Tests: «Toyota Yaris» - īsts sieviešu auto 39

10.marts 2006 11:08

Dīleris ir viltīgs! Dīleris zin kas patīk klientam! Dīleris zina, ka klientam patīk ekstras. Daudz un dažādas. Tāpēc dīleris savas demo automašīnas aprīko „līdz zobiem”. Tāds bija iepriekš testētais Toyota Aygo un tāds ir arī mūsu jaunais mazais draudziņš – Yaris.

Arī uz Yāri es jau sen biju „uzlicis aci”. Vecais Yāris man gaužām nepatika, lai nelietotu skarbākus vārdus par japāņu dizaina bezgaumības paraugstundu. Un nemaz nepieminēsim tās šausmas vārdā Yaris Verso. Bet jaunais ir smuks. Glīts. Feins. Mīlīgs. Tieši tāpēc arī viņš mums patīk.

Kas tad savā būtībā ir Yaris? Tas ir mazauto. Tas konkurēs ar tādiem auto kā VW Polo, Ford Fiesta un Mitsubishi Colt. Yaris ir tas auto, par kuru lielākā daļā vienbalsīgi teiks – sieviešu auto! Bet vai tā ir? Vai tiešām rupjš tēviņš nevar sev izvēlēties šo mazo smaidīgo japānīti? To arī mēģināsim noskaidrot.

Yaris ir viltīgs! Tas izliekas par mazu vabolīti. Bet atliek vien tajā iekāpt iekšā, lai šis iespaids mainītos uzreiz. Tā nav vis nekāda maza šaura utīte. Yaris patiesībā ir ļoti augsts un tajā ir ļoti daudz vietas. Sēdpozīcija ir augsta, un tāpat kā Aygo, arī šeit var mierīgi sēdēt ar hūti galvā un nejusties traucēts. Taču atšķirībā no Aygo, šeit mazāk vietas ir garo tēviņu kājām. Jā, jā, šķiet neticami, bet krietni mazākajā Aygo ir krietni vairāk vietas kājām. Tajā man (ar visiem saviem 190cm) sēdekli līdz galam atbīdīt nevajadzēja. Yārī gan – sēdekli līdz galam, stūri uz augšu, un vēl čuķ-čuķ pietrūkst, lai varētu justies pavisam ērti.



Kāds tad Yaris izskatās no iekšpuses. Feins. Interesants. Japāņi ir atļāvušies mazliet avangardisku (un gaumīgu, atšķirībā no vecā Yāra) dizainu. Mazas smukas podziņas un lieli apaļi regulatori. Bet viss ir ērti un parocīgi. Un runājot par parocīgi – katrs mazākais stūrītis ir atvēlēts mantu glabāšanai. Kastīte šur, kastīte tur. Plauktiņš virs stūres, plauktiņš zem stūres. Kopā vismaz desmit dažāda lieluma un nozīmes plauktiņi. Galvenais atcerēties kas kur glabājas, lai neiznāk kā man – aizmirst maku ejnusazinkurā plauktiņā.

Diemžēl salonam ir arī nepatīkamā puse – apdares materiāli. Plastmasas izskatās labi, bet ir ļoti cietas un potenciāli ļoti grabošas. Braucot pa bruģi jau tagad (auto ir praktiski jauns) grab daži no daudzajiem vāciņiem.



Kad viss ir izraustīts un iztaustīts, laiks iedarbināt dzinēju. Šis vairs nav smieklīgais trīscilindru Aygo dzinējs, bet jau 1.3 litru četrcilindru motoriņš. Liekam iekšā atslēgu, pagriežam, pļukt - nekas nenotiek. Izrādās Yaris mums māca drošību – dzinēju iedarbināt var tikai ar izspiestu sajūgu. Laikam jau pasaulē pietiek stulbu cilvēku, kuri iedarbina pārnesumā atstātu auto.

Pats sajūgs gan sagādā nepatīkamu pārsteigumu uzsākot braukšanu. Pedālis ir ļoti viegls, savukārt sajūga saķere ļoti strauja. Vairākas reizes nākas noslāpēt dzinēju uzsākot braukšanu, līdz kājas beidzot iemanījušās attiecīgi manipulēt ar sajūga un gāzes pedāļiem.



Uz priekšu Yaris kust raiti un pārliecinoši, diemžēl bez dinamiskas dzirksts. Motoriņš nav pārāk atsaucīgs un ar īpašu dinamiku auto nevar izcelties. Varbūt tās ir tikai sajūtas, bet mazais Aygo šķita daudz, daudz jestrāks. Yāra motoriņš pie lielākiem apgriezieniem uzvedas ļoti negribīgi un tā vien gribas ātrāk pārslēgties uz augstāku pārnesumu. Šeit, savukārt, nepatīkamu pārsteigumu sagādā pārnesumkārbas kloķis. Tas uzvedas diezgan neprecīzi, tā gājieni ir īsi un nekad nav īsti skaidrs, kurā pārnesumā tad tas atrodas.

Braucot, protams, ik pa laikam gribas uzmest aci ātrumam. Un šeit nu es nonāku pie lielākajām „zobu sāpēm” - vidū novietotā digitālā spidometra. Sist ar brūnu koku to spalvaino mērkaķi, kurš aizsāka šo modi novietot spidometru vidū! Tā īsti gan nav skaidrs kurš būtu vainojams pie centrālo spidometru modes otrā viļņa, kurš aizsākās kaut kad deviņdesmitajos. Ir lietas, kuras nav jāmaina. Stūrei jābūt apaļai, riteņiem četriem un spidometram virs stūres! Pat pēc simts nobrauktiem kilometriem, mans skatiens joprojām atdūrās pelēkajā tukšumā virs stūres meklējot spidometru. Jā, var pierast pie visa. Bet kāpēc? Un variet mani sist ar saldētu foreli – neviens man nepierādīs, ka skatīties „uz leju un pa labi” ir ērtak un drošāk, nekā skatīties „uz leju”. Nav un nebūs! Nost ar šitām muļķībām!



Spidometrs man sagādā vēl vienu vilšanos – tas ir digitāls. Tam nav ierasto skalu un bultiņu, tam ir cipariņi ātrumam un stabiņi apgriezieniem. Nost ar cipariem! Nu labi, tas gan nav tik kaitinoši kā spidometra novietojums centrā, bet vienalga neērti. Kāpēc neērti? Pavisam vienkārši – cipari ir jānolasa, savukārt bultiņas stāvokli ierastajā spidometrā var vienkārši redzēt. Tas ir konkrēts stāvoklis, tāpat kā pulkstenī – mēs nelasām cipariņus pie kuriem atrodas bultiņas, mēs tikai uzmetam acis un redzam bultiņu stāvokli. Pamēģiniet paši – lai nolasītu cipariņus paiet ilgāks laiks, nekā lai uzmestu skatienu bultiņai. Pilsētas burzmā mums tas ir vienalga, bet braucot ātrāk atšķirīa ir jūtama.

Un šajā brīdī es attopos, ka mani uztraukumi ir lieki. Yaris nav ātrgaitas auto tālām šosejām. Yaris ir pilsētas automobilītis. Mierīgs un jauks. Mīļš un smaidīgs. Ar Yāri nebrauks rupjie tēviņi, kuri vēlas izbaudīt katru brauciena mirkli. Ar Yāri brauks smalkas kundzītes. Un viņām ir pilnīgi pie pūdernīcas kur atrodas spidometrs un cik ātri var nolasīt tā rādījumu. Viņām pat ļoti patiks tas, ka šeit viss ir mazliet savādāk, ka cipariņi ir spoži, ka kloķīši ir lieli un podziņas spīdīgas.



Tāpat viņām patiks braukt ar Yāri uz lielveikalu. Tā vieglā stūrīte, smieklīgi mazais apgriešanās rādiuss un ļoti labā pārredzamība ļaus ērti un vienkārši noparkoties pat Dominas otrā stāva labirintos. Un iespējams, ka viņas pat nepievērsīs uzmanību neinformatīvajām bremzēm, kuras darbojas tikai divos režīmos – "mazliet" un "ļoti", bez normāli „dozējama” vidusstāvokļa.

Atgriežoties no lielveikala, smalkās kundzītes gribēs ērti salikt visus sapirktos labumus bagāžniekā. Pirmajā brīdī viņas mazliet sarauks degunu par it kā mazo bagāžnieku, bet tad pamanīs mazos kloķīšus, kas ļauj pavisam viegli ar vienu roku pastumt uz priekšu aizmugurējos sēdekļus un gandrīz dubultot bagāžnieka ietilpību. Yaris nerunās pretim pat tad, ja smalkā kundzīte būs nopirkusi veļasmašīnu. Nolaižot sēdekļus un izņemot bagāžnieka dubulto grīdu, vietas pietiks pat Zanussi vai Miele, vai kas nu tagad ir modē veļasmašīnu lauciņā.



Kad aizmugurējie sēdekļi atrodas normālajā pozīcijā, tajos pietiek vieta arī rupjajiem tēviņiem. Teorētiski trijiem, bet nu nemēģināsim tomēr apstrīdēt fiziku. Trijatā tur var sēdēt tikai ļoti draudzīgi jaunieši.

Viens ieteikums tiem, kas grib taupīt – neticiet ražotāja datiem par degvielas patēriņu. Mazais auto ir diezgan ēdelīgs un testa laikā pilsētas režīmā pat 98. benzīnu ēda aumaļām – 9.8 litrus uz 100 kilometriem. Izmetot loku pa lielceļu, vidējais rādītājs nokritās līdz 7.1, kas tomēr ir krietni patālu no ražotāja solītā 6.0. Secinājums viens – gribiet taupīt, izvēlieties mazo 1 litra motoriņu vai 1.4l dīzeli.

Arī Yaris iztur ratiņu novietnes testu


Nu labi, muldēts ir gana, jāmēģina savilkt kaut kādu kopsavilkumu par jauno Yāri. Pirmais secinājums jau ir skaidrs – tas ir sieviešu auto. Un to sakot es negribu aizvainot ne sievietes, ne Yāri. Ja vecais Yaris bija vairāk kā universāls darba zirdziņš (ponijs?) tad jaunais jau ir vairāk modes lieta (iesaku izvēlēties balto vai koši sarkano krāsu). Otrs secinājums būtu tāds, ka Yāri nevajadzētu izvēlēties tad, ja Aygo šķiet par mazu, bet gan tad, ja Corolla šķiet par dārgu un par garlaicīgu. Yaris ir interesants un moderns. Diemžēl tam nav tik izteikts „braukšanas prieka faktors” (šajā kategorijā viennozīmīgi vinnē Aygo). Mans subjektīvais viedoklis? - četras zvaigznītes par fifīgumu, trīs par visu pārējo.

Toyota Yaris. Šībrīža aptuvenā cena 8200Ls. Sīkāku informāciju meklējiet Toyota mājaslapā.

+ smuks
+ ērts
+ pietiekoši praktisks

- (ne)dinamika
- nepārliecinošas bremzes
- potenciāli graboša salona apdare

Paldies Toyota, Amserv Motors.


www.jy.lv
 
39 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
194756. viesis 10.marts 2006 20:32
1 0 Atbildēt

vairāk tādu testu, beidzot kāds ir atļāvies pastāstīt par mašīnu gan labo, gan ne tik labo. SUPER! uzreiz viss skaidrs :D

194872. viesis 13.marts 2006 12:04
1 0 Atbildēt

194826. viesis 12.03.2006 23:15

... shosejaa uz 100km braucot momentano paterinu radija 4.3 pilsetaa ar 6.3 tiku cauri...

---------------------------

:) Man ar A8 4.2 Qattro ir gadījies dabūt ekonometrā momentāno patēriņu 0.0 L/100 km :) Labi, ka mīnusos neiegāja - vēl ilgi tā ripinātos, sāktu benzīns no bākas pa korķi ārā spiesties :)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar sniega tīrīšanas tehniku (+ video) 19

"Lexus 350" vadītājs nav gatavs sniega tīrītāja manevram, tādēļ piedzīvo smagu avāriju. Lasīt vairāk

 

papildināts: Jūrmalā autovadītājs uz regulējamas pārejas uzbraucis bērnam, par luksofora gaismu nav 100% informācijas (+ VIDEO) 31

Šodien (22.11.2017) Jūrmalā, Dubultos, uz regulējamas gājēju pārejas vadītājs ar "Lexus" markas spēkratu uzbraucis 13 gadus vecam (pēc nepārbaudītas informācijas) bērnam. Lasīt vairāk

 

Bremzēšana ar pārnesumiem: par un pret (+ video) 24

Bremzēšana ar pārnesumiem: TV raidījums "Zebra" eksperimentē, pārbauda šī paņēmiena efektivitāti un secina kad un vai vispār to ir vērts pielietot. Lasīt vairāk

 

Fantastika! - "Tesla" kravinieka iespaidīgais ieskrējiens uzņemts video (+ video) 5

"Tesla" kravas auto (no 2019.g.) apveltīts ar iespaidīgu dinamiku. Ja kāds šaubās, lai noskatās video! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti