24.novembris - elektriskā startera dzimšanas diena 18

23.novembris 2005 10:37

1903.gada 24.novembrī amerikānis Klaids Kolmans patentēja elektrisko automobiļa starteri — iekšdedzes dzinēja iedarbināšanas ierīci. Tieši Kolmana izgudrojumu vēlāk modernizēja Čārlzs Keterings un ieviesa to masveida izmantošanā.

starteris.jpg Starteris ir būtiska iekšdedzes dzinēja sastāvdaļa, kas darbojas pēc Otto cikla. Virzuļiem ir jākustas jau pirms degmaisījuma uzliesmošanas, tādēļ dzinējam jāiedarbojas vēl pirms tam, kad tas pats spēj kustēties.

Līdz startera ieviešanai dzinēju nācās iedarbināt mehāniski, taču tas bija neērti, diezgan grūti un arī bīstami - kloķi vajadzēja izņemt, tikko dzinējs iedarbojās, citādi varēja traumēt roku.

iAuto
 
Visi komentāri
 
186239. viesis 23.novembris 2005 10:41
0 0 Atbildēt

Laba lieta. Ja nebūtu šis izgudrots, sievietes pie stūres būtu stipri pamaz...

Galvenais labums no startera - ja autiņš noslāpst uz vilciena sliedēm, tad ieliec ātrumā, un pagriez starteri... neattiecas gan uz automātiskajām kārbām...

186248. viesis 23.novembris 2005 11:00
0 0 Atbildēt

Vai starteris tiešām ir dzinēja sastāvdaļa? Bez tam ar kurbuli nekādas traumas nedraud - esmu griezis žigulīti n-tās reizes, tur ir vienpusējā sazobe (gan jau arī to izgudroja drīz vien pēc iekšdedzes dzinēja izgudrošanas) un kurbulis negriežas līdzi kloķenei.

186250. viesis 23.novembris 2005 11:06
0 0 Atbildēt

man kurbulējot vaz`niitis tā atsita atpakaļ, ka vairāk gan piekrītu iespējām traumēties

186255. viesis 23.novembris 2005 11:17
0 0 Atbildēt

tavs vaznītis ir slikti uzvedies, manējais nekad nav sitis atpakaļ...

186258. viesis 23.novembris 2005 12:10
0 0 Atbildēt

Eh ar nosaļģiju aceros tos laikus kad ar tētuku itin bieži vēsākā laikā kurbulējām zapiņu - tā tik bij noņemšanās! Toreiz likās kurbulis auto aprīkojumā - dabiska un nepieciešama lieta.

186261. viesis 23.novembris 2005 12:40
0 0 Atbildēt

Nožēlojami, ka 21 gadsimtā gandrīz visi jaunie auto tiek aprīkoti ar šādiem 100g veciem čivinātājiem.

186283. viesis 23.novembris 2005 15:24
0 0 Atbildēt

186248. viesis

izlasi rakstu kaartiigaak :) tur rakstiic ka pirms izgudroja starteri taatad pirms 1903 gada :P diezvai tev bij zhigulis taa gada izlaiduma ? :P

186287. viesis 23.novembris 2005 15:32
0 0 Atbildēt

Hi, hi, kuram ārzemju auto vēl ir caurums kurbulim? :)

186302. viesis 23.novembris 2005 17:39
0 0 Atbildēt

Cik atceros "žiguļu" laikus - jau 80-tajā gadā VAZ-2105 modelim vairs nebija "kurbuļa" cauruma virsbūvē un bamberī , bet bagāzņieka somā bija komplektā pats kurbulis. Tajos laikos ši problema likās ļoti interesanta un aktuāla, un tika daudz un bieži apspriesta garažās - vecie šoferi bija tuvu infarktam. Ne viens vien onka tolaik pāŗdeva 05. žiguli tālāk tikai ši iemesla dēļ , citi urba caurumus. Vēl lielāks šoks vecajiem braucējiem bija 83 .gadā, kad parādījās 08.žigulis - to kurbuļa vajadzībām piemērot nevarēja vispār.

186310. viesis 23.novembris 2005 21:13
0 0 Atbildēt

Labi gan mums tagad, bet nekaadas exotikas...

212.93.97.131

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC; 240x320)

186314. viesis 23.novembris 2005 23:04
0 0 Atbildēt

a nafig teikts, ka starteris svarīgs tikai Otto cikla motoriem. Dīzeļa motoriem, afaik, motora iedarbināšana arī notiek ar kurbuli, ne tā?

186364. viesis 24.novembris 2005 11:11
0 0 Atbildēt

A es savulaik esmu kurbulējis Pobedu, vot tā!!!! :)

186373. viesis 24.novembris 2005 11:33
0 0 Atbildēt

Man arii nav skaidrs kaapeec veel joprojaam ir atsevishkjs starteris, kaapeec nav apvienots starteris ar gjeneratoru !?!?!

Tehnoligjiski shii ideja jau paraadijaas ka minimums 10 gadi atpakalj.

186422. viesis 24.novembris 2005 14:35
0 0 Atbildēt

WALA: starteris nav apvienots ar ģeneratoru, tapēc, ka autoindustrija pārāk samīlējusies 12V un aizmirsusi, ka atsķirībā no gaismas ātruma tas nav nepārvarams limits. Lai uztaisītu normālu starteri-ģeneratoru, kas iedarbina motoru bez stresa un žēlas čivināšanas, vajag 114V un vairāk.

186438. viesis 24.novembris 2005 15:45
0 0 Atbildēt

tagad vislielākā "romantika" iznāk ar automātisko kārbu aprīkoto auto īpašniekiem, kad starteris pēkšņi "nokaras".....

186452. viesis 24.novembris 2005 16:46
0 0 Atbildēt

Starteri ar ģenerātoru nevar apvienot kaut vai tā iemesla dēļ, ka starteris ir smagāks, to grūtāk griezt, tātad tērē vairāk dzinēja jaudas resursus, otrkārt tā transmisija starteris-motros-starteris būtu krietni sarežģītāka, jo motors starteri varētu griezt tikai ar pazeminātu pārnesumu, pretējā gadījumā starteris no tiem apgriezienie tīri fiziski var izjukt un akulumators sāktu vārīties jau pēc 5 min motora darbināšanas - pārāk lielu strāvu saražotu. Un arī girežot lielo startera motoru būtu lieks troksnis.

186462. viesis 24.novembris 2005 17:14
0 0 Atbildēt

Ne nu izjūk nekā. Visi asistējošie pushibrīdi un koncepti bez problēmām strādā ar kloķenei paralēlu elektromotoru. Šāds motors nenoslogo vairāk, kā jauda, ko tas saražo kā elektromotrs. Problēma nav šādu motoru izgatavot, bet vajag sarežģītāku elektroniku, kas to kontrolē un 12V akumulators neder.

186639. viesis 26.novembris 2005 12:36
0 0 Atbildēt

Man viens paziņa arī kādreiz mainīja Žiguli pret jaunāku modeli, kuram nebija kurbuļa cauruma. Pārdevēja frāze sekojoša: - Jūs meklējat, kur iespraust kurbuli? Jūs ko ?! Tas taču limuzīns !

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 9

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti