Francijā ir publicēts pirmais automobiļu katalogs, kurā tie klasificēti pēc degvielas patēriņa. Izdevuma autori uzskata, ka tas ļaus autovadītājiem izmantot līdzekļu ilgtermiņa ekonomijas iespēju, pērkot ekonomiskāku un līdz ar to arī videi draudzīgāku braucamrīku.
Sagatavojot katalogu, Vides un enerģētiskās kontroles aģentūra (ADEME) izpētīja 3643 automobiļu modeļus, kas tiek pārdoti Francijas tirgū. Katalogu izplatīs autosalonos bez maksas, un ar tā palīdzību pircējs varēs novērtēt automobili, ņemot vērā tā patērējamo degvielas daudzumu. Benzīna kategorijā līderis bija automobilis "Smart", kas patērē 4,9 litrus uz 100 kilometriem, bet dīzeļdegvielas kategorijā - "Volkswagen Lupo" ar trim litriem uz 100 kilometriem. Pētījuma autori noskaidroja, ka viens ietaupīts benzīna litrs uz 100 kilometriem ļaus īpašniekam ietaupīt pusotru tūkstoti eiro (843 latus) visā spēkrata ekspluatācijas laikā. Lai gan francūži apzinās nepieciešamību cīnīties pret atmosfēras piesārņošanu, ekoloģiskie automobiļi nav pārāk populāri. Francijā ir pieprasītas pilnpiedziņas automašīnas, kas patērē vairāk degvielas un līdz ar to arī vairāk piesārņo dabu. PARĪZE, MAR 27, BNS/INTERFAX- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pat ezim skaidrs, ka degvielas patēriņa daudzums ir samērā nebūtisks piesārņojuma kritērijs!
Jāsaka ir ekonomiskākie auto, nevis ekoloģiskākie...
Piem gāzenieki, kas patērē 30L/100km joprojām ir ~50x ekoloģiskāki par benzīnnieku, kas patērē 10L/100km un nav ko bļaut par smaku, jo kārtībā uzturētiem auto smaka sadeg dzinējā!