Tikai sešu modeļu džipi pasargā vadītāja kaklu 20

 
10.janvāris 2006 10:05

Pēc Amerikas Ceļu Satiksmes Drošības Institūta iegūtajiem datiem, apvidus auto vadītāja sēdekļa galvas balsts nepasargā vadītājus no kakla traumām.

Institūta veiktie izmēģinājumi ar manekeniem pierādījuši, ka sadursmes gadījumā, pārvietojoties ar ātrumu 32 km/h, risks iegūt galvas un kakla skriemeļu traumu ir ļoti liels. Testus veica 44 apvidus auto, no kuriem tikai 6 uzrādīja labus rezultātus, ziņo Associated Press.

"Reklamējot savu produkciju, autoražotāji bieži uzsver apvidus auto drošo imidžu,” izteicās Institūta prezidents Adrians Lunds. – „Tomēr mūsu pētījumi parāda, ka drošības jostas un galvas balsti, ka uzstādīti daudzos modeļos, nepasargā vadītāju pat pie tipiskas sadursmes nelielā ātrumā, kas var gadīties jebkurā brīdī."

Pēc institūta datiem katru gadu apdrošināšanas kompānijas saņem 2 miljonus prasību par izdevumu segšanu sakarā ar kakla traumu ārstēšanu, kas radušās avārijas rezultātā. Pēc aptuveniem aprēķiniem, apdrošinātāju izmaksātā summa sasniedz 8,5 miljonus dolāru.

Auto testi modelēja situāciju, kad stāvošā auto ar ātrumu 32 km/h ietriecas analoģisks auto. Jo ātrāk manekena galva pieskārās balstam un mazāka bija kakla inerce, jo augstāku atzīmi auto saņēma.

Apvidus auto, ka uzrādīja lieliskus rezultātus: Ford Freestyle, Honda Pilot, Jeep Grand Cherokee, Land Rover LR3, Subaru Forester un Volvo XC90.

Otrajā vietā ierindojās Ford Escape, Mazda Tribute un Mercury Mariner.

Šādiem modeļiem bija slikti rezultāti: Acura MDX; BMW X3 un X5; Buick Rainier; Chevrolet TrailBlazer; GMC Envoy; Isuzu Ascender; Chrysler Pacifica; Ford Explorer; Mercury Mountaineer; Honda CR-V; Honda Element; Hyundai Santa Fe; Hyundai Tucson; Jeep Liberty; Kia Sorento; Kia Sportage; Lexus GX 470; Lexus RX 330; Nissan Xterra; Cadillac SRX; Jeep Wrangler; Mitsubishi Endeavor; Mitsubishi Montero; Suzuki Grand Vitara XL-7; Toyota 4Runner un vesela rinda Toyota Highlander modeļu.

Apvidus auto Buick Rendezvous; Chevrolet Equinox; Infiniti FX; Mercedes M-Class; Mitsubishi Outlander; Nissan Pathfinder; Pontiac Torrent; Saturn Vue pārbaudi faktiski neizturēja.

lenta.ru
 
Visi komentāri
 
190281. viesis 10.janvāris 2006 10:55
0 0 Atbildēt

lielākajai daļai džipu vadītāju tāpat īsi tie kakli

190283. viesis 10.janvāris 2006 10:58
0 0 Atbildēt

virsrakstaa - dzhipi,

rakstaa - visaadi crossoveri.

izlabot virsrakstu!

190287. viesis 10.janvāris 2006 11:12
0 0 Atbildēt

Fū, labi, ka man ir XC90, jūtos drošs par savu sprandu.

190291. viesis 10.janvāris 2006 11:37
0 0 Atbildēt

hmm, katrs prasiibas iesniedeejs sanjem tikai ~4$ par kakla traumu :D

vai arii ... lielaakaa dalja tiek pasuutiiti .... :)

190299. viesis 10.janvāris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

taapat fiat panda 4x4 ieliek visiem ! :)

190300. viesis 10.janvāris 2006 12:13
0 0 Atbildēt

Man arī škiet, ka ja kaitējums ir tik mazs - 4,125 $ vidēji uz vienu gadījumu, tad nav ko saspringt. Tomēr jāpavaicā arī ārstiem - manuprāt par 4 $ ārstam tur sanāk tikai pāris minūšu apskatei, ārstēšanai slimnīcā ir citi skaitļi.

190301. viesis 10.janvāris 2006 12:14
0 0 Atbildēt

labāk 4$ nekā nekas :)

190302. viesis 10.janvāris 2006 12:27
0 0 Atbildēt

Tad jau Eiropas NCAP jaiet atpusties jo daudzi ASV sliktie sanemusi pat loti labas zvaigznes. Vispar amisu metodikas man liek apsaubit daudzus vinu testus.

190318. viesis 10.janvāris 2006 15:04
0 0 Atbildēt

Vairaak istaas peec kaadu autorazjotaaju reklaamas nevis reaala peetiijuma. :( IMO iedodot pa paklju dzjipam ar raami pa sprandu vajadzeetu dabut krietni niknaak nekaa gadiijuma ar nesoshaas virsbuuves parketnieku, kuriem parasti dupsis ir diezgan miiksts.

190320. viesis 10.janvāris 2006 15:30
0 0 Atbildēt

Man jau liekas ka pareizaak buutu rakstiit apvidus auto, Jeep taču ir firma :)

190322. viesis 10.janvāris 2006 15:36
0 0 Atbildēt

virsraksta autors pats ir dzhips :)

190323. viesis 10.janvāris 2006 15:43
0 0 Atbildēt

ceru, ka tas nebija redaktors :):):)

190340. viesis 10.janvāris 2006 19:18
0 0 Atbildēt

Secinājums, liekam iekshaa KIA SORENTO un visos paareejos "nelabajos" sporta benkjus un droshiiba buus pa pirmo.

190345. viesis 10.janvāris 2006 20:56
0 0 Atbildēt

taapat labaaka per dzipu nekaa nav!es ap pajero apmetu 4trus kuulenjus bez skrambam.japiemin ka masina bija 8gab!

190354. viesis 11.janvāris 2006 6:42
0 0 Atbildēt

8gab. pa 0.7 vaj ?? :)

190398. viesis 11.janvāris 2006 16:05
0 0 Atbildēt

Jā... vārds "JEEP" jau sen ir pārtapis par sugasvārdu, tā pat kā pampers, kserokss u.t.t.

190400. viesis 11.janvāris 2006 16:21
0 0 Atbildēt

bet vieglie auto par dzhipiem veel nav paartapushi.

190404. viesis 11.janvāris 2006 17:30
0 0 Atbildēt

Diez cik izmaksāja šāds tests :)

190407. viesis 11.janvāris 2006 18:09
0 0 Atbildēt

190345. viesis: Tagad ziemā, mīkstā sniegā AP jebkuru mašīnu var mest kaut 5x kūleņus - nekas nebūs :)))))))

Es domā, ka ar Latvijas braukšanas tendencēm visiem būtu kakli krik'. Jo tikai lūzeri mašīnās sēž taisni, normālie atbalstās vainu uz viena vai otra roku balsta, lai vieglāk mob.t. turēt... :D

190796. viesis 15.janvāris 2006 22:59
0 0 Atbildēt

nu nezinu domaju ar ar tadu golfu mk2 uzmes 4 kulenus braucot uz 100 domaju kadam toc vajadzetu but reanimacija!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti