Samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits 12

 
2.marts 2006 0:55

Valsts policijas apkopotā ceļu satiksmes negadījumu statistika liecina, ka ar katru gadu aizvien vairāk samazinās Latvijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu, kā arī tajos cietušo un bojā gājušo cilvēku skaits.

Apstiprinājušās ceļu policijas darbinieku prognozes, ka arī sodu bardzība ir visai efektīvs līdzeklis, lai ne tikai ierobežotu, bet arī samazinātu to negadījumu skaitu uz Latvijas ceļiem, kurus izraisījuši iereibuši autovadītāji.

Neapšaubāmi lielu ieguldījumu ceļu satiksmes negadījumu samazināšanā devušas arī daudzās akcijas, kuru laikā autovadītāji aicināti lietot drošības jostas, nesēsties pie stūres dzērumā, bet gājēji – rūpēties par savu drošību, diennakts tumšajā laikā lietojot atstarotājus.

Valsts policijas priekšnieks, policijas ģenerālis Jānis Zaščirinskis uzskata, ka ceļu policijas pastiprinātais darbs pēdējos mēnešos ir tikai daļa no šīs pozitīvās tendences. "Patīkami apzināties, ka daudzi autovadītāji ne tikai nesēžas pie stūres alkohola reibumā, bet arī nopietnāk attiecas pret tādiem drošības pasākumiem, kurus agrāk uzskatīja par "sīkumiem" – drošības jostu lietošanu, distances ievērošanu starp automašīnām, kā arī elementāru pieklājības normu ievērošanu uz ceļa," saka J.Zaščirinskis.

Salīdzinājumā ar 2004.gadu šogad reģistrētie CSNg un tajos bojā gājušo skaits samazinājies gandrīz uz pusi. Ja 2004.gada pirmajos divos mēnešos CSNg bojā gāja 81 persona, tad 2006.gadā – 43. Savukārt 2004.gada janvārī un februārī kopā reģistrēti 8152 CSNg, bet 2006.gadā – 4641.

Iekšlietu ministrs Dzintars Jaundžeikars norāda: „Esmu gandarīts, ka Iekšlietu ministrijas iniciētā un konsekventi pēdējos gados īstenotā politika ceļu satiksmes jomā – bargu sodu noteikšana par smagiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem un plašu informatīvo kampaņu veikšana – ir nesusi cerēto rezultātu, un asiņaino traģēdiju skaits uz Latvijas ceļiem ir ievērojami sarucis.

Tas ļauj pamatoti cerēt, ka Latvija spēs sasniegt nosprausto mērķi līdz 2010.gadam uz pusi samazināt uz ceļiem bojā gājušo un cietušo skaitu un beidzot zaudēt apšaubāmo Eiropas „līdera” godu šajā jomā.”

Tāpat iekšlietu ministrs aicina tos autobraucējus, kam par braukšanu dzērumā tiesa piespriedusi administratīvo arestu, nemēģināt slapstīties, un labprātīgi ierasties izciest sodu. Cenšoties izvairīties, autobraucēji tikai piedzīvos vēl lielāku apkaunojumu, kad policija meklēs, ieradīsies mājās vai darbavietās, lai piespiedu kārtā pārkāpējus nogādātu aresta vietās.
 
Visi komentāri
 
193656. viesis 1.marts 2006 17:33
0 0 Atbildēt

Kad beidzot sāks kontrolēt plikriepjus nevis ceļa stāvokli .Un ta brīnās ,sanesa !!!

193664. viesis 1.marts 2006 23:51
0 0 Atbildēt

Nu, nu... Protams ka policija slavēs paši sevi. Kaut es uzskatu ka policija (Iekšlietu ministrija) vispār neko nav darījusi lietas labā. Vienīgais kas ir darīts - kontrolēti alkonauti, izdalīti pāris atstarotāji un izpildīts soda naudu iekasēšanas plāns ķerot uz ātrumu vietās kur tas absolūti neapdraud satiksmi.

Tai pat laikā par drošības jostu lietošanu gada laikā tikai pāris reizes "netīšām" ir ieminējies CP šefs un tas arī ir viss. Joprojām policija turpina dot ziņu dienestiem informāciju par CSN nenorādot vai cietušie/bojā gājuši ier bijuši piesprādzējušies vai ir lietojuši atstarotājus. Visas šīs ziemas sezonas leikā ne reizi neesmu dzirdējis ka CP kontrolētu atbilstošu riepu lietošanu vai štrāfējuši kādu par braukšanu ar absolūti lisām vasarenēm pa sniegu. Ir tikai 2 reizes pievērsta uzmanība ka CSN iemesls ir bijis vainīgā auto lisās riepas. Abi CSN ar letāliem iznākumiem. Vēl aizvakar redzēju vienu taksi kam no priekšējiem ratiem kordi rēgojās - viņš veda pasažierus...

Par ārējo apgaismes elementu lietošanu vispār nerunāšu - ne uguņus kāds pārbauda, ne par miglenēm/tālajiem gaišā dienas laikā kāds būtu izdrāzts, ne par pavarotņiku nelietošanu kādam būtu aizrādīts.

Par kādiem CP nopelniem var iet runa ja uz ielas ir totāls bezpreģels, jo CP nodarbojas TIKAI ar alkoholiķu un ātrumpārkāpēju tvarstīšanu, CSN noformēšanu, pončiku tiesāšanu ceļmalas krogos un CP priekšniecība ar skaļu bazūnēšanu?

Tas ka ir mazāk CSn un bojā gājušo norāda tikai uz to ka cilvēki paši ir prātīgāki kļuvuši. Nedaudz dzērājus ir ietekmējuši arī jaunie sodi. Bet neuzskatu ka tas būtu CP nopelns...

193665. viesis 2.marts 2006 0:24
0 0 Atbildēt

Iekšlietu ministrs Dzintars Jaundžeikars norāda: „Esmu gandarīts, ka Iekšlietu ministrijas iniciētā un konsekventi pēdējos gados īstenotā politika .... ir nesusi cerēto rezultātu...."

Smieklīgi un nožēlojami, ka pat ministrs nav spējis aizdomāties, ka visi negadījumi, kuros šobrīd iztiek ar saskaņoto paziņojumu vai zvanu apdrošinātājiem, iet garām IeM statistikai.

Tikpat nožēlojami, ka CP 99% gadījumu, kad prāta spējas neļauj apjēgt patieso negadījuma iemeslu vai vienkārši negribas rakstīt, ka ceļa kvalitāte un braukšanas organizācija attiecīgajā vietā ir bīstami, protokolā raksta nepiemērotu braukšanas ātrumu. Toties šaudās no krūmiem, kā nekur citur Eiropā. Tāds priekšnieks, tādi padotie.

193669. viesis 2.marts 2006 8:12
0 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu viesim 193664. Un varu vel piebilst ka pēdējo 5 mēnešu laikā nēsmu redzējis vispār nevienu cp darbinieku, kaut dienā nobraucu pa Latviju un Rīgu ap 300km

193671. viesis 2.marts 2006 9:05
0 0 Atbildēt

Skumji, bet joprojām esam pirmie (t.i. pēdējie) Eiropā. Uzlabojums ir minimāls un nav ko tur lielīties. Un jāņem vērā, ka cilvēki ir sākuši rakstīt saskaņotos paziņojumus, kas arī uzreiz būtiski samazina reģistrēto negadījumu statistiku.

193675. viesis 2.marts 2006 9:32
0 0 Atbildēt

Vispaar jau kaapeec dazji iedomaajas ka ugunju paarbaude buutu CP galvenais uzdevums, tas ir CSDD uzdevums draazt shadus darbonjus. Neba jau nu cilveeki uz apskati saregulee taa un peec tam tuuliit paarregule savaadaak. NU varbuut dazji lohi arii ir. IMO tomeer CP ir arii sakariigaakas lietas ar ko nodarboties. Vareetu veel piekrist ka "zilo" lampinju kjeemus padraazj, lai nerodas nesodamiibas sajuuta. Par pagriezienu nelietoshanu vajadzeetu, bet principaa man tas pagaidam nav trauceejis un arii avaarijas situaacijas nav radiijis taa kaa shis punkts man buutiibaa ir vienaldziigs. Par miglas lukturu lietoshanu - IMO tos pilnigi legaali var lietot tuvaas/dienas gaismu vietaa. Un arii nesaprotu ar ko tas traucee ( man pasham taadi nemaz nav) teiksim man.

193680. viesis 2.marts 2006 9:40
0 0 Atbildēt

Un jaa esmu ar visaam 4 par alkaholikju izkjershanu.

193727. viesis 2.marts 2006 13:49
0 0 Atbildēt

"....CP nodarbojas TIKAI ar alkoholiķu un ātrumpārkāpēju tvarstīšanu, CSN noformēšanu, pončiku tiesāšanu ceļmalas krogos un CP priekšniecība ar skaļu bazūnēšanu..."

Es arī piekrītu augstāk minētajam viedoklim - skaidri, konkreti un saprotami pateikts. Rakstītājs tikai vēl nepieminēja

par CP zoles un domino mačiem darba laikā policijas garažās . Ieraudzīt CP brigādi dežūrējam Rīgas centrā rīta vai vakara pikā, tas šodien ir liels retums. Drīzāk tāda iespēja paveras uz lidostas viadukta nobrauktuves zoļļuka virziena pusē, kur nomaļajā no cilvēkiem un kustoņiem "ozolu birzī" ceļmalā - CP dažkārt ar radaru sēž diennaktīm....

193774. viesis 2.marts 2006 23:09
0 0 Atbildēt

patiesiibaa, kursh tad sevi palieliis ja ne pats!:)

djgaca, es dienā nobraucu apm 30km un vismaz divas CP ekipāžas pa dienu pamanu!:)

193786. viesis 3.marts 2006 10:03
0 0 Atbildēt

Es arī daudz nenobraucu, bet policistus manu šad un tad, tikai viņi nenodarbojas ar satiksmes uzlabošanu, bet gan traucē, un pilda savu sasodīto plānu... Ķerot par ātrumu vietās, kur reāli nedrīkst apstāties utt. Vienreiz man bija pārsteigums, kad sastrēguma laikā viens policists nesen regulēja satiksmi - gandrīz apjuku ar atļautajiem braukšanas virzieniem, jo tas notiek tik reti :)

Visvairāk tiešām besī, tas, ka drāž šoferus par patiešām nebūtiskiem pārkāpumiem, tai pat laikā daudz nopietnākos laiž gar ausīm...

193827. viesis 3.marts 2006 16:33
0 0 Atbildēt

Manās rokās vakar nonāca Eiropas Komisijas slēdziens par ES valstu satiksmes drošības lietu attīstību 2001.-2004.gadā un tas jau ir nopietns dokuments,salīdzinot ar pirmsvēlēšanu brēcieniem LV.Lūk,tur ir skaidri un gaiši teikts,pamatojot ar ticamiem skaitļiem,ka Latvijā nekas nav mainījies uz labo pusi(niecīgas procenta daļiņas neskaitam).

193828. viesis 3.marts 2006 16:35
0 0 Atbildēt

Iepr. koments UUSA,atkal nemanāmi biju izmests pie viesiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti