Populārais amerikāņu žurnāls Forbes nosaucis sliktākos 2005. gada auto. Par galveno žurnālisti noteikuši šī gada auto modeļu drošības jautājumu.
Auto tika vērtēti pēc trim kritērijiem – pēc atzīmēm triecientestos, pasīvajā drošībā, kā arī pēc prognozējamās auto atlikušās vērtības pēc avārijas. Atsaukumu skaits vērā ņemts netika, jo starp 2005.gada modeļiem atsaukti tikuši vien atsevišķi „neveiksminieki”.Kā triecientestu avots tika izmantoti ASV Nacionālās Ceļu Satiksmes Drošības administrācijas (NHTSA) pētījumi. Auto varēja saņemt no 1 līdz 5 ballēm. Frontālā trieciens pārbaudē piecas „zvaigznes” nozīmē 10 vai mazāk procentus nopietnu traumu iespējamības avārijas gadījumā, bet 4 – no 11 līdz 20 procentiem. Sānu testos pie 11 līdz 20 procentiem traumu iespējamības auto saņem trīs „zvaigznes”.
Kategorijā „Minimālā drošība” iekļāvās uzreiz trīs japāņu modeļi – Mazda B, Mitsubishi Lancer un Nissan Sentra. Mitsubishi Lancer ar blīkšķi izgāzās sānu triecientestā: četrdurvju versija bija vienīgā, kas saņēma 2 „zvaigznes” par vadītāja aizsardzību.
Kompānijas pārstāvji steidza apgalvot, ka no 2007.gada bāzes komplektācijā tiks iekļauti sānu drošības spilveni-aizkari un norādīja, ka frontālo triecienu testā Lancer tomēr nopelnījis augstāko atzīmi. Bet Kia Rio saņēma neapmierinošas atzīmes kā par frontālo, tā sānu triecienu izturību.
Kompāniju augšminētajiem sastādīja amerikāņu Ford Ranger. Bet par pašu neuzticamāko eksperti atzinuši dārgo Infiniti QX, izsakoties, ka šis auto ir „par 300% neuzticamāks nekā vidējais statistiskais auto”. Tāpat arī „melnajā” sarakstā dažādās kategorijās nonākuši Chrysler Sebring Sedan, Ford Freestar, Kia Rio, Jaguar X-Type un Mercury Monterey.
Jāatzīmē, ka vērtēti tika Amerikas tirgus modeļi, kas ievērojami atšķiras no saviem Eiropas „radiniekiem”.
"pēc prognozējamās auto atlikušās vērtības pēc avārijas" - tā kā mūsu draugi pindosi visu un visur apdrošina, tad šo faktoru varētu arī neņemt verā...