Garantiju servisi var negatīvi ietekmēt OCTA sistēmu 12

 
22.marts 2006 9:13

OCTA apdrošinātājus satrauc jautājums, vai Latvijā tiek nodrošinātas ES prasības par pietiekamas konkurences nodrošināšanu transportlīdzekļu dīleru pilnvaroto un neatkarīgo servisu tirgū?

Saskaņā ar EK regulu 1400/2002 transportlīdzekļu garantijas periodā jebkurš sertificēts serviss drīkst veikt remontdarbus, transportlīdzekļu īpašniekam nezaudējot garantijas saistības ar ražotāju.

Apdrošināšanas sabiedrības ir spiestas izmaksāt lielākas OCTA atlīdzības par tiem jaunajiem transportlīdzekļiem, kuriem līgumos ir noteikts dīlera garantijas serviss* remontdarbiem. Ņemot vērā, ka Latvijā strauji pieaug jauno transportlīdzekļu īpatsvars, šāds nosacījums garantijas līgumos, ik gadu būtiski palielina apdrošināšanas sabiedrību izmaksāto atlīdzību apjomus.

Garantijas servisu izmaksas atsevišķiem servisiem pieaug pat divreiz

Kopš pērnā gada rudens gandrīz vienlaicīgi LTAB saņēmis paziņojumus no vairākiem transportlīdzekļu oficiālajiem dīleriem Latvijā par ievērojamu remontdarbu izmaksu paaugstinājumu šo izplatītāju pārstāvētajos remontservisos.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Auto tirgotāju garantijas servisu noteikšana līgumos vistiešākā veidā ietekmē OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjomu. Šo servisu veikto remontdarbu izmaksas ir par 20% līdz pat dubultā augstākas. Tas nozīmē, ka apdrošinātājs par katru šādu jauno transportlīdzekli, kas iekļuvis ceļu satiksmes negadījumā, apmaksā salīdzinoši augstas remontdarbu izmaksas.”

Šādus obligātos garantijas servisus nosaka automašīnu marku oficiālie tirgotāji Latvijā. Pircējiem, kas iegādājas jaunas automašīnas pie auto dīleriem, līgumos tiek ietverts garantijas serviss un rezervju daļu iegāde no paša tirgotāja vai tā norādītā servisa.

J.Stengrevics: „Garantijas servisu dēļ var ciest arī paši transportlīdzekļu īpašnieki. Pieaugot apdrošinātu jauno transportlīdzekļu īpatsvaram, apdrošinātāji varētu būt spiesti pacelt OCTA polišu cenas visiem transportlīdzekļu īpašniekiem, lai šādā veidā spētu segt garantijas servisu augstās izmaksas. Turklāt jauno transportlīdzekļu īpašniekiem ir jārēķinās ar stingrākiem KASKO apdrošināšanas nosacījumiem.”

Problēmas risināšana

J.Stengrevics: „Šīs problēmas risināšanā būtu jāiesaistās gan valsts institūcijām, gan arī pašiem jauno transportlīdzekļu īpašniekiem, kas nepiekristu auto tirgotāju uzstādījumiem par obligātajiem garantijas servisiem. Savukārt valstij daudz aktīvāk būtu jānodrošina Eiropas Komisijas regulas Nr.1400/2002 izpilde, šādā veidā veicinot godīgu konkurenci starp transportlīdzekļu pārdevējiem, remontdarbu veicējiem un rezervju daļu piegādātājiem.”

Kopš Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā, Latvijai jāievēro ES prasības, tai skaitā, EK regula Nr1400/2002. Saskaņā ar šo regulu jebkurš neatkarīgais rezervju daļu izplatītājs un serviss var sniegt pakalpojumus transportlīdzekļiem garantijas laikā. Arī jebkurš transportlīdzekļu īpašnieks drīkst vērsties pie jebkura neatkarīga servisa, nezaudējot ražotāja garantiju.

LTAB jau lūdzis Konkurences padomi pārbaudīt, vai jauno automašīnu tirgotāju prakse noteikt automašīnām noteiktus servisus remontdarbu veikšanai garantijas laikā nepārkāpj ES direktīvu par konkurences nodrošināšanu un vai starp jauno automašīnu tirgotājiem nepastāv vienošanās par garantijas apkalpošanas un veicamo remontdarbu paaugstinātām izmaksām.

_______________
* autorizētie mehānisko transportlīdzekļu servisi (dīleru pilnvarotie servisi, kuriem deleģētas tiesības veikt remontdarbus, apkopes un piegādāt rezerves daļas automašīnām garantijas periodā)

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs

 
Visi komentāri
 
195740. viesis 22.marts 2006 9:28
0 0 Atbildēt

nepiržat, nelabošu savu jauno mašīnu jūsu krūmu servisos.

195742. viesis 22.marts 2006 10:05
0 0 Atbildēt

Nu tadi jau zaudejumi saksies.... Tipa visi noshkiltie Opeli un Golf parmaksaa un par to neviens neraud, a tagad kaut kadas pardesmit tukstosh jaunas mashinas reali dzen kapaa tos nabaga droshinatajus...

195744. viesis 22.marts 2006 10:07
0 0 Atbildēt

Idiotism Latvijas Gaume! Mes dzivojam ista mulku zeme! Aga ar jaunu Mersu braukshu zharashkina kontora garazhos:) Vispar ppp

195749. viesis 22.marts 2006 10:40
0 0 Atbildēt

No vienas puses idiotisms, no otras - normālas rūpes par vairākuma LV autoīpašnieku naudas makiem.

Tos, kuri brauc ar jauniem dienesta auto ar darba devēja apmaksātu OCTA, šī problēma neskar - viņiem pofig - viņi mauc tos auto nežēlīgi un tas, ka ka OCTAs cenas būs, piemēram, 2x dārgākas, viņus nesatrauc.

Taču šeit ir jāņem vērā apdrošinātāju alkatība. Ja atradīs kaut vienu šādu iemeslu, kas faktiski attiecas TIKAI uz jaunu auto īpašniekiem / to izraisītajiem crashiem, domājat, ka mainīs OCTA sistēmu un vēl vairāk diferencēs OCTA cenas psihajiem auto (jo mums ir "auto atbildības apdrošināšana" un nevis autovadītāja atbildības apdrošināšana) - atbilde ir NĒ. Noplēsīs pēc pilnas programmas no visiem.

Normāla lieta ir atlīdzības LIMITS (reizes, gada) - ja tas ir noteikts, tad lai trakais subjekc pats domā - ja izraisīs 5-o crash sezonā, tad nāksies pašam caur tiesu nopiķot visu remonta vērtību, jo limits jau sen izsmelts... Un ja mauc virsū jauniem auto, tad jau pie 3-ās reizes limits iztērēts :)

Tāpēc jāatceras, ka OCTA attiecas uz PAŠA AUTOVADĪTĀJA IZRAISĪTAJIEM negadījumiem - ja sataisi šaizes, tad pats arī regresa kārtībā esi gatavs piemaksāt, un nevis jāmaina sistēma un jāpaceļ OCTA cenas pilnīgi visiem (arī godīgajiem) autovadītājiem.

P.S. jācer, ka nesanāca murgs kaut kāds...

195750. viesis 22.marts 2006 10:42
0 0 Atbildēt

... iemeslu, kas faktiski attiecas TIKAI uz jaunu auto īpašniekiem / to izraisītajiem crashiem ...

sorry - nav taisnība - vienu brīdi biju sajaucis ar KASKO, un tāpēc šāds texts palika nenokoriģēts

195767. viesis 22.marts 2006 12:40
0 0 Atbildēt

To:195740. viesis 22.03.2006 09:28

Tikai kaut kā ļoti maz ļaužu iegriežas dīleru servisos remontēt savus auto, tiklīdz ir beigusies garantija. Tad gan tiek meklēti citi servisi. Un to kvalitāte un cenas, kā pēc burvju nūjiņas mājiena, apmierina. Kad tiek piedāvāts braukt uz dīlerservisu, tad pirmais ko var dzirdēt: "Es taču netaisos pārmaksāt".

195777. viesis 22.marts 2006 14:02
0 0 Atbildēt

kur var uzzināt autorizētos servisus?

195784. viesis 22.marts 2006 15:32
0 0 Atbildēt

Var jau būt, ka dīlerservisos ir kaut kādas smalkas baulēšanas un krāsošanas ierīces, bet meistari tur pašvaki. Vienam paziņam volvo centrā s70 -tajam taisīja bleķus un krāsoja - kvalitāte diezgan pabriesmīga sanāca, var redzēt, ka špaktelējums negluds. Domāju, ka viss atkarīgs no meistaru profesionalitātes, nevis pēc servisa stanoku spožuma.... Manuprāt, diez vai augstāku virsbūves remonta kvalitāti , kā tas ir Jāņa L, privātdarbnīciņā Kauguros, ir iespējams kaut kādā superdīlerservisā jebkad panākt ??

195792. viesis 22.marts 2006 17:55
0 0 Atbildēt

Dīlerservisi ir nejēdzīgi dārgi, bet nu nav jau viss kārtībā arī ar tiem apdrošinātāju servisiem. Tur daži kantori tā tavu auto sataisīs ka bail metāa.

Līdz ar to negribās liet ūdeni apdrošinātāju dzirnavās, kliedzot ka dīlerservisi sūkā.Drīzāk raksts izskatās pēc PR akcijas sagatavojot augsni OCTA cens paaugstināšanai.

Tipa Ai cik apdrošinātājiem grūti, viss tik dārgs viss tik dārgs :))

195796. viesis 22.marts 2006 20:13
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji jau labprāt gribētu visus uz saviem krūmu servisiem sūtīt. Un apdrošinātāji patiesi neizvēlēsies kvalitatīvus No name servisus, bet gan vislētākos iespējamos.

OCTA ir pietiekami ienesīgs bizness pretējā gadījumā tik daudz apdrošinātāji "nerautos" saņemt licences OCTA polišu izdošanai. Un varbūt IAUTO redakcija kādā brīvā brīdī varētu uztaisīt informatīvi analītisku rakstu cik pagājušajā gadā mūsu apdrošinātāji ir nopelnījiuši. Tad visiem būtu diezgan skaidrs, ka bankrotēt neviens netaisās, bet taisās kārtējo reizi palielināt peļņu uz cenu rēķina.

195799. viesis 22.marts 2006 22:37
0 0 Atbildēt

Tie jaunie autiņi prasa vairāk remontu un nav tik izturīgi kā agrāk. Kāpēc man par kaut kāda brāķa ražojumu ir jāmaksā?

195805. viesis 23.marts 2006 8:57
0 0 Atbildēt

stulbais viesi - vai domā, ka OCTA vai KASKO apmaksā neskaitāmos ražotāja brāķus??? es piemēram jau 4 gadus braucu ar toreiz iegādātu jaunu auto un vienīgā tehniskā problēma ir bijusi izdegusi luktura spuldzīte, savukārt 10 gadus vecām mašīnām tu nevari zināt, kurā brīdī nokritīs izpūtējs vai notiks dajebkas cits.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti