Toyota Prius hibrīdauto uzlabojies 30

17.janvāris 2006 8:30

Toyota Prius tagad ir pārliecinošs hibrīdauto pasaules tirgus līderis, un tas ir veiksmīgi pārdots jau kopš tā pirmās parādīšanās 1997. gadā Japānā. Kopš tā laika pasaulē pārdoti 450 000 tūkstoši šī modeļa eksemplāru, un nesen tika vēl vairāk palielināta ražošanas jauda, lai būtu iespējams apmierināt pieprasījumu visā pasaulē.

Jaunākais Prius modelis piedāvā lielāku izsmalcinātību un jaunas tehnoloģijas.

Eiropā un Ziemeļamerikā Prius parādījās 2000. gadā. Noietu vēl vairāk palielināja otrās paaudzes Prius, kuram uzstādīta jaunā Hybrid Synergy Drive sistēma, laišana Eiropas tirgū 2003. gada beigās.



• Atsvaidzināts ārējais izskats

• Lielāka izsmalcinātība interjerā ar pieejamu ādas apdari

• Uzlabota braukšanas dinamika; galvenās iezīmes – šasijas stiprinājumi un precīzāka stūrēšana

• Hi-tech aprīkojums: Intelligent Park Assist, jauna audio un navigācijas sistēma

• Pieejams Toyota salonos no marta mēneša

• Paredzētais noiets Eiropā 2006. gadā – 25 000 vienību

• Līdz šim visā pasaulē pārdoti 450 000 Prius automašīnu
2005. gadā Eiropā pārdoti 18 500 Prius automašīnu. Toyota plāno, ka jaunā uzlabotā Prius noiets 2006. gadā sasniegs aptuveni 25 000 vienību, kas ir par 35% nekā 2005. gadā.

Bez tam, Prius nesen kļuva par pirmo Toyota hibrīdauto modeli, kuru ražo ārpus Japānas. Ķīnas tirgum paredzētās Prius automašīnas ražos Čančuņas pislētā ražos Sichuan FAW Toyota Motor Co., Ltd., kas ir kopuzņēmums starp Toyota Motor Corporation un China FAW Group Corporation. 2006. gadā Toyota plāno pārdot 3 000 šā modeļa vienību.

Toyota Prius pārliecinošos panākumus apliecina daudzās godalgas, ko tas saņēmis kopš laišanas pārdošanā, tostarp:

• Eiropas Gada auto 2005;
• Ziemeļamerikas Gada auto 2004 (ASV);
• Starptautiskais Gada dzinējs 2004 (pasaulē)
• ADEME (CO2 vērtējums), 1. vieta benzīna kategorijā 2004. un 2005. gadā (Francija);
• ADAC EcoTest uzvarētājs 2004. un 2005. gadā (Vācija)
• Fleet Excellence Awards, Gada eko-auto 2004 (Apvienotā Karaliste)

Bez tam Euro NCAP ir atzinis arī Prius augsto pasīvās drošības līmeni, piešķirot 5 zvaigznes par pieaugušo braucēju aizsardzību līdz ar visu laiku labāko vērtējumu par bērnu aizsardzību – 43 punktiem (4 zvaigznes).

Atsvaidzināts virsbūves dizains

• Elegantāks priekšējā režģa dizains
• Jauna dizaina priekšējie un aizmugurējie lukturi
• Četras jaunas virsbūves krāsas

Atsvaidzinātais virsbūves dizains, kas piedod automašīnai elegantāku izskatu, ļaus nešaubīgi atpazīt jauno uzlaboto Toyota Prius.
Izveidots jauna dizaina priekšējais režģis – tam tagad ir hromēts ielaidums – un jauns priekšējais antispārns, kas uzlabo aerodinamiku lielā ātrumā un palīdz radīt raksturīgāku kopējo tēlu.
Nedaudz ir pārveidoti galvenie lukturi, lai radītu plūstošākas līnijas. Galveno lukturu pagarinājumam piešķirts dzidrs, aptumšots pārklājums, bet zem virzienrādītāja luktura pielikta iekšējā lēca.
Aizmugurē lukturu blokā izmantoti hromēti plāksnīšu moldingi un melno bremžu lukturu pamatni nomainījusi balta, padarot izskatu elegantāku.
Jaunais Prius būs pieejams astoņās krāsās, no kurām četras ir jaunas (Ultra Silver, Barcelona Red, Opal Green un Ash Grey).

Uzlabota salona apdares kvalitāte

• Jaunas virsmas un tekstūras paspilgtina iespaidu par kvalitāti
• Tagad pieejama ādas apdare
• Palielināts komforts aizmugurē sēdošajiem pasažieriem

Jaunā uzlabotā Toyota Prius salona apdarē viscaur veikti uzlabojumi, radot vēl izsmalcinātāku vidi.



Mērinstrumentu paneļa galvenajām virsmām tagad ir jauna, maigāka tekstūra un tumšāka krāsa. Tāds pat materiāls izmantots durvju apšuvuma augšējā daļā priekšā un aizmugurē. Sēdekļu pārvalkiem tagad ir jaunas krāsas audums un vienkāršots šuvums.
Absolūtam komfortam tagad ir pieejami ādas sēdekļi un ar ādu apvilkts stūres rats. Šajā apdares komplektā ietverts arī ar ādu (sintētisku) pārvilkta centrālās konsoles kaste.
Uzlabotajā Prius lielāku komfortu varēs baudīt arī aizmugurē sēdošie pasažieri. Sēdekļa platums un atzveltnes galvenās daļas platums ir palielināts par 50 mm, un gurnu punkts, pateicoties pārveidotajam sēdekļa balsta dizainam, ir pazemināts par 6 mm.
Pateicoties šīm izmaiņām, aizmugurē sēdošajiem pasažieriem būs vairāk vietas gurnu zonā, vienlaikus palielinot arī telpu galvas zonā.

Uzlabota braukšanas dinamika

• Palielināta šasijas cietība labākai vadāmībai
• Pārveidoti amortizatori lielākam komfortam
• Modificēts stūres mehānisms labākai reakcijai un jutībai

Salīdzinot ar 2004. gada modeli, jaunajam uzlabotajam Prius ir vairākas modifikācijas, kas vērstas uz specifiskiem aspektiem, piemēram, šasijas cietību uzlabotai stabilitātei, uzlabotu balstiekārtu, lai nodrošinātu braukšanas komfortu, un stūrēšanas vadību, lai uzlabotu reakciju un jutību. Veiktas arī dažas izmaiņas attiecībā uz aerodinamiku, lai palielinātu auto stabilitāti, braucot lielā ātrumā. Šasijas cietība palielināta, papildinot to ar stiprinājuma plāksnēm, īpaši ap aizmugurējā šķērsstieņa pamatni, un modificējot daļas, piemēram, aizmugurējos sānu stieņus un šķērsstieņus.
Aizmugurējā balstiekārtā pārveidotas savirzes korekcijas bukses, lai panāktu labāku atbilstību, un izmainīti amortizatori, lai garantētu lielāku braukšanas komfortu.
Modificēti elektriskā stūres pastiprinātāja ECU iestatījumi, lai nodrošinātu labāku stūrēšanas jutību, un vairākas izmaiņas veiktas arī stūres stiprinājumos, lai panāktu precīzāku reakciju. Pie izmaiņām minami arī izturīgāki vieglmetāla diski, kas ļauj precīzāk reaģēt uz virziena izmaiņām.
Zem virsbūves esošās daļas aerodinamika uzlabota, izmantojot citādu dzinēja apakšējo pārsegu, jaunu priekšējo antispārnu un jauna dizaina riteņu arkas, lai uzlabotu gaisa plūsmu ap aizmugurējiem riteņiem.

Progresīvas tehnoloģijas

• Unikāla Intelligent Park Assist
• Moderna DVD satelītnavigācija
• Augstākās kvalitātes skanējums ar Live Acoustic System

Toyota Prius, kas ir viena no mūsdienīgākajām šobrīd pieejamām vieglajām automašīnām, piedāvā arī daudzas progresīvas tehnoloģijas. Jaunā uzlabotā versija ietver daudzas vismodernākās tehnoloģijas, kas ne tikai demonstrē šo principu, bet arī uzlabo braukšanas pieredzi.
Raksturīgākā no tām Intelligent Park Assist (IPA) sistēma, kas ar jauno Prius Eiropā ir pieejama pirmoreiz – tā ir unikāla un vienkārši izmantojama, ļaujot vadītājam izvēlēties vietu auto novietošana un pēc tam kontrolēt ātrumu, kamēr automašīna pati sevi novieto stāvvietā.
Sistēma paredzēta, lai palīdzētu vadītājam novietot automašīnu gan paralēli brauktuvei, gan iebraucot stāvvietā atpakaļgaitā, un to aktivē ar IPA pogu uz mērinstrumentu paneļa. Pēc tam vadītājs izvēlas paredzēto vietu auto novietošanai uz pieskārienjutīgā ekrāna, un IPA virza automašīnu, katrā posmā izvēloties pareizo stūrēšanas leņķi. Vadītājs saglabā kontroli pār ātrumu, izmantojot bremžu pedāli un tādējādi izlemjot, kad apstāties.

IPA ir vienkārša sistēma, kas saņem signālus no elektriskā stūres pastiprinātāja, novirzīšanās pakāpes, paātrinājuma un riteņu leņķa sensoriem, slīdēšanas vadības ECU un hibrīdsistēmas ECU.
Ja vadītājs dod priekšroku neizmantot IPA, pieejama arī tradicionālākā Toyota Park Assist sistēma, kas izmanto jaunu, kompaktāku aizmugurējo kameru, lai rādītu attēlus ekrānā. Šie attēli pārklājas ar kodētu krāsu norādījumiem, kas rāda Prius virzienu, tam atpakaļgaitā iebraucot pieejamajā vietā.
Jaunajā uzlabotajā Prius pieejama arī modernākā DVD satelītnavigācijas sistēma šajā segmentā.
Navigācijas sistēmai iespējama aktivēšana ar balss palīdzību trīs valodās (angļu, franču un vācu), lai kontrolētu telefona, audio un gaisa kondicionētāja funkcijas. Maršruta vadība ir pieejama 10 valodās, tostarp pirmoreiz - norvēģu un portugāļu valodā.
Uzlabotā kartes grafika tagad piedāvā trīsdimensiju ikonas interesantākajām vietām un galvenajiem orientieriem.
Pirmoreiz Prius šī sistēma ietver RDS-TMC (Radio Data System – Traffic Message Channel), kas darbojas valstīs ar atbilstīgu infrastruktūru. Tā ir dinamiska reālā laika maršruta vadības ierīce, kas kontrolē satiksmes sastrēgumus izvēlētajā maršrutā un iesaka alternatīvas, ja rodas apgrūtināti braukšanas apstākļi.
Bez tam jaunā navigācijas sistēma ir aprīkota ar pilnīgi jaunu ECU, kas par 65% ātrāku aprēķinu veikšanu.
Jaunais uzlabotais Prius ir aprīkots ar pilnīgi jaunu audio iekārtu, kurai ir digitālais filtrs uz radio atskaņotāja, lai uzlabotu uztveršanu un CD ar MP3 un WMA failiem atskaņošanas iespējas.
DSP pastiprinātājam ir Live Acoustic System, kas izmanto digitālos akustisko efektus, lai uzlabotu skaņas kvalitāti. Pie tiek pieder TruBass (kas pastiprina basu skanējumu 100-200 Hz diapazonā, radot zemfrekvences reproduktoram līdzvērtīgu efektu) un Focus (kas pastiprina skaņas ap 8 kHz frekvenci un liekot pasažieriem domāt, ka skaņa nāk no automašīnas priekšpuses, nevis no durvīs novietotiem skaļruņiem).

Toyota Baltic AS

 
Visi komentāri
 
190919. viesis 17.janvāris 2006 8:55
0 0 Atbildēt

varēja vēl garāk sarakstīt... vai nopublicēt visu lietošanas pamācību, 3 valodās :D

190920. viesis 17.janvāris 2006 9:06
0 0 Atbildēt

vo vo :) :D

190921. viesis 17.janvāris 2006 9:11
0 0 Atbildēt

Nu cena ir kosmoss... Panjemto taas klases nehibriitu, pa cenu starpiibu var piecus gadus benju liet!

190926. viesis 17.janvāris 2006 10:11
0 0 Atbildēt

he he Čančuņas pislētā

190928. viesis 17.janvāris 2006 10:53
0 0 Atbildēt

Ir valstis(USA,piem.),kur ,nopērkot prīmusu,iestājas nodokļu atvieglojumi,lielas atlaides uz maksas ceļiem,var viens cilvēks braukt pa joslām,kur parastā auto jābūt vismaz 2(t.s. HOV).LV,dabīgi,tas viss garām,arī tā masīvā reklāma.

190930. viesis 17.janvāris 2006 11:15
0 0 Atbildēt

Muusu tirgum tas ir garaam. Gruuti nosaukt kaut vienu atvieglojumu/plusu shim auto.

190934. viesis 17.janvāris 2006 11:37
0 0 Atbildēt

viens pluss ir - interesanti

190940. viesis 17.janvāris 2006 12:41
0 0 Atbildēt

Vēl viens pluss: apziņa, ka brauc daucmaz "zaļi" - krietni mazāk patērējot fosilos energoresursus.

Cic jautājiens ir, cik to energoresursu ir ieguldīts ražojot šo auto ar visiem tiem akumulatoriem. Un attiecīgi pēc tam to visu pārstrādājot.

190943. viesis 17.janvāris 2006 12:51
0 0 Atbildēt

un kas to visu spēj izlasīt?

190944. viesis 17.janvāris 2006 12:58
0 0 Atbildēt

otrs pluss - tas nav folksvāgens

190946. viesis 17.janvāris 2006 13:15
0 0 Atbildēt

Treshais pluss- Di Kaprio ir nopircis 3 taadus :D

190947. viesis 17.janvāris 2006 13:25
0 0 Atbildēt

Kemerona Dizaza arī.

190949. viesis 17.janvāris 2006 14:02
0 0 Atbildēt

buutu veel diizels. tad es saprastu, bet kaut kaads fck benziins phe

190951. viesis 17.janvāris 2006 14:09
0 0 Atbildēt

viss jau butu labi, bet cik tads maksaa ? Cik maksa apkopes salidzinot ar "parastam" tojotam ?

190952. viesis 17.janvāris 2006 14:22
0 0 Atbildēt

ideja ir forša, bet nu cena ir neatbilstoša. nākotnē pilnīgi noteikti lielākā daļa autobūvētāju ražos šitādus aparātus, tad arī cenas būs zemākas, bet pagaidām :)

190954. viesis 17.janvāris 2006 15:01
0 0 Atbildēt

Nu tam gudriniekam kursh ieteica labak liet benziinu 5 gadus gribeetos pavaicaat - vai Tev nemaz neruup kaadaa videe dziivos tavi beerni un mazbeerni vai arii Tev galvenais ir mashiina ar kuru var pirmais aizbraukt no krustojuma un lielvekala autostaavvietaa apmest paaris saules?

190955. viesis 17.janvāris 2006 15:02
0 0 Atbildēt

apkope maksā tieši tik pat cik korollai. filtri tādi paši. Maināmo šķidrumu daudzums tāds pats.

Pārējas apkopes lietas lētākas. Sveces ilgspēlējošas. Svečvadu nav. Zobsiksnas nav. Ātrumkārbas nav. Bremzes dilst lēni. Kondicionieris kā leduskapim, gāzi nezaudē.

190956. viesis 17.janvāris 2006 15:04
0 0 Atbildēt

Ak jā. Nav arī mazā čivinātāja startera, nav ģenratora.

Viss kas nav, saprotams, ka nelūzt un neprasa apkopes.

190957. viesis 17.janvāris 2006 15:15
0 0 Atbildēt

Paskatoties uz to viduskonsoli, redzams, ka no izsmalcinātības šajā transportlīdzeklī nav ne smakas...

190962. viesis 17.janvāris 2006 15:25
0 0 Atbildēt

Domāju, ka tuvāko gadu laikā cenas tiem auto pakāpeniski kritīs, un arī Latvijā šis modelis kļūs pieejamāks. Tagad jau kaut ko līdzīgu sāk veidot arī citi autoražotāji. Būs kā ar tiem plazmas TV - sākumā cenas astronomiskas, pēc tam jau pieejamas. Bet, cik zināms no krievu preses, problēmas šiem auto sākoties pēc gadiem pieciem, kad sāk bojāties super dārgie akumulatori.

190966. viesis 17.janvāris 2006 15:39
0 0 Atbildēt

Superdārgie akumulatori bojājas tikai krievu presē. Pārsteidzoši kompetenta ir krievu prese par tādiem modeļiem, kurus viņu valstī neizplata. Nav vēl tie pieci gadi pagājuši, lai varētu kaut ko tādu apgalvot.

190976. viesis 17.janvāris 2006 16:57
0 0 Atbildēt

Jau 8 gadi pagajushi kopsh shito meslu tirgo. :D

190977. viesis 17.janvāris 2006 17:13
0 0 Atbildēt

Es tikai domāju no kurienes tā super degvielas ekonomija rodas???

Jo enerģijas avots tas pats iekšdedzes dzinējs vien ir. Un modernie dīzeļi saglabā augstu lietderības kojeficientu plašos slodzes un apgriezienu diapazonos. Un sistēmas ģenerators/aķis/elektormotors lietderības kojeficients ir mazāks par 100% - zudumu vairāk kā pararastajā transmisijā.

Labi - braucot pa ķorķiem - tiek izmantota brīvgaitā izstrādātā enerģija un bremzējot daļa enerģijas tiek atgūta. labi - pilsētā patērinš ir mazāks. Bet uz šosejas nekāda ekonomija pat teorētiski nav iespējama......

190979. viesis 17.janvāris 2006 17:15
0 0 Atbildēt

Un vēl - ģenerators, elektormotori un galvenais akumulatori nemaz tik viegli nav! Tātad auto masa lielāka - kas nodrošina lielāku patēriņu pilsētā.....

190982. viesis 17.janvāris 2006 19:23
0 0 Atbildēt

Ronalds_ skola nevajadzeja fiziku bastot, jau padomju laikos bija zinams ka kpd iekshdedzes dzinejam max 20-26% elektro dzinejam 80%

190991. viesis 18.janvāris 2006 0:01
0 0 Atbildēt

viss tas ir labi, bet rodas taads logjisks jautajums, kapeec tikai sedans? tak lielaakais pieprasiijums buutu kareiz visaadiem "pilseetniekiem" (bulku vaagjiishiem etc). kuri visu dienu to tik dara kaa piegaadaa 3 kastiites pari visai pilseetai.

cik dzirdeeju tad vai nu tai pasha jp vai us itkaa taisiijas piedaavat(jau piedaava, hz) citus modeljus ar hibriidu. pareejie kaa vienmer atpuushas ;)

190994. viesis 18.janvāris 2006 9:16
0 0 Atbildēt

UBJU [?] 17.01.2006 19:23

Ronalds_ skola nevajadzeja fiziku bastot, jau padomju laikos bija zinams ka kpd iekshdedzes dzinejam max 20-26% elektro dzinejam 80%"

Pašam nevajag fiziku bastot !!!!!!

Kur rodas elektrība (enerģija) priekš tā elektromotora? KUR??? Vai tik galu galā viņu nesarožo tas pats iekšdedzes dzinējs griežot ģeneratoru? Kā tur īsti ir? Padomā!!!!!

Tātad - klasiskajā shēmā - gandrīz visas enerģija ko saražo motors nonāk līdz riteņiem (transmisijā zudumi ir, bet mazi).

Bet šeit - daļa energijas zūd ģeneratorā (kā tu pats teici ka elektormotoram lietderības kojeficients

191075. viesis 18.janvāris 2006 20:09
0 0 Atbildēt

>Rolands

Prius ekonomija rodas no tā 1) no tā ka lielākā daļa bremzēšanas enerģijas nepazūd gaisā, bet gan tiek pārveidota elektoroenerģijā un pēc tam izmantota. Šī iemesla dēļ hibrīdi ir daudz efektīvāki pilsētās (kur ir daudz bremzēšanas) un mazāk efektīvi uz šosejas.

2) ikviens iekšdedzes dzinējs darbojas ekonomiskāk un ekoloģiskāk pie vienmērīgiem apgriezieniem (domāju BMW lietotājiem to noteikti vajadzētu zināt) - tieši to palīdz nodrošināt elektromotora =- akumulatoru tandēma iesaistīšana

3) Priusā izmantotas NiMH tipa baterija (Kā vecākos mobilo telefonu modeļos) un tajās netiek izmantota ne sērskābe, ne cita stipra skābe. bet arī tie prasa īpašu pārstrādāšanu.

Domāju, ka tie, kas ir gatavi vairāk maksāt par mašīnu ir gatavi arī samaksāt par akumulatoru pārstrādi

P.S. Gandrīz visas vides problēmas pasaulē ir radušās no pieejas - par minimālu samaksu dabūt maksimālu rezultātu

191133. viesis 19.janvāris 2006 10:52
0 0 Atbildēt

Arī uz šosejas ir mērena ekonomija. Tas tiek panākts ar areodinamisku virsbūvi un zemiem iekšdedzes dzinēja RPM.

191179. viesis 19.janvāris 2006 14:46
0 0 Atbildēt

Nesaprotu kāds tolks pārmaksāt par "zaļāku" auto, ja tu pats nebrauc sev aizmugurē un nevari izbaudīt to tīro gaisu. Iedomājies, ka tu brauc ar priusu un tev pa priekšu kā parasti smirdina dīzeļkartings (golf), kamazs, u.t.t. un tas viss ir jāosta TEV !!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē: Renault krosoveru izaicinājums 4

Ko krosoveri prot bezceļos? iAuto.lv testē trīs Renault apvidus automobiļus - priekšpiedziņas Captur, kā arī Kadjar un jauno Koleos ar pilnpiedziņu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" līdz 2022.gadam investēs 34 miljardus eiro nākotnes automobiļu attīstīšanai 1

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" piektdien paziņoja, ka nākamajos piecos gados plāno investēt vairāk nekā 34 miljardus eiro jaunās tehnoloģijās, lai kļūtu par globālu līderi elektrisko automašīnu jomā. Lasīt vairāk

 

Kā pārmācīt tos, kas braucot raksta īsziņas (+ video) 21

Puiši ir neiecietīgi un bez žēlastības "izjoko" tos, kas braucot pie stūres, raksta īsziņas. Lasīt vairāk

 

Jau nākamgad - "Fendt" piesaka elektrisku traktoru (+ foto) 9

Vācijas kompānija "Fendt", kas specializējas lauksaimniecības tehnikas ražošanā, nākamgad laidīs klajā kompaktu elektriskās piedziņas traktoru ar 68 Zs jaudu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti