Skoks/Piķis izcīna Rugāju kausu 4

 
6.marts 2006 10:36

Sestdien, 4. martā Balvu rajona Medņos notikušajā Latvijas čempionāta 3.posmā apvidus rallijā, pārliecinošu uzvaru svinēja vienīgā ar „OSCar” startējusī ekipāža Igors Skoks/Agris Piķis.



Sacensību absolūto un T1 grupas uzvarētāju liktenis faktiski izšķīrās jau pirmajā braucienā, turpretim N1 grupā cīņa ritēja burtiski līdz pat pēdējiem distances metriem. Liepājnieki Guntars Laugalis/Māris Deklaus tomēr izrādījās mazliet ātrāki nekā mājinieka Jāņa Auziņa un rīdzinieka Jāņa Ļūmaņa ekipāža.



„Šoreiz centīsimies veikt vismaz vienu pilnu apli,” humora pilns pirms starta bija ventspilnieks Igors Skoks, kuram pērn Medņu trase nebija veiksmīga. „Rugāju kausa” izcīņa bija krietni sniegotāka nekā Mūsas trasē pirms divām nedēļām aizvadītais čempionāta 2. posms.



Bija jūtams, ka pirmā brauciena sākumu, cenšoties iztaustīt pabiezas sniega kārtas klāto 4,2 km garo Medņu apli, sportisti aizvada piesardzīgi.
Jāņa Nagļa/Aleksandra Innusa ekipāžai pirmais starta numurs šādos apstākļos priekšrocības nedeva, jo tieši viņiem nācās iebraukt pareizās trajektorijas. Savukārt no vidusdaļas startējušo Igoru Skoku mazliet bremzēja lēnāko mašīnu apdzīšana.



Sacensību protokols rādīja, ka Skoks tomēr katrā aplī ir aptuveni desmit sekundes ātrāks nekā galvenais konkurents Naglis. Tas izrādījās pietiekami, lai beigās iegūtu vienu lieku apli.



Salīdzinoši lēnāki nekā galvenie sāncenši N1 grupā, īpaši brauciena sākumā, izskatījās alūksnieši Raivis un Dainis Zeltiņi. Vēlāk viņi tempu kāpināja, taču augstāk par septīto vietu pakāpties vairs neizdevās. Ātrāko apļa laiku N1 grupā sasniedza Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis, taču kopumā rezultāts vietējās publikas mīluļiem bija nedaudz sliktāks nekā Andrim Feldmanim/Rolandam Slavinskim, kuri palika trešie aiz Skoka un Nagļa.



Piekto rezultātu braucienā sasniedza Aldis Vilcāns/Daira Veilande un tikai sestie bija Guntars Laugalis/Māris Daklaus. Tiesnešu piešķirtie soda laiki par neprecīzi izbrauktu trasi pamainīja vietu sadalījumu. Plus 30 sekundes uz piekto vietu atbīdīja J. Auziņu, bet plus minūte un 30 sekundes jūtami mazināja A. Vilcāna izredzes turpinājumā sasniegt augstu vietu.



Otrajā braucienā par līderpozīcijām N1 grupā iedegās nikna tuvcīņa. Startējis aiz sīvākajiem sāncenšiem Jānis Auziņš drīz vien panāca Guntaru Laugali, un kopā viņi noķēra arī Andri Feldmani. Šajā vilcieniņā ātrākais bija Auziņš, ko drīz vien atzina Laugalis un palaida konkurentu garām.



Veikt apdzīšanu Medņu trasē bija ļoti sarežģīti, tamdēļ būtisks bija apvidus rallijos pieņemtais labais tonis – dot ceļu ātrākajam, taču Andris Feldmanis ar džentlmeniskiem žestiem nesteidzās. „Devu brīdinājumu, maķenīt uzsitot pa aizmuguri, taču bez rezultātiem,” sašutis pēc brauciena bija Jānis Auziņš. „Faktiski man nekas cits neatlika kā izsit viņu no trases, bet šoreiz no tik radikāliem paņēmieniem vēl atturējos.”



Jāpiebilst, ka tā sauktais labais tonis nav fiksēts sacensību noteikumos, kur teikts, ka dalībniekiem obligāti jāpalaiž garām līderis, kas gatavojas apdzīt par veselu apli. Taču tādā trasē, kāda bija „Rugāju kausa” izcīņā, ātrākajiem sevi realizēt ir pagrūti, un atliek tikai spēka cīņa autokrosa stilā. Pirmās divas vietas otrajā braucienā atkal ieņēma Skoks un Naglis, bet pamatīgs izbrīns vairumu no sacensību vērotājiem pārņēma, kad izrādījās, ka trešo labāko laiku, apsteidzot visus N1 grupas „Mitsubishi Pajero”, ar „VAZ Ņiva” ir sasnieguši Andris Ozols/Uģis Rēķis. Tālāk sekoja Auziņš, Laugalis, Zeltiņš un Vilcāns, bet Feldmanis nopelnīja 30 sekunžu sodu un atkrita uz astoto vietu.



Trešajā braucienā Igors Skoks noturēja uzvaru, jo arī šoreiz bija ātrākais. Savukārt Jānis Naglis izpelnījās 30 sekunžu sodu, kas braucienā viņu atmeta no otrās uz piekto vietu. Jānis Auziņš atkal bija ātrākais no N1 grupas pilotiem, par četrām sekundēm pārspēdams Guntaru Laugali. Ceturtajā vietā ierindojās Andris Ozols, bet Raivis Zeltiņš spēja sasniegt tikai astoto rezultātu.



Trīs braucienu summā pārliecinoši uzvarēja Igors Skoks/Agris Piķis, otro vietu atstājot Jānim Naglim/Aleksandram Innusam. T1 grupā trešo vietu, bet absolūtajā vērtējumā piekto ieņēma Andris Ozols/Uģis Rēķis. Mazāk nekā trīs sekundes beigās bija cena, kas noteica uzvarētājus N1 grupā. Pirmo vietu, kas nodrošināja trešo pozīciju arī absolūtajā vērtējumā, ieguva Guntars Laugalis/Māris Deklaus, bet Jānim Auziņam/Jānim Ļūmanim vajadzēja samierināties ar otro vietu grupā. Savukārt Andris Feldmanis/Rolands Slavisnskis, kuri piebremzēja Auziņa izrāvienu, bija gandrīz minūti ātrāki nekā Aldis Vilcāns/Daira Veilande.



Pagājušā posma varonim Raivim Zeltiņam ar Daini Zeltiņu „Rugāju kausā” izdevās ieņemt tikai astoto vietu – pēdējo par ko piešķir vienu ieskaites punktu.
Šāgada čempionāts ir sācies reti intriģējoši: trīs posmi – trīs uzvarētāji: Jānis Naglis, Raivis Zeltiņš un Igors Skoks.

LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Ainārs Zariņš

 
Visi komentāri
 
193994. viesis 6.marts 2006 12:07
0 0 Atbildēt

Bij,bij jauki.Te nav bilsts par Latvijas autobūves Lepnumu-"tantoru".Izskatījās gana ērmīgs un izpildījās tāpat.

194007. viesis 6.marts 2006 15:55
0 0 Atbildēt

Lieliska gonka. Tehnika labi sagatavota, neviens neizstājās!

194071. viesis 7.marts 2006 10:47
0 0 Atbildēt

Kā ta gāja amatieriem?

194262. viesis 7.marts 2006 22:26
0 0 Atbildēt

Jā, kāpēc nav ne vārda minēts par amatieru atraktīvo sniegumu! Zariņu ziepēs par tādu pasākumu atspoguļošanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti