashiinu shoferiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 9

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 6

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti