Tuvojas vasara un motorolleru ēra 27

 
7.aprīlis 2006 10:27

Laikmetā, kad sastrēgumi uz ielām ir ikdienas sastāvdaļa un pavadītais laiks esot ceļā aizvien pieaug, ir jāmeklē efektīvāki pārvietošanās risinājumi. Visoptimālākais ir motorollers – ērts, drošs, ekonomisks, videi draudzīgs, kompakts un viegli lietojams pārvietošanās līdzeklis.



Pavisam drīz Rīga pārvērtīsies par Pasaules Hokeja Čempionāta galvaspilsētu, pēc tam arī par NATO samita norises vietu. Dati joprojām liecina, ka automašīnu skaits Latvijā turpina palielināties, tātad arī sastrēgumu ir un būs aizvien vairāk. Arī pasaules lielākajās pilsētās motorolleri un motocikli kā transporta līdzekļi jau sen ir izkonkurējuši automašīnas. Ar tiem pārvietojas gan bērni, gan sievietes lietišķos kostīmos un vīrieši uzvalkos.

Motorollers pēc būtības ir motocikls, kuram ir mazāki riteņi, plats priekšējais dubļusargs, kāju balsts un automātiskā ātrumkārba. Motorollers piedzima Itālijā, 1946. gadā Piaggio rūpnīcā un tika nosaukts par Vespu, jo pēc izskata tā dizaina autoram atgādināja lapseni (Vespa itāļu val. - lapsene). Tas ātri vien ieguva plašu popularitāti, tika ražots, pārdots un atdarināts daudzās pasaules valstīs. Pēckara gados, braukt ar Vespu nozīmēja būt brīvam. Mūsdienās motorolleru ražotāju un piedāvājuma klāsts ir ļoti plašs.



Vespa - tas nav tikai motorollers: tā ir ikona, tas ir dzīves stils, tas ir veids, kā atklāt pasauli. Vespa ir Itālijas moto būves simbols. Klasisku vērtību cienītājiem patiks ikviens no Vespas modeļiem, tie ir eleganti un moderni. Ikkatrā modelī veiksmīgi samiksēta Vespa klasika un modernās tehnoloģijas.



Aprilia – tā ir leģenda, kas vēl joprojām dzīvo, un ar katru gadu, ar katriem jauniem modeļiem, to padara spēcīgāku. Kopš pirmo reizi iznāca SR 50, tas jau bija klasē, kuru pats bija radījis - sporta motorolleru klasē. SR 50 raksturo agresīvs dizains, kura iedvesmas avots ir neviens cits kā Aprilia RSV 1000 R Factory sporta motocikls. SR 50 ir motorollers, kas sevī apvieno progresīvas modernās tehnoloģijas, leģendāru vārdu un perfektu sniegumu. SR 50 ir kā nolemts, lai radītu jaunu Aprilia leģendu.



Gilera – kaisle, sports, adrenalīns uz diviem riteņiem. Ievērības cienīgs ir Gilera DNA modelis – revolucionārs hibrīds, kas brauc kā motocikls, bet ir komfortabls un viegli vadāms kā motorollers. DNA izskats ir maksimāli pietuvināts MotoGP sporta motociklu agresīvajam izskatam. Motorollera bremžu sistēma, izskats, izpildījums un veids, kādā braucējs sēž uz tā, pilnībā atgādina motociklu, bet automātiskā kārba, bagāžas nodalījums – nāk no motorolleru sektora. Šis modelis ir veiksmīgs risinājums iesācējiem vai jauniešiem, lai ar mazas kubatūras – 50 ccm dzinējs, 100 kg svars, gūtu iemaņas motocikla vadīšanā.



Piaggio – motorollers priekš jebkura veida ceļa vai bezceļa, un bez jebkādiem ierobežojumiem. Ievērības cienīga ir Piaggio Beverly 500, 250 un 125 cc versija. Ar šo modeli Piaggio pārvērta motorolleru tirgu, kļūstot par pieprasītāko motorolleri Eiropā. Šis motorollers, kas ir gandrīz vai motocikls, bet ar automātisko ātrumkārbu, ir praktisks un komfortabls, ko nodrošina lielie riteņi un ērta sēdēšana.

Lielie motorolleri, tādi kā Piaggio Beverly 500, Piaggio X9 250 Evolution, Gilera Runner 125 vai Gilera Nexus 500, kļūst arvien pieprasītāki un populārāki, jo ir gana jaudīgi, lai īsā laikā sprīdi mērotu lielus attālumus, tādus kā, piemēram, Rīga –Ventspils, vai Rīga – Liepāja. Braukšana ir ērta gan braucējam, gan pasažierim, esot gan uz lielceļa un baudot braucienu ar automātisko pārnesumkārbu, gan iebraucot pilsētā, kur tas lieliski parāda savas manevrēt spējas.



Gilera Nexus 500, sportiskākais no lielajiem motorolleriem, nupat kā piedzīvojis jaunu iznācienu – tas līdzinās motociklam kā vēl nekad agrāk - jauns dizains, tehniskais izpildījums un komforts. Šim 500 ccm motorollerim ir viencilindra elektroniskās iesmidzināšanas dzinējs, nofiksēts cilindriskā tērauda karkasā. Sēdeklis novirzīts nedaudz uz priekšu, pielāgots sēžamvietas augstums, ar triecienu absorbējošām īpašībām priekš pilnīgas motorollera kontroles. Rezultātā vadāmība ir precīza un saķere ar ceļu sporta motocikla cienīga.

Viencilindra 4-taktu, 4-vārstu, ūdens dzeses dzinējs sasniedz 40 zs jaudu un maksimālo ātrumu 160 km/h.

Faktiski, Gilera Nexus ir dibinājis jaunu motorolleru klasi – piemērotu ikdienas braukšanai, bet spējīgu piedāvāt neierobežotu braukšanas plezīru ārpus pilsētās robežām un pa dažādām ceļa virsmām.
 
Visi komentāri
 
197470. viesis 7.aprīlis 2006 11:02
0 0 Atbildēt

nu smuki!

.......līdz cik ZS nevaig moču tiesības?

197471. viesis 7.aprīlis 2006 11:05
0 0 Atbildēt

zs nav svarīgi

mopēds skaitās līdz 50 kubiem un 45 km/h, zs var būt kaut 1000

197472. viesis 7.aprīlis 2006 11:10
0 0 Atbildēt

jaunie rolleri riktīgi spārda!

197473. viesis 7.aprīlis 2006 11:12
0 0 Atbildēt

ko tie rolleri spārda?

197474. viesis 7.aprīlis 2006 11:13
0 0 Atbildēt

Glupi moci saliidzinaat ar rolleri!

197476. viesis 7.aprīlis 2006 11:21
0 0 Atbildēt

Jau pirmajā rindkopā sapratu, ka autoram nav izpratne par notiekošo Rīgas ielās.

Citēju

"Visoptimālākais ir motorollers – ērts, drošs, ekonomisks, videi draudzīgs, kompakts un viegli lietojams pārvietošanās līdzeklis."

Tagad lūdzu atbildiet, vai vēl kāds bez autora uzskata ka pārvietoties ar rolleru pa Rīgu ir DROŠI?

197478. viesis 7.aprīlis 2006 11:30
0 0 Atbildēt

Marčik, jo laiks iet, jo tuvāk tas brīdis kad paņemsi uz acīm un visdrīzāk ne savas vainas pēc! Lai veicas, es labāk turpināšu sēdēt korķī!

197479. viesis 7.aprīlis 2006 11:34
0 0 Atbildēt

...vislabāk jau turpināt sēdēt mājās. Ar mašīna jau arī tā nedroši.....

pa citu tēmu. Tas Gilera DNA ir glīts verķis ja vien kāds appīpējies konstruktors nebūtu uzlicis tik idiotiskus aizm.amortizatorus. Tur bija jābūt vienam monoamortizatoram! nevis 2 atsperes katra savā pusē...

197486. viesis 7.aprīlis 2006 12:01
0 0 Atbildēt

sasha,man izskatās,ka tai Gilerai tikai viens amītis(kreisajā pusē),vai kaut kāds fotošops?

197487. viesis 7.aprīlis 2006 12:13
0 0 Atbildēt

Ar motorolleri var tikai paarvietoties, braukt var ar moci...

197488. viesis 7.aprīlis 2006 12:13
0 0 Atbildēt

Pašnāvniekiem domāts pasākums:

1) mazi ritentiņi, līdz ar to, lielāka iespēja krist nekā ar moci;

2) stipri ierobežots dzīves ilgums - ātri vien šāda aparāta dzīve beidzās;

3) kā īsti Latvijā tādu bulšitu ir domāts lietot, nav skaidrs, - divus mēnešus pabraukā un tad gadu maksā par stāvvietu vai turi sev mājas hallē?

Īsāk sakot, Latvijas bedainajiem ceļiem, lietiem, braucēju kultūrai un klimatam galīgi nepiemērots produkts. To tiešām varētu izmantot kā pārdevēju talanta mērītāju: no sērijas vai izdosies eskimosam iesmērēt ledusskapi? :)

197491. viesis 7.aprīlis 2006 12:18
0 0 Atbildēt

197488 viesis vēlreiz: kā vienīgo lietotāju iedomājos mazpilsētas domes darbinieku, kam katru dienu no savas nomalē esošās mājas jābrauc uz pilsētas centru, taču arī tad viņam ir jābūt stipri korpulentam (tas liegtu izmantot velosipēdu) un tāpat ar īpatnām nosliecēm (jo ar ko tad tāds rolleris "3 mēnešus gadā" ir labāks par auto, nav skaidrs).

197492. viesis 7.aprīlis 2006 12:21
0 0 Atbildēt

Kaa tur bija ar tiem chukcaam - Ledusskapis viniemm lai liistu tur sildiities - aaraa -40 jurta -10 a ledusskapii ~0 degree :)

197493. viesis 7.aprīlis 2006 12:24
0 0 Atbildēt

rolers ir forsi

parodud savu pa 370Ls

ja kas km222@inbox.lv

197494. viesis 7.aprīlis 2006 12:51
0 0 Atbildēt

kaadi mazi ritenji ? tai Gilerai DNA ir 14", Nexus 15", bet Beverly pat 16" ! dažām mašīnām pat nav tik daudz ! Tikai tie, kas braukuši ar normālu rolleri, nevis ķīniešu mēslu, sapratīs, kas tā ir par štelli ...

197499. viesis 7.aprīlis 2006 13:37
0 0 Atbildēt

Visas tās Gileras un Aprilas ir pagājušā gadsimta štrunti

Šitā ir manta: www.vectrixusa.com/i

197500. viesis 7.aprīlis 2006 13:38
0 0 Atbildēt

Marchiks_, uz mutes tikpat mieriigi, kaa ar vellapeedu- kaads durniitis atver durvis tieshi priekshaa (parasti kadij/kjengurveidiigs bulkuvaagjis, kuriem hvz kam spogulji domaati)...

197503. viesis 7.aprīlis 2006 14:42
0 0 Atbildēt

rupicii: a tie elektromotorolleri ir labie... vakarā iespraud 220 un norīta brauc uz darbu... :)

197506. viesis 7.aprīlis 2006 15:11
0 0 Atbildēt

A man vienkārši bail ar tādu braukt, pie mūsu vadītāju kultūras un prasmes, tas ir tas pats, kas tēlot kamikadzi... 80tajos gados diezgan mierīgi varēja pa Rīgu pārvietoties ar velosipēdu un tā darīja diezgan daudzi, jo auto bija deficīta prece pat tiem, kas to varēja atļauties, pēc tam saradās ļoti daudz auto, pie tam ar dulburiem pie stūres un tāda pārvietošanās uz darbu pārvērtās par ikdienas extrēmo pasākumu, prātīgākie to atmeta, nedomāju, ka kaut kas mainījies, auto ir vēl vairāk ielās...

197508. viesis 7.aprīlis 2006 15:15
0 0 Atbildēt

Ar velosipēdu ir bīstami, ar rolli nē. Galvenais ir iekļauties kopējā plūsmā. Nebraukt lēnāk par to, tad viss ir ok. Bet kad sāk fūres iet garām, tad nav diezcik patīkama sajūta :)

197512. viesis 7.aprīlis 2006 17:39
0 1 Atbildēt

rolleri forsi, bet rigaa galigi nederigi, nu padomajat pasi, kadas vietas mums ir sastregumi, liela dala ir tur kur izbrauc/iebrauc no Rigas, un daudzi brauc cauri centram nevis tikai pa pasu centru... ja butu kadi nu vismaz 80% no visiem transportiem tikai rolleri tad butu ok, bet es velreiz atgadinu, riga tas nederes...

197518. viesis 7.aprīlis 2006 20:30
0 0 Atbildēt

šitais izskatās pēc motofavorīta reklāma raksta, tikai tur apkalpošana ir galīgi garām pats izbaudīju uz savas ādas.

197524. viesis 8.aprīlis 2006 0:47
0 0 Atbildēt

njaa, a kur riigaa drosi atstaat rolleri? businjaa ieksaa un aiziet....

Tas teksts par Riiga-Liepaaja izklausaas paaraak optimistiski :D

197528. viesis 9.aprīlis 2006 9:34
0 0 Atbildēt

te vienā komentārā lasīju ka resurss esot par mazs tiem rolleriem - tad varu pateikt tikai to ka pats esu liecinieks kā čalis bez kap-remonta (vēl rūpnīcā uzstādītais cilindrs) ar 50 ccm rolleri nobraucis jau 35'000 km un rolleris vēl labi iet..... ir dazādi rolleri - tie kas ar ūdens dzesi tiem ir baigais mūžs.... par roleri nv jāuzskta ķīnas un korejas ražojums - tie nav rolleri...... :/

197547. viesis 10.aprīlis 2006 8:59
0 0 Atbildēt

2 sezonas nobraucu ar rolleri, tagad esmu pārsēdies uz moča. Ar rolleri braukt pa pilsētas korķiem viennozīmīgi ir daudz vieglāk kā ar moci. Tāpat kā ar auto ar automātisko kārbu. Diemžēl problēma ir, ja vajag izbraukt ārpus pilsētas centra, pareizāk vietās, kur maksimālais ātrums ir 70 km/h un vairāk. Normāls rolleris (50 ccm) ātrāk par 70 nemaz neiet, nu tāds labs, jauns un ar ūdens dzesi 80. Grūti ar tādu iekļauties plūsmā, jo to max ātrumu jau arī tas nesasniedz uzreiz. Diezgan nepatīkami, kad fūre sāk dzīt garām. Bet tā super, par noparkošanās vietu nav jāsaspringst, arī kādu alu var iedzert (nejaukt ar piedzerties).

197550. viesis 10.aprīlis 2006 10:52
0 1 Atbildēt

Vislabaak ir karstaa laikaa! Tad ar nozeelu var noskatiities uz aakstiem masiinaas un veejoties viniem garaam! Es gan arii esmu paarseedies uz moci.

197558. viesis 10.aprīlis 2006 11:41
0 0 Atbildēt

Manuprāt, gandrīz visās jaunajās mašīnās ir klimatkontrole vai, vismaz, kondicionieris. Toties man ir gadījies karstā vasaras dienā, vadot automašīnu, kuras salonā tika uzturēts +18.5 grādu pēc Celsija skalas temeratūra, izbraukt cauri asiņu peļķei, kas bija iztecējušas no viena motociklista. Sajūta pabaiga un moci vairs īsti nevēlos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti