1903.gada 24.novembrī amerikānis Klaids Kolmans patentēja elektrisko automobiļa starteri — iekšdedzes dzinēja iedarbināšanas ierīci. Tieši Kolmana izgudrojumu vēlāk modernizēja Čārlzs Keterings un ieviesa to masveida izmantošanā.
Starteris ir būtiska iekšdedzes dzinēja sastāvdaļa, kas darbojas pēc Otto cikla. Virzuļiem ir jākustas jau pirms degmaisījuma uzliesmošanas, tādēļ dzinējam jāiedarbojas vēl pirms tam, kad tas pats spēj kustēties.Līdz startera ieviešanai dzinēju nācās iedarbināt mehāniski, taču tas bija neērti, diezgan grūti un arī bīstami - kloķi vajadzēja izņemt, tikko dzinējs iedarbojās, citādi varēja traumēt roku.
iAuto
Laba lieta. Ja nebūtu šis izgudrots, sievietes pie stūres būtu stipri pamaz...
Galvenais labums no startera - ja autiņš noslāpst uz vilciena sliedēm, tad ieliec ātrumā, un pagriez starteri... neattiecas gan uz automātiskajām kārbām...