Lietuvas autopārvadātāji, kas ved preces uz Krieviju, ir sākuši braukt galvenokārt caur Latvijas teritoriju, apejot Baltkrieviju, pēc tam kad Minska no 1.aprīļa ieviesa stingrākas tranzīta procedūras un noteica obligāto konvoja procedūru.
Turklāt Baltkrievijas muitas institūcijas paaugstināja maksu par dokumentu sagatavošanu no 50 ASV dolāriem līdz 150 ASV dolāriem. Konvoja procedūra izmaksā vēl 480 ASV dolāru, vēstī avīze "Lietuvos rytas". Vairākums Lietuvas kravas automašīnu šoferu ir nolēmuši doties uz Krieviju caur Latviju, kas rada draudus, ka uz Lietuvas un Latvijas vai Latvijas un Krievijas robežas var izveidoties garas transporta līdzekļu rindas. Pagājušajā nedēļā Baltkrievijas muitas institūcijas apsūdzēja Lietuvas autopārvadātājus par starptautiskās tranzīta sistēmas TIR noteikumu pārkāpšanu un pieprasīja zaudējumu atlīdzību desmitiem miljoniem ASV dolāru apjomā. Baltkrievija paziņoja, ka Lietuvas pārvadātāji ir parādā aptuveni 9,8 miljonus eiro Baltkrievijas valdībai, un draudēja noteikt stingrākas sankcijas, ja līdz maija sākumam kompensācija netiks samaksāta. Lietuvas nacionālās autopārvadātāju asociācijas "Linava" prezidents Aļģimants Kondruševičs sacīja, ka ir panākta vienošanās ar baltkrieviem, ka sankcijas nepiemēros autopārvadātājiem, kuri nepārkāpj noteikumus, bet viss notiek citādi. Lietuvas autopārvadātāji ir ieguvuši spēcīgas pozīcijas kravu pārvadājumu tirgū, un viņi netiek gaidīti vairākās valstīs, jo tās zaudē pasūtījumus. Garas Lietuvas autopārvadātāju rindas uz Latvijas un Krievijas robežas šogad jau izveidojās pēc tam, kad tika noteiktas stingrākas Krievijas muitas procedūras Lietuvas kravas automobiļiem, kas vēlāk tika mīkstinātas, tomēr liekot vairākiem autopārvadātājiem atstāt Krievijas autopārvadājumu tirgu. VIĻŅA/RĪGA, APR 04, BNS- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu tas gan nav atklaajums, par taadu marshrutu jau vismaz pusgadu ir dzirdeets, ja ne vairaak