Braukšanas eksāmenos – draudzīgāki noteikumi 12

 
14.novembris 2005 12:07

Stājušās spēkā izmaiņas, kuras skar vadītāju kvalifikācijas eksāmenu norisi, konkrēti – vadīšanas jeb braukšanas eksāmenu.

Ar šīm izmaiņām tiek atcelta līdzšinējā kārtība, kad braukšanas eksāmeni tika kārtoti, braucot pa vienu no iepriekš apstiprinātiem maršrutiem. Turpmāk CSDD inspektori, kuri pieņem braukšanas eksāmenu, varēs izvēlēties braukšanas maršrutu, lai eksāmena gaitā varētu pilnvērtīgāk pārliecināties par eksaminējamo personu gatavību piedalīties ceļu satiksmē.

Eksāmena minimālais ilgums ir noteikts – 25 minūtes, un brauciena maršrutam jāiet pa apdzīvotas vietas ielām, tajā skaitā ielām ar mazākas intensitātes satiksmi un arī maģistrālajām ielām ar intensīvu satiksmi, bez tam braukšanas maršrutā jābūt ceļa posmam, uz kura atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h.

Tagad eksāmens netiks pārtraukts pēc rupjas kļūdas pieļaušanas no eksaminējamā puses, ja vien šī kļūda satiksmē nebūs radījusi bīstamu situāciju. CSDD inspektoriem būs jāpārliecinās, vai šāda kļūda bija gadījuma rakstura, vai arī tās iemesls ir sliktā sagatavotība. Par to inspektori varēs pārliecināties, uzdodot eksāmena kārtotājam atkārtot identisku vai līdzīgu manevru, un, ja izrādīsies, ka tā bijusi gadījuma kļūda un to izraisījis uztraukums, kuru turpmākajā eksāmena gaitā izdodas pārvarēt, tad šādā gadījumā eksāmena iznākums var būt arī pozitīvs.

Jau no šīs nedēļas pirmdienas ir spēkā noteikums, ka teorētiskā eksāmena rezultāti ir spēkā 1 gadu no eksāmena kārtošanas dienas (līdz šim – 6 mēneši). Turklāt teorētiskā eksāmena derīguma termiņš tiek pagarināts arī attiecībā uz personām, kas to nokārtojušas pirms šo izmaiņu stāšanās spēkā.

„Tā kā dažādu subjektīvu iemeslu dēļ daudzi eksāmenu kārtotāji nevarēja iekļauties šajā 6 mēnešu termiņā, tad arī šāds jaunievedums ir vēl viens solis pretī visiem braukt gribētājiem no CSDD puses,” – to, vēlēdams veiksmi visiem topošajiem autovadītājiem, uzsvēra CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris.

CSDD
 
Visi komentāri
 
185078. viesis 14.novembris 2005 13:01
0 0 Atbildēt

un varēs arī viegli apgrūtināt tos, kur nebūs iepatikušies eksāmena pieņēmējam pēc purna. Sados tik kreisos pagriezienus un vēl visādas glupības darīt...

185082. viesis 14.novembris 2005 13:14
0 0 Atbildēt

Gan jau būs labi galvenais lai vad. apliecību izsniedz tiem kas tiešām māk braukt, nevis iemācījušies kādu maršrutu.

185085. viesis 14.novembris 2005 13:31
0 0 Atbildēt

Manupraat vislabaak par jauno satiksmes daliibnieku veiktspeeju varetu paarliecinaaties - taaa:

Iekaapj inspektors un nosaka Degvlava 50, nu un tad jauninjais izmantojot karto vai savas zinaasas nogadaa inspektoru dotajaa vietaa.

185092. viesis 14.novembris 2005 13:53
0 0 Atbildēt

Piekritu Sandis_UR .... --> pasaka kadu labi zinamu adresi un eksha kartotajam lidz turienei jaaaizbrauc...un sheit jau vairs nepietiks tikai ar labajiem pagriezieniem....

Piekritu ari tiponei -- elementari vares apgrutinat nevelamaas personas....liks braukt pa ljoti stridigaam vietaam....bet pec tam - analizejot videomaterialu, kursantam ir gandriz neiespejami ietekmet rezultatu, jo tieshi vinsh "uztur" tos CSDD dikdienjus.

185094. viesis 14.novembris 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Eksāmenā stresa radītās "gadījuma kļūdas" dēl var nenokārto eksāmēnu.

Dzīve- nobraukt cilvēku. Ko tur vēl atkārtot, ja rupja kļūda- ej ar kājām!

185105. viesis 14.novembris 2005 14:26
0 0 Atbildēt

labi ka marshrutus atcelj. mozh vairs nezaagjees pa muukusalas/ salu tilta apli un ziepi kaa traki :)

tipone [?] 14.11.2005 13:01

".. Sados tik kreisos pagriezienus un vēl visādas glupības darīt..."

a ko, sataisiijies visu laiku taisni un pa libi vaaleet? lai vareetu normaali iekljauties satiksmee, taadas "glupiibas" ir jaaprot veikt katram

185115. viesis 14.novembris 2005 14:40
0 0 Atbildēt

Mošk būs labāk, jo es kad liku tiesības tad bija tādi kas vairākus maršrutus bija iekaluši no galvas braucot ar savām mašīnam, bet ko viņi darītu tagad kad nezin kur būs jābrauc? Un arī iepriekš ja tavs purns nepatika CSDD inspektoram tad viņš varēja tevi iegāzt, ar mani tā bija.

185130. viesis 14.novembris 2005 15:24
0 0 Atbildēt

tas viss ir hujņa, es zinu kā tas ir kad tevi grib iegāzt. un tagad viņiem būs vēl vieglāk. pārdaugavā ir daudz sūdaino ieliņu, liks tur iegriezt un pisec. moška kādu gribēs arī zem ķieģeļa pavilkt, tas ir poh ka zīme ir krūmos un to nemaz nerredz

185155. viesis 14.novembris 2005 16:30
0 0 Atbildēt

to: 185130. viesis 14.11.2005 15:24

Nedrīkst likt braukt pret noteikumiem, tas kautkur bija rakstīts...

185174. viesis 14.novembris 2005 17:28
0 0 Atbildēt

Varetu tos "drankjus" cauri visai Rigai izdziit un vel pa straasi pabraukties palais, tad rezeetu kur veeziisi ziemo, a to pilna riiga ar ambaaljiem. It seviskji besii laukaa tas vecenes, kuras uz cakenes taisa kreisos.

185183. viesis 14.novembris 2005 20:45
0 0 Atbildēt

Tā kā pats tagad tieši mācos, tad šī lieta iepriecina, jo pagaidām 1,5h laikā "izkrītu" reizes 5-10 dēļ tizliem pārkāpumiem.

185105. viesis 14.11.2005 14:26

nē, tāpat dzīs, jo bāze ir bauskas 86 un tāpat neviens instruktors nedzen tālāk par braucienu ~25min, jo eksāmena laiks parasti ir 1h, no kurām noņemas figūras. Un tad arī sanāk braukšana kādas 40-50min.

185499. viesis 15.novembris 2005 20:00
0 0 Atbildēt

Tātad aunu daudzums ielās strauji palielināsies...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti