Britu kompānija Lotus uz Ženēvu atvedusi konceptuālu auto ar nosaukumu Lotus APX. Šis jaunums ir Lotus Engeneering izstrādātās universālās platformas Lotus VVA (Versatile Vehicle Architecture) iespēju demonstrācija.
Platforma VVA – ir pašas Lotus kompānijas izstrādājums, kas ļauj uz tās bāzes konstruēt triju dažādu klašu auto, turklāt ar jebkura tipa piedziņu un dzinēja novietojumu. Konceptuālais Lotus APX ticis pie visu ratu piedziņas, septiņvietīga salona ar sēdvietu formulu 5+2 (aizmugures sēdekļi paredzēti galvenokārt bērniem), kā arī atšķiras ar nelielu svaru. Uz alumīnija šasijas un virsbūves detālu rēķina krosovera svars ir tikai 1570 kg, kas ir mazāk nekā analoģiskas sērijas modeļiem.APX komplektēts ar V6 kompresordzinēju ar 300 Zs jaudu. Rezultātā auto ir lieliski jaudas un masas attiecības rādītāji – 195 Zs uz tonnu svara, kā arī 100 km/h tikai 5,4 sekundēs. Auto maksimālais ātrums sasniedz 245 km/h. Vēl viena Lotus APX īpatnība ir tā nelielais degvielas patēriņš. Pateicoties nelielajam svaram un efektīvajam dzinējam auto vidēji patērē 8,7 litrus degvielas uz 100 ceļa kilometriem, bet analoģiskas jaudas un gabarītu modeļi – vairāk nekā 13 litrus.
Pēc Lotus pārstāvju vārdiem, šādu krosoveru atmaksājas ražot vien pie tirāžas vairāk nekā 30 000 auto gadā. Tomēr pagaidām tas darīts netikšot. Pirmais sērijveida Lotus modelis uz platformas VVA bāzes parādīsies 2008.gadā – tas būs jaunais Lotus Esprit.
Malachi Lotus inzhenieri atakal uzrada vienu platformu, tad to piestradaas liidz attiecigam liimenim un tad saaks tirgot. Un droshi vien buus sanaacis kaarteejais neliela tilpuma spridzeklis ar ljoti labu vadaamiibu.