BTA piemērojusi bonus-malus 23 000 klientiem 19

 
10.februāris 2006 9:20

Būtiskākais šā gada jaunums automašīnu apdrošināšanā ir vienoti visā valstī ieviestā bonus-malus jeb atlaides-piemaksas sistēma OCTA apdrošināšanai.

Apdrošināšanas akciju sabiedrība BTA janvāra laikā bonus-malus atlaidi piemēroja gandrīz 23 tūkstošiem polišu.

Kompānija apkopojusi pirmā mēneša rezultātus pēc bonus-malus sistēmas ieviešanas šā gada 1.janvārī – ņemot vērā apstākli, ka kompānijai BTA pieder gandrīz 30% OCTA tirgus (pēc izsniegtām polisēm), šie rezultāti ilustrē kopējo situāciju.

„Tajā pašā laikā jāatceras, ka viena mēneša rezultāti ir neviennozīmīgi – pilnīgu ainu varēs sniegt gada rezultātu analīze, kuru varēs skatīt kontekstā ar aprēķiniem, kādi tika veikti sistēmas izstrādes laikā,” stāsta BTA OCTA riska parakstītāja Iveta Jahontova.

Kā arī tika rēķināts bonus-malus sistēmas sagatavošanas laikā, BTA dati uzrāda, ka vislielākais pāru „automašīna-īpašnieks” skaits iekļūst sestajā, tā saucamajā pamatklasē – BTA gadījumā tie ir 48% visu janvārī noslēgto OCTA apdrošināšanas līgumu. Taču I. Jahontova uzskata, ka šī proporcija var mainīties un liela daļa autovadītāju pāries par vienu klasi augstāk – uz septīto klasi, kur šobrīd ir otrais lielākais BTA noslēgto OCTA apdrošināšanas līgumu skaits (9%).

Savukārt BTA rādītāji pirmajās, zemākajās klasēs un augstākajās klasēs visnotaļ precīzi atspoguļo tirgus situāciju. Piemēram, pirmajā klasē ir nokļuvis tikai viens pāris „automašīna-īpašnieks”, bet 2.klasē – vien četri. Statistiski tas nav tālu no 0%. Šie BTA dati sakrīt ar tirgus prognozēm un kopējo analīzi.

Augstākajā 14.klasē BTA statistikā ierindojās 5% visu polišu, 13.klasē 4%, bet 12. un 11.klasēs – arī 5%. Tas ilustrē kopīgo situāciju automašīnu tirgū.

Atgādināsim, ka bonus-malus sistēmas būtība vienkāršotā skaidrojumā nozīmē – kurš brauc atbildīgāk un neizraisa ceļu satiksmes negadījumus, tas maksā par OCTA ievērojami lētāk. Autoīpašnieki saņem atlaides OCTA polisēm par katru gadu, kura laikā bijuši apdrošināti un nav izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (proti, pārvietojas par klasi augstāk). Savukārt tie, kuri atbildīgi par avāriju izraisīšanu, maksās vairāk.

„Šāda pieeja apdrošināšanas polišu veidošanai atbilst BTA pamatprincipam – polises cenai jābūt godīgai,” uzskata BTA apdrošināšanas akciju sabiedrības valdes locekle Jeļena Alfejeva. „Būtisks jaunās sistēmas ieviešanas mērķis – uzlabot satiksmes drošību. Piemēram, līdz šim negadījumos, kas atbilda saskaņotā paziņojuma aizpildīšanai, vainīgie par to izraisīšanu nesaņēma nekādu sodu. Taču godīga un atbildīgu auto vadīšanu veicinoša sistēma ir tad, kad tie autovadītāji, kas sevi un apkārtējos pakļauj lielākam riskam, maksā vairāk. Savukārt tie, kas nepakļauj sevi un citus riskam, maksā mazāk. Tā ir arī pasaules prakse.”

Kompānija BTA vienlaikus ar vienotās bonus-malus sistēmas ieviešanu pilnībā saglabājusi visas līdzšinējās atlaides un diferencēto, klientiem piemērotāko pieeju OCTA cenas veidošanai. Bonus-malus sistēma tādējādi pievienojās BTA jau izstrādātajiem kritērijiem OCTA cenu noteikšanai – mašīnas lietošanas un reģistrācijas teritorijai, izlaiduma gadam un īpašnieka vecumam tagad pievienojās arī atbildīguma, proti, avārijas neizraisīšanas kritērijs.

 
Visi komentāri
 
192585. viesis 10.februāris 2006 9:49
0 0 Atbildēt

Pilnīgs sviests tas bonus malus, man ir divi automobiļi, vienam tiek piemērota atlaide, bet otram nav, neviena no automašīnām, vismaz Latvijā, nav izraisījusi CSNg, īpašnieks viens un arī nav bijis iesaistīts CSNg, tad pastāstiet kā viņa darbojas???

192587. viesis 10.februāris 2006 10:12
0 0 Atbildēt

Figņa visa tā sistēma.... paskatiijos, cik nu atcereejos peec reg. nr. savus bijushos auto... Tur figuree taadi veci grozi (pat pirms 10 gadiem), kas seeeeen vairs nav manaa iipashumaa, un tiem ir 8 klase. Dotajaa briidii uz mani skaitaas 4 auto un visiem ir 6 klase. Peedeejais CSN bija pirms 7 gadiem un tajaa nebiju vainiigs. Ar vienu reg. nr. tur figurē divi mani auto.... bardaks konkreetaakais....:D

192588. viesis 10.februāris 2006 10:17
0 0 Atbildēt

columbia

Vai gadījumā nav tā, ka otro a/m (to, kurai nav atlaides) esi nesen iegādājusies? Tad būtu skaidrs - šis pāris "tu un 2.a/m" sāk no pamata klases, kurai nav ne atlaides, ne uzcenojuma.

192592. viesis 10.februāris 2006 11:07
0 0 Atbildēt

Tā sistēma tiešām nepilnīga. Personīgā pieredze. Burtiski nedēļu atpakaļ beidzās OCTA, aizeju pagarinu (neko aizdomīgu nejūtot). Pēc tam skatos, ka man piemērota 6-tā kategorija. Kāpēc? Pēc tam skatos rūpīgāk (www.ltab.lv) un redzu, ka tam pašam manam bērītim ir arī desmitā kategorija. Izrādās, ka nomainot numurus tās BM kategorijas nepāriet uz jauno reģistrācijas nr. Vaicāju un man atbildēja, ka nākamreiz, kad pirks OCTA jāraksta iesniegums par to, lai attiecīgo, augstāko kategoriju pārved no iepriekšējā uz tagadējo. Tas ir iespējams. Starp citu, ja uz mana vērda parādās arī iepriekšējās a/m, kuras vairs neeksistē, tad to BM var pārcelt uz tikko nopirkto otro a/m. Vismaz tā sapratu no paskaidrojuma.

192593. viesis 10.februāris 2006 11:08
0 0 Atbildēt

sviests tas viss ir es ar nesen iegaadaajos citu auto un automaatiski esmu 6 klasee tobish bez atlaideem,sanaak ja mainu auto ik pa gadam atlaides nebuus nekad,nesaprotu kaads sakars to visu attiecinaat uz auto,auto jau pats nebrauc un avaarijas neizraisa,karoch suukaa tas malus,vinee tikai tie kas laizh visu muuzhu ar vienu auto,tobish pensionaari..........

192596. viesis 10.februāris 2006 11:15
0 0 Atbildēt

Pirms noformēt OCTA rakstiet iesniegumus mīļie cilvēki.

Neļaujiet tiem apdrošinātājiem uz jauno sistēmu uzvārīties.

192597. viesis 10.februāris 2006 11:16
0 0 Atbildēt

man no shii bonus malus tik vien kaa daargaak sanaaca... (nav man bijushas avaarijas....)

Vienkaarshi taa sanaak...

192609. viesis 10.februāris 2006 13:39
0 0 Atbildēt

šitā sistēma ir tikai un vienīgi autovadītāju apjāšanai

192614. viesis 10.februāris 2006 14:19
0 0 Atbildēt

Līdz ko uztaisam avāriju tā aminam mašīnu, lai apdrošināšana nav jāpērk pa dārgāku summu.... ja jau sistēma jāj mūs, mēs jāsim sistēmu.... :D

192615. viesis 10.februāris 2006 14:25
0 0 Atbildēt

tur jau tā ideja - ka avārijas šie tev uzskaitīs vienmēr paši, a lai bonusus dabūtu iesniegums jāraksta

192622. viesis 10.februāris 2006 15:08
0 0 Atbildēt

OCTA apdrošināšana uz gadu manai mašīnai: BTA 63,64 LVL; if Latvija 68,70 LVL, ERGO 49,13 LVL.

Uzminiet, kurā firmā apdrošināju!

192628. viesis 10.februāris 2006 15:27
0 0 Atbildēt

to 192622. viesis 10.02.2006 15:08

Noteikti ka IF

192634. viesis 10.februāris 2006 15:45
0 0 Atbildēt

Nezinu kā citas apdrošināšanas kompānijas, bet parexā ir tā, ja ir zem sestās riska klases tad piemaksa ir ļoti liela, piem, ja tu esi 5 klasē un tev iepriekš par 3 mēnešiem bija jāmaksā 12Ls tad 5. klasē jāmaksā ap kādiem 25Ls, a bet ja tu esi ,piem, 7; 8; vai pat 12 riska klasē tev nekādas atlaides nebūs, būs jāmaksā standarta cena. Un ko tas vis nozīmē????? Domā pats!

192661. viesis 11.februāris 2006 18:59
0 0 Atbildēt

Kaarteejais jauninaajums, lai apdroshinaataaji vareetu nokaast lielaaku naudas summu. Man ir divi auto un uz nesen iegaadaato piemeeroja 6 klasi. Prasiju Ogres CSDD telpaas esoshajai apdroshinaashanas firmas darbiniecei, lai iedod blanku paarrakstiit BM klasi (11to) no ieprieksheejaa auto, bet shii neko par shaadu paarrakstiishanas iespeeju nezinot. Sanaak, ka apdroshinaashanas kantoros straadaa neko nezinoshi darbinieki, jebshu taa ir apzinaata apdroshinaataaja attieksme pret klientiem. Finaalaa sanaak, ka gadaa par OCTA polisi iespeejamo 37Ls vietaa man jaamaksaa 54Ls. Nu pilniigs sviesc!

192669. viesis 12.februāris 2006 16:08
0 0 Atbildēt

pēc Jasis teiktā secinu:

par pensionāru nekļūst, bet piedzimst :-)

192681. viesis 13.februāris 2006 6:49
0 0 Atbildēt

Es arii nevaru saprast kaa vaar kaut ko piemeerot mashiinai??? Tipa mashiina viena pati apkaart braukaa un avaarijas taisa!

Avaarijas tachu izraisa cilveks. Tad uz cilveeku arii jaabuut tiem boonusiem malusiem!

Es kopsh OCTA saakumiem droshionos, avaarijas nav bijushas, bet 6. klase, jo auto pagaajshgad nopirku. UN neko tur nevar paarcelt, jo auto vienmeer esmu mainiijis tieshi reizi gadaa!

Karoch - IESMIRD taa sisteema!

192703. viesis 13.februāris 2006 13:46
0 0 Atbildēt

BTA suuk* jo jau 2 meeneshus neizmaksaa $$$ par csn un regulaari saka ka atbildiigais darbinieks nav uz vietas.

192760. viesis 14.februāris 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Apdrošināšos tikai pie BTA, jo par vīra sasito mazdu visu samaksāja...

194221. viesis 7.marts 2006 17:24
0 0 Atbildēt

nu shitaa sisteema taada diivaina, ieprieksheejaas 2 polises man balta paardeva pa 13,xxLS a shodien vajag jaunu (runa iet par 3 meeneshu terminju) jau 22,xx ls lai gan nekaadi negadiijumi nau bijushi. saaku apstaigaat vinju konkurentus un tiem ne1 no trim iestaadeem nebija probleemu notirgot man sho polisi par tiem pashiem 13,xx ls. taa vien liekas, ka apdroshinaataajiem shito tik vaijadzeja lai saaktu chakareet klientus. P.s. BALTAa man apdroshinaats arii nekustaamais iipashums jau ntos gadus un ja taa izturaas pret ilggadeejiem klientiem tad jaadomaa arii par parejo vai nav izdeviigaak apdroshinaat citur.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti