Lasītājs jautā: Ko «remontē» Murjāņos? 32

7.decembris 2005 11:32

Apmēram pirms diviem mēnešiem, uz Rīgas-Valmieras šosejas, uz Murjāņu tilta tika mainītas braucamās daļas apmales. Parādījās zīmes - 70, 50, "uz ceļa strādā". Apmales kādas nedēļas laikā nomainīja.

Tad kādu laiku bija miers, un, kā jau Latvijā pierasts, remonta laikā saliktās zīmes neviens nost neņēma. Sāku jau domāt par kašķa sākšanu, līdz kādu dienu ieraudzīju ceļa darbiniekus, kuri ... nostiprināja šīs zīmes (nu, apčubināja, stāvēja blakus un pīpēja, utt).

"Ahā, tomēr kaut ko remontēs" - pavīdēja doma. Piemēram - nomainīs tiltam asfalta segumu, kurš patiešām ir visnotaļ bedrains un kunkuļains. Taču atkal mēnesis ir apkārt, pie tilta joprojām ir ātruma ierobežojums "50" un uz ceļa joprojām "strādā".

Tagad manas pārdomas:

0. Varbūt ceļa meistariem nav telpu, kur novietot zīmes, īpaši ziemā, kad ceļus praktiski neremontē un tāpēc nav cita objekta, uz kurieni pārvietot :) Taču tādā gadījumā ir iespējams zīmes aizsegt.

1. Varbūt tiltu tiešām remontēs - kaut kad. Tikai tādā gadījumā būtu korekti līdz tam "kaut kad" novākt/aizsegt visas liekās norādes.

2. Blakus Murjāņu tiltam ir tautā samērā populāra atpūtas vieta Rāmkalni. Varbūt, ka ir loģisks ātruma samazinājums šajā vietā, lai cilvēki varētu nesaspringstot nogriezties/izgriezties no stāvvietas. Taču arī tādā gadījumā zīme "uz ceļa strādā" ir nevietā un ātruma samazinājums līdz 50 Km/h arī nav objektīvs.

3. Murjāņu tilta segums, kā jau rakstīju, ir pabriesmīgs, taču arī ne tik ļoti, lai būtu nepieciešams samazināt ātrumu līdz 50 Km/h. Un arī šādā gadījumā zīme "uz ceļa strādā" ir nevietā.

3. Cilvēkam, kurš atstāja šīs zīmes uz ceļa, iesaku pamēģināt izklaidēties, braucot kalnā aiz kravas auto, kurš ir godīgi pārbraucis tiltu ar ātrumu 50 Km/h. (Tiem, kuri nav lietas kursā - uzreiz aiz Murjāņu tilta, braucot Rīgas virzienā, ceļš ved kalnā. Ceļam pa vidu ir nepārtrauktā baltā līnija, bez tam, kalnup vedošais ceļš met līkumu pa labi, kas traucē redzēt pretimbraucošos.)

Ar cieņu -
Veiga, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
187557. viesis 7.decembris 2005 11:37
0 0 Atbildēt

Par ceļa zīmju nenoņemšanu neviens nenes materiālu atbildību. Tāpēc tās tur arī stāv...

187560. viesis 7.decembris 2005 11:42
0 0 Atbildēt

to www_traffic_lv

A jaunu celjaziimju izgatavoshana gan mums (autovadiitaajiem) ir jaapmaksaa ar visaadaam nodevaam... bet vinjiem tachu nav celjaziimju un ir jaataisa jaunas.. jo vecaas ir izmeetaatas pa visu latviju...

Un veel ja nenes materiaalu atbildiibu par nonjemshanu, tad par to pazushanu nes kaads atbildiibu? vai jaabrauc jaanovaac un jaanodod metaalluzhnjos?

187563. viesis 7.decembris 2005 11:59
0 0 Atbildēt

Nu traki...

187572. viesis 7.decembris 2005 12:31
0 0 Atbildēt

Tas 70 aiz Ādažiem ir visai normāls, jo tur ir kreisie pagriezieni gan uz tanku, gan no tanka. Un pa to ceļu ātrumi ir visai lieli...

187575. viesis 7.decembris 2005 12:45
0 0 Atbildēt

Uz 50 tajā vietā brauc tikai tādi smagie, kuri teju, teju sadalīsies reizinātājos. Visi pārējie Murjāņiem cauri svelpj vismaz uz 70-80, un arī pāri tiltam nebrauc lēnāk.

187578. viesis 7.decembris 2005 12:53
0 0 Atbildēt

uz Tallinas šosejas aiz Ādažiem jau labu laiku nav ātruma ierobežojuma pie benzīntanka, kaut gan ir novērots, ka joprojām dažs labs samazina tur ātrumu.

187579. viesis 7.decembris 2005 12:55
0 0 Atbildēt

murjāņu tilts pār gauju ir sliktā tehniskā stāvoklī, tāpēc uzlika 50 un palika, ja pa to tiltu nesīsies smagi piekrautas fūres ar 100, nu tad būs ziepes. un vispār ziemā tas tilts viegli noledo, jo no gaujas nāk augšā mitrums, kas piesalst visai ātri, tā ka labāk lai paliek tās 50 km/st zīmes. nu un kāpēc tai kalnā būtu jābrauc tik steidzīgi? tas kāpums arī ir reāli bīstama vieta, labāk lēnāk tur braukt, un pēc tam vēlāk var apdzīt visus lēni braucošos.

187587. viesis 7.decembris 2005 14:05
0 0 Atbildēt

Juha: Cik novērots (katru darba dienu pēdējos 2 gadus), tad pašiem Murjāņiem 95% brauc atļautajā ātrumā (~50-60 Km/h). Tur pietiekami bieži ganās mazie zaļie, līdz ar to tautai ir zināms respekts izveidojies.

Conqueror: OK, tehniskais stāvoklis un apledojums ir argumenti. Par apdzīšanu - līdz pirmajai vietai, kur oficiāli var apdzīt (Vidzemes šoseja), ir vismaz kilometrs ja ne divi. Laipni lūgts :)

Bet galvenais - zīmes "uz ceļa strādā" neatspoguļo patieso situāciju. Kā jau rakstīju, var būt dažādi argumenti, kāpēc ir jābrauc uz 50. Taču zīmes "uz ceļa strādā" lietošana ir attieksmes jautājums. Tas pieradina autovadītājus pie domas, ka šī zīme neko nenozīmē.

187588. viesis 7.decembris 2005 14:29
0 0 Atbildēt

vispirms ir jāsakārto tas vecais tilts pār gauju un bardaks ar autostāvvietu nobraucot no kalna pirms tilta, tad arī nebūs ierobežjumu.

187601. viesis 7.decembris 2005 15:14
0 0 Atbildēt

galīgi ņe po ģelu bazars... meklē ka kašķi citur, latvieti :D:D:D

187603. viesis 7.decembris 2005 15:29
0 0 Atbildēt

Conqueror: Un kā tev liekas, kas ir veselīgāk tam tiltam - ja 40 tonnas tam ātri pārbrauc pāri, vai ka tās pašas 40 tonnas tur lēnu garu bubinot aiz sevis savāc vēl 40 tonnas un visi uz tilta salien? Cik tas tilts var turēt???

187606. viesis 7.decembris 2005 15:44
0 0 Atbildēt

->ventura

paskaidrošu: jo mazāka dinamiskā slodze, jo labāk tiltam. nu nebūtu gan vēlams tam lūznim braukt pāri ar pēc iespējas lielāku ātrumu - pastāv reāla iespēja atdurties margās un tālāk skaisti ielidot gaujā.

nepārspīlēsim un nefantazēsim, kā būtu, ja būtu

gribi zināt, kas notiks, ja tiešām sastāsies 40 tonnīgas fūres uz tilta cieši viena aiz otras? tā tiltam būs ekstremāla slodze, pat ļoti iespējams, ka reāli visi smuki nobirs gaujā iekšā

->Veiga

nu zini, tie nebija dunduki, kas izdomāja uzkrāsot nepārtraukto līniju tai kāpumā. visā pasaulē pieņemts, ka lielu kāpumu un kritumu posmos neapdzen - pārāk bieži tas bēdīgi beidzas, cita lieta, ka tur vajag izbūvēt papildus joslu kāpumā, tā kā tas ir pie Abavas upes Rīgas-Cēsu šosejā.

187608. viesis 7.decembris 2005 15:59
0 0 Atbildēt

-->Conqueror

Es jau arī neteicu, ka dunduki. Es personīgi tajā posmā neņemos kādu apdzīt, tāpēc arī kaitina, ja aiz kāda ir jāvelkas (nedod dievs, ja tā vēl ir "gazele", kura pret kalnu tos pašus 50 nevar izspiest bez ieskrējiena).

187609. viesis 7.decembris 2005 16:08
0 0 Atbildēt

to Conqueror: Tu pats saprati, ko tikko uzrakstīji? Citēju: "kā tas ir pie Abavas upes Rīgas-Cēsu šosejā". Tas saucās ģeogrāfisks analfabētisms :)

187610. viesis 7.decembris 2005 16:39
0 0 Atbildēt

2Conqueror

tā nav taisnība: "izdomāja uzkrāsot nepārtraukto līniju tai kāpumā. visā pasaulē pieņemts, ka lielu kāpumu un kritumu posmos neapdzen - pārāk bieži tas bēdīgi beidzas" - visā sakarīgajā pasaulē lieto nepartraukto + raustīto līniju viena pušē, atkarībā no ceļa profila, lai lieki nebremzētu kustību. Ceļam un mašīnai ir jākalpo cilvēkam, nevis otrādi. Ar mašīnu ir jātiek no punkta A uz punktu B un nevis jājājas pa ceļu.

187615. viesis 7.decembris 2005 18:22
0 0 Atbildēt

domaaju, ka ziimes atstaas deelj taa, ka deelj taa barcjika un sleeposhanas trases, tur ir liels pagriezties gribosho mashiinu daudzums un bieza satiksme, taapeec arii aatruma ierobezjojumus miiljaa miera labad vajag atstaat...

187620. viesis 7.decembris 2005 19:36
0 0 Atbildēt

uz paša tilta varēja uzlikt vismaz ziemas periodā kādus 60 km/h ierobežojumu. bet tikai tiltam, jo tilts ir šaurs un ja vēl gar malām ir sablīvejies sniegs + pretī nāk smagais ( ne jau gar pašu maliņu), tad vieglajam ir reāla iespēja izpeldēties.

bet pie mums tak' tādu ciparu 60 nepazīst. ir tikai 50 un 70. un kur tad vēl atšķirt kad ir ziema un kad vasara.....

187624. viesis 7.decembris 2005 21:39
0 0 Atbildēt

Man domāt ātruma ierobežojums tur dēļ Rāmkalnu barčika, trases un pārējām atrakcijām, ļaudis griežas nost un uz ceļa lielos daudzumos, vieta ir diezgan šaura un nepatīkama, labi vien ir ka tur ir ierobežojums.

ps.

parasti uz šosejas pēc zīmju kombinācijas 70->50 braucu uz 70-80, turot abas acis rokā un kāju uz bremžu pedāļa. Un lai tie, kas domā par apdzīšanas manevru vietā, kur ir kalns un nepārtrauktā līnija un ceļš iet pa labi, nestāsta, ka viņi godīgi nomet līdz 50 km/h ja uz ceļa karājas tāda zīme.

187628. viesis 7.decembris 2005 22:18
0 0 Atbildēt

Strunts par murjaaniem. Vakaraa braucu paar salu tiltu virzienaa uz centru. Pretii zakjenei divas aatruma ziimes 50 virs taas 70. Kaadaa jaabrauc, taa gudrs netiku, sapratu ka tam kas lika 50 rokas nesniedza ziimi 70, nevareeja nonjemt, aizlaida peec papildspeekiem. Jaacer ka ilgi nebuus jaagaida.

187635. viesis 8.decembris 2005 0:58
0 0 Atbildēt

turpat jau taalaak pabraucot (uz seeniites tilta) jau gadu staav ziime bedres un 70, kaugan nomainiija segumu un tagad tas posms ir liidzenaakais visaa posmaa- ragana-shoseja...

187641. viesis 8.decembris 2005 8:59
0 0 Atbildēt

Pie mums jau zīmes izmanto, kā pagadās...

ja tas tilts ir švaks, vai nav vienkāršāk uzlikt svara ierobežojumu? Vai arī ātruma ierobežojumu kravas auto ar svara ierobežojumu.

ja pie vainas ir tilta apledošana vai sliktais ceļa segums, tad ir jāliek izsaukuma zīme, vai arī zīme - nelīdzens ceļš.

Vēl jau arī pastāv ne tikai ātrumu ierobežojošas, bet arī ātrumu rekomendējo';sas zīmes.

ja tas ir domāts par to izbrauktuvi no slēpošanas trases stāvlaukuma, tas arī der uzlikt izsaukuma zīmi...

Pie mums jau bieži ātruma ierobežojumu zīmes izmanto kā brīdinājumu zīmes... Un tad brīnās, ka ātruma ierobežojums tiek neievērts pat vietās, kur tas ir vitāli svarīgi...

187645. viesis 8.decembris 2005 9:44
0 0 Atbildēt

UPDATE

Vakar vakarā "uz ceļa strādā" vietā parādījušās "ceļa sašaurinājums" zīmes. Tagad vismaz izskatās loģiski.

187647. viesis 8.decembris 2005 9:52
0 0 Atbildēt

Tas ie vēl viens pierādījums, ka šo lappusi lasa ne tikai spameri un oponētāji...

187648. viesis 8.decembris 2005 9:53
0 0 Atbildēt

Klau autor? Kāpēc tev interesē pretīmbraucošās mašīnas vietā kur ir nepārtraukta līnija? m?

Un braukt pārs kilometrus pakaļ smagajai mašīnai uz 50km/h ir tiešām apkaunojoši un ļoti grūti...

A zīmes tur atstātas tāpēc lai no Rāmkalniem izbraukt un iebraukt būtu vieglāk. Remontdarbi gan tur nevietā... tas taisnība

187669. viesis 8.decembris 2005 11:33
0 0 Atbildēt

KKTK

Nē, mani neinteresē pretimbraucošās mašīnas šajā vietā, jo es nejūtos tik ļoti saspiedies, lai šādā vietā kādu apdzītu. Par to "apkaunojoši un grūti" - tās ir tīri cilvēciskas izpausmes, jo atļaušos apgalvot, ka reti kuram patīk braukt divreiz lēnāk nekā atļauts. ;) Es, protams, nemēģinu apgalvot, ka tā ir objektīva sajūta.

187673. viesis 8.decembris 2005 11:43
0 0 Atbildēt

Leeni, ta leeni, bet kad kamazam gaaze griidaa, tad tiekot kalna galaa tu jau esi nogjiibis :(

187687. viesis 8.decembris 2005 12:54
0 0 Atbildēt

R99->

man pašam jautrība, ka es nopietni uzrakstīju "Abavas upe" :D

nu protams, ka tur ir Amata :)

187754. viesis 9.decembris 2005 9:53
0 0 Atbildēt

cienījamais autor.

iespējams, ka ātruma ierobežojums 50 km/h tiešām ir pārspīlēts, tomēr ierobežojums tur ir vietā, jo esmu pats redzējis, kā tieši Rāmkalnu atpūtnieku dēļ šajā krustojumā ir vairāki satiksmes negadījumi.

kas attiecas uz Gaujas tiltu - parunājies ar vietējiem. pagājušajā ziemā viena fūre arī gāja pār tiltu stipri ātrāk par 50 km/H. nelīdzenā ceļa dēļ tā tik ļoti sašūpojās, ka pa tā paša tilta ietvi ejošā sieviete tika iegrūsta gaujā - pāri tilta margām un viņa gāja bojā. secinājumus daram katrs pats.

187794. viesis 9.decembris 2005 10:41
0 0 Atbildēt

Nu vai ziniet. Tikko pabraucu garam tai vietai. Tas bija tik apkaunojosi braukt pari tiltam uz 50 ka aiz kauna nezinaju vairs kur likties. Bus jasudz tiesa par moralo kaitejumu. Tagad visu dzivi rugtums sirdi paliks. Neko apkaunojosaku sava dzive neesmu izjutis.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

187800. viesis 9.decembris 2005 10:46
0 0 Atbildēt

Cik zinu, pagāšgad uz šī tilta bija 2 ļoti smagi CSNg ar līķiem, moska ir vērts atvērt acis un piebremzēt uz 50, nevis pukstēt ka celinieki, maitas taadi ziimes nejeedz salikt....

187989. viesis 9.decembris 2005 14:38
0 0 Atbildēt

Atpakal braucot iedomajoties ka sis kauns butu japiedzivo velreiz, no Valmieras braucu caur Cesim uz Rigu.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

188091. viesis 11.decembris 2005 12:17
0 0 Atbildēt

Mr.Scorpion, 187800. viesis --> pamatā raksts bija par neadekvāti izvietotām zīmēm "uz ceļa strādā". Man nav nekas pret zīmēm un noteikumiem, ja tā pamatā ir kas vairāk par zīmi, kuru kāds aizmirsis noņemt.

Milicists --> :DD

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motociklists aizmirst par gabarītiem (+ video) 3

Motociklists mēģina izspraukties pa vidu braucošam traktoram un stāvošam automobilim, taču, šķiet, ir piemirsis par sava braucamrīka gabarītiem. Lasīt vairāk

 

"AvtoVAZ" testē "Lada Vesta" sedana visādceļu versiju 3

Krievijas autobūves kompānija AvtoVAZ uzsākusi jaunas "Lada Vesta" modifikācijas testus. Tas ir "Vesta" sedans ar paaugstinātu klīrensu, kas pievienosies tāda pašas koncepcijas "Vesta" universālam, kas pazīstams ar nosaukumu "SW Cross". Lasīt vairāk

 

IDB priekšnieks: Pāragri uzskatīt, ka mazinājusies kukuļošana satiksmes uzraudzībā 9

Pozitīvi vērtējama sabiedrības noraidošā attieksme pret kukuļdošanu, taču šobrīd ir pāragri uzskatīt, ka kukuļošanas problēma ceļu satiksmes uzraudzības jomā ir mazinājusies, aģentūrai LETA atzina Iekšējā drošības biroja (IDB) priekšnieks Valters Mūrnieks. Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija: Lielais rallijkross Biķerniekos noslēdzies, Eiropas čempionu apbalvo Žans Tods

Ar spraigiem finālbraucieniem šovakar Rīgā, Biķernieku trasē noslēdzās kārtējais pasaules un Eiropas čempionātu posms rallijkrosā. Rīgas posmā noskaidrojās čempioni Super Car klasē abās ieskaitēs. Čempionus sumināja arī starptautiskās automobiļu federācijas galva Žans Tods. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti