Apzinīgajiem samazinās OCTA polišu cenas 36

15.decembris 2005 13:00

Ieviešot sistēmu, tiks veicināta satiksmes drošība Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrībām ir izstrādājis Latvijā izmantojamu Bonus – malus (atlaide – piemaksa) sistēmu, kas, atbilstoši transportlīdzekļa īpašnieka līdzšinējai apdrošināšanas vēsturei un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, ļaus samazināt vai palielināt OCTA polises cenu.

Ieviešot Bonus - malus, vislielākie ieguvēji būs apzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki, kuri par OCTA polisēm maksās mazāk.

Jauno prēmēšanas – sodīšanas sistēmu apdrošinātāji sāks jau izmantot no 2006.gada 1.janvāra. Saskaņā ar Bonus – malus apdrošināšanas prēmijas apmērs būs atkarīgs no transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas vēstures un to apdrošināšanas gadījumu skaita, par kuriem būs atbildīgs šis transportlīdzekļa īpašnieks.

Transportlīdzekļu īpašnieki saņems atlaides OCTA polisēm par katru gadu, kura laikā būs bijuši apdrošināti un nebūs izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Savukārt tie transportlīdzekļu īpašnieki, kas būs bijuši atbildīgi par avāriju izraisīšanu, par OCTA polisēm maksās vairāk. Turklāt polišu cenu noteikšanā visas apdrošināšanas sabiedrības vadīsies pēc vienota Bonus - malus klasifikatora, ierindojot konkrēto transportlīdzekļa īpašnieku noteiktā atlaižu vai piemaksu (riska) klasē.


Spied uz grafika, lai palielinātu!

"Līdz ar Bonus – malus prakses pārņemšanu no ES dalībvalstīm un ieviešanu Latvijā, sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātajā civiltiesiskajā apdrošināšanā (OCTA) darbosies vienota bonusu un sodu sistēma. Šī sistēma ne tikai diferencēs OCTA polišu prēmijas, atbilstoši katra transportlīdzekļa īpašnieka līdzšinējai apdrošināšanas vēsturei un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, bet arī uzlabos autovadītāju braukšanas kultūru Latvijā. Var teikt, ka sistēmas ieviešana sistematizēs autovadītājus. Apzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki nebūs ieinteresēti zaudēt iegūto Bonus – malus atlaižu klasi, tāpēc būs daudz apdomīgāki, vadot automašīnas," informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Ikviens interesents savu piederību konkrētajai atlaižu vai piemaksu klasei no šī gada 23. decembra varēs uzzināt LTAB mājas lapā www.ltab.lv.

Par Bonus – malus sistēmu Latvijā apdrošināšanas sabiedrības AAS "Balta", AAS "Baltikums", AAS "Balva", AAS "BTA", AAS "ERGO Latvija", AAS "IF Latvia", AS "Parekss AK" no nākošā gada 1.janvāra OCTA polišu cenas noteikšanā vadīsies pēc LTAB izstrādātās Bonus – malus sistēmas. "Arī Latvijā Bonus – malus sistēma darbosies pēc līdzīgiem principiem kā citās Eiropas valstīs. Tā sastāvēs no 17 riska klasēm, kurām būs konkrēta atlaide vai piemaksa, ko noteiks katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli. Transportlīdzekļa īpašnieks, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi, automātiski nokļūs sestajā atlaižu klasē (jaunslēguma jeb sākumklasē). Savukārt tie, kas savu civiltiesisko atbildību apdrošina vairāk par gadu, atbilstoši apdrošināšanas ilgumam un vēsturei, ieņems noteiktu klasi klasifikatorā. Piemēram, ja būsiet pastāvīgi iegādājušies polises jau no OCTA sistēmas ieviešanas 1997.gadā, ierindosieties Bonus – malus sistēmas 14.klasē un varēsiet iegādāties OCTA polisi ar ievērojamu atlaidi. Protams, ja apdrošināšanas vēsturē neuzrādīsies izmaksas par ceļu satiksmes negadījumu izraisīšanu," informē LTAB valdes loceklis Guntars Lorencis.

Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiek rēķināta attiecībā uz pāri transportlīdzeklis un īpašnieks. Iegādājoties jaunu transportlīdzekli, klase tiek pārmantota no iepriekšējā transportlīdzekļa. Savukārt tiem īpašniekiem, kuru īpašumā ir vairāki transportlīdzekļi, katram pārim būs sava, atšķirīga atlaides vai piemaksas klase.

Apdrošināšanas sabiedrības atlaides piemēros tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas Bonus – malus klasifikatorā ieņems no septītās līdz septiņpadsmitajai klasei. Lai transportlīdzekļa īpašnieks nokļūtu nākošajā atlaižu klasē, tam jābūt apdrošinātam 275 dienas gadā. Savukārt par katru klasi, kas zemāka par sesto, apdrošinātāji liks piemaksāt transportlīdzekļa īpašniekam par OCTA polisi.

Par katru izraisīto ceļu satiksmes negadījumu transportlīdzekļa īpašnieks zaudē līdz šim ieņemto klasi: par vienu negadījumu klase samazinās par 30%, par diviem par 50%, par trīs negadījumiem par 80%, savukārt par vairāk nekā trim ceļu satiksmes negadījumiem transportlīdzekļa īpašnieks automātiski nokļūst pirmajā Bonus – malus klasē, par kuru apdrošinātājs piemēros vislielāko piemaksu OCTA polisei. Apdrošinātāju sabiedrību viedoklis "Polises cenai jābūt godīgai – šāda pieeja apdrošināšanas polišu veidošanai ir BTA pamatprincips, un kompānija saviem klientiem jau pirms krietna laika ieviesa diferencēto pieeju cenu veidošanā. Ar Bonus-malus sistēmas ieviešanu BTA cena būs vēl individualizētāka. Atbildīgam autovadītājam nav jāmaksā bezatbildīgā vietā," saka BTA apdrošināšanas akciju sabiedrības valdes locekle Jeļena Alfejeva. "Bonus-malus sistēmas ieviešana ļaus visai nozarei vienoti īstenot šādu principu valsts mērogos".

"AAS "Balta" bija viena no pirmajām apdrošināšanas kompānijām Latvijā, kas saviem klientiem piedāvāja līdzvērtīgu Bonus – malus atlaižu vai piemaksu sistēmu (jau no 2004.gada 1.maija). Mūsu klients ar priekšzīmīgu apdrošināšanas vēsturi, kas pēc Bonus – malus sistēmas atbilstu šobrīd iespējamai augstākajai 14.klasei, var saņemt līdz pat 33 % atlaides no OCTA polises cenas. Visticamāk, ieviešot Bonus – malus, atlaižu apjoms tikai palielināsies. Savukārt transportlīdzekļa īpašniekam, kurš atbildīgs par vairākām avārijām un kuram apdrošināšanas risks ir visaugstākais, OCTA polises cena var pieaugt pat trīs reizes. Ieviešot visiem apdrošinātājiem vienotu Bonus – malus riska novērtēšanas sistēmu, tiks uzlabota braukšanas kultūra Latvijā un samazināts ceļu satiksmes negadījumu skaits", informē AAS "Balta" projektu vadītājs Agris Āva.

Līdzšinējā prakse Līdz šim katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli noteica kritērijus OCTA polišu cenai konkrētajam transportlīdzekļa īpašniekam, galvenokārt vadoties pēc tādiem kritērijiem kā klienta lojalitāte, mašīnas marka, vecums, konkrētās apdrošināšanas sabiedrības veiktajām izmaksām par izraisītajām avārijām u.c.

"Bonus – malus sistēma ievērojami atvieglos apdrošinātāju darbu, jo tā darbosies uz vienotas LTAB datubāzes pamata, kurā apdrošināšanas sabiedrībām būs pieejami dati par īpašnieku apdrošināšanas vēsturi un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tādējādi pilnīgi visiem apdrošinātājiem būs vienāds klientu iedalījums klasēs, atbilstoši apdrošināšanas vēsturei. Persona, kuras transportlīdzeklis būs izraisījis ceļu satiksmes negadījumu, iekļūs vienādi zemā klasē pie jebkuras apdrošināšanas sabiedrības", atzīst J. Stengrevics.
 
Visi komentāri
 
188421. viesis 15.decembris 2005 13:07
0 0 Atbildēt

nesapratu, vai tad ši BonusMalus jau sen nestrādāja?

188422. viesis 15.decembris 2005 13:17
0 0 Atbildēt

cik zinu if šito jau izmantoja, bet, piemēram, Parex bez nekādas atlaides polises man vienmēr sanāca lētākas, nekā if ar max atlaidi:)

188423. viesis 15.decembris 2005 13:19
0 0 Atbildēt

Juatājiens par tīri terminoloģiju. Par avārijas izraisīšanu protams tava vēsture pasliktinās, bet kā ir ar tiem, kuri ne savas vainas pēc ir iesaistīti avārāijā. Ja manī ietriecās kāds tad es arī skaitos kā izraisītājs vai kā?

188425. viesis 15.decembris 2005 13:24
0 0 Atbildēt

juh viņu zin :(

188426. viesis 15.decembris 2005 13:29
0 0 Atbildēt

boliks [?] 15.12.2005 13:19

Nu ja tevī kāds ietriecas, tad tu parasti varbūt arī sodu maksā, vai? Nu ja jā, tad esi gan izraisītājs!

188427. viesis 15.decembris 2005 13:32
0 0 Atbildēt

Raksta virsraksts nav atbilstošs patiesībai, jo:

Cik liela atlaide tiek piemērota atkarībā no BM klases?

Atlaides apjomu atkarībā no BM klases nosaka katrs apdrošinātājs.

(www.ltab.lv)

---

Taatad apdroshinaataajs var ignoreet BM vai arii noteikt nenoziimiigas atskjiriibas...

188428. viesis 15.decembris 2005 13:33
0 0 Atbildēt

To Edmonton:

Zini, bet praksee ir visaadi. Piemeeram manai mammai uzreekinaaja augstaaku preemiju par avaariju, kuraa vinja bija cietusiii.... Taa luuk:(

188429. viesis 15.decembris 2005 13:38
0 0 Atbildēt

Bet vai ta uz auto polise ir obligāti jāpērk īpašniekam? Tad jau tie kuriem ir dafiga avārijas atradīs, kādu bomzīti nopirks uz viņa vārda un viss būs kārtībā. Varbūt es ko jaucu?

188430. viesis 15.decembris 2005 13:44
0 0 Atbildēt

Man arii parexaa bez visaam atlaideem malus hrinalus sanaak vienmeer leetaak kaa citur. Tikai pusgada laikaa 2 Ls daargaaka palikusi.

188431. viesis 15.decembris 2005 13:48
0 0 Atbildēt

to Joekid

nez vai atradīs bomzīti, kurš gadiem jau slēdzis OCTA līgumu...

188433. viesis 15.decembris 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Vispār jau to jautājumu par to, kas notiek, ja kāds uztriecas man, iauto varēja noskaidrot. Kā tas ietekmēs manas bonusu klases?

188434. viesis 15.decembris 2005 14:00
0 0 Atbildēt

Labi izdomāts - ja tikai darbotos. Pašlaik sistēma nav objektīva, jo jebkurš regulārais auto sitējs, pērkot jaunu OCTA polisi, maksā tikpat, cik autovadītājs, kurš nekad avāriju vispār nav izraisījis. Pie šodienas datorizācijas līmeņa valstī un datu bāzēm - jau sen bija jāievieš atlaižu sistēma godīgajiem autovadītājiem.

188435. viesis 15.decembris 2005 14:06
0 0 Atbildēt

Kā ar juridiskām iestādēm un lkīzinga kompānijām?

188437. viesis 15.decembris 2005 14:11
0 0 Atbildēt

Labi tiem, kas strādā pie apdrošinātāja ;)

188438. viesis 15.decembris 2005 14:23
0 0 Atbildēt

ja pareizi atceros, peerkot citu automashiinu, bonus-malus klase nepaarmantojas automaatiski, bet gan tikai ar rakstisku iesniegumu. Principaa liidz ar to savu slikto klasi varees dzeest, nopeerkot citu mashiinu.

varbuut kaut kas ir mainiijies...?

188439. viesis 15.decembris 2005 14:32
0 0 Atbildēt

Auto tur ņepričom. Statistika vācās uz īpašnieku, nevis auto.

188440. viesis 15.decembris 2005 14:33
0 0 Atbildēt

precizējums - nevis īpašnieku, bet vadītāju

188442. viesis 15.decembris 2005 14:40
0 0 Atbildēt

a kāds atrada kur rakstītc cik ilgā laikā atkal klases atjaunojās, nu tipa es izraisīju avāriju pirms teiksm 5gadiem, tad es uz visiem laikiem palieku tur kaut kādā 12 klasē??? tā tak nevar būt, bet nekur neatradu to aprakstītu cik ilgā laikā man atkal pieaug atpakaļ tā klāse.....

crush

188443. viesis 15.decembris 2005 14:42
0 0 Atbildēt

klase ar katru gadu uzlabojas, pirms 4 gadiem izraisīju avāriju, kur cietušais saņēma 45 latus kompensācija, bet pēc IF b-m sistēmas tā joprojām velkas līdz un vēl kādus gadus vilksies, bet ar to visu apdrošināšana lētāka kā visās citās sabiedrībās.

188444. viesis 15.decembris 2005 14:43
0 0 Atbildēt

Statistika vācās uz a/m īpašnieku jeb līzinga gadījuma uz turētāju !!!! Tā kā ja aizdosiet auto kādam un tas mašīnu sasitīs, tad nākamreiz pērkot Octu būs jāmaksā dārgāk, jo tā ir daļēja Jūsu atbildība ka iedevā auto tam kas sit autiņus !!! tā ir. pats strādāju vienā apdrošināšanas kompānijā.

188445. viesis 15.decembris 2005 15:01
0 0 Atbildēt

Tā klase ar katru bezavārijas gadu palielinās par vienu vienību. Ja pēc avārijas nokrīt par kādām 3-4 vietām, pirmajā gadā, tad nākošajā par vienu uz augšu utt., elementāri, tas arī viss ir aprkstīts polise.if.lv/o3/policies/o...ulatormain.htm

188449. viesis 15.decembris 2005 16:03
0 0 Atbildēt

Par motociklistiem netiek domaats. es jau 5 gadus bez starpgadiijumiem braucu, bet jaamaksaa buus pilna cena :( nu ko dariit, ja sezona nav 275 dienas gadaa?

188450. viesis 15.decembris 2005 16:08
0 0 Atbildēt

manuprāt, 50% (varbūt vairāk,varbūt mazāk) no latvijas auto vada ne to īpašnieki, bet gan citi (jo ir takš daudziem firmas mašīnas, ģimenes cilvēki brauc ar uz kāda cita ģimenes locekļa reģistrētu auto), tad par visu būs atbildīgs īpašnieks, kurš varbūt mašīnu vispār nav ne reizi braucis, maksā tikai nodokoļus?

188455. viesis 15.decembris 2005 17:15
0 0 Atbildēt

Par katru CSN gadījumu kur tu būsi cietušais (nebūsi izraisītājs) tavu klasi palielinās par 1 vietu :-)

188462. viesis 15.decembris 2005 18:45
0 0 Atbildēt

vot kaa man patiik tie, kas nezin bet d****.

188439. viesis 15.12.2005 14:32

Auto tur ņepričom. Statistika vācās uz īpašnieku, nevis auto

palasi www.ltab.lv/lv/bm/bm_apr.htm#BONUS-MALUS klases pārnešanas pamatprincipi

koks, b****!!!!

188464. viesis 15.decembris 2005 19:36
0 0 Atbildēt

Nu paga, OCTA jau var nopirkt benzīntankā jebkurš, kuram ir auto tehniskā pase - kurš līdz ar to līgumslēdzējs ar apdr. kompāniju ir tā brīža vadītājs, vai ne tā? Kurš tad galu galā ir tas apdrošinājuma ņēmējs - tas, kura vārds ir apdr. līgumā vai īpašnieks/turētājs?

188466. viesis 15.decembris 2005 19:44
0 0 Atbildēt

Tieshi taa, neko nesapratu! Kaa iisti ir, kuram tad pieliks to malu? Mans gadiijums, auto esmu iedevis shoferim, un tas jau paspeejis divas reizes iekulties nepatikshanaas. Tas noziimee ka man buus uzreekjins un nevis vinjam? Visos protokolos tachu tiek ierakstiits kursh ir vadiitaajs un avaarijas izraisiitaajs, bet kursh iipashnieks. Kaads sakars ir ar auto iipashnieku ja vinjsh tajaa CSN pat nav bijis automashiinaa??? Man shkjiet ka te drusku klibo terminologjija. Ja kaads zin perfekti, varbuut man izskaidros? Jau ieprieksh pateicos.

188468. viesis 15.decembris 2005 20:36
0 0 Atbildēt

Skaidrojums ir ELEMENTAARS, VATSON!!!!

Ja mashiina pieder tev, bet tu dod kaiminjam ljonjam braukt crashus taisiit, tad b-m tev kriitaas kaa dzhina kokteilja liimenis glaazee.

Ja mashiina pieder bankai (liizinga gadiijumaa) vai firmai, un tu esi taas tureetaajs un arii tad dod ljonjam braukt crashus taisiit, ARII TAD tavs b-m kriitas.

Kas tur ko nesaprast?!!? Vajag atbildeet par to, kam tu dod savu mashiinu!!!

188469. viesis 15.decembris 2005 20:40
0 0 Atbildēt

Pareizi tas nu nebūtu gan.

188470. viesis 15.decembris 2005 20:48
0 0 Atbildēt

Tādus solījumus,konkrēti no Baltas,dzirdēju un ir pat rakstiski ar viņu štampu apakšā,jau 95.gadā,kad tikko sākās OCTA.tāpēc arī tagad "īpaši" tam ticu.

188475. viesis 15.decembris 2005 23:49
0 0 Atbildēt

nu *******s bobans ko var ņemties !!!

pēc šīs te adreses - www.ltab.lv/lv/infosys/default.htm jebkurš ievadot mašīnas īpašnieka datus un mašīnas numuru redz kādas ir bijušas apdrošināšanas polises un vai r bijušas izmaksas. Šo te bonus-malus aprēķina no tā vai konkrētajai mašīnai ar konkrēto īpašnieku ir bijušas OCTAs izmaksas. ******* kas ir sēdējis pie stūres. Viss iet uz īpašnieku (līzinga gadījumā uz turētāju). Un izmaksas nenozīmē tikai avāriju, bet arī sabrauktus cilvēkus, sabojātu kadam žogu, utml....

188476. viesis 15.decembris 2005 23:51
0 0 Atbildēt

'Tāpēc ka komentārā automātiski saīsināja adresi, atvērtajā logā jāizvēlas Apdrošināšanas vēsture!

188490. viesis 16.decembris 2005 9:57
0 0 Atbildēt

Man jau patika texc par Baltu.. atlaizhu deveeji.. ibio. Paris gadus apdroshinos pie vinjiem, nav nekaadu avaariju, bet shie... iedod kautkaadu atlaidi, ieliek riska klasi (B-9) un finaalaa es samaksaaju krietni vairaak nekaa citaa firmaa bez visaam atlaideem. Vienkaarsha un skaista apchakareeshana. Naakamgad mani taj kantorii vairs neredzees!

Jaacer, ka B/M straadaas kaa te tiek soliits. MADs

188573. viesis 16.decembris 2005 19:24
0 0 Atbildēt

Kaut kas līdzīgs jau tagad arī darbojas. Ļoti sen apdrošinos baltā, pie vienas konkrētas aģentes, viņa mani informē kuram autiņam kad kas beidzas un pati arīi atnes uz ofisu gan polisi, gan uzlīmi. Avārijas pagaidām trāpījis neesmu un arī atlaide man tiek dota maksimālā (ir tur viņiem kaut kāda atlaižu sistēma, kas darbojas tieši no klienta vēstures.). Man domāt, ka šitas te ir tā pati sistēma, tikai tā vairāk izvērsta un laikam apdrošinātāji ir vienojušies par kaut kādu kopsaucēju.

188751. viesis 19.decembris 2005 20:19
0 0 Atbildēt

Vai jaunā BM sistēma bija pamats pēc iestāšanās ES pamatīgi uzraut cenas augšā OCTA polisēm, lai pēcāk tās drusku nolaistu un krietni uzlabotu peļņas rādītājus?

Janis 22.septembris 2015 23:06
0 0 Atbildēt

Starp citu...Labākie OCTA/KASKO apdrošināšanas piedāvājumi ir šeit: octa-polise.lv

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā uzstādīti jauni caurlaižu automāti (+ foto) 6

Jūrmalā caurlaižu punktā pie Lielupes tilta vien divas nedēļas pirms maksas sezonas beigām uzstādīti jauni caurlaižu automāti, kuros autovadītājiem paredzēts ievadīt automobiļa reģistrācijas numuru. Vai beidzot caurumi caurlaižu sistēmā novērsti? Lasīt vairāk

 

Amerikāņu elektroautobuss nobrauc 1772 km bez papildu uzlādes (+ video; foto) 7

Amerikāņu kompānijas "Proterra" elektriskās piedziņas autobuss "Catalyst E2", neiegriežoties akumulatoru uzlādēšanas stacijās, nobraucis 1772 km, uzstādot jaunu tāldarbības rekordu rekordu elektromobiļiem. Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Volkswagen Amarok Aventura Exclusive prototips un īpašais Dark Label modelis 1

Volkswagen komerctransports starptautiskajā autoizstādē prezentējis divus jaunus Amarok modeļus – augstākās klases Amarok Aventura Exclusive pikapa prototipu Tumeric Yellow, kurš piedāvā ieskatu klāsta augšgalā esošā 3,0 litru TDI dzinēja nākotnē, un Dark Label īpašā izlaiduma modeli, kas būs pieejams no 2018. gada pavasara. Lasīt vairāk

 

Policija: Jaunu fotoradaru un netrafarēto auto iegāde palīdzējusi mazināt avārijās bojā gājušo skaitu 21

Šogad samazinājies ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits, ko var skaidrot arī ar papildus fotoradaru un netrafarēto automašīnu iegādi, žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) pārstāvis Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti