Vienojas par Eiropas autovadītāja apliecību 8

 
28.marts 2006 10:10

Vakar Ministru Padome panāca politisku vienošanos par Eiropas Komisijas 2003. gada priekšlikumu par Eiropas autovadītāja apliecību (COM(2003)621 – IP/03/1435).

Kopēji Eiropas noteikumi sekmētu ES autovadītāju brīvu pārvietošanos, novērstu krāpšanu, ja autovadītāja apliecību izmanto par identifikācijas dokumentu, un uzlabotu autoceļu satiksmes drošību, jo īpaši attiecībā uz motocikliem. Viens kredītkartes formāta apliecības paraugs aizstās pašreizējās vairāk nekā 110 dažāda parauga apliecības.

Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Baro apsveica panākto vienošanos un teica: "Eiropas autovadītāja apliecībai ir būtiska nozīme saistībā ar autoceļu satiksmes drošību un cīņu pret krāpšanu. Tā atvieglos ceļošanu Eiropā un novērsīs birokrātiskus šķēršļus. Visiem autovadītājiem būs saprotamas, modernas apliecības, kuras atzīs visās dalībvalstīs — esmu gandarīts, ka Padomei izdevās panākt šo vienošanos!" Ar jauno autovadītāja apliecību, labāk definējot dažādo autovadītāja apliecības kategoriju piemērošanas jomu, tiks nodrošināta lielāka autoceļu satiksmes drošība. Tajā būs pilnīgi skaidri norādīts, kam ir tiesības vadīt un ko. Apliecība ir paredzēta tam, lai to ieviestu arī mopēdiem, un tā ir izstrādāta, paredzot pakāpeniskas piekļuves principu lielākiem un jaudīgākiem motocikliem. Tieša piekļuve pēdējai kategorijai būs iespējama tikai 24 gadu vecumā pēc teorētiskas un praktiskas pārbaudes. Tiem, kas vēlēsies braukt ar visjaudīgākajiem motocikliem pirms minētā vecuma, būs vajadzīgs divu gadu stāžs ar mazāk jaudīga tipa motocikliem. Jaunie noteikumi nosaka arī obligātus standartus, kas jāievēro autovadītāju eksaminētājiem.

Jaunie tiesību akti ir svarīgi, lai apkarotu krāpšanu, kas notiek, izmantojot autovadītāja apliecības, un „transportlīdzekļu vadīšanas tiesību tūrismu" . Dalībvalstis ciešāk sadarbosies, lai novērstu to, ka autovadītāji, kam uz laiku atņemtas tiesības, saņem jaunu autovadītāja apliecību citā dalībvalstī. Lai to panāktu, jāizveido arī ES tīkls datu apmaiņai par autovadītāja apliecībām. Tiks ieviesta jauna, vienota parauga kredītkartes formāta apliecība ar paaugstinātas drošības iespējām, kamēr 110 dažāda parauga apliecības, kas joprojām ir apgrozībā, pakāpeniski izņems no aprites. Pēc direktīvas stāšanās spēkā Dalībvalstīm 26 gadu laikā jāaizstāj pašreizējās vadītāja apliecības. Ir panākta vienošanās par īpašiem noteikumiem, kas nodrošinātu, ka visas pašreizējās tiesības vadīt konkrētu transportlīdzekli joprojām tiks savstarpēji atzītas.

Jaunā direktīva ļaus dalībvalstīm brīvi izvēlēties, vai iestrādāt jaunā parauga apliecībā mikroshēmu, vai nē. Jebkurā izvēlētajā gadījumā dalībvalstīm jāņem vērā ES datu aizsardzības noteikumi.

Turpmāk vadītāja apliecību derīguma termiņš būs ierobežots. Jaunie noteikumi apliecībām paredz 10 gadu derīguma termiņu, ko dalībvalstis var pagarināt līdz 15 gadiem. Apliecību administratīvās atjaunošanas laikā dalībvalstis var organizēt medicīniskās pārbaudes.

Saskaņā ar pašreizējo politisko vienošanos Eiropas Parlaments oficiāli pieņems direktīvu vēlāk otrajā lasījumā, kas notiks šogad. Tādejādi direktīva stāsies spēkā līdz 2006. gada beigām un to piemēros vēlākais 2012. gada beigās.


Informāciju sagatavoja
Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā
Preses un informācijas nodaļa
 
Visi komentāri
 
196388. viesis 28.marts 2006 10:19
0 0 Atbildēt

hmm tas noziimee ka "jaunaas" tiesiibas atkal buus jaamaina pret veel jaunaakaam? un kad tas buus?

196391. viesis 28.marts 2006 10:28
0 0 Atbildēt

es pat taas jaunas nesmu dabuujis, laikam jaagaida vis jaunaakaas :D

196395. viesis 28.marts 2006 10:32
0 0 Atbildēt

...un cik tas maksās? :D :D :D

196398. viesis 28.marts 2006 10:47
0 0 Atbildēt

Lasiit maakat- 26 gadu laikaa jaanomaina. Tas nozimee- dabuusi jaunas kas shiis beigsies.

196445. viesis 28.marts 2006 14:10
0 0 Atbildēt

lasiit maakam 26 gadu laikaa visaas daliibvalstiis.. a pie mums? CSDD tachu izdeviigaak teiksim gada laikaa... (vairaak pikja var nokaast....)

Un no kura laika taas saaks izdot?

Man arii veel vecaas... beidzas rudenii.. mainiit tagad vai gaidiit liidz rudenim un tad jau buus (vai nebuus) eiropas tiesiibas?

196495. viesis 28.marts 2006 21:38
0 0 Atbildēt

Man vairaak liekas,ka uz mums tas to4 neattiecas-kaada vaina tagadeejaam aplieciibaam?Krediitkartes formaats,kaut kaada informaacija ari ir virsuu un zilais karodzinsh ar zvaigzniitem ar turpat...bet piemeeram Spaanijaa aut.vad.aplieciiba ir taads"palags"ka pat nedomaa normaali kabataa ielikt(lielu kabatu vajag.)...man domaat,te par taadiem gadijumiem iet runa.

196654. viesis 30.marts 2006 0:49
0 0 Atbildēt

nu diezvai csdd varees taa piespiest visus mainit pirms terminja.

Es iisi pirms staashanas ES kolhozaa veel dabuuju vecaa parauga un netaisos mainiit pret zilajam tiesiibam. :)

196713. viesis 30.marts 2006 15:02
0 0 Atbildēt

Gluži kā savulaik PSRS laikos - visiem būs vienādas, un diez vai latviešu valodā. ..gan jau vietējos jāņus uztaisīs par georgiem vai tml... Labāk jau tomēr būtu palikt pie savām nacionālajām apliecībām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti