BMW ar ... tvaika ģeneratoru 29

 
9.decembris 2005 10:16

Kompānija BMW paziņojusi par nedaudz neparastu tehnoloģiju, ar kuras palīdzību var samazināt degvielas patēriņu iekšdedzes dzinējiem un palielināt to lietderības koeficientu.

Pēc izstrādātāju vārdiem, šobrīd tikai trešā daļa dzinēja radītās enerģijas tiek pārvērsta kinētiskajā enerģijā. Turklāt modernos dzinējos netiek izmantota arī siltumenerģija, kas rodas degvielas sadegšanas rezultātā. Savā izstrādājumā BMW izmanto tieši dzinēja izplūdes gāzu augsto temperatūru.



Līdz augstai temperatūrai uzkarsētās izplūdes gāzes vācu markas speciālisti piedāvā izmantot tvaika ģeneratoram, kas būs pievienots ierīcei, kas pārvērtīs šo enerģiju kustības enerģijā. Šī ierīce palīdzēs dzinējam attīstīt lielu jaudu, nesadedzinot papildu daudzumu degvielas. Līdzīga shēma tiek izmantota, piemēram, atomelektrostacijās, kur siltumenerģija rodas kodolreakcijas procesā. Šis siltums tiek izmantots, lai pārvērstu ūdeni tvaikā, kura spiediens, savukārt, iegriež milzīgo turbīnu lāpstiņas.

BMW inženieri apgalvo, šādas shēmas izmantošana ļaus standarta 1,8 litru dzinēju padarīt par 15 Zs jaudīgāku un palielināt griezes momentu par 20Nm. Vienlaicīgi degvielas patēriņš samazināsies par 15%. Savu sistēmu kompānija BMW nosaukusi par Turbostreamer, un šobrīd tā tiek testēta. Pagaidām šī izstrādājuma sērijveida izmantošana nav iespējama dažu tās mezglu lielo izmēru dēļ, tomēr Turbostreamer izstrādātāji cer, ka masveida ražošanu varēs sākt jau tuvāki 10 gadu laikā.

 
Visi komentāri
 
187779. viesis 9.decembris 2005 10:26
0 0 Atbildēt

bmw izpētījuši, ka ar viņu autiņiem brauc daudz amarozku, un domā izmantot šo faktu dzinēju dzesēšanas sistēmās!

187780. viesis 9.decembris 2005 10:28
0 0 Atbildēt

SAkombinēt visas tehnoloģijas - hibrīddzinēju (iekšdedze + elektromotors, kas uzlādējas bremzēšanas laikā) + efektīvi tiek izmantots siltums... strauji tuvojamies tam ka tiks izmantota 60...80% kinetiskā enerģija... līdz ar to patēriņš samazināsies vai arī uz nelielu dzinēja tilpumu un degvielas daudzumu varēs dabūt ārā super jaudas! :)

187782. viesis 9.decembris 2005 10:30
0 0 Atbildēt

ja vēl izdotos paaugstināt paša iekšdedzes dzinēja efektivitāti... piemēram atīstot un uzlabojot Rotordzinēju tad vispār arī svaru varētu būtiski samazināt! Protams ka viss atdursies cenā - ja jaunās tehnoloģijas izmaksās dārgi uzstādīt, tad droši vien varēs izmantot tikai augstas izmantojamības transportos - smagajos, autobusos, taksometros utt.

187786. viesis 9.decembris 2005 10:36
0 0 Atbildēt

Čaiņiks arvārdsakot:D

187792. viesis 9.decembris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Sakombinējot visas tehnoloģijas zem viena jumta patēriņš palielināsies, jo agregātu masa kļūs lielāka. Tas nekas, ka lietderības koeficients pietuvosies 100%. Visur ir vajadzīgs saprātīgs kompromiss. Labāk braukt ar mašīnu, kam lietderības koeficients ir 30% un tērēt 10 litrus uz 100km, nekā ar 80% lietderības koeficentu, bet ar benzīna patēriņu 25/litri uz 100km.

187818. viesis 9.decembris 2005 11:07
0 0 Atbildēt

man jau viss shitais pec santimpiseejiem izklausas :)

187834. viesis 9.decembris 2005 11:15
0 0 Atbildēt

A tavaika eM3 nez arii buus ??-Edzulim :)

187844. viesis 9.decembris 2005 11:19
0 0 Atbildēt

Nezin a cik sver tāda iekārta, kas dod tos 15 zirgus, ka tik beigās kopējā jaudas un masas attiecībā nesamazināsss.

187848. viesis 9.decembris 2005 11:22
0 0 Atbildēt

driiz jau bmw iemontees 3 nigerus ar lapstaam lai ogles piemet :)

187871. viesis 9.decembris 2005 11:56
0 0 Atbildēt

hehe, visiem krutajiem bembistiem nenopriecāties!

Krutuma kalngals - TVAIKA BUMERS!

Edžulis čurā biksēs no sajūsmas!

Mikas salons prezentācijas dienā tinas tvaika mākonī, un no tā iznirst...

JAUNAS labi aizmirstais vecasi

187922. viesis 9.decembris 2005 12:46
0 0 Atbildēt

VACIESI VIENMER BUS SOLUS VAIRAKUS PRIEKSA.KO TA LATVJU BALELINI,PAT PARASTAKO DZELZS RAFINU NEVAREJA SASKRUVET,LAI IZBRAUCOT NO RUPNICAS TERITORIJAS NESAGASTOS VAI LABAKA GADIJUMA NENOSLAPTU!!!

187944. viesis 9.decembris 2005 13:18
0 0 Atbildēt

Turklāt modernos dzinējos netiek izmantota arī siltumenerģija, kas rodas degvielas sadegšanas rezultātā.

--------------------------

Kas tas par murgu? Kaada energjija tad tiek izmantota?

Savā izstrādājumā BMW izmanto tieši dzinēja izplūdes gāzu augsto temperatūru.

--------------------------

Tieshi uz to balstaas turbokompresora darbs, papildus izmantot dalju no savaadaak zaudeetaas siltumenergjias.

187956. viesis 9.decembris 2005 13:34
0 0 Atbildēt

izlasot virsrakstu, sākumā padomāju, ka BMW darbosies ar malku....gribētu redzēt edzuli ar cirvi rokās meža malā.......

187970. viesis 9.decembris 2005 13:49
0 0 Atbildēt

Es ta domaju ka malku benzintankos tirgo prieksh kamiiniem? Bet izraadas tas speshelii for BeEmVee! - nu ko teikt progresiiva tehnologjija BMW etki gadinjus 80 atpalikushi :)))

187977. viesis 9.decembris 2005 14:07
0 0 Atbildēt

Crankshaft

turbokompresors (turbocharger) - darbojas ar pievadu no kardana

turbo - turbina parastaa darbojas no izpluzu gazu radiita spiediena...

un nu nevar gluzi nosaukt to kaa siltuma izmantosanu jo liela dala siltuma loooti liela dala - pat lielaka - paliek visaas trubaas, katalizatoros utt

187982. viesis 9.decembris 2005 14:14
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka tas ir baigi interesanti, respect BMW

187993. viesis 9.decembris 2005 14:54
0 0 Atbildēt

Nu, degvielas (naftas-gāzes) resursi pakāpeniski izsīkst, ūdeņraža izmantošanas tehnoloģijas dārgas un smagnējas - jāatgriežas pie pārbaudītām "vectēvu" idejām, tikai uzlabotā variantā. Varbūt arī, apvienojot tvaika/turbo teorijas + lētu kurināmo - var arī kaut ko efektīvu izdomāt. Tvaika izmantošanas procesus cilvēki jau pozitīvi novērtēja pirms 100 gadiem - šodienas zinātnei iespējas it kā ir plašākas.

188014. viesis 9.decembris 2005 16:45
0 0 Atbildēt

187977. viesis 09.12.2005 14:07

Crankshaft

turbokompresors (turbocharger) - darbojas ar pievadu no kardana

turbo - turbina parastaa darbojas no izpluzu gazu radiita spiediena...

_____________________________

Garaam vecais, auzas!

Ir divi plashi izplatiiti virsspiediena radiishanas veidi. Pirmais tevis nosauktais ir taa sauktais pievadkompresors, tjipa Roots tipa, Haldex skruuvinieks, VW G-Lader, ir arii citi tipi. Angliski to sauc par "Supercharger", krieviski "privodnoi nagnetatelj". Un ne no kaada kardaana to nepiedzen, bet no klokjvaarpstas.

Ar turbokompresoru saprot izpluudes gaazu darbinaatu uzparikti, vaacieshi lieto terminu "Abgas-Turbolader", saiisinaati "Turbolader", anglji saka "Turbocharger".

Ir veel mazizplatiita parikte COMPREX, tajaa izmanto izpluudes gazu staba inerci.

un nu nevar gluzi nosaukt to kaa siltuma izmantosanu jo liela dala siltuma loooti liela dala - pat lielaka - paliek visaas trubaas, katalizatoros utt

----------------------------

Paliek jau gan, bet ...izpluudes gaazeem nonaakot turpiinas karstajaa pusee, griezh ratu, izpleshas un zaudee dalju siltuma. Taapeec jau turbodzineeja lietderiibas koeficients ir augstaaks, kaa bezturbo. Sorry, bet taada nu ir dzineeju teorija :-) Tiira fizika, nekas vairaak.

188015. viesis 9.decembris 2005 16:46
0 0 Atbildēt

jaudas pieaugums taads kaa chiptuningam :)

188031. viesis 9.decembris 2005 17:54
0 0 Atbildēt

es gan vairāk priecātos redzēt Bē Mē Wē tikai uz tvaika ģeneratora !!!! dažs labs man liekas traks paliktu, ka viņa krutajam auto tikai 25 zirgi.......!

188058. viesis 9.decembris 2005 23:29
0 0 Atbildēt

Crankshaft...apsveicami!:),pateikts ir pilniigi pareizi!

188061. viesis 10.decembris 2005 1:30
0 0 Atbildēt

Tvaika dzineejs ar chiptuningu! :)) Un pedaalji vadiitaajam ar pasazhieri, ko miit, lai kalnaa labaak iet augshaa... Bagazhas nodaliijumaa tvaika katls, pakaljaa seedoshais ir neegjeris - kurinaataajs... pats galvenais: cabrio versija, lai atvieglinaatu virsbuuves masu. Pavisam driiz tiks izgudrots zirnju dzineejs, kad buus jaadzer paninjas un jaaeed zirnji un gaaze jaapuush speciaalaa atveree, kas ieriikota tieshi seedeklii! Ekologjisks bezbenziina auto! :)

188063. viesis 10.decembris 2005 1:33
0 0 Atbildēt

Veel liela ekskluziiva ekstra!!! Sievasmaate ar veejlukturi, kas atrodas speciaalaa stiprinaajumaa auto priekshpusee, gaismojot celju ar veejlukturi, kad ir silti laika apstaakli, kad snieg sniegs, vai liist lietus, vinja atrodas zem motora paarsega siltumaa un griezh dinamo, kas razho elektriibu 1,5V halogeenai spuldziitei :)

188073. viesis 10.decembris 2005 15:00
0 0 Atbildēt

Nedirsiet uz tvaika turbīnām. Tas, ka viņas šobrīd neizmanto autobūvē, nenozīmē, ka viņu nav. Tvaika tūrbīnām ir nākotne. Pirmais straujas attīstības vilnis bija 19. gadsimta beigas - 20. gadsimta sākums, kad saprata, ka tvaika turbīna ir efektīvāka un jaudīgāka par parasto virzuļu tvaika mašīnu. Otrias nopietnais attīstības vilnis tvaika turbīnām ir saistīts ar atomreaktoru izmantošanu kuģos un zemūdenēs. Šobrīd katrā atomzemūdenē un vairumā aviācijas bāzes kuģu stāv tvaika turbīnas. Tāpat t vaika turbīnas stāv visādās termolektrocentrāles u.t.t. (Arī slevenajā Rīgas TEC2).

Tvaika turbīnai ir vienalga, ar kādu metodi silda ūdeni - atomreaktors, dedzinam naftu, ogles, gāzi, kūdru, malku, jebkuru nekondīcijas koksni, da jebko, kas sadegot izdala siltumu vai pat lietojam gatavu siltumu - ģeotermālo vai vēl kādu citu.

Jo lielāku temperatūras iegūstam, jo lielāku lietderības koeficentu varam iegūt.

Un autobūvē tvaika turbīnas pagaidām nav sastopamas tikai savu salīdzinoši lielo izmēru dēļ. Bet tehnoloģijas taču attīstās. Domāju, ka tvaika turbīnas vispirms parādīsies lielizmēra transporta līdzekļi - lokomotīvas, karjeru smagie, tad pamazām arī uz fūrēm un citām autransporta vienībām.

To noteiks tikai tehnoloģiju attīstība un nepieciešamība. Šobrīd, ņemot vērā naftas un ar to saistīto benzīna situāciju, notiek ļoti nopietns darbs pie tvaika turbīnu izmēru minimizēšanas tehnoloģijām.

188077. viesis 10.decembris 2005 17:52
0 0 Atbildēt

vot ku gudrs cilvēks ! pareizi !

188158. viesis 12.decembris 2005 12:11
0 0 Atbildēt

janicc [?] 10.12.2005 15:00

Nedirsiet uz tvaika turbīnām. Tas, ka viņas šobrīd neizmanto autobūvē, nenozīmē, ka viņu nav. Tvaika tūrbīnām ir nākotne. Pirmais straujas attīstības vilnis bija 19. gadsimta beigas - 20. gadsimta sākums, kad saprata, ka tvaika turbīna ir efektīvāka un jaudīgāka par parasto virzuļu tvaika mašīnu.

--------------------------

Mjaa, bet vienlaikus saprata, ka tvaika turbiinai ne visai patiik mainiigi darba rezhiimi, bet gan jau paarkodiis arii shaadu miinusu, kaa to dara kugjiem utt.. Vispaar jau tvaika dzineeji tika likti lietaa blakus elektromobiljiem un benziinniekiem jau pagaajushaa gadsimta saakuma saciikstees, viss jaunais ir labi aizmirsts vecais.

Otrias nopietnais attīstības vilnis tvaika turbīnām ir saistīts ar atomreaktoru izmantošanu kuģos un zemūdenēs. Šobrīd katrā atomzemūdenē un vairumā aviācijas bāzes kuģu stāv tvaika turbīnas.

--------------------

Un veel veselaa leerumaa dazhaadu kugju staav tvaika vai gaazturbiinas, vieniigi kugjos izmanto elektrisko speeka paarvadu, iespeejams tas ir arii auto celjsh. Zemuudenees tvaika turbiinas ar nosleegto ciklu izmantoja jau WW2 laikaa vaacieshi, tas ljaava baisi aatri un taalu peldeet zem uudens :-)

Tāpat t vaika turbīnas stāv visādās termolektrocentrāles u.t.t. (Arī slevenajā Rīgas TEC2).

---------------------

Neuztraucies , TEC-1 arii, un vispaar visos TEC :-) Starp citu, TV veeroju kaut kaadu anglju maniaku, kursh bij uzbuuveejis motociklu ar helikoptera turbiinu, sameta pa kaaju teaktiivajam izniicinaataajam lidlaukaa :-) Skats jau futuurisks, bet par speeka paarvadu jamie nestaastiija, jauda un max aatrums bij fantastiski. Vieniigi tas petrolejas teerinjsh...un kur tankoties? Aerodromos vien, aviaacijas petroleju ta DUSos nepaardod :-)

188178. viesis 12.decembris 2005 15:09
0 0 Atbildēt

Peedeejais teksts bija mans, parakstos "Crankshaft".

Bik saak kaitinaat, ka ik pa briidim no regjistreeta uzera

ne no shaa ne no taa paarveershos vienkaarshi viesii.

A kas taas paroles var atcereeties.

Crankshaft

188312. viesis 13.decembris 2005 22:10
0 0 Atbildēt

Tas par tām 2. pasaules kara zemūdenēm nebūs īsti taisnība. Vāciešiem bija tāds projekts. Pat dažas ekspermentālās uzbūvēja. Tur bija tā saucamās Valtera turbīnas. Ūdenraža pārskābe (H2O2) daloties kļūst par H2O un skābekli papildus. Pirmajā variantā izmantoja tikai kā vielu,kas paliekot par gāzvieda un daloties sasilstot, paliek pēc tilpuma ļoti daudz. Otrajā variantā vēl papildus skābekli atdalīja un vēl dīzeļos baroja iekšā. Tur bija problēma, ka tā ūdenŗaža pārskābe dikti daudz izgāja - grūti saražot un nevar pietiekami daudz līdzi paņemt. Un vēl dzinēju sistēma trīskāršā - šamās turbīnas, dīzeļi un vēl elektromotori ar akumulatoriem - sarežģīti un daudz vietas aizņem. Pēc kara angļi ar šito ideju vēl drusku paniekojās, bēt tad jau amerikāņu Nautilus (pirmā ar atomreaktoru) parādījā, kur ir patiesais ceļš.

Vienīgās zemūdenes, kas tika ražotas ar klasiskajām tvaika turbīnām un krāsnīm, kur sildīja ūdeni, bija skurstenis un viss kā pie pilnās tvaika dzinēja lietas, bija angļu K tipa zemūdenes. Ražoja viņas pirmā kara beigās un drusku pēc, kopā bija ap 20 gabalām. Visa fīča bija tur, ka ar dīzeli nevarēja dabūt vairāk par 15 mezgli virs ūdens, a angļiem visiem kuģiem jāpeld ierindā. Nu i izdomāja, ka liks skursteņus, kurinās ar naftu un viss būs. Ja ir interese, var palasīt K zemūdeņu vēsturi. Laikam līdz šim visvairāk neizdevusies sērijveida zemūdene. Pie menas salas vienā naktī až piecas gabalas trāpīja avārijās un kādas trīs nogrima. Sorry, aizrāvos, bet tēma tuva...

188313. viesis 13.decembris 2005 22:21
0 0 Atbildēt

tvaika gjenerators ir labs, bet shis ir veel labaaks - www.kisa.lv/?cmd=games&r=23769

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 8

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti