Noderīga informācija: Ar radzēm - uz Eiropu? 38

 
29.novembris 2005 10:36

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu ir laiks vēlreiz atgādināt mūsu lasītājiem ne tikai par to, kad un kādas riepas atļauts lietot saskaņā ar Latvijas Republikas ceļu satiksmes noteikumiem, bet arī izstāstīt, kā šie noteikumi darbojas arī citās Eiropas Savienības valstīs un ar ko tie atšķiras no mūsu noteikumiem.

Kā jūs droši vien jau zināt, pēc LR CS noteikumiem laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, kā arī to piekabēm, jābūt aprīkotiem ar riepām, kas ir paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Kāpēc tieši šajā laika posmā un kāpēc vispār jālieto ziemas riepas? Tieši sākot no decembra, dienas kļūst arvien vēsākas un diennakts vidējā temperatūra parasti nepārsniedz plus 10 grādus pēc Celsija skalas, bet no rītiem vai vakaros temperatūra mēdz būt arī zem šīs atzīmes. Apkopojot informāciju, ko sniedz riepu ražotāji savās interneta mājas lapās un drukātajos materiālos, var secināt, ka vairākums Eiropā ražoto vasaras riepu zaudē savas izcilas īpašības tieši temperatūrās zem šiem 10 grādiem, tas ir, ap +7 grādiem pēc Celsija. Izgatavojot ziemas riepas, tiek pielietotas atšķirīgas tehnoloģijas, un tas ir pamanāms gan protektoru zīmējumos, gan gumijas sastāvā. Protektora virsēja kārta ir daudz mīkstāka, un tieši tas ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ļauj vadītājam saglabāt kontroli uz ziemas ceļiem.

Daudzi no jums droši vien ir dzirdējuši par plānotajām izmaiņām CS noteikumos, kas pēc 2008. gada aizliegtu izmantot radžotas riepas. Vai tā ir vienkārši mūsu valdības vēlme tuvoties ES standartiem, vai arī ekspertu grupa, kas strādājusi pie šiem grozījumiem, nebija pietiekami informēta par Latvijas klimatiskiem apstākļiem? Tagad ir grūti spriest par to... Bet, pateicoties Latvijas lielākajiem riepu importētājiem, šī neapdomība netika pieļauta un tie autovadītāji, kuri ir pieraduši no 1. oktobra līdz 1. maijam lietot radžotas ziemas riepas, varēs to darīt arī pēc 2008. gada.

Atcerieties!

· No 1. decembra līdz 1. martam automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t OBLIGĀTI ir jābūt aprīkotiem ar ziemas (M+S) riepām.

· Laika posmā no 1. oktobra līdz 1. maijam ir atļauts izmantot arī radžotas ziemas riepas.

· Minimālajam ziemas riepas protektora dziļumam ir jābūt lielākam par 4 mm. Jaunas riepas protektora dziļums ir 10-12 mm.

· Par ziemas riepām tiek uzskatītas riepas, kurām uz sānu malas figurē apzīmējums M+S (mud+snow=dubļi+sniegs)

Ka jau solīju, apskatīsim arī pārējo ES valstu noteikumus par ziemas riepu un radžoto riepu lietošanu. Šī informācija noteikti būs noderīga tiem autobraucējiem, kuri pārvietojas ne tikai pa Latvijas ceļiem, bet dodas arī uz citām ES valstīm.

Austrija – no 15. novembra automobiļiem ir jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām ar vai bez radzēm.

Beļģija – atļauts ziemā lietot gan ziemas, gan vasaras riepas, t.i., pēc pašu ieskatiem. Radžotas riepas ir atļauts lietot tikai laika posmā no 1. novembra līdz 31. martam. Ar radžotām riepām var aprīkot tikai vieglos automobiļus (pilna masa līdz 3,5 t). Jāatceras arī, ka automobiļi, kas aprīkoti ar radžotām riepām, drīkst pārvietoties ar ātrumu līdz 90 km/h pa maģistrālēm un līdz 60 km/h uz pārējiem ceļiem. Turklāt uz auto jābūt uzlīmētai zīmei – “Braukšanas ātruma ierobežojums 60 km/h”.

Čehija – ziemā atļauts lietot gan ziemas, gan vasaras riepas – pēc pašu ieskatiem. Riepas ar radzēm lietot AIZLIEGTS!

Dānija – šajā valstī ziemā atļauts ekspluatēt vasaras riepas, ziemas riepas ar un bez radzēm, riepas ar ķēdēm.

Francija – šeit, tāpat kā Dānijā, ziemā atļauts ekspluatēt vasaras riepas un ziemas riepas ar vai bez radzēm. Alpu kalnu apvidos ir atļautas arī riepas ar ķēdēm. Šajā gadījumā uz auto jāuzlīmē attiecīga brīdinājuma zīme.

Igaunija – no 1. decembra līdz 1.martam Igaunijā reģistrētiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t un arī piekabēm OBLIGĀTI jābūt aprīkotiem ar ziemas (M+S) riepām. Radžotas riepas ir atļautas laika posmā no 15. oktobra līdz 15. aprīlim.

Itālija – ziemas riepas ar ķēdēm jāizmanto tikai tajos ceļu posmos, kur ir uzstādītas speciālas ceļa zīmes (galvenokārt kalnu rajonos). Radžotās riepas ir AIZLIEGTAS! Pārējos reģionos īpašu norādījumu nav, tātad var braukt arī ar automobiļiem ar vasaras riepām.

Lielbritānija (Apvienotā Karaliste) – atļauts ziemā lietot gan ziemas, gan vasaras riepas, t.i., pēc pašu ieskatiem. Radžotas riepas ir stingri AIZLIEGTAS! Jāatceras, ka dažas Lielbritānijas pašvaldības ir tiesīgas šos noteikumus grozīt, ņemot vērā klimatiskos apstākļus.

Lietuva – uz Lietuvas ziemas ceļiem ziemas riepas ir obligāts automobiļa ekipējums no 10. novembra līdz 31. martam. Bet radžotas riepas drīkst lietot tikai laika posmā no 1. novembra līdz 31. martam.

Luksemburga – atļauts ziemā lietot gan ziemas, gan vasaras riepas, t.i. pēc pašu ieskatiem. Radžotas riepas atļauts lietot tikai laika posmā no 1. decembra līdz 31. martam. Ar radžotām riepām var aprīkot tikai vieglos automobiļus (pilna masa līdz 3,5 t). Jāatceras arī, ka automobiļi, kas aprīkoti ar radžotām riepām, drīkst pārvietoties ar ātrumu līdz 90 km/h pa maģistrālēm un līdz 60 km/h uz pārējiem ceļiem. Turklāt uz auto jābūt uzlīmētai zīmei – “Braukšanas ātruma ierobežojums 60 km/h”.

Nīderlande – ziemā atļauts lietot gan ziemas, gan vasaras riepas – pēc pašu ieskatiem. Riepas ar radzēm lietot AIZLIEGTS!

Polija – radžotas riepas, tāpat kā Nīderlandē, ir aizliegtas, bet ziemas riepu lietošana nav obligāta.

Slovēnija – laika posmā no 15. novembra līdz 15. martam visiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Atļauts ziemā lietot arī vasaras riepas, bet ar noteikumu, ka uz velkošajiem riteņiem tās ir papildus aprīkotas ar ķēdēm. Arī šajā valstī ir spēkā aizliegums lietot radžotas riepas.

Somija – sākot ar 1. oktobri, līdz pirmajai pirmdienai pēc Lieldienām ir atļauts ekspluatēt radžotās riepas, bet ziemas riepas jālieto obligāti laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam.

Spānija – atļauts lietot gan ziemas, gan vasaras riepas – pēc pašu ieskatiem. Kalnu rajonos jālieto speciālās sniega ķēdes. Radžotas riepas atļauts lietot tikai ārpus valsts ceļiem vai kombinācijā ar speciālām elastīgām saitēm, kas nosedz radzes, lai tās nebojātu ceļu segumu.

Šveice – ziemas riepas ir obligātas tikai atsevišķos valsts reģionos, un parasti, tuvojoties tiem, autobraucēji tiek brīdināti par to ar speciālām ceļa zīmēm. Radžotas riepas arī šajā valstī ir ārpus likuma.

Ungārija – ziemā atļauts lietot gan ziemas, gan vasaras riepas – pēc pašu autovadītāju ieskatiem. Riepas ar radzēm lietot AIZLIEGTS!

Vācija – pašlaik darbojas tādi paši noteikumi kā Ungārijā, ieskaitot radžoto riepu aizliegumu. Bet sakot ar 2006. gadu ziemas riepu lietošana būs obligāta!

Zviedrija – no 1. decembra līdz 31.martam Zviedrijas autotransporta reģistrā reģistrētiem automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t un to piekabēm OBLIGĀTI jābūt aprīkotiem ar ziemas (M+S) riepām. Radžotas riepas atļautas laika posmā no 1. oktobra līdz 30. aprīlim.
Norvēģija arī nav pieminēta. Noteikumi ir sekojoši:
Visu gadu jālieto tādas riepas, kas nodrošina atbilstošu saķeri, ja nepieciešams - ziemas riepas ar vai bez radzēm, nepieciešamības gadījumā - ķēdes. Vasaras riepu protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 1,6 mm, ziemas riepu - 3 mm.
Radžotas riepas atļautas no 1. novembra līdz pirmajai svētdienai pēc lieldienām (jo lieldienās daudzi brauc brīvdienās uz sniegotiem kalniem). Ziemeļu rajonos - no 15. oktobra līdz 1. maijam.
Auto virs 3,5 tonnām (vienalga, norvēģu vai ārzemju) obligāti jābūt līdzi ķēdēm. 3 ķēdes, ja tas ir parasts kravas auto, treilerim ar dubultiem velkošajiem riteņiem - septiņas (1 stūrēšanai, 4 velkošajiem, 2 piekabei). Iemesls ir vienkāršs - visa Norvēģija ir kalnaina un pat Oslo četrjoslu apvedceļā ir pāris vietas, kur ik gadu vietējie smejas par smieklīgajiem poļiem, lietuviešiem un igauņiem, kas ar savām lisenēm nevar uzvilkt piekabi kalnā, līdzko uzkrīt pirmais sniegs. (Īstenībā nemaz tik smieklīgi nav, to duraku dēļ ir pamatīgi sastrēgumi).

Vēl var atzīmēt, ka Trondheimā un Oslo jāmaksā 30 kronas dienā, ja pa pilsētu brauc ar radžotām riepām. Tā kā to kontrolē stāvvietu uzraugi, tad cilvēki kā likums nemaksā šo nodevu tad, ja vienkārši jāizbrauc pilsētai cauri.

Pirms došanas ceļā vēlreiz pārbaudiet sava automobiļa ekipējumu un salīdziniet ar to valstu prasībām, kuras apmeklēsiet ceļojuma laikā.

Ievērojot šos noteikumus, jūs viegli varēsiet paglābties no nepatīkamiem pārsteigumiem un liekiem tēriņiem brauciena laikā. Un arī neapšaubāmi ietaupīsiet laiku, kas ir ļoti vērtīgs mūsu straujajā dzīves tempā. Šo laiku taču var veltīt jaukai un daudzveidīgai atpūtai, ko es jums arī novēlu.

Aleks Medvedevs
 
Visi komentāri
 
186865. viesis 29.novembris 2005 10:50
0 0 Atbildēt

• No 1. oktobra pēc LR CS noteikumiem ir atļauts lietot ziemas riepas.

nav tiesa - ziemas riepas var lietot visu cauru gadu!

186867. viesis 29.novembris 2005 10:53
0 1 Atbildēt

Ir tiesa! Jo runa iet par VISAM ziemas riepam, tai skaita ari par radzotam!

186868. viesis 29.novembris 2005 10:54
0 0 Atbildēt

Bulshits! Lietuvā ziemas riepas ir OBLIGATAS no 10. novembra! Ļoha, pārbaudi savu info!

186869. viesis 29.novembris 2005 10:54
0 0 Atbildēt

to Bahodir

palasi noteikumus mūdzi:

244. Laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz

3,5 t, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Laikposmā no

1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm.

186870. viesis 29.novembris 2005 10:58
0 0 Atbildēt

Izlasi uzmanigi!

1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm. - Tas ir, no 1 oktobra ir atlauts lietot radzotas riepas! Vai radzotas riepas nav ziemas riepas? Jums logiku skola pasniedza? Vai tikai koris un dejas bija? :)

186872. viesis 29.novembris 2005 10:59
0 0 Atbildēt

Koris un dejas arī ir forši! :D

186874. viesis 29.novembris 2005 11:02
0 0 Atbildēt

Lietuva 'sogad ar 1. datumu nevis ar 10.! Mums Latvija jau ari bija runa par to vai nelikt to darit atrak! Seko CSDD informacijai!

By the way, pirms saukt kadu par mudzi, paskaties spoguli! :)

186876. viesis 29.novembris 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Starp citu, varu teikt ka informacija ir diezgan korekta, jo autors ir prasijis ari mums (LANEKS) info!

186879. viesis 29.novembris 2005 11:10
0 0 Atbildēt

vislabaak man patiik Sloveenija... radzes aizliegtas bet jaabuut kjeedeem.... murgs kautkaads...

186884. viesis 29.novembris 2005 11:19
0 0 Atbildēt

Interese nedaudz konkretak, vai problema ir stilistika? Vai tas, ka raksta originals ir krievu valoda, un tas ir neveiksmigi partulkots? Jo tas ir pirmais raksts...

186886. viesis 29.novembris 2005 11:23
0 0 Atbildēt

Bahodir [?] 29.11.2005 10:58

Izlasi uzmanigi!

1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm. - Tas ir, no 1 oktobra ir atlauts lietot radzotas riepas! Vai radzotas riepas nav ziemas riepas? Jums logiku skola pasniedza? Vai tikai koris un dejas bija?

+++

nevaru saredzēt nekādu liģiku tevis teiktajā - vai ir redzams kaut kur aizliegums braukt ar ziemas riepām bez radzēm vasarā?

186890. viesis 29.novembris 2005 11:37
0 0 Atbildēt

Runa iet par VISAM ziemas riepam KOPUMA!

186891. viesis 29.novembris 2005 11:38
0 0 Atbildēt

Nu tak izlasi tacu vien reiz no sakuma lidz galam!

186894. viesis 29.novembris 2005 11:47
0 0 Atbildēt

• No 1. decembra līdz 1. martam automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t OBLIGĀTI ir jābūt aprīkotiem ar ziemas (M+S) riepām.

Mana auto pireljiem nav virsuu nekaads m+s

un ko tagat "snovcontrol" nav uzskataams par ziemas riepaam?????

186895. viesis 29.novembris 2005 11:49
0 0 Atbildēt

Tiem ir lidzigs apzimejums "zvaigznite". Tas ir tas pats M+S. Bet ja runa atklati SnowControl nav ziemas riepa, palasi testu rezultatus. Man 2004 gada ziema bija tads.... mesls pedejais

186896. viesis 29.novembris 2005 11:51
0 0 Atbildēt

Pedejais jaunais protektors Winter Carving ir labs, bet to vini ir nokopeju6i no Gislaved Nord Frost

186897. viesis 29.novembris 2005 11:51
0 0 Atbildēt

to Bohadir

lasi ka nu pats:

244. Laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz

3,5 t, kā arī to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. - tātad arī pārējā laikā ar tādām var braukt, bet minētajā posmā obligāti tādas jālieto...

Laikposmā no 1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekļiem, kuriem ir riepas ar radzēm. - tātad šajā laikā var braukt ar ziemas riepām bez radzēm...

kas aizliedz vasarā braukt ar ziemas riepām???

186899. viesis 29.novembris 2005 11:58
0 0 Atbildēt

Blin nu tu stulbs esi gan!

Ziemas riepas medz but - radzejamas neradzejamas! Kopuma tas ssaucas par ZIEMAS RIEPAM. Ziemas riepas NERADZEJAMAS drikst lietot cauru gadu, bet RADZOTAS TIKAI NO 1. oktobra līdz 1. maijam. Tatad apkopojot - no 1 oktobra ir atlauts letot JEBKADAS ZIEMAS RIEPAS! Tagad ir skaidrs?

Koris un dejosana neattista logisko domasanas veidu!

186900. viesis 29.novembris 2005 11:59
0 0 Atbildēt

Raksta ta4u nav rakstitska ir azliegts lietot neradzejamas cauru gadu! Vai ari to tu neredzi?

186901. viesis 29.novembris 2005 12:01
0 0 Atbildēt

Bahodir [?] 29.11.2005 11:02

Tatad tik un tā Lietuvā ir obligāti, tikai datums mainās. :)

186905. viesis 29.novembris 2005 12:05
0 0 Atbildēt

Ja ta ir tiesa par Lietuvu, mes ari tam Medvedjevam no sakuma iedevam 10. datumu, un tad kad runajam ar vienu pirceju no Lietuvas, vins teica ka sogad ir mainijusi uz 1. datumu. Pasi bijam parsteigti...

186907. viesis 29.novembris 2005 12:17
0 0 Atbildēt

Lietuba ari bija vilnis vai atcel vai neatcelt, laikam vinjam vienkar6i nebija pedejo zinju... Un starp citu Vacija tagad ziemas riepas ari bus obligatas, bet tikai no nakosas ziemas

186908. viesis 29.novembris 2005 12:18
0 0 Atbildēt

BET NEVIENS JAU NESAKA KA NEDRIKST!!!! NEESI TUPS TACU!!! CIK REIZES TEV JASKAIDRO????

186918. viesis 29.novembris 2005 13:25
0 0 Atbildēt

Vot mani interesē - kāpēc mūsu mega-ekspertu valstī ziemas riepas ir obligātas tikai no 01/12? Vai novembrī mums vidēja gaisa t ir virs 10 grādiem? Vai ir bijis kaut viens novembris, kad sniegs nav nemaz un no rītiem nav apledojums?

186920. viesis 29.novembris 2005 13:32
0 0 Atbildēt

Norvēģija nav pieminēta. Noteikumi ir sekojoši:

Visu gadu jālieto tādas riepas, kas nodrošina atbilstošu saķeri, ja nepieciešams - ziemas riepas ar vai bez radzēm, nepieciešamības gadījumā - ķēdes. Vasaras riepu protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 1,6 mm, ziemas riepu - 3 mm.

Radžotas riepas atļautas no 1. novembra līdz pirmajai svētdienai pēc lieldienām (jo lieldienās daudzi brauc brīvdienās uz sniegotiem kalniem). Ziemeļu rajonos - no 15. oktobra līdz 1. maijam.

Auto virs 3,5 tonnām (vienalga, norvēģu vai ārzemju) obligāti jābūt līdzi ķēdēm. 3 ķēdes, ja tas ir parasts kravas auto, treilerim ar dubultiem velkošajiem riteņiem - septiņas (1 stūrēšanai, 4 velkošajiem, 2 piekabei). Iemesls ir vienkāršs - visa Norvēģija ir kalnaina un pat Oslo četrjoslu apvedceļā ir pāris vietas, kur ik gadu vietējie smejas par smieklīgajiem poļiem, lietuviešiem un igauņiem, kas ar savām lisenēm nevar uzvilkt piekabi kalnā, līdzko uzkrīt pirmais sniegs. (Īstenībā nemaz tik smieklīgi nav, to duraku dēļ ir pamatīgi sastrēgumi).

Vēl var atzīmēt, ka Trondheimā un Oslo jāmaksā 30 kronas dienā, ja pa pilsētu brauc ar radžotām riepām. Tā kā to kontrolē stāvvietu uzraugi, tad cilvēki kā likums nemaksā šo nodevu tad, ja vienkārši jāizbrauc pilsētai cauri.

186928. viesis 29.novembris 2005 13:54
0 0 Atbildēt

Norvegija nav ES valsts! Runa gaja par ES...

186929. viesis 29.novembris 2005 13:56
0 0 Atbildēt

To Bahodir.

Tu tik *******uj un *******uj, ka citi stulbi. Bet ar loģiku, Tev, draudziņ, nav pa ceļam. Neņem ļaunā.

186930. viesis 29.novembris 2005 14:00
0 0 Atbildēt

Tas ir dīvaini ,ka vārds b*ļ*a*u*j (skaļi kliedz) ir slikts.

Redaktors 29.novembris 2005 14:09
0 0 Atbildēt

komentāru par norvēģiju iekopēju rakstā, lai pārējie arī var izlasīt.

186938. viesis 29.novembris 2005 16:05
0 0 Atbildēt

Bahodir [?] 29.11.2005 13:54

Norvegija nav ES valsts! Runa gaja par ES...

Jā, bahan, Šveice arī nekad tāda nav bijusi, plus vēl nedomāju ka Šveicē mūsējie braukā vairāk kā Norvēģijā.

186943. viesis 29.novembris 2005 16:41
0 0 Atbildēt

nu sad tad Norgee noder keedes arii vieglajiem auto :)

186952. viesis 29.novembris 2005 17:23
0 0 Atbildēt

Ei, kolēgas visziņi da experti: a ja man meža lūznim ir M/T ripuļi - tas dod mentam pamatu man pie....pes lasīt vai nē? Lasot šeit mega likumu citātus, es tā kā neatradu pamatu... A moš čota promargal?

186955. viesis 29.novembris 2005 17:33
0 0 Atbildēt

Man uz riepas rakstīts M+W, es saprotu, ka tas ir domāts kā Winter???

186963. viesis 29.novembris 2005 18:12
0 0 Atbildēt

To Gnoms - paldies, bet savu apzīmējumu CSDD mājas lapā neatradu:( Ja ka - riepu izgatavošanas gads ir 2005, varbūt kāds var palīdzēt?:)

186972. viesis 29.novembris 2005 19:58
0 0 Atbildēt

tajaa rakstaa ir kluudas vairaak nekaa vajag

taada valoda, ka pilnigi pretigi paliek

riktigs minoritaate

186981. viesis 29.novembris 2005 21:35
0 0 Atbildēt

Citroenam Berlingo Michelini

187028. viesis 30.novembris 2005 9:34
0 0 Atbildēt

Komentos tacu rakstits bija, ka raksts partulkots no krievu valodas, ta ka pie valodas ir vainigi musu tautiesi. A tu saki minoritate... Pasiem izglitibas trukst...

187029. viesis 30.novembris 2005 9:36
0 0 Atbildēt

Un starp cit, kur taja teksta kludas esi atradis? Es gan nemaniju...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti