Izstrādājot «Audi Q7» - Dizains 7

 
16.februāris 2006 0:00

Viens no vissvarīgākajiem automobiļa pirkšanas iemesliem vienmēr ir bijis tā ārējais izskats jeb, citiem vārdiem sakot, dizains. Dizaineri ir pirmie, kas sāk nodarboties ar jaunā automobiļa projektu: viņi piešķir idejai tās īsto formu.

Pat Audi Q7 radīšana sākās “klasiskajā” veidā ar zīmuli un skiču bloku. Audi Q7 dizaina projekta vadītājs ir kanādietis Denijs Garānds (Dany Garand), kurš atceras: “Audi Q7 dizaina process bija īpašs izaicinājums mūsu komandai. Mums bija jārada produkts, kas firmai Audi būtu pilnīgi jauns, un jāpieskaņo SUV dizains Audi stilam. Tāda veida SUV automobiļi, kādus patlaban piedāvā autotirgus, mums nebūtu derējuši.”



Bija jāņem vērā arī atšķirīgās prasības, kādas šim automobiļu segmentam jāapmierina Eiropas, Amerikas un Āzijas tirgos. Garānds komentē: “Patērētāja profili Eiropā un viņpus okeāna ir krasi atšķirīgi, un dizaina procesā mums bija jāpatur prātā šie reģionālie dzīvesveida modeļi. Tas attiecās uz Audi Q7 kopējo lielumu, tā maksimālo ietilpību – septiņas sēdvietas, telpa bagāžas pārvadāšanai un jaunas gan iekšējo krāsu toņu, gan ārējā krāsojuma koncepcijas.

Audi lielais SUV projekts ieguva konkrētus apveidus 2002.gada vidū. Garānds skaidro: “Kad pamatvilcienos bija izstrādāta galīgā koncepcija, mums jau sešos mēnešos izdevās izstrādāt un uzbūvēt pilnībā darbojošos Audi Pikes Peak quattro izstādes paraugu, lai varētu to demonstrēt publikai Starptautiskajā Detroitas autoizstādē. Mēs vēlējāmies redzēt, kā publika reaģēs uz šo automobiļu segmenta mūsu redzējumu.”

Reakcija bija pārliecinoši pozitīva. Tā bija ideāla ziņa dizaineriem, kuri savā darbā varēja balstīties uz Pikes Peak, un viņiem nebija jāsāk viss no sākuma. Garānds teica: “Mēs ietaupījām krietni daudz laika, kad kļuva skaidrs, ka daudzas izstādes parauga pamatiezīmes var piemērot sērijveida modelim.”



Pēc tam aptuveni 150 Audi dizaina nodaļas darbinieku Gerharda Pfeferles (Gerhard Pfefferle) vadībā grupas galvenajā mītnē Ingolštatē sāka intensīvu, radošu darbu pie Audi Q7 interjera, ārienes, krāsu paletes, iekārtām un apdares. Mērķis, Garānda vārdiem sakot, bija jaunajā SUV automobilī “apvienot labāko no četrām pasaulēm”: sporta kupejas dinamiku, sportiskās līnijas un sniegumu uz ceļa, luksusa limuzīna komfortu, visurgājēja tehnoloģiju un izturību un ‘vena’ plašumu un daudzpusību. Dizaineri radīja trīs dažādus konceptauto, no kuriem viens tika izraudzīts par pamatu turpmākajam darbam.

Virsbūvju dizainers Satoši Vada izraudzītā konceptauto ārienes iezīmes raksturo šādi: “Modelī Audi Q7 ir viendabīga kopējā augstuma, garuma un platuma attiecība ar īsu pārkari priekšpusē un nedaudz garāku aizmugurē. Tāpat kā Audi A6, virsbūve skatā no augšas ievērojami sašaurinās un vizuāli sadala automobili divos apjomos virs un zem dinamiskās robežlīnijas. Tāpēc Audi Q7 izskatās sportisks un elegants virs šīs līnijas, bet sportisks un robusts zem tās.” Pēc japāņu dizainera teiktā, Audi Q7 ārējā izskata vērtības uzsver kupejas stila jumta līnija, gandrīz vertikālais Audi vienrāmja dekoratīvais režģis, novatoriskais aizmugures stilistiskais noformējums ar vienotu aizmugures lukturu bloku un drosmīgi paplašinātām riteņu arkām un lieliem riteņiem.

Šī SUV automobiļa iekšienē radošie prāti ir izmantojuši “salu dizaina” principu. Interjera dizainers Uli Beierleins (Uli Beierlein) un viņa holandiešu kolēģis Mateiss van Teils (Mattijs van Tuijl) to raksturo kā “slēgtas, vienkrāsainas virsmas, kas pilnībā izgatavotas no viena materiāla un kuras pārtrauc “salās” ievietotas funkcionālās vienības”.

Beierleins: “Trīs viegli identificējamas salas ir durvju sala (durvju iekšējā apdare), sēdekļu sala (sēdekļu izvietojums) un vadītāja telpas sala (vadības pults un centrālā konsole). Šīs salas izšķiramas pēc funkcijām un atšķiras no visām citām virsmām gan vizuāli, gan pieskaroties tām.”



Van Teils piebilst: “Interjers rada paliekošu iespaidu ar savu skaidro arhitektūru, perfekto ergonomiku un augstākās kvalitātes materiāliem un meistarīgo izpildījumu.”

Šajā vietā sarunā iesaistījās krāsu un iekšējās apdares dizainere Ute Grēnheima (Ute Grönheim). Kopā ar saviem kolēģiem viņa izraudzījās Audi Q7 piemērotus audumus, materiālus un krāsu toņus. Viņa saka: “Krāsa un materiāli daudz izsaka par automobili un tā īpašnieku. Automobiļa krāsa ir pirmais, ko jūs ievērojat, un tāpēc tā ir lielisks emociju stimulēšanas veids.”

Lai radītu šo sākotnējo emocionālo reakciju, ir iespējams izvēlēties vienpadsmit standarta krāsas, dažas no tām ar metālisku, citas ar perlamutra efektu, sākot no baltas līdz granātsarkanai un no pelēkas līdz melnai. Pēc klientu vēlēšanās Audi Q7 sliekšņu zonas var nokrāsot kontrastējošās krāsās - sudrabainā vai pelēkā. Jaunas, īpaši SUV paredzētas krāsas ir metāliski zaļā (Sycamore Green) un bēša ( Bahia Beige). Ute Grēnheima paskaidro, ka katra krāsa pirms akceptēšanas tiek uzklāta konkrētam automobilim. “Virtuāli tās vienkārši nevar pietiekami reāli parādīt,” viņa teica.

Spēcīgo un vienlaikus arī luksusa sajūtu, kas pārņem Audi SUV salonā, pastiprina dažādie augstas kvalitātes materiāli un audumi. Dizaineri radīja smalkas ādas (“Verano”) un rupjgraudainākas ādas (“Cricket”) polsterējumu un apdari un izstrādāja jauna tipa paklāju, kas pazīstams kā “Fresco”, un polsterējuma audumu “Cosmo”. Ir pieejamas triju veidu koka apdare no trīs dažādos kontinentos iegūtiem materiāliem: amerikāņu riekstkoka, Eiropas oša un Japānā augošā oša paveida – tamo.

Ute Grēnheima raksturo grūtības, ar kādām saduras dizainers, identificējot tendences: “Mūsu pašu gaume jāatbīda otrajā vietā, izraugoties materiālus un krāsas. Mums jāizskaitļo, kas visspēcīgāk piesaistīs klientus dažādos tirgos pēc vairākiem gadiem. Automobilis paredzēts ilgai lietošanai, tādēļ rūpīgi jāizvērtē relatīvi īslaicīgas modes tendenču ietekme.”

 
Visi komentāri
 
192954. viesis 16.februāris 2006 8:38
0 0 Atbildēt

Nu jopcik, shitik masiivas un daudz reklaamas kampanjas... bail pat iedomaaties kaads buus galacipars shim auto :)

192956. viesis 16.februāris 2006 9:31
0 0 Atbildēt

Lasiiju un tieshi par to pashu domāju. Zemāk pa 60 eerikiem nebuus.

192958. viesis 16.februāris 2006 9:34
0 0 Atbildēt

Dizainers sak ar to, ka uzzime treknu radiatora resti. Un tikai pec tam sak shtukot ko zimet talak.

192959. viesis 16.februāris 2006 9:36
0 0 Atbildēt

a kaapeec uz shis bildes nav redzamas tukshaas shnapsa pudeles, kaudze benjchiku, sievieshu biksiites un izmantots kontracepcijas liidzeklis ??? :D :D :D

Kaut kaada galiigi neradosha atmosfeera :D

www.iauto.lv/images/news/2_2006/q72.jpg

192963. viesis 16.februāris 2006 9:52
0 0 Atbildēt

da pa to naudu 5 getz var dabuut, vai 15 labu labos bmw :D

192982. viesis 16.februāris 2006 11:42
0 0 Atbildēt

Reku ir baazes modelja cenas, ar diizeli pat 50K Euro, manupraat tas nemaz nav tik daudz par shaadu auto

www.audi.lv/uploads/Cenas..._cenas_LAT.pdf

192996. viesis 16.februāris 2006 15:24
0 0 Atbildēt

tas tanii treshajaa bildee nemaz nav audi q7 bet gan koncepts kas bija pirms taa - pikes peak

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti