3. novembrī norisinājās otrais "Latvijas gada auto" konkursa testu brauciens ar vairāku mašīnu dalību. Maršrutā no Rīgas uz Turaidu žūrijas locekļi izmēģināja vairāk nekā desmit automobiļus.
Tie pretendēja uz godalgām nominācijās par komfortablāko, skaistāko un ātrāko gada auto. To uzvarētājus gan paziņos 26. novembrī līdz ar galvenā gada auto titula ieguvēju."Latvijas gada auto" konkurss šogad notiek desmito gadu, kā vienmēr ik rudeni līdz ar "Eiropas gada auto" konkursa noslēgumu. Mūsu valsts konkursa rezultātus attiecīgo marku pārstāvji Latvijā uztver tikpat nopietni kā autoražotāji Eiropas konkursa rezultātus. Turklāt dažos aspektos Latvijas konkurss pat pārspēj analogu Eiropā. Žūrijas sastāvā mums nav tikai auto žurnālisti, žūriju pārstāv visdažādāko nodarbju pārstāvi.
Agrāk mūsu valsts konkursā uzvarētāju noskaidroja vienas dienas laikā, vienuviet sapulcējot automobiļus un braucējus. Tagad vairāk nekā četrdesmit žūrijas pārstāvji darbu sāka jau februārī. Objektīvāka vērtējuma dēļ katrs žūrijas loceklis pieteica individuālu testu attiecīgajam modelim un izmēģināja to ikdienas apstākļos.
Pašreiz konkursa finālisti jau zināmi. 22 automobiļi pretendē uz galveno gada auto titulu un uzvaru 14 papildus nominācijās.
Konkurss nu ir finiša taisnē, un divas nedēļas pirms konkursa noslēguma konkursa organizatori apkopos žūrijas vērtējumu un gada auto titulam izvirzīs astoņus anketās visbiežāk minētos auto. Pēc šāda kritērija noskaidros arī vienu mašīnu, kas sakrājusi visvairāk balsu papildus nominācijā.
Arī iAuto portālā Tu vari nobalsot par savu "Gada Auto" - Spied šeit un nobalso! |
Turpina konkursa atbalstītājs "SEB Unilīzings" direktors Aleksandrs Bimbirulis: ""Latvijas gada auto" konkurss ir lieliska iespēja ikvienam Latvijas iedzīvotājam iegūt koncentrētu informāciju par jaunumiem, ko piedāvā auto tirgotāji, kā arī izvēlēties sev tīkamāko auto balsojumā. Labas tradīcijas ir jāturpina, tādēļ "SEB Unilīzings" kā konkursa sponsors jau trešo reizi gada auto titula ieguvējam sagatavos īpašu finansējuma piedāvājumu, lai labākā auto kārotāji nākamā gada laikā to varētu iegādāties ar labākajiem līzinga nosacījumiem."
Savu viedokli izsaka arī otrs konkursa atbalstītājs, "IF Latvia" valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs: "Jau otro gadu esam "Latvijas gada auto" atbalstītāji un tiešām novērtējam konkursa izaugsmi. Ņemot vērā, ka žūrijas dalībnieki pretendentus testē visa gada garumā, viņu vērtējums ir objektīvāks un mazāk pakļauts mirkļa sajūtām. Vēl nezinot galveno uzvarētāju, varu teikt, ka uzvarētāja automobiļa oficiālam pārstāvim un šī auto pircējiem izveidosim īpašu KASKO apdrošināšanas piedāvājumu."
"Latvijas gada auto" pretendentu saraksts
2005. gada 3. novembrīPretendenti galvenajam titulam
1. "Alfa Romeo GT"
2. "Chevrolet Lacetti"
3. "Citroen C2 VTS"
4. "Citroen C4"
5. "Ford Focus"
6. "Honda FR—V"
7. "Kia Rio"
8. "Kia Sportage"
9. "Mazda 5"
10. "Mazda 6"
11. "Mercedes Benz" B klase
12. "Mercedes Benz" M klase
13. "Nissan Pathfinder"
14. "Opel Astra GTC"
15. "Opel Tigra Twin Top"
16. "Peugeot 407 SW"
17. "Range Rover Sport"
18. "Saab 93 Sport Combi"
19. "Škoda Octavia"
20. "Suzuki Grand Vitara"
21. "Volkswagen Golf Plus"
22. "Volkswagen Passat"
Pretendenti papildus nominācijās
1. "Audi A4"
2. "Audi A6 Avant"
3. "Land Rover Discovery"
4. "Nissan Micra SR"
nevisna normāla auto - nav ne vecais piektais bembis, ne audi quattro.