Vai autovadītāju pieklājībai ir arī robežas? 46

 
9.decembris 2005 9:50

Kaut arī Rīga mūs nelutina ar tukšām ielām un bieži nākas nīkt garos un reizēm nesaprotamos sastrēgumos, katrs no mums kaut reizi ir kādu "palaidis" sev pa priekšu.

Parasti tas notiek vietās, kur satiksme netiek regulēta - piemēram, no kādas vārtrūmes, vai no ielas, ar kuru satiksme netiek regulēta ar luksoforu. Viss jau būtu labi - palaižam, saņemam pateicības zīmi - "avārijas uguņu" nomirkšķināšanau un jūtamies labu darbiņu padarījuši.

Tomēr šādai situācijai mēdz gadīties arī nepatīkama ķēdes reakcija. Vadītājs, kurš tikko ielaists joslā, pateicībā par to, sāk sev priekšā laist visus pēc kārtas - vajag vai nevajag. Rezultāts - sastrēguma pastiprināšanās.

Ja tevi ielaiž joslā, tas nenozīmē, ka tagad būtu jālaiž visi sev priekšā, turpini ceļu un pirms katras šādas "pieklājības izrādīšanas" padomā - vai tas ir nepieciešams un vai nebūs par daudz...

P.S. Tas, protams, nenozīmē, ka nav jālaiž vispār.

iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
187756. viesis 9.decembris 2005 9:58
0 0 Atbildēt

palaid un tiksi palaists ..............āmen!:)

187758. viesis 9.decembris 2005 9:58
0 0 Atbildēt

ja nervi netur, brauc pa ielām kur nav vārtrūmes, lai nav jālaiž un lai nelaiž ielaistie :)

187759. viesis 9.decembris 2005 10:00
0 0 Atbildēt

morāle - vislabāk nevienu nelaist ! :D

187763. viesis 9.decembris 2005 10:06
0 0 Atbildēt

Lai palaistu sev prieksa kadu masinu ir jaiztere aptuveni 4 lidz 5 sek, pat ja palaistais palaiz vel kadu, no kopeja sastreguma pavadita laika tas aiznem ne vairak ka 5 min, ierekinot pilnigi visu gan brauksasnas stilu atskiribas, gan luksaforus utt, vai tiesam 5min ir dzivibu apdraudosa robeza? Ja ir vajaki nervi nebrauc vispar, bet ja tomer brauc, tad sakotneji pardoma marsrutu, kura nebus tik loti jaiespringst uz nelaisanu baidoties, ka tik ari pec tam kads neklust pieklajigs...Starpcitu skandinavijas valsti pat sastregumu laika satiksme virzas diezgan atri, jo tiek ieverots ravejsledzeja princips un noteikti neviens nedoma, kada velna pec es biju pieklajigs...

187765. viesis 9.decembris 2005 10:08
0 0 Atbildēt

Kaut kāds bezsakarīgs rakts, ja kāds pieklājīgi gaida, kad viņu palaidīs, tad arī nav grūti palaist, bet ja kāds nagla spiežas virsū, tad gan drīzāk esmu gatvs sānus noskrāpēt... It sevišķi kad pa kreiso rindu palido garām rindai labajā pusē un pie krustojuma spiežas atpakaļ labajā, nu baigi nepatīk tāta nahalība.

187767. viesis 9.decembris 2005 10:10
0 0 Atbildēt

Taa ir liideeju pieklaajiibas norma- ja pats tiec joslaa, palaid citus liideejus :) Taa ka viss kaartiibaa.

187768. viesis 9.decembris 2005 10:12
0 0 Atbildēt

Pilnīgi stulbs raksts!

187769. viesis 9.decembris 2005 10:14
0 0 Atbildēt

pac raksts parada ka nav jalizh vispaar :D:D:D iznemot BMW protams

187775. viesis 9.decembris 2005 10:21
0 0 Atbildēt

Man liekas autors ir mazliet dīvains, nu labi saprotu, ka nevienam nepatīk sēdēt korķos, bet uztraukties, ka kāds kādu palaiž.... neiet runa par līdējiem.

Es šādos gadījumos pagriežu skaļāk rādio un lamājos uz nebēdu, :) ticiet vai nē paliek vieglāk, šis paņēmiens gan nedarbojas, ja mašīnā ir vēl kāds...

187776. viesis 9.decembris 2005 10:22
0 0 Atbildēt

Ir tāda šoferīšu kategorija, kas uzskata par personīgu apvainojumu kādu palaist sev priekšā un ir otra galējiba, kuri vairāk līdzinās mazohistiem uz ceļa. Tie darīs visu iespējamo, lai tikai kādu palaistu sev priekšā un parādītu cik pieklājigi un laipni viņi ir. Piemēram, kad kāds uzskata par savu svētu pienākumu palaistu pilnīgi visus no visiem sānu ceļiem, pat tad, ja pa galveno ceļu brauc tikai viņš un vēl viena mašīna, vai arī pats brauc kolonā kā pēdējais. Laipnība tas ir labi, bet nevajag to novest līdz absurdam.

187781. viesis 9.decembris 2005 10:30
0 0 Atbildēt

2 arsmens - traapiigi teikts :)

taa arii ir :)

187783. viesis 9.decembris 2005 10:33
0 0 Atbildēt

Pieklājīgam ir jābūt protams saprāta robežās.Pats cenšos tāds būt ir protams izņēmumi . Nekad nelaidīšu maršuta taksometru , jo kur garantija , kad pēc nākamajiem 100 m. viņš priekšā nenoveidos ko tādu, ka man pašam nāksies nožēlot savu labo sirdi. Nelaidīšu to , kurš nekaunīgi pāri pa balto dubulto ir aizbraucis garām visam korķim un pie krustojuma ,, borza,, provē ielīst atpakaļ rindā.Protams braucot ar Scania ir diezgan viegli kādu nelaist , jo izvērtējot masu attiecības tas otrs parasti neriskē izlīst priekšā , ja viņu nelaiž.Pašam protams patīkami , ja vajadzības gadījumā kāds pietur savu braucamo un vēlīgi pamāj ar roku, pie kam pēdējā laikā to dara pat biezo autiņu stūrētāji, . Satiksmes noteikumos pagaidām nav punkta par pieklājību tapēc šitais jautājums ir uz katra sirdsapziņas.

187784. viesis 9.decembris 2005 10:34
0 0 Atbildēt

Kopumaa atbalstu autoru/uculs. Tikai uculs to pateica daudz jeedziigaak...

187790. viesis 9.decembris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

manuprāt raksts ir 10-niekā! Šeit netiek runāts par rāvējslēdzēja principu, bet gan atkal par "visgudrāko" kategoriju, kas apbrauc rindā gaidošos. MAns visizcilākais noverojums bija uz krastenes pirms apļa. Viena tāda supepieklājīgā vadītāja palaida sev pa priekšu trīs autiņus, kuri, savukārt, katrs(!!!) ielaida vēl pa pārītim. Rezultatā man, kas laicīgi jau bija savā joslā, pa priekšu aizbrauca 9 (!!!) autiņi. Protams, ka rodas šaubas vai vadītāji, kas laicīgi ieņem attiecīgo joslu ir kaut kādi mudaki, kas var atļauties pārvietoties lēnāk, nekā tie, kas grib būt gudrāki par citiem????

187795. viesis 9.decembris 2005 10:44
0 0 Atbildēt

njaa es ar atbalstu kopumaa to autora ideju :) pac arii palaizhu bet nu galeejiibnaas ar nevajag ieities, tomeer jaapadomaa arii par tiem aiz manis :yes: :) a par biezo autinju shoferiishu atieksmes mainju es ar esu paarliecinaajies peedeejaa laikaa visi taa teikt atsaldenji utt BMW MB uc ir palikushi laipnaaki toties saak uzdarboties visaadi mazi Jaz utt kas taga ienem BMW vietu, absurdi bet fakts :)

187804. viesis 9.decembris 2005 10:49
0 0 Atbildēt

eu, lasiitaaj.... ti ņe prav

187805. viesis 9.decembris 2005 10:50
0 0 Atbildēt

ir cuukas kas nelaiz besii man sitadi,it ipasi izbesija mani uz tornkalna ielas kur nevar palaist mani rinda jo es pie majas apgriezos un vajadzeja tikt plusmaa un nefiga neviens nelaiz,nostaveju vairakas minutes,beigas ta izbesijos un uzliku miksto aizbraucu visiem garaam un krustojumaa pa trotuaru nogriezos uz o.vaciesa ielu,bet tas gan bija tikai vienu reizi:) un taa dariit nav labi

187835. viesis 9.decembris 2005 11:15
0 0 Atbildēt

A tev ko? Putra atdzisa vai viagras iedarbība beidzās pirms mājās tiki? :DD

187839. viesis 9.decembris 2005 11:18
0 0 Atbildēt

Robežas nav vienīgi cilvēku stulbumam, nevis autovadītāju pieklājībai...Žēl to ļautinu, kuriem nav dzīvē nekas svarīgāks un interesantāks ar ko sevi nodarbināt, kā vien stresot cik mašīnas kāds kaut kad ir palaidis VIŅAM priekšā, un cik gan tas ir netaisnīgi, ka tagad jāpavada 2 minūtes ilgāk sastrēgumā... Varbūt tas no pārāk labas dzīves? Bet varbūt cilvēki tiešām ir kļuvuši tik tukši, ka viņiem nekas cits nav pie kā 'piesiet sirdi'?

187861. viesis 9.decembris 2005 11:35
0 0 Atbildēt

Tas ir stulbi, skaitīt cik mašīnas aizbrauc priekšā. Tie, kas to dara, reāli sirgst ar mazvērtības kompleksiem, tikai paši negrib to atzīt. Diez vai tās dažas minūtes kaut ko būtiski izšķir, bet pacepīties tak vajag! :)

187862. viesis 9.decembris 2005 11:36
0 0 Atbildēt

Domāju, ka prpektīvā CSN vajadzētu ieviest normu, ka pārkārtoties uz nepieciešamo joslu atļauts NE TUVĀK kā 20 -30 metrus pirms krustojuma. Šobrīd ļoti daudzi "fiksie" autovadītāji uzskata, ka VISLABĀK ir spraukties iekšā joslā tieši pirms krustojuma. Tādas tendences ikdienā vērojamas pirms Kalpaka/Brīvības (pretim Siguldai), kur parasti pirmaā josla izskatās pēc "vēdekļa", līdzīga aina vērojama pie Elizabetes /Brīvības(pretim viesnīcai), kur gudrinieki mauc pa pirmo joslu līdz viesnīcai, un pēc tam cenšās pēdēja brīdī iespraukties trešajā, kura nogriežas uz brīvībeni. Arī no rītiem uz vantinieka, daudziem jo daudziem autovadītājiem ir tendence PĒDĒJĀ BRIDĪ spiesties iekšā pirmajā joslā, kura nogriežas pa labi. Būtībā - NORMĀLS,SOLIDS un KOREKTS autovadītājs, zinot savu maršrutu, vajadzīgo joslu uz vantinieka pika laikā ieņem jau uzbraucot uz tā.

Protams, arī citos Rīgas krustojumos situacijas mēdz būt līdzīgas.

187865. viesis 9.decembris 2005 11:43
0 0 Atbildēt

Škaitīt vai neskaitīt ir katra paša lieta. Un laikam jau man ir mazvērtības komplekss, jo man sanāk besīties un cepties. Katru rītu! Kāpēc man ir jāstav korķī kaut vai tās pāris minūtes ilgāk par tiem, kas laicīgi neieņem savu joslu??? Un laikam arī santīmp**js esmu, jo katras liekas minūtes korķī nodedzina degvielu. Lai arī par 1 santīmu, bet nededzina. Kas ir devis tiesības tādam līdējam tērēt manu naudu??? Un vēl daudzu, kas stāv aiz manis?

187869. viesis 9.decembris 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Stulbi ne stulbi , bet katru ritu uz Zemitanu tilta notiek tas pats ....... visi pidrilas lien pirmaja josla pirms pasa krustojuma ... aizgaz pa treso joslu (kura griezas pa kreisi) lidz galam un tad spraucas ieksa ! Tapat trolluki un parejie mudaki lien pirmaja josla no otras tilta vidu ..... :SSS Nesakarigi uzrakstiju jo sodien pohas :))

187899. viesis 9.decembris 2005 12:28
0 0 Atbildēt

Wot es sdoien taadu cuuciibu izdariiju Deglava un Darzciena krustaa. Braucu no riita pa kreiso joslu uz centru, skatos tur kaads griez pa kreisi, es ieleedzu pavarotu, mani palaiz vW Passat ~90.g labajaa joslaa. Braucu un viens Opel Kadet universaals arii izdomaa paarkaartoties no kreisaas joslas uz labo joslu pa kuru braucu, OK- es 'so lai'zu- kameer vins cakareejas, sacakareejas, piebrauc pa tuvu *******i prieksaa staavosajam un neiekaartojas. A es daunis gaidu kameer sis izcammaasies...

Tikmeer saak mirgot zalais, es paspeeju izbraukt, a Passat paliek...

PATIESAM ATVAINOJOS SHII PASSAT AUTOVADIITAAJA PRIEKSAA...

VINS MANI PALAIDA, BET ES VINJU PIECAKAREEJU UN AIZBRAUCU...

ES ESMU CUKMENS :(...

187905. viesis 9.decembris 2005 12:31
0 0 Atbildēt

кг/ам

187907. viesis 9.decembris 2005 12:34
0 0 Atbildēt

idiņš (autors)

187917. viesis 9.decembris 2005 12:43
0 0 Atbildēt

autors drošvien pats ir no tiem "fiksajiem zēniem", tikai no tiem, kas škrobējas par katru mašīnu, kas ielien viņa joslā priekšā. poh, cik mašīnas ielien - ka tik kustība notiek. šito var katru dienu redzēt pie vefa uz brīvībenes virzienā uz centru - tur, kur sākas sabtransjosla - vienmēr ir tādi, kas izbrauc no elkora, vai no vairoga ielas pārvada, vai arī tie paši fiksie, kas brauc līdz galam, un tad spraucas iekšā. a kas notiek, ja kāds īblis uztaisa gordo rožu un viņam spēji uz pieres top rakstīts - es jūs nelaidīšu - paši vainīgi, ka laicīgi nespējat pārkārtoties.. un sabtransports stāv aizmugurē, gaida, kamēr kāds apžēlosies par aiz borta palikušajiem. un, nedod dies, kāds pēdējā brīdī izdomā - nē, es laikam tomēr nelaidīšu - ir pieglausti sāni un jampadracis līdz pat teikai... esiet kulturāli un iecietīgi, ibio.. katram no mums kādreiz ir jāsteidzas. ja man nav jāsteidzas, tad es arī nesteidzīgi pārkārtojos un skatos, kā man priekšā salien mašīnu jūra, kuriem varbūt tiešām ir kas svarīgāks darāms kā man.

187943. viesis 9.decembris 2005 13:17
0 0 Atbildēt

to denderjan: teika ir virzienā uz otru pusi!:)

bet doma pareiza, abastīc! vaig būt saprotošiem, tad arī Jūs sapratīs, un nevaig raustīties, ja uzsāki manevru, jāmočī.... :)

peace

187978. viesis 9.decembris 2005 14:10
0 0 Atbildēt

Stulbs raksts.Ceru, ka raksta autoru nekad neviens nepalaidīs pa priekšu. :D

187979. viesis 9.decembris 2005 14:10
0 0 Atbildēt

O, vēl viens КГ/АМ

188005. viesis 9.decembris 2005 16:01
0 0 Atbildēt

galiigi beztolkaa raxtinjs

188019. viesis 9.decembris 2005 17:00
0 0 Atbildēt

Katrs taču laiž kā uzskata par vajadzību, ja reiz ielaidi sev priekšā kādu, tad papriecājies un aizmirsti :)))

188024. viesis 9.decembris 2005 17:19
0 0 Atbildēt

Rodas sajūta , ka pie visiem sastrēgumiem ir vainīgas vārtrūmes.

188032. viesis 9.decembris 2005 18:03
0 0 Atbildēt

Saprotams, ka tie kas brauc ikdienā pa vienu un to pašu maršrutu vai arī ir labi pazīstami ar ielām pa ko brauc zina pa kuru joslu jābrauc, lai nevajadzētu pirms krustojuma līst citiem priekšā.

Bet, ko darīt onkai, kas no laukiem atbraucis, vai arī dzekam, kas pirmo reizi brauc pa konkrēto rajonu un nezina no kuras joslas uz kuru jāpārkārtojas pirms krustojuma?

Pašam arī gadījies braukt pa kreiso joslu, bet izrādās, ka tā ir tikai, lai nogirztos pa kreizi. Labi ka ir pieklājīgi šoferi, kas palaiž labajā joslā un neuzskata, ka esmu garām speciāli maucis, lai ielīstu tikai priekšā.

188035. viesis 9.decembris 2005 18:24
0 0 Atbildēt

autors vareeja mosh noraadiit, cik tad driikst laist un cik nedriikst.

188040. viesis 9.decembris 2005 18:56
0 0 Atbildēt

Visi laidēji - mīkstie.Ņuņņas.Sēdiet mājas un nelieniet uz ielas, ja nav kur laiku likt!

188057. viesis 9.decembris 2005 23:04
0 0 Atbildēt

mazais lauku dīvainītis,bet sava daļas taisnības jau ir

188067. viesis 10.decembris 2005 4:18
0 0 Atbildēt

raksts pilniigaakais sviests!

188072. viesis 10.decembris 2005 14:23
0 0 Atbildēt

Autoram pusmūža krīze, vai hormonu vētras. Gan jau ka pārvietojas ar sapuvušu šrotu un tādēļ komplekso. Besī man tādi...

188090. viesis 11.decembris 2005 1:45
0 0 Atbildēt

tos kas Zemitaanu tiltam pa tresho joslu velk garaam un peec tam lien iekshaa otrajaa joslaa reaali mochiit vajag. Kretiinisma augstaakaa pakaape- otrajaa rindaa staav 10 mashiinas, bet pipuks pa tresho joslu pabrauc garaam paaris mashiinaam un uzstaajiigi meegjina ieliist otrajaa rindaa. Nesaprotu tos zhelsirdiigos samarieshus, kuri, pashi nostaavot krietnas 15 min otrajaa rindaa, briivi laizh liideejus, sekojoshi pie vienaada rindas garuma treshaa rinda iet aatraak!!!

188092. viesis 11.decembris 2005 12:39
0 0 Atbildēt

Reaali stulbs raksts. Rudenii braucu pa briiviibeni izgriezies no vairoga ielas lai paarkaartos uz tramvaja sliedeem, mashiina velkas 5 m aiz priekshaa braucoshas, liist lietus, iesleedzu pagriezienu lai veiktu manevru, bet dzeks sadomaa nelaist, ber virsuu, bet napareekjinaaja ka neapstaasies. rezultaataa bums. Tikai ne jau ar mani, bet priekshaa braucosho. Taalu gan shis tika.

188093. viesis 11.decembris 2005 18:07
0 0 Atbildēt

šis portāls kļūst jo dienas jo nopietnāks...

188140. viesis 12.decembris 2005 10:53
0 0 Atbildēt

kur taadu sviestu var rakstiit?!?!

pasham sevis zheel palika un noleemi pasuudzeeties?!?!

188175. viesis 12.decembris 2005 14:58
0 0 Atbildēt

Kuriozs bet varbūt nē !

mani velk uz servisu, velkošā mašīna uzgriežās pa labi uz galvenā ceļa bet es palieku jo tur prikša neliels propķis tad piebrauc divas meitenes ar 80 zīmi logā un apstājās tā lai es varētu tikt uz galvenā ceļa, tad mani sāk vilkt bet mitenes mani nelaiž, es bremzēju,taurēju vīņām un rādu ka mani velk bet šīm pofig parāda ******* un babrauc vēl tuvāk velkošajai mašīnai, tad es kāpu arā un saku metenēm ka grūti būs braukt ja viņas būs pa vidu, tad gan padeva atpakaļ un palaida.

188181. viesis 12.decembris 2005 15:26
0 0 Atbildēt

pilniigi vienispraatis ar autoru.

ja reiz tevi ir ielaidushi joslaa, proties uzvesties kaa cilveeks, nevis kaa dol ba jops.

jo kad palaid taadu kropli,kursh tev pa priekshu braucot ar saak visus laist,tai skaitaa "seviskji steidziigos" kuri sevi uzskata par superpuper vip,un staaveeshana korkjos nav prieksh vinjiem - nu wot,kad taadu sev priekshaa ielaid, paariet veeleeshanaas vispaar kaadu laist. lai staav un gaida,kad mashiinu pluusma beigsies,ja reiz taads gariigs kroplis,ka neprot cilveeciski uzvesties :P

188659. viesis 19.decembris 2005 11:10
0 0 Atbildēt

Tad ka uzsāk braukšanu var palaist vienu mašīnu un tad kad jau kustība stājās nost arī var palaist vēlvienu mašīnu, bet nu tas gan ir pilnīds "gara trulums' - nolikt mierā visu rindu kad tā jau ir iekustējusies un tad tēlot baigo pieklājīgo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti