Jau daudzus gadus Latvijā darbojas CSN punkts, kas liek autotransportam braukt ar tuvajām (vai dienas gaitas) gaismām arī gaišajā dienas laikā.
Kaut arī "profesionāļi" apgalvo, ka šādi tiek novērsti lieki satiksmes negadījumi, tomēr tas nav tik vienkārši. Šāds noteikums par gaismām apdraud tieši neaizsargātākos satiksmes dalībniekus - gājējus un velosipēdistus, jo tiem nav gaismas, ko ieslēgt. Naktī tos vismaz var pasargāt atstarotāji, bet dienā?Bet vai esat ievērojuši, ka auto bez gaismām kļūst "nemanāms" autovadītājam, kurš pieradis, ka uz ceļa visi brauc ar gaismā?. Īpaši tas pamanāms, ja iebrauksiet valstī, kur dienas laikā tuvās gaismas nav obligātas vai vienkārši ... kādā Latvijas provincē...
Tāpēc, ja jau šāds likums Latvijā pastāv, ar gaismām būtu jābrauc visiem. Tomēr nereti uz ceļiem redzam autovadītājus, kas savas aizmāršības pēc nav ieslēguši gaismas. Šādā veidā tie paši pakļauj sevi (savu auto) briesmām, jo kāds mazāk uzmanīgs vadītājs var neuztvert šo auto [bez gaismām] par reālu satiksmes dalībnieku.
Lai pievērstu šādu aizmāršīgo vadītāju uzmanību, pats vienmēr "pamirkšķinu" ar tālajām gaismām, ja tāds brauc pretīm, bet aizmugurē braucošajam uz gaismu iztrūkumu norādu ar avārijas gaismu īslaicīgu ieslēgšanu. Iespējams, tā ir nepareiza avārijas gaismu lietošana, bet tomēr tā, iespējams, pasargās šo aizmāršu no negadījuma vai soda, ko labprāt piespriedīs pirmais ceļu policists, kas gadīsies ceļā.
Esiet atbildīgi - atgādiniet aizmāršām par gaismām, ja jums ir tāda iespēja - vadītājs būs jums pateicīgs!
iAuto redaktors
Man darba kolēģe ir mūžīgais visur un visu palaidējs, es toties visur un visiem mirkšķinātājs :)