2 tonnas no grāvja - ar 2 rokām un galvu... 70

 
8.marts 2006 10:37

Šorīt "Mazozoli" šefs Jānis Lazdāns atsūtīja man trīs fotogrāfijas, lai parādītu, ka pat viens cilvēks spēj gandrīz divtonnīgu auto dabūt ārā no grāvja...

Nu ne jau ar plikām rokām, bet ar "stropju" palīdzību.


Auto, kaut 4x4, saviem spēkiem no šejienes ārā netiks...





Tad jāizmanto 2 "stropes", kas atsietas pret kādu "nekustīgu objektu" un pēc nelielas piņķerēšanās auto atkal ir uz ceļa.

Tātad šīs stropes ir domātas kravas nostiprināšanai 4000 kg., kā jau te daži rakstija izvilkšanas proces nav ātrs, bet rezultāts ir. Rituāls ir tāds:
1) vispirms iebraucam grāvī!
2) atrodam pienācīgu koku, pie kura nostiprinam abas stropes, novilcējmehānismu pie auto piestiprinam,
3) tad pamīšus strādājam un novelkam stropes cik spēka,
4) mazliet parokam ar lāpstu un pabraucam ar auto vēlamajā virzienā,
5) stropes būs atbrīvojušās un tad atkārtojam 3 punktā minētās darbības.

Auto ar 5-6 piegājieniem uz ceļa izdevās ārā dabūt.
J.Lazdāns

Un kas atrodams Tavā "bagāžniekā"?

iAuto / Mazozoli
 
Visi komentāri
 
194300. viesis 8.marts 2006 10:42
0 1 Atbildēt

Tā arī neko nesapratu... Piesienam 2 stropes un gaidam, kad nākamais, kas nāks pa to ceļu, iemauksies stropēs un izraus džipu no grāvja?

194301. viesis 8.marts 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Ļoti izsmeļošs raksts. Neko nesaprotu- pie kā tie 2 trošu gali bija piestiprināti? Pie koka, pie citas mašīnas vai kā citādi?

Redaktors 8.marts 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Pie koka.

194303. viesis 8.marts 2006 10:43
1 0 Atbildēt

Ar tādu pieredzi kā Jānim, ne tikai 4X4 var no grāvjiem izvilkt! Visu cieņu.

194304. viesis 8.marts 2006 10:44
0 0 Atbildēt

Nu labi- pie koka- un tālāk? Aizmugurē tak nav tai mašīnai vinča, kas viņu izvelk ārā, vai tad ne? Un ja nav, tad kāda jēga siet pie koka? Lai neaizmūk? :)))

194305. viesis 8.marts 2006 10:44
0 0 Atbildēt

A man ar ira divas stropes bagāžniekā.

194307. viesis 8.marts 2006 10:45
0 0 Atbildēt

Vecu amēriku šis atklājis....:):):) Dārzā sen jau 5 bērzi ar visām saknēm ar štropēm izrauti ...:D:D:D

194308. viesis 8.marts 2006 10:46
0 0 Atbildēt

Nu labi te viss skaidrs, šams tās stropes satina kopā un izvilka to savu lūzni uz ceļa, bet ko šis ieteiktu darīt lauka vidū, kur nav neviena koka blakus???

Redaktors 8.marts 2006 10:46
1 0 Atbildēt

Tās ir stropes, ar kurām var spriegot. Nospriego vienu un otru. Tad vienu atlaid un sāc spriegot no jauna. Un tā pēc laika auto sāk kustēties.

194310. viesis 8.marts 2006 10:49
0 0 Atbildēt

Vienalga nesapratu, dajoš bildi ar tehnoloģiju

194311. viesis 8.marts 2006 10:50
0 0 Atbildēt

viss, šodien pērku stropes. :)

194312. viesis 8.marts 2006 10:50
0 0 Atbildēt

Starp stopēm vajag riteņatslēgu un pīt uz riņķi.

194313. viesis 8.marts 2006 10:50
0 0 Atbildēt

es arii kaut kaa nevaru iebraukt..

194314. viesis 8.marts 2006 10:53
0 0 Atbildēt

Pec raksta gan nav saprotams, bet ka ta pasaka, tad pieleca, ka tas stropes ir tipo tadas ar kadam kravu nostiprina...

194315. viesis 8.marts 2006 10:56
0 1 Atbildēt

Labāk jau Lazdāna k-gs būtu galvu pirms tam lietojis, tad nekas nebūtu no grāvjiem jāvelk ārā!

194316. viesis 8.marts 2006 11:00
0 0 Atbildēt

kā tad, un kad ir apkārt līdzenums, kā zemgales lauki, tad nav kur vispār to virvi piesiet, ko tad?

194317. viesis 8.marts 2006 11:02
0 0 Atbildēt

varēja atsūtīt fočeni, kad jamais sēž grāvī, kur nav tuvumā nekā, aiz kā vilkt, tad tas būtu kruti

194318. viesis 8.marts 2006 11:04
0 0 Atbildēt

Tas nav prieksh videejiem praatiem!

194319. viesis 8.marts 2006 11:04
0 0 Atbildēt

Tātad šīs stropes ir domātas kravas nostiprināšanai 4000 kg., kā jau te daži rakstija izvilkšanas proces nav ātrs, bet rezultāts ir. Rituāls ir tāds:

1) vispirms iebraucam grāvī!

2) atrodam pienācīgu koku, pie kura nostiprinam abas stropes, novilcējmehānismu pie auto piestiprinam,

3) tad pamīšus strādājam un novelkam stropes cik spēka,

4) mazliet parokam ar lāpstu un pabraucam ar auto vēlamajā virzienā,

5) stropes būs atbrīvojušās un tad atkārtojam 3 punktā minētās darbības.

Auto ar 5-6 piegājieniem uz ceļa izdevās ārā dabūt.

J.Lazdāns

194320. viesis 8.marts 2006 11:04
0 0 Atbildēt

Manā mašīnā atrodas prāts neiebraukt grāvī...

194323. viesis 8.marts 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Kā to saprast??? Tas ir ieteikums vazāt līdzi stropes?? Man ar galvu viss kārtībā, lai viņas nevazātu līdz! Izcelt var visādi...ne tikai ar stropēm!

194324. viesis 8.marts 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Sistēma tiešām darbojas ar tādām pašām divām stropēm es vasarā Nissan Patrol garo bāzi no traktora risēm (kurās nejauši biju iedzinies :))) ) trīs stundu laikā noevakuēju, jāpiebilst gan, ka tuvākiais koks bija 30 metru attālumā, bet nu man bija paķērusies līdzi arī 25 metru gara trose

Snifs

194327. viesis 8.marts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

ar stropēm var izvilkt arī uz ceļa iestigušu mašīnu, kas varētu būt aktuāli piesnigušos lauku ceļos ar vieglo auto

194328. viesis 8.marts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

nākošā intriga:) - kā var izvilkt ar 25m virvi, ja koks 30m attālumā?

194329. viesis 8.marts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

194320. viesim.

Oi oi oi kādi te visi gudri. tikai nesaki ka nekad mūžā neesi saslīdējis un nekad nesaslīdēsi, un nekad neesi paviesojies vai vēl tikai paviesosies grāvī. pārāk pašpārliecināts esi. :)

194331. viesis 8.marts 2006 11:14
0 0 Atbildēt

Cik taas stropes maksaa?? gribu taadas!!

194335. viesis 8.marts 2006 11:17
0 0 Atbildēt

Par grāvī neiebraukšanu un draudzēšanos ar galvu laikam raksta tie, kas ne kad grāvī nav bijuši! Laukos dzīvojot neiebraukt grāvī! Man šis manevrs izdevās ļoti vienkārši - ātrums apmērām 50 km/h un pārāk ilga iedziļināšanās topogrāfiskajā kartē, lai noteiktu kādu ceļu krustojumam nu pat pabraucu garām, tad, kad pievērsos ceļa vērošanai, jau viss bija kārtībā.

194344. viesis 8.marts 2006 11:30
0 0 Atbildēt

Pie bampera gan laikam tās štropes nevajadzētu siet :)

Un šito tehniku vismaz man iemācīja autoskolā, tiesa bez nospriegojošām štropēm un ar vienas virves palīdzību... bet nu tehnoloģijas jau iet uz priekšu un šitā jau laikam ir vieglāk...

194345. viesis 8.marts 2006 11:30
0 0 Atbildēt

bail domāt, kas būtu bijis, ja tu to karti pētītu pilsētā :)_

194361. viesis 8.marts 2006 12:02
0 0 Atbildēt

Laukos esmu dzīvojis pietiekoši. Un vējoprojām uz turieni braucu katru nogali. Un tpu tpu tpu, neesmu grāvī iebraucis. Nav ko lidot, braukt pašpārliecināti kā viss piederētu.

194366. viesis 8.marts 2006 12:29
0 0 Atbildēt

2 ibio

bet ja nu gadās, ka jāiebrauc grāvī, lai glābtu sevi no kāda cita satiksmes dalībnieka, kas nevalda pār savu auto? man tā gadījās un novēlu, lai tev nekad negadās. jau pa gabalu pamanīju, ka pretībraucošais auto braukšanai izmanto abas joslas - gan savu, gan manu. lai izvairītos no frontālas sadursmes, loģiski, ka braucu grāvī. :) skāde manam autiņam - praktiski nekāda, ja salīdzina ar to, kas varāja notikt, ja es ietiepīgi paliktu uz ceļa. vēlreiz atkārtoju - nenovēlu to nevienam.

194368. viesis 8.marts 2006 12:32
0 0 Atbildēt

ibio, kāds ir atbilstošs ātrums uz lauku ceļa, kura virsmu klāj gluds slapjš ledus, ja ceļam ir izreikts profils, tas iet pāri caurtekai un abos galos caurtekai ir 90 grādu līkums:)

Tas tā no dzīves situācijas, pirms to izbraukt domājām kādas 10 min vai nav labāk ceļu turpināt kājām...

194373. viesis 8.marts 2006 12:58
0 0 Atbildēt

Urmasi ...... smiekli nāk ..... viens grib labu , citi....noliek.... un tik katliņš burbuļo.....:)

Pateikšu ar , kam smieklīgu - citam noderīgu variantu....

No grāvja tukšā lauka vidū var ar vergu(ledus cirtni ja ir parokai) un esat divatā dabūt auto uz ceļa vienā setā.....iz prakses....tik izdomājat paši kā to dabūt gatavu....:mrgreen:....

194375. viesis 8.marts 2006 13:09
0 0 Atbildēt

Jaunas shtropes maksaa 6-7Ls/gab, lietotas (lasi netiiras) 2-3Ls/gab, attieciibaa cik pirksi, atlaide.

p.S. Es netirgoju, iepeerku ik pa laikam autotransportam :)

194376. viesis 8.marts 2006 13:13
0 0 Atbildēt

194320. viesim.

Tādas stropes ir loti ērtas arī kravas nostiprināsanai, viņas noder arī kā trose vilkšanai un ievilkšanai, arī citu noderīgu pielietojumu ir viegli atrast. Tu vēl palielies, ka arī vadi piepīpēšanai ir pilnīgi garām, bet balonatslēga mašīnā ir vēl viens lieks krāms, nerunājot par kādu citu instrumentu... Un tad šitādi ibanāti uz ceļa lūdzās, lai viņiem palīdz piešķilt, bet pašiem ne vadu ne troses. Tik lielais prāts līdzi.

194380. viesis 8.marts 2006 13:21
0 0 Atbildēt

Dajoš fotogrāfijas kā viens pats cilvēks gandrīz divtonnīgu auto var dabūt tajā grāvī iekšā! :)

194385. viesis 8.marts 2006 13:37
0 0 Atbildēt

Nesapratu, kāpēc vajadzīgas divas štropes - ja nu vienīgi celtspējas (vilktspējas) palielināšanai, tas ir, lai nepārtrūkst. Kāpēc viņas jāspriego uz maiņām? Vai tāpēc, ka spriegošanas mehānismam plecs par mazu, un tāpēc ar pašu mehānismu auto var tikai noturēt, nevis izcelt? Vai ir tā, ka viņas tiek lietotas tikai priekš tā, lai auto neslīdētu dziļāk, tātad lai varētu iešūpot no kaut kāda noteikta stāvokļa, līdz kam jau izdevies izcelties?

194397. viesis 8.marts 2006 15:30
0 0 Atbildēt

Daži labi jau nu te ir tāda urlas ka maz neliekas. Lazdāns ir sporta meistars rallijos reidos ar vairāk kā desmit gadu pieredzi. Labu gribēdams Jums lohiem pastāstija kā to dzelzs čupu var dabūt ārā no grāvja, kad esat grābstijušies gar babuļa kājām nevis skatījušies uz ceļa. Ja ne reizi neesat bijuši grāvī tad varat pat būt pilnīgi pārliecināti ka autobraukšana Jums ir pašā sākuma stadijā un tas viss vēl ir priekšā. Un ņefig izteikt savus komentus ja neko nejēdz. Ģirts Pakulis (un arī es esmu bijis grāvī)

194400. viesis 8.marts 2006 15:35
0 0 Atbildēt

:)Veca tehnoloģija.Šito sistēmu izmanto autovedēji,kad neejošu mašīnu vajag dabūt uz traļa augšā.Kādreiz pats tā stīvēju vieglos un busus augšā uz otro stāvu.2stropes vajag tāpēc,lai tajā brīdī,kad atlait stropi,nevajadzētu skraidīt un raut roceni vai likt ķieģeļus zem ratiem.Ar stropi pievilkt var apmēram cm20,tad vajag atslābināt un atslēgai cauri pavilkt tālāk to stropi.Un tā kamēr tiek pie vēlemā rezultāta.

194401. viesis 8.marts 2006 15:44
0 0 Atbildēt

Ja rakstā izlabotu gramatikas un stila kļūdas, tad varbūt arī varētu kaut ko saprast.

194417. viesis 8.marts 2006 17:25
0 0 Atbildēt

Tie kas te d...š virsū ir diezgan tupi un aprobežoti tipiņi jo labāk ir zināt kā auto dabūt ārā no grāvja nekā nezināt. Bet pac ibio kundzīš lai brauc tikai vasaras naktī pa šosejas vidu un nekad nenokļūst nelaimē, lai viņam veicas.

Es savu terrano no sniega ārā dabūju ar virvju un trīsīšu palīdzību, man netīšām bagāžniekā bija aizķērušies kādi 10 trīsīši un pārsimts metri virves. Bija viegli, bet lēni un ilgi.

194422. viesis 8.marts 2006 17:50
0 0 Atbildēt

KasparsF [?] 08.03.2006 17:25

Tie kas te d... š virsū ir diezgan tupi un aprobežoti tipiņi jo labāk ir zināt kā auto dabūt ārā no grāvja nekā nezināt. Bet pac ibio kundzīš lai brauc tikai vasaras naktī pa šosejas vidu un nekad nenokļūst nelaimē, lai viņam veicas.

Es savu terrano no sniega ārā dabūju ar virvju un trīsīšu palīdzību, man netīšām bagāžniekā bija aizķērušies kādi 10 trīsīši un pārsimts metri virves. Bija viegli, bet lēni un ilgi.

:):):)Kā var netīšām aizķerties pārisimt m virve un 10 trīši?:):):)

Kārties vai brauci:)

194427. viesis 8.marts 2006 18:49
0 0 Atbildēt

man bagazniekaa ir polsh ko izdzert kamer atbrauc comi uz izvelk araa :D

194436. viesis 8.marts 2006 22:41
0 0 Atbildēt

Ticiet man, ja brauc ar džipu tad vajag lidzi lietiņas ar ko dabūt to auto arā no nelaimes, jo tad taču arī pa bezceļiem brauc un tur jebkas var gadīties. Ja nebrauc pa grūti izbraucamām vietām tad arī ne tikai palīglīdzekļus, bet arī džipu nevajag. Un lai vispār nekas negadītos, tad vajag sēdet mājā un vispār nebraukt!

194445. viesis 9.marts 2006 1:10
0 0 Atbildēt

konkrētā oranžā stropīte nāca no K-Rautas par apmēram 10Ls/gab. Viņa vienmēr māk atrasties īstajā laikā un vietā. Dainis.

194453. viesis 9.marts 2006 9:30
0 0 Atbildēt

Lasa gan te pajoliņi to forumu... Ja neko nesaproti tad ej atpakaļ uz pamatskolu un pabeidz to beidzot!

A autora pamaacība tix likta aiz auss ;)

194455. viesis 9.marts 2006 9:54
0 0 Atbildēt

vispār labs...

gan jau ka ar to štropi vien varētu izvilkt, bet tad gan ilgi būtu jākruķīt savilcējs :)

194456. viesis 9.marts 2006 9:56
0 0 Atbildēt

palasot komentārus baisi paliek par IQ līmenis

viss uzsvars tiek likts uz kravas nostiprināšanas štropēm, kurām ir spriegotājs ar tikšķi, nevis uz buksējamajām štropēm !!!

194470. viesis 9.marts 2006 10:29
0 0 Atbildēt

Ar steigu skrienu pirkt štropes :)

194516. viesis 9.marts 2006 11:37
0 0 Atbildēt

zemgaliešiem. pārdesmit gadu apakļam automīļi varēja iegādāties glābējkomplektu - štropes un urbi, ko varēja ieurbt zemē - tāds pamatīgs roris ar piemetinātu pabieza bleķa vītni. tam urbim nāca līdz vēl kloķis, ar ko griezt. latviski - vorotoks.

tuksneša smiltīs, varbūt, ka nelīdzētu, bet tēvzemē grunts ir gana laba.

194570. viesis 9.marts 2006 14:11
0 0 Atbildēt

1majaa bildee forši nobildēts pat koki noliekušies tai pašā virzienā ka auto:)

2ajā jau redzams ka auto nemaz nav tik bezcerīgi grāvī.

194575. viesis 9.marts 2006 14:33
0 0 Atbildēt

tad hren vajag tadu 4x4 dzipu kas tada nieka graviti paliek un netiek lauka vajag parsesties uz bobikiem tad nebus ar stropem jadarbojas

194593. viesis 9.marts 2006 15:59
0 0 Atbildēt

nodirst visi gudri..

194594. viesis 9.marts 2006 16:06
0 0 Atbildēt

Švaks džipo..

194612. viesis 9.marts 2006 18:28
0 0 Atbildēt

fredis. un vienmēr atcerieties= jo labāks džips, jo tālāk jāiet pēc traktora.

194638. viesis 10.marts 2006 9:04
0 0 Atbildēt

Čem kruče džip, tem daļše p__dovaķ za traktorom./Sena tautas gudrība/ Vitarā visu laiku mētājas strope, 20m resnas repšņores un mazs cirvelītis...sirdsmieram.

Ar cieņu-Suvis.

194641. viesis 10.marts 2006 9:38
0 0 Atbildēt

Nu jaa, peec bildes spriezhot, es buutu to dzipu stuureejis veel dziljaak un tad normaali atpaklaj uz celja. Ja riepas nebuutu plikas:)

194643. viesis 10.marts 2006 9:44
0 0 Atbildēt

Nu ja.. vēl dziļāk un vēl uz sāna nolicis :)

Bet raksts labs - lika aizdomāties par palīgierīču nepieciešamību bagāžā.

194758. viesis 10.marts 2006 20:41
0 0 Atbildēt

Kaut nu tiem, kas vēl nav bijushi graavii, tur arii nesanaaktu nonaakt!

194774. viesis 11.marts 2006 14:35
0 0 Atbildēt

Bildes jaukas, padoms foršs, tik vienu nesapratu - a grāvis ta kur?

194779. viesis 11.marts 2006 17:06
0 0 Atbildēt

tā apdomājot radās jautājums..

kāpēc divas štropes? ar vienu nepietiek slodzei?

Redaktors 11.marts 2006 17:13
0 0 Atbildēt

Rakstā un komentāros atrodams skaidrojums par 2 stropēm.

194787. viesis 11.marts 2006 20:42
0 0 Atbildēt

Šito metodi jau ir sanācis pārbaudīt, lēnām bet pārliecinoši. Kad nav koku, var ierakt šķērsām rezerves riteni, un vinčojies uz nebēdu:) Vienīgi ziemā nederēs.

194793. viesis 11.marts 2006 23:26
0 0 Atbildēt

TATA JAUNUMS 2 STROPES,BET IZVELC AR VIENU...NEDAUDZ ILGAAK ,BET ARAA GAN!

194815. viesis 12.marts 2006 19:12
0 0 Atbildēt

to readktors:

paldies par plašo komentāru, bet gudrāks nepaliku ko dod tieši divas.. tāpat vairāk kā tu vari novilt ar savilcēju tu nenovilksi.

tik pat labi var apgalvvort ka vajag tieši 4, 5 vai 20.

...slodze jau ar neizlīdzinās uz abām, jo vienmēr viena būd vairāk nospriegota par otru...

194817. viesis 12.marts 2006 19:41
0 0 Atbildēt

Divas štropes vajadzīgas tāpēc, ka tik smagu priekšmetu vajag noturēt nekustīgu jaunizvilktajā vietā. Ja darbosies ar vienu štropi būs ļoti grūti auto nostiprināt, lai neripo atpakaļ!

Lazdans

194859. viesis 13.marts 2006 11:30
0 0 Atbildēt

Kas ir forši, rokot laukā Pepelacu no Govniem? Tu nokļūsti citā realitātē. Lāpsta uzreiz kļūst vērtīgāka par kredītkarti, tieši proporcionāli tās ģeometriskajam izmēram:) Laika atskaite pilnīgi mainās - hoķis pēc pusstundas pa teļļuku - aizmirsti. Vienīgā laika atskaite - es te negribu nakšņot! Attapība rodas tieši proporcionāli attālumam līdz tuvākajam traktoram (taisni brīnums, kāds McGraivers katrā no mums slēpjas) Un milzīga gandarījuma sajūta, kad esi ticis laukā!

Indulis

194884. viesis 13.marts 2006 13:52
0 0 Atbildēt

:D izcilākais ir teksts, piesienam džipu un gaidam, kad nāks nākošais un iemauksies tajās:D paldies autoram, labais domu gājiens:D Kopš viena gan, bet strope ir bagāzniekā, kam tikai viņa nav noderējusi. Padoms būtu tāds- lai nu ir pāris stropes vezumā, būs ko kravu nostiprināt un ptfu, ptfu, ptfu, ka tik kas nenotiek. Kas zin, varbūt skarbā brīdī atcerēsies šo rakstu un viss uzreiz kļūs skaidrs. Viena jaudīga strope vezumā, būs noderīgāka par glītu buksēšanas virvi.

Raivo

194913. viesis 13.marts 2006 20:35
0 0 Atbildēt

Bija glīta buksēšanas virve, tolkam nenospriegojās, kad āķis no otra virves gala ieurbās velkamā auto buferī. (pats āķis atliecās)

197527. viesis 8.aprīlis 2006 17:11
0 0 Atbildēt

Vislabāk patika plančika punkts Nr.1:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO)

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti