Saskaņotos paziņojumus sastāda puse vadītāju 29

14.marts 2006 14:08

Pērn par ceļu satiksmes negadījumiem, kas pieteikti apdrošināšanas sabiedrībās, izmantojot saskaņotos paziņojumus, izmaksātas OCTA atlīdzības par vairāk nekā 1,9 miljoniem latu. Par to liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.

2005.gada nogalē (novembrī un decembrī) zaudējumu pieteikumos saskaņoto paziņojumu īpatsvars sasniedza 50% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem. Tie ir visaugstākie rādītāji, kopš sistēmas ieviešanas 2004.gada 1.maijā.

LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics: „Pateicoties šiem rādītājiem, var apgalvot, ka Latvija salīdzinoši īsā laika posmā ir sasniegusi teicamus rezultātus saskaņoto paziņojumu ieviešanā, jo no visiem ceļu satiksmes negadījumiem avārijas, kuras var reģistrēt ar saskaņoto paziņojumu palīdzību, veido apmēram 50% – 70%. Pārējos gadījumus saskaņotos paziņojumus autovadītājs nemaz nedrīkst izmantot, tā vietā obligāti ir jāizsauc Ceļu policija.

Tomēr jāmin, ka autovadītājiem trūkst zināšanu, kad drīkst un kad nedrīkst izmantot saskaņotos paziņojumus. Tādēļ vairums, iekļūstot maznozīmīgā autoavārijā, kurā, nav nodarīts kaitējums trešajām personām un nav cietušo, drošības labad izvēlas izsaukt Ceļu policiju, kas, novērtējot negadījuma apstākļus, aicina autovadītājus aizpildīt saskaņotos paziņojumus. Jāmin, ja uzreiz tiktu izmantoti saskaņotie paziņojumi, ceļu policisti ietaupītu laiku un resursus vēl nenotikušu ceļu satiksmes negadījumu novēršanā.”

„Atsevišķos gadījumos autovadītāji nav pareizi noformējuši saskaņotos paziņojumus. Būtiskais ir uzzīmēt negadījuma shēmu, norādīt apstākļus, kā, kad un kur noticis negadījums, norādīt iesaistītos transportlīdzekļus un ,lai SP varētu uzskatīt par dokumentu, obligāts ir abu iesaistīto vadītāju paraksts”, atzīst J.Stengrevics.

Par saskaņoto paziņojumu izmantošanas praksi ceļu satiksmes negadījumos

 
Latvijā vienkāršota ceļu satiksmes negadījuma noformēšanas kārtība tika ieviesta 2004.gada 1.maijā. Saskaņotais paziņojums vienkāršo ceļu satiksmes negadījuma fiksēšanu un dod iespēju saņemt apdrošināšanas atlīdzību.

Saskaņotie paziņojumi paredzēti maznozīmīgai automašīnu sadursmei, lai ietaupītu ceļu satiksmes negadījuma dalībnieku laiku, gaidot Ceļu policiju, kā arī noformējot attiecīgus dokumentus. Šādā veidā fiksēt ceļu satiksmes negadījumu atļauts noteiktos gadījumos: ja ceļu satiksmes negadījumā nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī sadursmē iesaistītajiem transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt. Aizpildīt saskaņoto paziņojumu var tajos gadījumos, ja ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti tikai divi transportlīdzekļi un transportlīdzekļu vadītājiem nav domstarpību par negadījumu apstākļiem.

Aizpildot saskaņoto paziņojumu paātrinās arī apdrošināšanas atlīdzības saņemšana, jo nav nepieciešama papildus informācijas pieprasīšana no ceļu policijas par vainīgo personu. Apdrošinātājs, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem un veic atlīdzības izmaksu.

Apdrošināšanas sabiedrību viedoklis

Oskars Hartmanis, „If Latvia” atlīdzību daļas direktors: „2005.gada rudenī „If Latvia” uzsāka informatīvu kampaņu par saskaņoto paziņojumu lietošanu. Esam gandarīti, ka aizvien vairāk autovadītāju lieto saskaņotos paziņojumus nelielos satiksmes negadījumos.

Taču diemžēl autovadītāji aizpilda saskaņotos paziņojumus arī gadījumos, kad negadījuma rezultātā ir radušās veselības problēmas vai tiek turpināts ceļš, adekvāti nenovērtējot automašīnas tehnisko stāvokli. Ļoti bieži vainīgā puse neiesniedz savu saskaņotā paziņojuma eksemplāru savam apdrošinātājam un neatrāda transportlīdzekli savam apdrošinātājam. OCTA likums paredz, ka vainīgajam tas ir jādara, vai arī no apdrošinātāja jābūt vēstulei, ka tas nevēlas apskatīt vainīgo transportlīdzekli. Tādēļ aicinām autoīpašniekus jautāt savam apdrošinātājam informāciju par saskaņotā paziņojuma lietošanas gadījumiem, lai pēc negadījuma un pareizi aizpildītu dokumentu iesniegšanas, būtu iespēja ātrāk saņemt atlīdzību”.

Agris Āva, AAS “Balta” projektu vadītājs: „2005.gada beigās jau vairāk nekā 30% AAS “Balta” OCTA apdrošināšanas atlīdzību pieteikumi tika noformēti, izmantojot saskaņoto paziņojumu. Taču to apstrādē saskārāmies ar virkni grūtību. Galvenā no tām, bieži vien par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu atbildīgā persona, galvenokārt nezināšanas dēļ, neierodas pie sava apdrošinātāja. Taču, lai cietušajai pusei izmaksātu apdrošināšanas atlīdzību, mums ir jāsaņem arī otrs saskaņotā paziņojuma eksemplārs, jāpārliecinās par visiem negadījuma apstākļiem un jāredz otrs negadījumā iesaistītas transporta līdzeklis.

Otra problēma, ar ko „Balta” arvien biežāk saskaramies, ir situācijas, kad saskaņotais paziņojums ir aizpildīts gadījumos, kad atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumiem to darīt nedrīkstēja. Tie ir gadījumi, kad ir cietušas personas un gadījumi, kad automobīlis ir bojāts tā, ka tas no negadījuma vietas nevarēja vai nedrīkstēja aizbraukt. Šāda veida autovadītāju nezināšana, diemžēl, aizkavē apdrošināšanas atlīdzību izmaksu cietušajām personām.”

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs
 
Visi komentāri
 
194981. viesis 14.marts 2006 14:19
0 0 Atbildēt

Tos pazinjojumus ir iespeejams kkur na sharu dabuut vai tikai apdroshinaataaji tos dala?

194982. viesis 14.marts 2006 14:23
0 0 Atbildēt

virsraksts gan neatbilst raksta saturam, jo ne jau puse vadītāju sastāda saskaņotos paziņojumus, bet gan puse no negadījumiem tiek noformēti izmantojot saskaņoto paziņojumu.

Redaktors 14.marts 2006 14:25
0 0 Atbildēt

Bet izlasot rakstu, doma taču skaidra, vai ne? Citādi pārāk garš virsraksts sanāk...

194984. viesis 14.marts 2006 14:26
0 0 Atbildēt

Ja uzreiz tiktu izmantoti saskaņotie paziņojumi, ceļu policisti ietaupītu laiku un resursus vēl nenotikušu ceļu satiksmes negadījumu novēršanā.

Šitas ir labs joks patiešām. Tā dēļ vien bija vērts izlasīt! :) :) :)

194985. viesis 14.marts 2006 14:27
0 0 Atbildēt

Tad sanaak, ka ja manaa auto kaads iebrauc, mees sastaadam saskanjoto pazinjojumu, un vinsh peec tam brauc taalaak, negriezhoties pie apdroshinaataaja, tad es taa arii neko nedabuushu? Nu i prieksh kam taads pazinjojums ir vajadziigs?!

194986. viesis 14.marts 2006 14:36
0 0 Atbildēt

izskataas, ka veel ir nepilniibas, droshaak taatad izsaukt CP. interesanti, ja izraisa avaariju dzeerumaa un aizpilda saskanjoto, tad it kaaa var izsprukt no soda par auto vadiishanu reibumaa.. :D

194988. viesis 14.marts 2006 14:53
0 0 Atbildēt

raidījumā "Deg(vīn)punkts" rādīja sižetu, kur CP skaidroja vadītājiem kā aizpildīt saskaņoto, skaisti! Žēl, ka viņiem jātērē tā laiku, bet nu labi.

Bet man liekas dīvais (no CP puses) ieteikums, ka šie aicina autovadītājus pabraukt malā un tur mierīgi sastādīt to papīru.

Vai arī es esmu tāds neuzticīgs vai kā, bet nu es nestumtu malā savu dzelzi, kamēr otrā puse neparakstītu papīru, atzīstot sevi par vainīgu.

194991. viesis 14.marts 2006 15:21
0 0 Atbildēt

pirms stumt apdauziitos blekjus nost no celja un pildiit "saskaniigo" pieteikumu, zem kalashnjikova stobra domaajamam vaininiekam jaaliek parakstiit paraadziimi 10-x apmeeraa no zaudeejuma summas :D:D:D

194992. viesis 14.marts 2006 15:32
0 0 Atbildēt

Nesen viens manaa auto ieskreeja, mees sastaadijaam saskanjoto pazinjojumu, aizbraucu naakamajaa dienaa pie apdrossinaataajiem. un peec 20 dienaam dabuju naudu.

194996. viesis 14.marts 2006 16:20
0 0 Atbildēt

njaa ... ja vainiigais neparaadaas pie apdroshinaataaja ... tad cietushais nedabuu NEKO!

laba sisteema ...

Aizpildu savu pusi ar nepareiziem datiem un nepareizu parakstu. Aiztinos no notikuma vietas. salaboju auto un kad kaads naak pie manis, lai ierodos mentenee, atd saku ka neko nezinu - kaads ir uzmetis mani :)

194997. viesis 14.marts 2006 16:22
0 0 Atbildēt

Manii ieskreeja, sastaadiijaam, es ieskreeju, sastaadiijaam - sisteema rullee!

194998. viesis 14.marts 2006 16:26
0 0 Atbildēt

beigas ir super:

"Šāda veida autovadītāju nezināšana, diemžēl, aizkavē apdrošināšanas atlīdzību izmaksu cietušajām personām.”

Nevis aizkavē, bet dod apdrošinātājam likumīgas tiesības neko nevienam nemaksāt!

195001. viesis 14.marts 2006 16:31
0 0 Atbildēt

to subaru - pēc tam priecājies par veiksmīgo app.isienu kādas 2 nedēļas... līdz pie tevis ierodas laimīgais cietušais kopā ar 3 draugiem un beisbola nūjām :D

195002. viesis 14.marts 2006 16:32
0 0 Atbildēt

to Arsmens - katrā Statoilā var dabūt, gan jau arī citos DUS

195004. viesis 14.marts 2006 16:50
0 0 Atbildēt

Tā arī īsti nesapratu: ja jau vainīgais neierodas pie sava apdrošinātāja, kā tad viņu dabūn?Ja nedabūn, tad ko? , atlīdzību nesagaidīt?

195006. viesis 14.marts 2006 17:23
0 0 Atbildēt

Izlasot apdrošinātāju viedokļus, es ļoti ceru ka man nekad nevajadēs aizpildīt šādu paziņojumu.

Diemžēl nepareizi aizpildīti paziņojumi, diemžēl šajā gadījumā lūk tos nedrīkstēja aizpildīt, diemžēl iesniegumu iesniegusi tikai viena puse ... blablabla un 1000 iemeslu, kādēļ neizmaksāt nevienam neko.

195007. viesis 14.marts 2006 17:30
0 0 Atbildēt

citas zemes, kur ir saskanotie pazinojumi apdrosinajai pasi sava starpa apmainas ar tiem. klientam nav otreiz jamekle vainigais un vina apdrosinatajs. apdrosinatajs "piedzen" no aprosinataja.

vainiga apdrosinataja problema ir, ka dabut no vainiga. parasti vini to atrisina.

bet, ja citadi nevar, tad ir visu apdrosinataju "samests" solidaritates fonds, no kura kompense, ja vainiga puse nav apdrosinata vai maksatspejiga.

ja sanak, ka esmu atkarigs no vainiga oda prata aiziet pie sava apdrosinataja un atzities (kas ir psihologiski gruti ari, ja ir kasko, bet, ja nav, tad pavisam gruti) , tad labak iesaistu ari policiju. tomer drosak.

195009. viesis 14.marts 2006 17:45
0 0 Atbildēt

Tie, kas saka, ka drošāk izsaukt CP - tā vis nav, jo atbrauc CP un būtībā piespiež sastādīt saskaņoto, pie tam viņi negaida un neko nepārbauda, līdz ar to joprojām pastāv iespēja, ka vainīgais pie AAS vienalga neatbrauc.

195010. viesis 14.marts 2006 17:49
0 0 Atbildēt

Normāla štelle tāds paziņojums. Ja iesaistītās puses ir normāli ļautiņi un vainīgā puse atzīst savu vainu, tad var mierīgi stumt dzelžus malā, jo ja jau sāksies kasīšanās tik un tā būs jāmeklē liecinieki par to kā noticis negadījums. Ticat man daudz vieglāk un ērtāk ir vienoties, jo CP klātbūtne pilnīgi neko negarantē... Vainīgā puse taču neko nezaudē aizpildot paziņojumu, jo maksā apdrošinātāji.

Ja daļa te tik ļoti neuzticās saskaņotajam protokolam, tad kāpēc viņi iedomājas ka viņus neapjās ar CP līdzdalību? Un ja vainīgais grib izvairīties no vainas atzīšanas, tad viņš jebkurā brīdī var braukt prom un ja otra puse nespēs atrast lieciniekus tad jebkurā gadījumā čau.

195011. viesis 14.marts 2006 17:52
0 0 Atbildēt

A par to ka apdrošinātāji neizmaksā visādu iemeslu dēļ, tad viņi ja gribēs tad neizmaksās arī vispār bez iemesla un nekas viņiem par to nebūs ja pats ar viņiem nespēsi vienoties :P

195012. viesis 14.marts 2006 17:56
0 0 Atbildēt

Nu, saskaņotais paziņojums it kā paredz tikai faktu piefiksēšanu, un par to, kurš vainīgs lemj kompetentie speciālisti, vai tad ne? Jeb tas ir tikai teorētiski, un joprojām ir spēkā tie juridiski nekorektie paziņojumi, kuros figurē jēdziens 'vainīgais autovadītājs'? Kā tad ir?

195013. viesis 14.marts 2006 18:05
0 0 Atbildēt

jasmine [?] 14.03.2006 17:56

Realitātē uz vietas visiem viss ir skaidrs (arī par to kurš ir to avāriju uztaisījis) un man liekas, ka gadījumos kad pastāv domstarpības par to kurš vainīgs, tad līdz saskaņotajam paziņojumam nemaz nenonāk...

Tas paziņojums kuru nācās aizpildīt bija truluma iemiesojums no saprotamības viedokļa un gan jau ka arī juridiski tam var piesieties, bet man galvenais, lai to atzīst apdrošinātāji un izmaksā naudu. Turklāt shēmu jau nu noteikti vadītājiem pašiem tik un tā būs jāmāk uzzīmēt :)))

195017. viesis 14.marts 2006 19:08
0 0 Atbildēt

Vispār normāli-divi dzēruši džeki pa laukiem taisa gonkas,pie kam viens ar Zaz a otrs ar labu ,bet apskrambātu mersi,saliekas kopā,tālāk tiek rakstīts saskaņotais.Mersis dabū naudu un kļūst jau normālā skatā,a zazis tiek aizvests uz svalku.A par pjanku un nelegālām gonkām neviens neuzzina.

195021. viesis 14.marts 2006 20:42
0 0 Atbildēt

"195017. viesis 14.03.2006 19:08

Vispār normāli-divi dzēruši džeki pa laukiem taisa gonkas, pie kam viens ar Zaz a otrs ar labu, bet apskrambātu mersi, saliekas kopā, tālāk tiek rakstīts saskaņotais.Mersis dabū naudu un kļūst jau normālā skatā, a zazis tiek aizvests uz svalku.A par pjanku un nelegālām gonkām neviens neuzzina."

bet, ja pieķer ...

195022. viesis 14.marts 2006 21:36
0 0 Atbildēt

Es ar saskaņoto paziņojumu braukāju jau mēnisi ar apdauzītu autiņu un tikai tāpēc,ka viena bāba ielika pakaļa. Bļin,kāpēc man dēļ viņas ir jācieš!?

195029. viesis 15.marts 2006 7:22
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kapec tam otram japiesakas pie apdroshinataja. Kad man sabojaja mashinai aizmugurejo bamperi - nakamaja diena ierados pie ERGO, uzradiiju pazinjojumu un 3 dienu laika man parskaitiija naudu uz kontu.

Galu gala uz ta pazinjojuma ir gan vainiga vards, uzvards, adrese un telefona numurs.

195030. viesis 15.marts 2006 8:04
0 0 Atbildēt

karoche vakar pirku savam auto octu, tur man pastaastiija kas un kaa ir ar to saskanjoto.

Vispirms ir jaaaizpilda pats peedeejais laucinjsh. Ja peec taa peedeejaa laucinja var saprast kursh vainiigs, tad var pildiit arii paareejo pazinjojumu. Ja nevar saprast, tad labaak CP.

Piemeers, kur saskanjotais pazinjojums derees.

Auto A vadiitaajs raksta: "Apstājos pie gājēju pārejas"

Auto B vadiitaajs raksta: "Neievēroju distanci"

Piemeers, kur saskanjotais pazinjojums nederees.

Auto A vadiitaajs raksta: "Apstājos pie gājēju pārejas"

Auto B vadiitaajs raksta: "Priekšā braucošais strauji bez iemesla nobramzēja pie tukšas gājēju pārejas."

Nu apmēram tā :)

195092. viesis 15.marts 2006 11:02
0 0 Atbildēt

KASKO esot liels šķeršļis saskaņotā pazīnojuma (SP) izmantošanai. Jo SP attiecās tikai uz OCTA. Lai saņamt atlīdzību pēc KASKO - SP nav derīgs. Tas izskaidro, kāpēc līzingā ņemto TL īpašnieks neizmantos SP gadījumā, kad pats esot vainīgs CSNg izraisīšanā.

Otrs arguments - jā pat TL vadītājs nav vainīgs, nav nekādas ticības ka vainīgās puses apdrošinātājs izmaksas atlīdzību adevātā apmērā !!!

Tāpēc pat neesot vainīgs, personiski Es vēlos būt pārliecināts, ka, jā pretējās puses apdrošinātājs vēlēsies mani pačakarēt, man būs iespēja griezties pie sava KASKO apdrošinātāja, kurš apmaksās remontdarbus un vēlāk piedzīs naudiņu atpakaļ.

195126. viesis 15.marts 2006 13:31
0 0 Atbildēt

Masterz [?] 15.03.2006 11:02

Īstenībā nesapratu kāds tur šķērslis, jo tad jau KASKO gadījumā vislabāk ir sarunāt cash uz vietas un pēctam pieteikties ka stāvvietā tev spārnu viens ir sabakstījis :)))))

SP gadījumā tev jautās attiecībā uz KASKO un tu saņemsi KASKO atlīdzību (Šitais ir rakstīts manā kasko: Apdrošināšanas atlīdzības OCTA riska iestāšanās gadījumā - Ja BTA KASKO klients ir cietušais, tad atlīdzība tiek izmaksāta pilnā apmērā, neatskaitot polisē noteikto pašrisku.)

Bet vispār jau pareizāk būtu, ja es visus jautājumus kārtotu caur manis izvēlēto apdrošināšanas kantori (vienalga kasko vai octa gadījumā) un lai tad apdrošinātāji savā starpā norēķinās, jo ja pretējai pusei būtu kautkādas kreisās BALVA octa polise, tad nu man baigi negribētos būt atkarīgam no viņu skādes novērtējuma... :(((

www.ltab.lv/lv/sask_paz/sp.jpg SP paraugs

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

300 km/h un 3,7 sekundes līdz simtam – atklāti Lamborghini Urus tehniskie dati 5

Britu žurnālistiem izdevies uzzināt jaunu informāciju par Lamborghini krosoveru Urus vēl pirms tā oficiālās debijas, kas gaidāma 4.decembrī. Lasīt vairāk

 

Rekords - 58 indieši uz viena motocikla (+ video)

Indijas armijas apakšvienības "Tornado" karavīri uzstādījuši jaunu Ginesa rekordu pēc cilvēku skaita, kas brauc uz viena motocikla. Lasīt vairāk

 

Taivānas super-elektroauto ar vēl mežonīgāku dinamiku nekā Tesla Roadster (+ foto; video) 4

Taivānas kompānija XING Mobility iepazīstinājudsi ar 1360 Zs jaudīgo super-elektroauto, kas ir vēl ātrāks nekā tikko prezentētais Tesla Roadster (400 km/h; 1,9 sek.100 km/h). Lasīt vairāk

 

280 km/h ar “BMW” - vācu policija aptur 18-gadīgu karstgalvi no Šveices 11

Vācijas ceļu policija apturējusi kādu 18 gadus vecu šveicieti, kurš ar savu “BMW” markas spēkratu traucies 280 km/h šosejas posmā, kur atļautais ātrums ir 120 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti