Zeltiņš/Kliests Mūsas trasē izrauj savu pirmo uzvaru 1

 
20.februāris 2006 9:28

Bauskā, Mūsas autotrasē notikušajā Latvijas rallijreidu čempionāta 2. posmā „Vadoņa kauss”, apsteidzot pieredzējušus sāncenšus, savu pirmo uzvaru absolūtajā vērtējumā izcīnīja viens no jaunākajiem čempionāta pilotiem – alūksnietis Raivis Zeltiņš ar stūrmani Kalvi Kliestu.



Demonstrējot lielisku ātrumu, stabilitāti un izmantojot T1 grupas favorītu kļūmes, Zeltiņš un Kliests spēja uzvarēt ar N1 grupas automobili, un šādu iznākumu rallijreidos ir grūti atcerēties.

Pirmā posma uzvarētāji Jānis Naglis/Aleksandrs Innus startēja nevis ar rallijā „Sarma” redzēto jauno Mitsubishi Pajero, bet gan ar savu veco T1 grupas auto, kas tomēr ir ātrāks nekā N1 grupas mašīnas. Taču pirmā brauciena pirmajā aplī viņiem radās problēmas ar degvielas sūkni, un rezultātā izdevās ieņemt tikai septīto vietu.



Līderpozīcijās izvirzījās liepājnieki Guntars Laugalis/Māris Deklaus, kuriem cieši sekoja pagājušā gada N1 grupas čempions Jānis Auziņš ar stūrmani Jāni Ļūmani.
Tā kā Igors Skoks/Agris Piķis nepiedalījās „Sarmā”, Mūsas trasē ventspilniekiem ar vienīgo OSCar nācās startēt no neizdevīgas pozīcijas. Uz brauciena beigām viņi tomēr izlauzās priekšgalā, pēdējos divos apļos pat sasniedza absolūti labākos laikus un par nepilnām piecām sekundēm apsteidza Guntara Laugaļa ekipāžu. Par līdzīgo spēku samēru liecina fakts, ka vienādu apļu skaitu veica 15 ekipāžas. Aiz trešo ātrumu sasniegušā Jāņa Auziņa, 40 sekunžu robežās sabrauca vēl septiņas ekipāžas, no kurām ātrākie bija Raivis Zeltiņš/Kalvis Kliests, Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis un pieredzējušie rallisti, bet apvidus autosacensību debitanti Aldis Vilcāns/Māris Masteiko.

Sacensības līdera Igora Skoka OSCar otrā brauciena ceturtā apļa sākumā salūza priekšējais reduktors, un ar pakaļpiedziņu viņš vairs nebija spējīgs turēties pretim konkurentiem. Lieliski atkal brauca Guntars Laugalis/Māris Deklaus, uzvarot braucienu un kļūstot par līderiem summā. Ātrumu kāpināja arī Raivis Zeltiņš/Kalvis Kleists, turklāt viņiem padevās vairākas pārdrošas un efektīgas apdzīšanas. Jānim Naglim/Aleksandram Innusam no septītās pozīcijas padevās izlauzties trijniekā, taču brauciena beigās viņi pieļāva kļūdu, jo attiecināja arī uz sevi finiša rūtoto karogu, ko tienesis rādīja priekšā braucošajai ekipāžai. Zaudēta tika vairāk nekā minūte, tomēr arī Nagļa ekipāža beigās paspēja veikt 10 apļus, bet sekotāji vairs tikai deviņus apļus.
Ceturto vietu otrajā braucienā ieguva Aldis Vilcāns/Māris Masteiko, bet tikai piektie palika Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis. Augsto sesto rezultātu spēja sasniegt juniors Kristaps Ķirsons ar stūrmani Oskaru Kļavu.



Trešais brauciens izvērtās gandrīz vai dramatisks. Jānim Naglim/Aleksandram Innus cerības uz uzvaru kopumā bija niecīgas, taču viņi aizvadīja labu braucienu un pat sasniedza dienas absolūti labākos apļu laikus. Raivis Zeltiņš/Kalvis Kliests, neskatoties uz visai drošo handikapu un iespēju sarēķināt, cik drīkst zaudēt, metās azartiskā cīņā, kurai pievienojās arī Aldis Vilcāns/Māris Masteiko un Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis. Pēc pusstundas brauciena un veiktiem desmit apļiem par nieka sekundes desmitdaļu ātrāks izrādījās Raivis Zeltiņš, bet Jānis Naglis bija otrais. Trešās un ceturtās vietas ieguvēji Aldis Vilcāns un Jānis Auziņš līderim zaudēja attiecīgi 2 un 12 sekundes. Savukārt Guntars Laugalis/Māris Masteiko uz trešo braucienu savam Pajero uzlika citas riepas, un acīmredzami kļūdījās, jo spēja sasniegt tikai astoto rezultātu. Augsto piekto vietu braucienā ar VAZ Ņiva izcīnīja Andris Ozols/Uģis Rēķis.

Trīs braucienu summā, veicot 29 apļus, absolūtajā vērtējumā ar gandrīz 2 minūšu pārsvaru uzvaru svinēja Raivis Zeltiņš/Kalvis Kliests (N1 grupa), otrajā vietā atstājot Jāni Nagli/Aleksandru Innusu (T1 grupa). Trešās vietas ieguvējiem Jānim Auziņam/Jānim Ļūmanim (N1 grupa) par vienu apli mazāk.

Par nepilnām divām sekundēm no Auziņa/Lūmaņa atpalika trešās vietas ieguvēji N1 grupas ieskaitē Guntars Laugalis/Māris Deklaus, bet T1 grupas ieskaitē otro vietu izcīnīja Andris Ozols/Uģis Rēķis un tikai trešie palika Igors Skoks/Agris Piķis.
Amatieru grupā, kas aizvadīja divus braucienus, pirmo vietu izcīnīja Edvīns Vansovičs, otrais vecmeistars Voldemārs Freivalds, bet trešais bija Gints Bremze.

LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Ainārs Zariņš
 
Visi komentāri
 
194961. viesis 14.marts 2006 12:10
0 0 Atbildēt

22

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti