Apdrošināšanas akciju sabiedrība If Latvia un Patērētāju Tiesību aizsardzības centrs šodien sāk akciju "Un ja nu... esi cietis negadījumā – saņem atlīdzību pilnā apmērā!".
Kampaņas mērķis ir veicināt Latvijas autobraucēju un kājāmgājēju izpratni par to, ka OCTA (obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana) ir kas vairāk kā uzspiesta prasība, tā ir garantija drošībai un patērētāja tiesību ievērošanai. Kampaņa notiks If Latvia patērētāju tiesību programmas "Atklāti par apdrošināšanu" ietvaros.Kampaņas ietvaros ir izveidots īpašs informatīvais materiāls, kas sniedz pašu būtiskāko informāciju par patērētāja tiesībām saņemot atlīdzību no OCTA auto negadījuma rezultātā. Informācija ar autoservisu, ārstniecības un rehabilitācijas iestāžu starpniecību tiks nogādātā iespējami tuvu tām vietām, kur pēc auto negadījuma uzturas cietušie un viņu tuvinieki.
"Vairāk kā 80% no auto negadījumos cietušajiem nav izmantojuši ar likumu noteikto iespēju atlīdzināt ārstēšanās, rehabilitācijas un darba nespējas izdevumus no OCTA (obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšana). Vidēji katram cietušajam ir izmaksāta 186 latus liela atlīdzība. Ikviens, kas pēdējo gadu laikā ir bijis pie ārsta, veicis izmeklēšanas, analīzes un ārstējies, saprot, ka šī summa var būt izšķiroša iedzīvotāja izvēlē par labu ārstēšanās un rehabilitācijas kursam. Domāju, ka galvenais iemesls ir iedzīvotāju nezināšana un stereotipi. Atšķirīga situācija ir ar mantu – par bojājumiem transportlīdzekļiem ir pieprasīti un izmaksāti vidēji 500 lati. Sākot šo kampaņu, mēs gribam vaicāt iedzīvotājiem vai mūsu personīgā veselība un drošība nav vērtīgāka par mantu?" situāciju skaidro Andris Morozovs, If Latvia valdes priekšsēdētājs.
Kopš Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, OCTA ceļu satiksmes negadījumā iesaistītai personai paredz atlīdzību ne vien par mantai nodarītajiem bojājumiem, bet arī kaitējumiem, kas nodarīti pašiem cilvēkiem. Šī atlīdzība ietver gan ārstēšanās un rehabilitācijas izdevumus, gan atlīdzību par darba nespēju, pensijas un citus izdevumus. AAS If Latvia aprēķini liecina, ka ja iedzīvotāji zinātu savas tiesības un celtu prasības, vidējā atlīdzība vienam iedzīvotājam par ārstēšanos, rehabilitāciju un darba nespēju pēc vidēji smagas autoavārijas sasniegtu vairākus simtus latus. Šobrīd šādas prasības ir retas un nepilnīgas.
"Patērētāju tiesību aizsardzības centrā pagaidām nav saņemta neviena sūdzība par OCTA, taču vairāk tas liecina par patērētāju zemo informētības līmeni, nevis par problēmas neesamību. PTAC interesēs ir, lai patērētājs būtu aizvien labāk informēts un izmantotu savas tiesības pilnībā," informē Baiba Vītoliņa, Patērētāju Tiesību aizsardzības centra direktore.
If Latvia patērētāju tiesību programma "Atklāti par apdrošināšanu" sākās šī gada septembrī kā ilgtermiņa izglītības programma. Sākto programmu, If Latvia moto ir rūpēties par Latvijas iedzīvotāju zināšanām un informētību par apdrošināšanu, kā arī savām tiesībām un iespējām. Tās mērķis ir starp apdrošinātājiem, to sadarbības partneriem un Latvijas iedzīvotājiem veicināt līdzvērtīgu dialogu, balstītu atklātībā un abpusēju izpratnē par savām tiesībām un pienākumiem. If ir lielākais riska apdrošinātājs Ziemeļeiropas valstīs, kas kopumā apkalpo aptuveni 3,8 miljonus klientu. Latvijā If darbojas kopš 1998. gada un piedāvā pilnu riska apdrošināšanas pakalpojumu klāstu gan privātpersonām, gan uzņēmumiem.
Savukārt, Patērētāju Tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir valsts institūcija, kuras mērķis ir efektīvas patērētāju tiesību un interešu aizsardzības nodrošināšana - lai pārdotās preces un pakalpojumi būtu droši un nenodarītu kaitējumu iedzīvotāju veselībai un dzīvībai, lai sniegtā informācija būtu pilnīga un patiesa, lai reklāma nemaldinātu, lai līgumos nebūtu netaisnīgi līguma noteikumi, kā arī lai iedzīvotāji varētu realizēt savas patērētāja tiesības.
Laba akcija, izlasīju bulketiņu, bija daži jaunumi :)