No 1.decembra – ziemai paredzētas riepas obligātas 22

1.decembris 2005 8:00

CSDD atgādina, ka no 1.decembra automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t, un to piekabēm jābūt aprīkotām ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos (ar vai bez radzēm).

Tomēr arī tad, kad transportlīdzeklis aprīkots ar ziemas riepām, CSDD aicina būt uzmanīgiem uz ceļa, jo krītošās lapas, salna, lietus, sniegs un apledojums padara ceļu slidenu. Tādēļ autovadītājiem jābūt piesardzīgiem, izvēloties laika apstākļiem drošāko braukšanas ātrumu, pietiekamu distanci un intervālu.

CSDD Sabiedrisko attiecību daļa

 
Visi komentāri
 
187115. viesis 30.novembris 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Vispār jau nedaudz pārsteidz daudzu autovadītāju vieglprātīgā attieksme riepu maiņas jautājumos. Pēdējās dienās, staigājot pa pilsētu, pievērsu lielāku uzmanību auto riepām. Un secināju, ka vēl ĻOTI daudzi braukā ar vasaras riepām. Pārsteidz, ka VASARAS riepu cienītāju vidū ir īpaši daudz dārgo auto īpašnieku, kuri nesteidz superplatās un zemās vasarenes nemainīt pret atbilstošām laika apstākļiem riepām. Šorīt no rīta pie lidostas viadukta nobrauktuves redzēju, ka viens "vasarnieks" s-klases mersī ar 100% platajām zemprofilenēm nespēja "paņemt" nobrauktuves pagriezienu - labi, ka bez smagām sekām. Un netrūkst arī 700-to BMW, dažādu džipu, daudzo sportisko japaniešu īpašnieku, kuri vēl itin droši jūtas braucot ar nepiemērotām riepām. Netrūkst arī to autovadītāju, kuru riepas gan apzīmetas ar "nepieciešamajiem" M+S burtiem, bet riepas protektors nodilis. Diez vai labas riepas, labs akumulators, labs logu skalojamais šķidrums, kvalitatīvas logu tīrītāju slotiņas būtu lietas, uz ko autovadītājam ziemas laikā ietaupīt. Ja ir problemas, tad drošāk un labāk ir auto nolikt uz ziemas guļu.

Neticu, ka CP "kungi" ar saviem resnajiem punčiem, jebkad atļausies pieliekties pie apturētajiem auto, un uzmest aci riepu stāvoklim - "par daudz no viņiem tiekot prasīts" , tāda parasti ir CP atbilde interesentiem un autožurnalistiem .... Protams, ka pēc CRACHA , kad auto jau guļ ar riteņiem gaisā, auto riteņus apskatīt ir vienkāršāk....bet, tāds jau ir tas CP darbs.

187125. viesis 30.novembris 2005 16:42
0 0 Atbildēt

1.decembris ir par vēlu,vismaz 15.novembris un daudzi paliks dzīvi!!!

Vajadzīga CP akcija ,ar kādām riepām braucam.

187126. viesis 30.novembris 2005 16:53
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis - tu taa vienmeer ej un skaties kaadi citiem liseliini?

187128. viesis 30.novembris 2005 17:21
0 0 Atbildēt

Par to gumijas cietēšanu - tas ir vistīrākais mārketinga triks. Nekas tur necietē.

187135. viesis 30.novembris 2005 18:35
0 0 Atbildēt

sods?

187140. viesis 30.novembris 2005 18:53
0 0 Atbildēt

Piekrītu IkdienasViesim :) - mani arī nošokēja, ka krutiem autiņiem riepas naf nomainītas uz ziemas- laikam jau visa nauda aiziet līzinga atmaksā. :)) Tur pat nevajag liekties vai skatīties - pietiek jau redzēt, kā tā mašīna lēnām rāpo līkumos.

Ibio - 1 novembris ir skarbi teikts. Ja nopērku jaunas riepas ar šipiem ir jānobrauc vismaz 100 km, lai tās naglas labi iesēžas savās vietās. Protams visslabāk ir braukt pa ledu. Kur tu novembra sākumā rausi ledu?

:) gumija necietē :)))). Pārrēcos! No comments!

187141. viesis 30.novembris 2005 19:59
0 0 Atbildēt

protams ka neciete :) un vel braucot riepas uzsilst.ari ziema.isteniba smuki skatities ka tautai sabazh tadu sviestu par ziemas riepam ka maz neliksies:)

interesants raksts par riepam pedeja autobild zhurnala numura.

imho istas ziemenes un ari shipenes Latvija der lauku rajonu iedzivotajiem. Riga vairak jaskatas ziemas riepas kas piemerotas shkidonim, pljurai ka ari kuram labi raditaji uz asfalta, slapja asfalta.

187150. viesis 30.novembris 2005 22:30
0 0 Atbildēt

Jau tagad visi kaa beerni sapirkushi radzes un slidinas vairaak, nekaa dazhs labs ar bezrazhu ziemeneem.

P.S. esmu shokeets, kaads troksnis ir no vinjaam.... psc un veel brugjis

187151. viesis 30.novembris 2005 22:46
0 0 Atbildēt

Ikdienas Viesi, Atspringsti par pārējiem, gan viņi paši tiks ar situāciju galā.

Un ne vienmēr viss ir tā , kā tas izskatās. Tas , ka ielas malā stāv autiņi ar vasarenēm, vēl ne par ko neliecina.

pirmkārt, Rīgā šoziem ziemas riepas tā īsti bija vajadzīgas tikai kādu vienu dienu. Man pašam ziemenes uz diskiem garāžā mētājas, neredzu jēgas deldēt pa asfaltu. Kā būs sniegs, tā 15 min laikā nomainīšu.

otrkārt, varbūt viņi brauc tikai uz darbu , no viena pilsētas punkta līdz otram , pa zināmu maršrutu, pa maģistrālajām ielām, kuras +/- tomēr tiek tīrītas un kaisītas un pa kurām nav īpašu problēmu izbraukt ar dajebkādām riepām.

treškārt, varbūt kad uzsnigs sniegs, tie autiņi arī stāvēs ielas malā ar vasarenēm un tiks lietoti tikai , kad sniega nebūs. Un tādu dienu pie mūsu pēdējo gadu ziemām ir daudz.

Un vēl. Ziemas riepas, tas protams ir labi , bet to nedrīkstēja ieviest kā obligātu pasākumu valstī , kur par vidējo pensiju nesanāk pat viens kārtīgs pāris jaunu riepu. Varbūt tas pendža brauktu tikai dažas reizes pa ziemu, saulainās dienās, kad no sniega un ledus ne vēsts. Tagad viņam par tādu iespēju jāatdod kārtīgs piķītis riepu tirgotājiem.

187153. viesis 30.novembris 2005 23:01
0 0 Atbildēt

Neesi vel pamanijis sniegu

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

187154. viesis 30.novembris 2005 23:08
0 0 Atbildēt

divus gadus atpakaļ ziemas riepu esamību diezgan nopietni kontrolēja uz ielām. Pāgāšgad - nekā. Daudzi tā arī dejoja baletu visu ziemu ar lisām vasarenēm. Daži protams iedejoja remontos gan savam gan cietušā vāģim. Bet kas tad tas - santīmu ...iem? Kas par to ka autiņš šrotā un cilvēki kapos? Galvenais ka rudenī ietaupīja pārdesmit latus uz tā rēķina.

Vēl liela daļa protams baidoties no represijām beidzot ieziemos savus autiņus un beigs citiem smadzenes čakarēt pārvietojoties pa ielām taustoties nevis braucot.

Prātīgākie savus autiņus ar vasarenēm jau labu laiku kā ieziemojuši - par ko viņiem arī paldies.

P.S. - A policijai tomēr vajadzētu gan pakontrolēt ar kādiem apaviem autiņi pa ziemu braukā. Reizēm mati ceļas stāvus ieraugot autiņu piesnigušā ielā un autiņam no riepām kordi torčī ārā... Tas konkrēti no pagājušās ziemas novērojumiem.

187157. viesis 1.decembris 2005 8:35
0 0 Atbildēt

Nevaru ciest, ka citi nevar laicīgi uzlikst ziemas riepas. Kā uzkrīt pirmais sniegs, tā uz šosejas 60 likometrīgie parādās..

187161. viesis 1.decembris 2005 9:19
0 0 Atbildēt

sleepnis nedirs!

15 minūšu laikā nav iespējams nomainīt riepas!

187168. viesis 1.decembris 2005 10:04
0 0 Atbildēt

Agraak biija veel bargakas ziemas un taa pat brauca ar vasaras riepaam komunista laikos. Un neviens nesuudzeejaas vjaga tikai maaceet paarvietoties un apzinaat savas speejas uz cela.

187185. viesis 1.decembris 2005 11:44
0 0 Atbildēt

Komunisma laikos vasaras riepu nebija, kā šķiras. Tām riepām protektors salīdzinoši normāli derēja arī ziemai un gumijas sastāvs bija daudz mīkstāks, jo nebija paredzēts tādiem ātrumiem, kur tā gumija nemaz nespēj izturēt. Tāpat riepas netika balansētas, jo arī tas nebija sevišķi vajadzīgs pie tiem ātrumiem.

Runājot par ziemas riepām, domāju ka apdrošinātāji izvirsa regresa prasību pret avarijas izraisītāju, ja tam nav ziemas riepas. Daudz svarīgāk ir likumā noteikt, ka ziemas riepas ir obligātas, tad kad ir sniegs uz ceļiem, nevis konkrētus datumus. Jo tas ir galvenais kam viņas domātas. Arī mīnuss 20 grādos ar vasarenēm var samērā normāli braukt pa sausu asfaltu, bet tiklīdz parādās sniegs, tā sākas problēmas.

Tālajos '90 nopērkot senču autiņam pirmās "ārzemju" riepas jau pirmajā sniegā sapratām, ka pa ziemu ar tām nav aršana un drīz vien tika iegādātas arī ziemenes.

187187. viesis 1.decembris 2005 12:09
0 0 Atbildēt

Vakar man TA izbrāķēja pakaļējās riepas. Pusotru sezu brauktas bez plēšanas, jaunas uzliktas brandiskas. Jā, pagājušo ziemu stāvēja priekšā, laikam arī spiediens būs par lielu bijis, vidi padiluši. Bet man nav naudas pirkt visas 4 tagad jaunas (apm 200Ls man vajadzīgais izmērs), bet šitās, iesaldējot naudu nolikt šķūnītī - tiko ceļa nodoklī 45Ls samaksāju, apskate vēl 10 ar pus, tad vēl par ceļa nod iekasēšanu 35 sant, nepiedāvājot samaksāt internetbankā, lai nebūtu treknās *******s no csdd jābaro. Ko darīt ar riepām? pirkt 2 (noteikumi atļauj, ka tik uz vienas ass vienādas) jaunas un braukt ar 2 dažādiem pāriem? tas būs drošāk nekā visas 4 vienādas? stulbeņi, bļinc. tā naudas nav, bet liek nevajadzīgi tērēties.

187189. viesis 1.decembris 2005 12:15
0 0 Atbildēt

Ja nevari atļauties auto, tad jāiet kājām.

187193. viesis 1.decembris 2005 12:37
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu viesim 187185 . Mēs arī 1992.gadā rudenī bijām priecīgi, par iespēju volgai uzlikt ,tolaik šikās, RIETUMU ražojuma mazlietotas Dunlop riepas 14/195/70. Līdz ziemai bija superbraukšana - likās, ka auto uz ceļa turas daudz labāk, pagriezienus uz viaduktiem pat uz sotoku varēja paņemt bez riepu kaukšanas. Bet, pārsteiguma moments iestājās pie pirmā sala un sniega, kad volga ar šim riepām kļuva pilnīgi nevadāma - kā "pīle" uz ledus. Pie mīnuss 20 grādiem uz sniegainas virsmas pat lēni braucot auto nepakļāvās pat pagrieziena manevram - kaut kas tāds nekad nebija noticis ! Iepriekš, ar volgu oriģinālajām riepām, ziemās bez problemām bija nobraukti tūkstošiem kilometru. Tad arī sapratām, ka tās "rietumu" riepas domātas tikai vasaras sezonai, un mainījām atpakaļ uz tajos laikos "praktizētajām t.s. ziemenēm" - rupja protektora navarkām, kādas tolaik ražoja slavenais Cēsu kombināts. Tās cēsu riepas padomjlaiku riepu deficīta apstākļos, Latvijas autovadītāju vidū bija ļoti iecienītas. Savukārt daudzi žiguļu īpašnieki tolaik ziemas sezonās bija iecienījuši Luaz riepas ar "traktora" tipa protektoru - pa lauku ceļiem ziemās bija OK.

Bet šodien tas viss ir tikai vēsture, ar ko varam iepazīstinat jaunos autovadītājus.

187278. viesis 2.decembris 2005 5:07
0 0 Atbildēt

Tiesi taa, tam, kuram te nesanak naudas riepam, labak uz celja neraadies. Man personigi nav nekas pretim, ja pats nositiies, tachu negribeetu redzeet Tevi ar visu savu vaagji virpulojam pretim pa manu joslu...

Pasham ne prataa nav ienaacis izlist uz celja ar vasareneem, ja visur ir sniegs un ledus... Diemzheel tas absoluuti nepasargaa no iespejas avareet, jo kads cits taa nedomaa. :(

187329. viesis 2.decembris 2005 16:35
0 0 Atbildēt

hmmm

187399. viesis 5.decembris 2005 13:44
0 0 Atbildēt

Nezkādēļ pilni grāvji ar tiem, kam "gumija nesacietē" un riepu ražotāji karina makaronus :/

187420. viesis 5.decembris 2005 16:11
0 0 Atbildēt

187187. viesis 01.12.2005 12:09!

Par CSDD pakalpjumiem _var_ maksaat ar parskaitijumu. Maksajuma uzdevums gan shiem jaanes raadiit.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists aizmirst par gabarītiem (+ video) 9

Motociklists mēģina izspraukties pa vidu braucošam traktoram un stāvošam automobilim, taču, šķiet, ir piemirsis par sava braucamrīka gabarītiem. Lasīt vairāk

 

"AvtoVAZ" testē "Lada Vesta" sedana visādceļu versiju 6

Krievijas autobūves kompānija AvtoVAZ uzsākusi jaunas "Lada Vesta" modifikācijas testus. Tas ir "Vesta" sedans ar paaugstinātu klīrensu, kas pievienosies tāda pašas koncepcijas "Vesta" universālam, kas pazīstams ar nosaukumu "SW Cross". Lasīt vairāk

 

IDB priekšnieks: Pāragri uzskatīt, ka mazinājusies kukuļošana satiksmes uzraudzībā 9

Pozitīvi vērtējama sabiedrības noraidošā attieksme pret kukuļdošanu, taču šobrīd ir pāragri uzskatīt, ka kukuļošanas problēma ceļu satiksmes uzraudzības jomā ir mazinājusies, aģentūrai LETA atzina Iekšējā drošības biroja (IDB) priekšnieks Valters Mūrnieks. Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija: Lielais rallijkross Biķerniekos noslēdzies, Eiropas čempionu apbalvo Žans Tods

Ar spraigiem finālbraucieniem šovakar Rīgā, Biķernieku trasē noslēdzās kārtējais pasaules un Eiropas čempionātu posms rallijkrosā. Rīgas posmā noskaidrojās čempioni Super Car klasē abās ieskaitēs. Čempionus sumināja arī starptautiskās automobiļu federācijas galva Žans Tods. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti