«Auto dienests» - palīdzība sīko avāriju formēšanā 18

 
3.novembris 2005 0:01

Tā saucamās „sīkās” autoavārijas pamatīgi noslogo jau tā pārslogotos policijas resursus, turklāt, lai gan radīts viens no risinājumiem – saskaņotie paziņojumi –, autovadītāji joprojām bieži vien izvēlas par labu policijas izsaukšanai arī tad, kad tas nav nepieciešams.

Šādai situācijai jau ir nepieciešami praktiski risinājumi, un apdrošināšanas sabiedrība BTA šim mērķim radījusi savu dienestu – bezmaksas palīdzības pakalpojumu autoavārijās nokļuvušajiem klientiem „Auto dienests”.



BTA kā pozitīvu faktoru vērtē apstākli, ka daudzi apdrošināšanas nozares pārstāvji uzsākuši informatīvās kampaņas par saskaņoto paziņojumu izmantošanu, taču kompānija uzskata, ka šajā situācijā nepieciešams spert soli tālāk – tāpēc radījusi praktisko risinājumu.

Negadījumi, kuros nav cietušo un nav iesaistītas vairāk par divām automašīnām, sastāda lielāko daļu no visiem ceļu satiksmes negadījumiem. Lai gan biežāk pierasts runāt par smagajām avārijām, tā saucamie nenozīmīgie ceļu satiksmes negadījumi to daudzuma dēļ kļūst par nopietnu valstisku problēmu, noslogojot Ceļu policiju un citus atbildīgos dienestus. Turklāt CSNg bez cietušajiem skaits gadu no gada paliek aptuveni vienādā līmenī, būtiski nemazinoties. Tā šogad kopumā līdz 20.oktobrim Ceļu policijas birojā reģistrētas 29 272 avārijas bez cietušajiem, un arī 2004. un 2003.gadu attiecīgajos laika periodos to skaits bija ap 30 tūkstošiem negadījumu.



Daudzās no šīm avārijām saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu un noteikumiem policijas izsaukšana vairs nebūt nav nepieciešama, – kā viens no risinājumiem ir radīts saskaņotais paziņojums, kurš ieviests jau kopš 2004.gada jūlija. Taču joprojām ļoti daudzos gadījumos, kad policijas izsaukšana nav nepieciešama, autovadītāji tomēr pieņem šādu lēmumu, atzīst Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Par saskaņotā paziņojuma popularizēšanu runāts ir daudz, taču nepieciešami arī praktiski risinājumi, ņemot vērā cilvēku pagaidām atturīgo attieksmi pret šāda dokumenta izmantošanu.

Praktisks risinājums – bezmaksas palīdzības dienests

Apdrošināšanas sabiedrība BTA uzskata, ka gan šīs situācijas, gan līdzīgu praktiska risināšana ir ne tikai valsts struktūru uzdevums, bet arī privātā sektora mērķis. Tāpēc BTA ir radījusi „Auto dienestu” – bezmaksas palīdzības pakalpojumu klientiem, kas nokļuvuši ceļu satiksmes negadījumos.



„Cilvēki visbiežāk nolemj izsaukt policiju, nevis aizpildīt saskaņoto paziņojumu, tāpēc, ka neprot aizpildīt saskaņotā paziņojuma veidlapu, vai arī baidās, ka, nepareizi to aizpildot, var nesaņemt pienākošos atlīdzību,” skaidro BTA valdes priekšsēdētājs Gints Dandzbergs. „Šiem cilvēkiem ir nepieciešamas konsultācijas un speciālistu palīdzība pa telefonu vai arī notikuma vietā. BTA speciālisti sniedz palīdzību arī klientiem, kuriem ir KASKO apdrošināšana un kuri iesaistīti sīkos negadījumos, kuros nav otra cietušā.”

BTA palīdzības servisa piedāvājums „Auto dienests” klientiem bez maksas sniedz vairākus pakalpojumus. Dienesta darbinieki palīdz precīzi aizpildīt saskaņotos paziņojumus vai noformē dokumentāciju par KASKO bojājuma gadījumā, kā arī izpēta situāciju, vai attiecīgajā gadījumā saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu un noteikumiem nav jāizsauc policija. Ja šādu nosacījumu nav, dienesta darbinieki, ja nepieciešams, veic notikumu vietas fotografēšanu, sastāda situācijas shēmas un pat veic automašīnas evakuāciju. „Auto dienests” sniedz konsultācijas arī pa telefonu. E. Zivtiņš kā Ceļu policijas biroja priekšnieks atzinīgi vērtē šāda dienesta izveidi.

Palīdz nekļūt par nezināšanas vai manipulācijas upuriem

„Auto dienesta” darbiniekiem jau ir praktiski apliecinājumi dienesta noderīgumam – patlaban jau ir saņemti teju 250 izsaukumi. „Vadoties pēc OCTA un KASKO klientu daudzuma, mūsu kompānija spēj palīdzēt gandrīz 160 000 cilvēkiem, kas ir vairāk nekā ceturtā daļa no Latvijas vieglo automašīnu vadītājiem,” stāsta G. Dandzbergs. „Tik daudziem cilvēkiem ir potenciāla iespēja attiecīgajā situācijā vērsties pēc palīdzības BTA „Auto dienestā”, netraucējot policiju.”

Ir daudzi piemēri, kad dienesta izsaukums pat palīdzējis autovadītājiem nekļūt par manipulāciju upuriem. Piemēram, reiz kādā jaunas sievietes vadītā mašīnā iebrauca cits transportlīdzeklis, kurā atradās trīs cilvēki (kā vēlāk izrādījās – alkohola reibumā). Taču, būdami prasmīgi manipulatori, viņi gandrīz pārliecināja meiteni, ka viņa esot bijusi avārijas vaininiece, taču policiju saukt nevajagot – visu sarunāšot uz vietas. Sieviete, kas bija BTA kliente, tomēr piezvanīja „Auto dienestam”, kas atbrauca uz vietas un objektīvi konstatēja situāciju – patiesībā tiešām bija jāsauc policija, jo vadītājs, kurš avārijas brīdī sēdēja pie stūres, bija dzēris, bet pēc tam mēģināja kā vadītāju uzrādīt vienu no pasažieriem.

„Ar šāda dienesta palīdzību autovadītāji saņem profesionālu, precīzu un drošu tehnisko, juridisko un psiholoģisko palīdzību, kā arī ietaupa laiku, saņemot šo palīdzību ātri,” skaidro G. Dandzbergs. „Šāda dienesta izveide ir viens no posmiem mūsu kompānijas ārējā servisa stratēģiskajā attīstībā. Tāpat kā visā pasaulē arī Latvijā apdrošināšanas nozarei arvien vairāk jārada pievienoto vērtību savai darbībai, kļūstot par drošības jautājumu risinājumu iniciatoru un realizētāju. Auto dienesta radīšana, lai nodrošinātu klientiem bezmaksas palīdzību uz ceļiem, ir viens no soļiem, kas risina aktuālu, valstij un sabiedrībai svarīgu jautājumu. Tāpēc ceru, ka šādi dienesti kļūs par ierastu parādību Latvijas apdrošināšanas nozarē.”

 
Visi komentāri
 
184145. viesis 3.novembris 2005 0:42
0 0 Atbildēt

Taalrunis, pa kuru jaazvana paliidziibas nepiecieshamiibas gadiijumaa, - 6121212

184146. viesis 3.novembris 2005 1:02
0 0 Atbildēt

Nācās saskarties ar šito lietu. Vainīgajam bija BTA un policijas vietā atjoza viens no bildēs redzamajiem autiņiem. Tēls fiksi visu sabildēja, nofīrēja mūs nost no ielas un sastādīja "saskaņoto". Paskaidroja kam kas kur jāiet vēl nokārtot un viss. Fiksi, bez stresa un profesionāli.

Nākamajā rīta biju aizbraucis uz BTA kur uzrakstīju iesniegumu un eksperts izpētīja bojājumus. Pusotras nedēļas laikā naudiņa bija manā bankas kontā. Ar atlīdzības apmēru apbižots nejūtos.

Ko lai vēl saka - rullē. Ceru ka ne man vienīgajam ir pozitīvas emocijas par šito pasākumu BTA izpildījumā.

184147. viesis 3.novembris 2005 4:41
0 0 Atbildēt

visu cienju BTA. iespeejams ka taadaa veidaa vinji pat atguus savu sen jau zaudeeto reputaaciju.

184148. viesis 3.novembris 2005 7:11
0 0 Atbildēt

Arii esmu saskaaries ar so BTA paliidziibas dienestu, diemzeel, atskiriibaa no Storms, man ir ljoti negatiivas emocijas. Vainiigajai personai bija OCTA ieks BTA. Saakumaa tika izsaukta policija un ieteica saskanoto, tad kad atkal tika zvaniits uz BTA, tad atbrauca vins no siem autinjiem un veel Audi A6. Atbrauca kaut kaadi triis viiriesi, vins visu laiku lieliijaas ar savu Audi A6, kuru vins ir nomazgaajis un uzpuceejis. Veelviens izskatiijas kaa maaceklis, jo nebilda praktiski ne vaarda. Tresais bileeja notikuma vietu, bet vins izskatiijas, kaa dzeeris, jo viss vinjam krita no rokaam ilgi domaaja atbildes, nespeeja paskaidrot nevienu punktu protokolaa, pie tam LATVISKI neprata neviens, kaut ko vinji saprata, bet tie bija vaardi no teikuma un vinju atbildes bija garaam.

Pasi tikaam galaa ar protokolu un viss.

Par pasu BTA suudziibu nav, jo nakamajaa dienaa biju BTA un 1 meen laikaa tika veikts remonts un autins kaa jauns.

184149. viesis 3.novembris 2005 8:16
0 0 Atbildēt

Ka tik BTA nesaskaņo kaut ko sev par labu ...

184153. viesis 3.novembris 2005 9:03
0 0 Atbildēt

Bezmaksas palīdzība avāriju izraisīsanā. Tel909xxxx

184158. viesis 3.novembris 2005 10:14
0 0 Atbildēt

JAUTĀJUMS!!!!!! Vai situācijā, kad notiek avārija un neviens no iesaistītajiem NAV BTA klients, vai tad viņi arī palīdz????

184160. viesis 3.novembris 2005 10:34
0 0 Atbildēt

DM: Šķiet ka nē. Tur tā "fiška" ir tāda ka ja vainīgajam ir BTA OCTA tad BTA palīdzības dienests uz vietas jau sabildē pašu CSN un sastāda (palīdz sastādīt) saskaņoto paziņojumu BEZ KĻŪDĀM. Par palīdzības dienesta klātbūtni notikuma vietā tiek uzlikts attiecīgs štempelis uz tā paziņojuma.

Attiecīgi tad kad cietušais iet uz BTA kārtot lietas tad atkrīt vairāki pārbaudes posmi, kas parasti ir par iemeslu gumijas stiepšanai. Tobiš apdrošinātājam jau iesnieguma saņemšanas brīdī neskaidrību vairāk nav. Tā pēc fotogrāfijām no notikuma vietas eksperti var vienkāršāk un ātrāk pārbaudīt kuri no eksperta konstatētājiem bojājumiem ir radušies CSN rezultātā un kuru ne. Attiecīgi ir mazāks "šaubu faktors" par to ka apdrošinātājam tiek karināti makaroni uz ausīm (kas diemžēl pie mums notiek visai bieži, kam arī varam būt pateicīgi apdrošinātāju neuzticību stāstītajam). Un jo mazāks šaubu faktors jo ātrāk apdrošinātājs var pieņemt lēmumu par zaudējumu atlīdzināšanu.

Arī pašam apdrošinātājam šāds palīdzības dienests ir izdevīgs - pirmkārt samazinās administratīvie izdevumi, jo lietas izskatīšanai jāpatērē mazāk laika. Otrkārt - daudz mazāka iespēja uzrauties uz krāpniekiem.

BET, šī konstrukcija darbojas tikai tādā gadījumā ja vainīgajam ir BTA apdrošināšana. BTA nekādā veidā nevar ietekmēt citu apdrošinātāju darbību. Ja nu vienīgi konkurence. ;)

Domāju ka arī pārējie apdrošinātāji sāks domāt par šādu palīdzības dienestu ieviešanu. Pretējā gadījumā es daudz nedomāšu nākamgad pērkot kārtējo OCTA... :)

184165. viesis 3.novembris 2005 11:14
0 0 Atbildēt

Hmmm... Bet, ja esmu nevainiigs, bet BTA klients, tad liekas, ka arii atbrauks paliidzeet noformeet ;) Taa vismaz peec raksta vareeja noprast...

184166. viesis 3.novembris 2005 11:21
0 0 Atbildēt

Kaut nu pārējie apdrošinātāji izveidotu šādu dienestu, citādi sanāk, ka BTA vienīgie rullē...

184169. viesis 3.novembris 2005 11:57
0 0 Atbildēt

DM, jaa BTA paliidz arii citu apdroshinaashanas kompaaniju gadiijuma, tikai taadaa gadiijumaa tas nebuus bezmaksaas.

gugulis, jaa, arii tad paliidzees.

184172. viesis 3.novembris 2005 12:19
0 0 Atbildēt

bišķi ne pa tēmu:

Biju vainīgs pavisam nelielā sadursmē lielveikala stāvvietā bet cietušais baidijās no saskaņotā paziņojuma. Izsaucām policiju pēc +/- 0.5h atbrauca SOS, itkā netīšām garām braucot esot pamanījis un piedāvāja maxas palīdzību cietušaiz izlēma no sos pakalpojumiem atteikties un sos pārstāvis uz to atbildēja "kā gribat, būs problēmas" un aizbrauca.

Kad bija pagājušas 2.5h un policija nerādijās tad vecīc jau pa telefonu no paziņām bija noskaidrojis kas ir saskaņotais paziņojums tad piekrita tādu uzrakstīt. Uzrakstijām un pazvanijām policijai ka nevajag braukt, viņi teica OK.

Piezīmēšu ka no avārijas brīža bija pagājis apmēram 4 stundas garš brīdis.

Tas bija piektdienā, zvanīju uz "baltu" tur laipni paskaidroja ka obligāti abām (manējai nekādu bojājumu nebija vispār) mašīnām jāierodas pie viņiem atrādīties bet nav obligāti šodien varot pirmdien.

Es brīvdienās pazaudēju tehnisko pasi :-) , pirmdien ierados baltā aizpildīju visus papīrus bet man pateica ka tehniko pasi vajag obligāti. Tehnikā pase atradās pēc divām nedēļām biju pasējis kempingā un no turienes pa pastu bija atsūtijuši uz firmu kurai mašīna pieder.

Rodas daži jautājumi:

1. Cik es saprotu, ja vainīgais neierodas pie apdrošinātāja tad cietušais atlīdzību nesaņem.

2. Ja vainīgais pazaudē dokumentus tad cietušais atlīdzību nesaņem.

Secinājums:

Laikam saskaņoto paziņojumu drīkst sastādīt tikai tad ja esi 100% drošs ka vainīgais izdarīs visu kā nākas un netīšām nepazaudēs dokumentus. Izskatās ka tie noteikumi ir sastādīti tā lai apdrošinātājiem būtu lielākas iespējas neizmaksāt cietušajam naudu.

184173. viesis 3.novembris 2005 12:21
0 0 Atbildēt

a, pavisam piemirsu. Man jau liekas ka to SOS atsūtīja policija un pati nemaz netaisijās braukt.

184176. viesis 3.novembris 2005 13:06
0 0 Atbildēt

KasparsF: BTP palīdzības dienesta gadījumā vainīgajam vispār nebija nekur vairs jābrauc un nekas nebija jākārto. Aiz kam tas ir arī bonuss cietušajam, ja tam ir BTA polise - palīdzības dienests uz vietas visu nokārto un tu vari aizmirst par šo lietu un netērēt savu laiku vēl kautkur vazājoties.

Man kā cietušajam gan ir jāaizbrauc pie apdrošinātāja uzrakstīt iesniegumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu.

184177. viesis 3.novembris 2005 13:12
0 0 Atbildēt

es tā arī sapratu, tāpēc jau augšā uzrakstīju ka "ne pa tēmu"

Šitas BTA pakalpojums izklausās krietni sakarīgs ja viņi atbrauc laicīgi.

184203. viesis 3.novembris 2005 21:42
0 0 Atbildēt

laikam buushu pasteidzies ar to paliidziibu arii citaam kompaanijaam. Taa laikam nebuus.

184223. viesis 4.novembris 2005 10:55
0 0 Atbildēt

Storm, kāda ir Tava saistība ar BTA? Tikai nevajag, ka esi nejaušs viņu klients vai ko tamlīdzīgu...

184319. viesis 6.novembris 2005 10:44
0 0 Atbildēt

Tas ir visā LV vai tikai Rīgā?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 7

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti