Izstrādājot «Audi Q7» - Elektronika 10

 
13.marts 2006 17:47

Automobiļu elektronikai jaunu modeļu ražošanā un izstrādē ir arvien pieaugoša nozīme. Lai veiksmīgi izstrādātu Audi Q7 un citus jaunos modeļus, Audi rūpnīcas tehniskās izstrādes nodaļai tika uzcelts ultramoderns Elektronikas centrs.

Viss Audi darbs elektronikas jomā koncentrēts šajā septiņstāvu ēkā; ir paredzēta arī platība turpmākai centra paplašināšanai. Tajā strādā aptuveni 750 darbinieku no izstrādes, iepirkumu, kvalitātes nodrošināšanas, ražošanas plānošanas, klientu apkalpošanas un kontroles nodaļām.



Peters Dlabs (Peter Dlab), kurš atbild par Audi Q7 elektriskā/elektroniskā projekta vadību, elektronikas nozīmi skaidro šādi: “Automobiļu būvē elektronika ir viena no galvenajām tehnoloģijām, un tāpēc Audi tā padarīta par galveno darbības sfēru.” Nākotnes automobiļos līdz 90% visu jauninājumu balstīsies uz elektroniku.

Automobiļos pastāvīgi palielinās elektronikas apjoms: navigācijas sistēmas, datori, informācijas un izklaides sistēmas, elektroniskā dzinēja un transmisijas vadība, gaisa drošības spilveni, ABS, ESP, elektriskie logu pacēlāji, centrālā atslēga – tas viss modernā automobilī nedarbotos bez elektronikas. Daudzi elektroniskie mēraparāti automobilī uztur sakarus cits ar citu.



Piemērs, kas raksturo iebūvētās programmatūras integrācijas neapturamo progresu: Audi Q7 ir aptuveni 50 elektronisko kontrolierīču, un atmiņas ietilpība sasniedz 90 megabaitus. Peters Dlabs: “Tieši te meklējams vislielākais izaicinājums. Mums jāpadara šie aizvien sarežģītākie iebūvētie elektronisko ierīču tīkli viegli vadāmi klientam un arī jāgādā, lai datu apstrāde būtu droša.” Vēl viens svarīgs aspekts ir nepieciešamība apvienot lielisko progresu elektronikā ar vidusmēra automobiļa salīdzinoši ilgo ekspluatācijas mūžu. Elektronikas centram šajā stratēģijā ir būtiska nozīme, tādēļ tajā strādā gan elektronikas izstrādes speciālisti, gan darbinieki no dažādām iepirkumu nodaļām, gan speciālisti no kvalitātes nodrošināšanas un ražošanas sagatavošanas nodaļām.

Elektronikas centrs ir apgādāts ar vismodernākajiem mērinstrumentiem un testēšanas aparatūru, piemēram, klimatisko veltņu testa iekārtu, ko izmanto, lai pārbaudītu Audi Q7 elektronisko komponentu drošumu ekstremālās temperatūrās un uz dažādām ceļa virsmām. Šī kombinētā testa iekārta vienlīdz efektīvi simulē arktiskas temperatūras, mitru, tropisku klimatu vai ekstremālu tuksneša karstumu.

Visa Audi Q7 elektronika tiek testēta uz montāžas plates un detalizēti pārbaudīts visu komponentu – kopumā to ir četri tūkstoši – drošums un nekļūdīga mijiedarbība.

MMI laboratorija ir pilnībā veltīta tam, lai pārbaudītu un izstrādātu visas Audi multimediju vadības sistēma (MMI)funkcijas autentiskos ekspluatācijas apstākļos. MMI ietilpst Audi Q7 standarta aprīkojumā. Ir radīta arī ultramoderna akustikas laboratorija, kurā inženieri pilnveido jaunā SUV skaņu sistēmu. Vēl viens iespaidīgs objekts ir 50 metrus garā un 10 metrus platā gaismu testēšanas zona, ko izmanto jaunu automobiļa gaismu sistēmu izstrādāšanai.

Ar Audi Q7 sērijveida ražošanā Audi ir ieviesta ne viena vien novatoriska vadītāja palīdzības sistēma. Piemēram, Audi side assist ar radaru tehnoloģiju, kas auto vadītājam palīdz veikt joslu maiņas manevru, un modernizēta parkošanas sistēma ar optisku un akustisku brīdinājuma signālu un aizmugures skata kameru.

Elektroniskā stabilizācijas sistēma ESP papildināta ar vairākām jaunām funkcijām, piemēram, hill assist. Īpašais bezceļu režīms optimizē bremžu darbību un vilkmes spēku uz irdenas virsmas. Piekabes stabilizācijas sistēmā izmantota mērķtiecīga piebremzēšana, lai mazinātu piekabes saneses risku vilkšanas laikā. Neviena no šīm funkcijām nebūtu iespējama bez elektronikas.

Tā kā modernajos automobiļos elektronika tiek izmantota aizvien plašāk, elektromagnētiskā savietojamība (EMC) iegūst aizvien svarīgāku nozīmi. Šis termins attiecas uz automobiļa spēju pareizi darboties vidē, kurā var būt elektromagnētiski traucējumi, un izvairīties no šādu signālu pārraidīšanas, ja tie var kaitēt citu iekārtu drošai darbībai. Audi rīcībā ir ļoti moderns EMC centrs, kurā Audi Q7 tika pakļauts ārējo radiosignālu plūsmai. EMC testēšanas centra centrālais elements ir lielā absorbcijas telpa. Tajā ir metāla ekrāni un tā izklāta ar piramīdas formas absorbētājiem, lai samazinātu radioviļņu atstarošanu. Šajā futūristiskajā vidē lielas antenas “bombardē” Audi Q7 ar elektromagnētiskiem laukiem frekvenču diapazonā no viena megaherca līdz trim gigaherciem.

Elektronikas jomā Audi AG šobrīd ir viens no vadošajiem auto ražotājiem pasaulē.
 
Visi komentāri
 
194907. viesis 13.marts 2006 18:38
0 0 Atbildēt

Tad, kad āra temperatūra noslīd zem -20 grādiem, tad lielākā daļa no visām šīm sistēmām vairs nedarbojas.

194908. viesis 13.marts 2006 18:47
0 0 Atbildēt

stulba mašīna

194924. viesis 14.marts 2006 6:52
0 0 Atbildēt

Elektronika attīstās daudz straujāk par auto būvi;pēc 4-7 gadiem visas šīs elektronu kastītes,kuras iemontētas Q7,būs neglābjami novecojušas morālā ziņā,"laimīgais" second-hand Audi īpašnieks dēļ viena elektroniska simtkāja 10 eiro vērtībā riskēs iegūt nekustamo īpašumu :) 30-50k eiro cenā.

194925. viesis 14.marts 2006 7:57
0 0 Atbildēt

iespaidīgi :)

domaaju, ka tagad uzbuuveetaa elektronika bus ilgspeeleejoshaaka, nekaa piemeeram pirmaas nopietnaas elektronikas 1998. gada auto :)

1998. gadaa jamie meta iekshaa elektroniku taa kaartiigi neizpeetot kas notiks aukstumaa, mitrumaa utt ...

tagad vismaz kaut ko papeeta :)

194942. viesis 14.marts 2006 10:58
0 0 Atbildēt

Kārlis:

Audī smalki reklamējas pēdējā laikā...

Pēc gadiņiem 10 un vairāk redzēsim, vai tiešām šī testēšanās ir bijusi tikai smalka izrādīšanās vai arī kaut ko dod...

194976. viesis 14.marts 2006 13:58
0 0 Atbildēt

vareetu kaa datortehnikai - peec gada nomaini Firmware un visi elektro gljuki noveersti... :)

195014. viesis 14.marts 2006 18:12
0 0 Atbildēt

Nju,nju....

Pamēģiniet nopirkt da jebkurā datorbodē 486 kompi,zaļmelno monohromo monitoru jebšu ko citu 5-7 gadi jaunu (vecu!!!!!!!!)

195018. viesis 14.marts 2006 19:13
0 0 Atbildēt

Audi, VW jauno auto vados, elektrosavienojumos, štepseļos mūsu klimatiskajos apstākļos ļoti ātri iemetās zaļais (nekontakts) un nopūst tie smalkie štekeri tā, ka pa tīro. Protams mūsu sāls vēl piepalīdz.

195020. viesis 14.marts 2006 19:42
0 0 Atbildēt

Malači, mācās no citu kļūdām, BMW un MB esot lieli gļuki ar elektrību....

195191. viesis 16.marts 2006 9:26
0 0 Atbildēt

Ka tik kundziņi neaplaužas ar savu elektroniskas mīlestību. Skaidrs, ka šādi auto otrreizējā tirgū vairs nebūs pārdodami, un tad atkal nāksies čīkstēt par "Ķīnas dempingu" :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 50

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti