Ceļu satiksmē apdrošināti 97% no transportlīdzekļiem 10

 
14.februāris 2006 11:59

Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotajiem datiem, pērn neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars, no kopējā negadījumu skaita - t.i no negadījumu skaita, ko izraisījuši visi transportlīdzekļi, kas piedalījušies ceļu satiksmē - sasniedzis zemākos rādītājus – 3%, kopš transportlīdzekļu obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas Latvijā.

Salīdzinot ar 1998.gadu, tas ir samazinājies pat vairāk nekā trīs reizes!

„Pēdējo gadu statistika ļauj secināt, ka neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvars ceļu satiksmē kļūst no gada uz gadu aizvien mazāks. Piemēram, pirms diviem gadiem ceļu satiksmē piedalījās aptuveni 5% transportlīdzekļu, kas nebija apdrošināti. Tad pērn to bija vairāk nekā pusotras reizes mazāk”, komentē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

LTAB statistika liecina, ka ceļu satiksmē praktiski piedalās tie transportlīdzekļi, kuri ir apdrošināti un kuriem ir veikta tehniskā apskate. Tomēr ir arī transportlīdzekļu īpašnieki, kas savas vieglprātīgās attieksmes dēļ neapdrošinās un piedalās ceļu satiksmē. LTAB vēlas brīdināt, ka šādiem īpašniekiem tiks piemērots administratīvais sods. Saskaņā ar OCTA Likumu, šajos gadījumos LTAB ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju

Veicot analīzi, var secināt, ka vismazāk tiek apdrošināti motocikli, traktori un to piekabes. Šiem transportlīdzekļiem OCTA apdrošināšanas trūkumu var skaidrot ar to, ka tiem ir sezonālas lietošanas raksturs. Līdz ar to tie tiek apdrošināti uz sezonu.

Izskanējušo informāciju par to, ka tikai nedaudz vairāk kā puse Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu ir apdrošināti, LTAB vērtē kā nepamatotu: „Fakts, ka transportlīdzeklis ir reģistrēts, vēl nenozīmē, ka tas piedalās ceļu satiksmē. Vairumā gadījumu šie transportlīdzekļi, kas nav apdrošināti un kuriem nav veikta tehniskā apskate, jau sen atrodas šrotā un tos vairs tīri teorētiski nav iespējams apdrošināt. Visticamāk tie nav noņemti no uzskaites CSDD vai VTUA”, atzīst J.Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
192784. viesis 14.februāris 2006 12:38
0 0 Atbildēt

Mans ziksis ar nav apdrosinats ne apskate,tas ir domats laukiem.... safari izbraucieniem,nu riktigi labs aparats,ceru ka paziemu nekas nebus noticies sim:)

192793. viesis 14.februāris 2006 13:15
0 0 Atbildēt

bus

192799. viesis 14.februāris 2006 13:57
0 0 Atbildēt

mans vecais Vaz,s arī bez oktas, jo domāts priekš safari bracieniem laukos, asfaltu tas nav izjutis gadus 3 jau .... bet turaas godam arii pie -30 pieleca bez problēmām , bet savu Reņa dīzelīti nācās pamocīties, lai gan tam tik gads....

192811. viesis 14.februāris 2006 15:27
0 0 Atbildēt

Domāju, ka šodien jau daudzām ģimenēm ir divas un pat vairāk automašinas. Un ne visas diendienā tiek izmantotas satiksmē. Īpaši jau ziemas sezonā daudzi savus auto uzliek "uz bukiem" un gaida vasaru. Es arīziemas sezonā apdrošinu tikai savu mondeo - bembis no novembra līdz aprīlim stāv garažā. Logiski, ka reti kurš apdrošinās auto, ja to neizmanto satiksmē. Ja nu kāds glabā savu auto uz ielas, tad jau nu drošības pēc vismaz KASKO droši vien ir jāpērk. Stāvošie auto droši vien šobrīd arī veido tos trīs procentus, lai gan šķietami vajadzētu būt tam skaitlim lielākam. Nedomāju, ka laucinieki ir pārāk centīgi OCTA polišu iegādē, jo lauku iecirkņu policijas inspektori parasti un nekad par tādiem "bumagiem" interesi neizrāda.

Protams, ka alkatīgie apdrošinātāji būtu ieinteresēti, ka OCTA būtu jāpērk katram auto uz visu gadu - iekasētais piķis būtu lielāks. Likumprojektos savulaik tml. vēlmes jau bija iestrādātas, labi, ka deputāti nepieļāva to "ideju" realizaciju.

192818. viesis 14.februāris 2006 16:21
0 0 Atbildēt

Nee, braukt kaut vai bez OCTAs ir diezgan stulbi.

192821. viesis 14.februāris 2006 16:32
0 0 Atbildēt

to ikdienas viesis... Gluži manas domas,arī man viens autiņš ziemā stāv garāžā,ar apskati,bet bez OCTAs.

192824. viesis 14.februāris 2006 16:58
0 0 Atbildēt

Btw, arii ielas malaa staavosham vaagjim jaabuut OCTA. Garaazhaa vai privaataa pagalmaa - tur driikst arii bez:)

192826. viesis 14.februāris 2006 17:25
0 0 Atbildēt

Nesens stāsts...

Viena sieva ar darba auto (apdrošināts gan CASKO gan OCTA),tā pamatīgi samīcīja citu autiņu.Vainīga protams bija šī dāma.Kad atbrauca CP izrādījās ka tam otram-nu jau šrotam,bija kādu nedēļu beigusies OCTA...Skarbi bija nolūkoties kā cilvēkam neparko vēl tagad būs jāmaksā sods par piedalīšanos ceļu satiksmē bez OCTAs,un protams viņa auto remonta izmaksas (diez vai) nāksies segt pašam.Tā kā dzīve rāda ka kādreiz tas zaļais papīrs lieti noder.

192838. viesis 14.februāris 2006 21:09
0 0 Atbildēt

kapec iestajoties ES mes nevaretu pievienoties ari 5zvaigznu eiropai (UK), kur uzskata, ka piekabe bez transporta lidzekla, kas to velk nevar izdarit zaudejumus? Lidz ar to piekabes neviens nedrosina un ari nav iespejams apdrosinat?! 3% peksni butu 1.5

192839. viesis 14.februāris 2006 21:28
0 0 Atbildēt

NU palasie rakstu! 3% no negadījuma skaita! Laukos CSN negadījumi praktiski nenotiek, respektīvi 3%----> 10%

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 9

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti