Kā TAS ir TUR? 19

9.aprīlis 2002 9:09

Nesen pie manis (Rīgā) viesojās Vācijas pilsone. Protams, nācās viņu pabrīdināt, ka uz gājēju pārejām LR priekšroka ir stiprākajam (t.i. auto) ... vārds pa vārdam un aizskārām tēmu par gājēju - braucēju attiecībām Latvijā un Vācijā. Viņa man pastāstīja interesantu lietu, par kuru, iespējams, varētu padomāt arī mūsu atbildīgās amatpersonas.

Proti - Ja gājējs pārkāpj CSN, viņam var uz laiku atņemt autovadītāja apliecību (ja tāda ir). Ja tādas nav, tad viņam ir uz laiku liegums to iegūt. (Cik sapratu, tad pēc eksāmenu veiksmīgas nokārtošanas vadītāja apliecība tiek tiek aizturēta attiecīgo laika periodu) Protams, tirgus večiņām nav pat doma tikt pie vadītāja apliecības, toties lielai daļai cilvēku šāda soda iespējamība liktu padomāt par to kur, kā un kad šķērsot ielu. Nu un tad jau arī pēc bara instinkta daudzi citi (kas nebaidās no soda) sāktu domāt... un vadītāji sāktu cienīt gājējus.. optimistiski, vai ne ? ar cieņu, Wampirius
 
Visi komentāri
 
19712. viesis 9.aprīlis 2002 9:13
0 0 Atbildēt

Atņemt gājējiem tiesības skatīties TV, balsot vēlēšanās utt. Gājējiem sodam būtu jābūt lielākam, jo tad būtu jēga tos sūdzēt tiesā par Naudas nenomaksu, apraxtīt īpašumu utt, tad a-vadītājiem gājēju kļūtu žēl un tie tos palaistu pat ne uz gājēju pārejām..

19717. viesis 9.aprīlis 2002 9:18
0 0 Atbildēt

Nu tas nu gan būtu jocīgi, ja Latvijā tāds likums būtu. Kāds sakars ir starp tiesībām vadīt automobīli un iet pa ielu?

19725. viesis 9.aprīlis 2002 9:34
0 0 Atbildēt

Kaut ka jau tie gajeji ir jaizole no ielu braucamas dalas. Un jamegina koncentret uz gajeju parejam. Zel masinas un laiku, ko pec tam naktos pavadit visas instances. Savadak jau sen mana auto motora parsegs butu ar pabiezu punku-asins kartu!

19726. viesis 9.aprīlis 2002 9:42
0 0 Atbildēt

:))))

matainais sadisc

19736. viesis 9.aprīlis 2002 9:58
0 0 Atbildēt

to Janqis

Autovadītāja apliecība ir apliecinājums tam, ka Tu zini CSN (nevis proti vadīt auto). Attiecīgi, ja Tu pārkāp CSN (arī kā gājējs), tad tas ir darīts apzināti, jeb Tu nezini CSN. Gan vienā gan otrā gadījumā nav ko darīt pie auto stūres ... (teorētiski)

Visā visumā man tā ideja patika ...

19751. viesis 9.aprīlis 2002 10:38
0 0 Atbildēt

Es gribētu redzēt to skatu kā menti mani ar kājām ķertu (Jūs jau sapratāt ka man nav morālu aizspriedumu nepakļauties likuma kalpu prasībām) pa pilsētu ar kājām, tas būtu tāds cirks. Skrietu pa pašu centru un pilnā rīklē kliegtu palīgā slepkavo.

19760. viesis 9.aprīlis 2002 10:52
0 0 Atbildēt

Jaa taa tas ir... un arii ritenjbrauceejiem un tiem kas savaadaakaa veidaa paarvietojas pa ielaam (skritulenes, skrituljdeelis...)... tikai, godiigi sakot, nav piedziivots, ka kaads to reaali njemtu veeraa :D visi kaajaamgaajeeji par sito likumu diezgan jau skalji pareec... turpretiim ritenjbrauceejiem reaali draud tiesiibu atnjemsana (ja vinam taadas vispaar ir), seviski, ja paarvietojas ar velljuku smiigaa... bet arii tad, policiem vispirms tevi ir jaanokjer un jaapieraada tava identitaate... vieniigais variants kaa iekrist ir, ja tev ir personiigie papiiri kabataa jeb tu nokljuusti slimniicaa... tad nekaa... :) mana pazinja sitaa, peec brauciena no kroga maajaas, palika uz triis meenesiem kaajaamgaajeejos... :D

19776. viesis 9.aprīlis 2002 12:22
0 0 Atbildēt

Mjā... Patiešām laba doma. Mūsu apstākļos gājējiem vēl varētu pievienot riteņbraucējus, rolleristus, slidotājus, u.t.t.

Bonza.

19778. viesis 9.aprīlis 2002 12:28
0 0 Atbildēt

To: Janqis

Principā gājēji ir tādi paši satiksmes dalībnieki kā citi...

Bonza

19788. viesis 9.aprīlis 2002 12:49
0 0 Atbildēt

Gājēji uz pārejām ir jāpalaiž - tas pat nav pārāk diskutabls jautājums, tā ir oficiāli ar MK noteikumiem noteikta tiesību norma,kā arī pieklajības norma no vadītāja puses pret gājēju kā satiksmes dalībnieku uz ielas. Tātad - atcerēsimies, KA uz ielas gājējs arī ir satiksmes dalībnieks, kuram arī ir jāievēro noteikts tiesību normu kopums. Diemžēl, lielākā daļa Rīgas gājēju izceļas ar : 1) nedisciplinētību, 2)CSN normu nezīnāšanu 3) sliktu sportisko formu / jeb vienkārši tizlumu vai gausumu / šķērsojot krustojumus un gājēju pārejas , kas arī netieši veicina sastrēgumu palielināšanos pika stundās.

Nevēlos aizvainot gados vecus cilvēkus - viņiem var būt objektīvas problēmas, bet skolniekiem,jauniešiem un studentiem "tizluma" problēma katru gadu kļūst aktuālāka. Laikam, skolu sistēmā un augstskolās par jauniešu fizisko sagatavotību domāts netiek. To netieši apliecina arī obligātā valsts dienesta mediķi - eksperti, kuri atzīst, ka1/3 nav derīgi armijai tieši dēl tizluma.

Eiropā un USA autovadītāja apliecības varētu būt aptuveni 85% no visiem iedzīvotājiem. Viņiem - nenoliedzami cita attieksme uz ceļiem , un attieksme vienam pret otru. Kad Latvijā vismaz 50% idzīvotāju būs r vadītāja tiesībām kabatā, tad reāli varētu realizēt teksta autores idejas. Vācijā tiešām katrs gājējs ejot pāri ielai , vienmēr piedomā, lai pāriešanas manevrs izdotos "pareizs", un nebūtu jāzaudē tiesības kādriz pabraukt arī ar auto. Mūsu gājēji lielākā daļa pagaidām vēl vadās pēc vecā teiciena:"ne tramvaj,objeģet" / ikdienas viesis - autobaucējs jau 25 gadu /

19859. viesis 9.aprīlis 2002 18:15
0 0 Atbildēt

Doma laba.

19861. viesis 9.aprīlis 2002 18:58
0 0 Atbildēt

Cool!!. Īstenībā vajag prasīt lai gājējiem arī būtu gājēja tiesības. un par iešanu bez tiesībām menti varētu iekasēt piecīti. Uz cēliem iestātos pilnīgs miers

20088. viesis 11.aprīlis 2002 13:48
0 0 Atbildēt

Un autovaditajam ir janoperk torti .ja vins notriec gajeju uz gajeja parejas,un sveces jabut tik cik notriektam gadi ,par to ari bonusa punkti.Tad saktos vecisu un vecinas medibas.

20109. viesis 11.aprīlis 2002 15:10
0 0 Atbildēt

Točno - tie Rīgas jaunieši lielākā daļa it totāli tizleņi. Pie zaļā - nu tik gausi iet pāri ielai, it kā ieliknis būtu sašķiebies vai bikses pie...irstas. Tiešām, vajadzētu ieviest administratīvo atbildību gājējiem - par tīšu satiksmes traucēšanu !!!

Īpaši, paši lielākie t.s.tizleņi ,pēc maniem vērojumiem sastopami un sevišķi gausi šķērso Elizabetes ielu pie Aizsardzības ministrijas, Kalpaka bulvāri pie "Siguldas" un Tērbatas ielu pie Lido. Laikam, kā Maskavā, perspektīvā būs jāsāk biežāk uztaurēt.....!?

20110. viesis 11.aprīlis 2002 15:10
0 0 Atbildēt

jaasaskanjo csdd darbiiba ar apdroshinaataajiem, taa lai gaajeejiem kam regjistreeti paarkaapumi, buutu aizvien daargaak jaamaxaa par veseliibas un jebkaadu citu apdroshinaashanu.

Un publiski pieejamu visu sho informaaciju, lai visi ieintereseetie vareetu uzzinaat ka cilveeks ar kuru vinjam dariishana ir neuzmaniigs/neuzticams/debils.

Ganjau veel kauko var izdomaat - un ja jau mums tik ljoti puuleesies ieviest e-paarvaldi, tad shitaa tehniski nebuutu probleema

20113. viesis 11.aprīlis 2002 15:38
0 0 Atbildēt

idejas ir ljoti labas un normaalaa sisteemaa efektiivas

bet shinii banaanu republikaa tas vareetu buut reaali piedziivojams tikai maniem beernubeerniem un brunjurupucim :(

20114. viesis 11.aprīlis 2002 15:40
0 0 Atbildēt

Ierosiniet Saeimai attiecīgi pagrozīt Administratīvo pārkāpumu kodeksa pantus!

20814. viesis 17.aprīlis 2002 14:22
0 0 Atbildēt

Viesim 2002-04-09 18:58:25

Patiešām Cool!! Un par iešanu pa ielu dzērumā atņemt gājēja tiesības uz pus gadu, vai krimināls. Protams pieļaujamām promilem jābūt daudz mazākām kā vadītājiem, jo dzērumā iet kājām ir daudz grūtāk nekā sēdētautiņa beņķī.

21690. viesis 26.aprīlis 2002 15:45
0 0 Atbildēt

Kas tas par sviestu!!!

A kāpēc gan nav neviena "vācu padomiņa", kā panākt to lai auto vadītājs apstātos pie gājēju pārejas!!!???

Nu jā situācija saistībā ar gājējiem, autovadītājiem un gājēju pārējām ir bēdīga no abu pušu viedokļa! Taču ne jau gājējs ir tā galvenā vainīgā persona!

Vienkārši mēs dārgie auto vadītāji braucam kā tādi lepni idiņi un redzot gājēju nodomājam -> kur lien stulbeni... neredzi es braucu

Mēs visi nez kāpēc jūtamies tik svarīgi pie stūres ka mums ir tik ļoti grūti apstāties uz 10 sekundēm... Un vēl tā negribas laist kādu citu... un kas vēl te nebūs - lai autovadītājs izrādītu laipnību kādam uz ceļa? Nez kāpēc pie sarkanās gaismas gan visi ir gatavi pagaidīt???

Nu visi nav vienadi un mani personīgie novērojumi liecina, ka pēdēja laikā vadītāji arvien biežāk sāk izrādīt laipnību gājējiem...

(bet patiesībā - sāk ievērot noteikumus:)))...)!

Nus pasam man ar gājēju laisanu ir bēdīga pieredze - dabūju triecienu pakaļā no aizmugurējā braucēja kurš nevarēja kaut ko tādu iedomāties... bet neskatoties uz to es turpini ievērot noteikumus šajā jautājumā, vienīgais esmu mazliet piesardzīgāks kļuvis...

Bet pagaidām manā skatījumā nekas daudz netiek darīts lai šos noteikumus ievērotu... nu labi sāksim kļūt pieklājīgāi, bet tā pat būs daudzi tādi, kuri "spļaus" virsū tam visam... šādi kretīni ir jāpiespiež ar soda sankcijām... - >vācietes padoms nebija slikts bet pie mums to varetu ieviest drīzāk pret autovadītājiem... lai paodmā pirms nelaiž gājēju!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testē: Renault krosoveru izaicinājums 6

Ko krosoveri prot bezceļos? iAuto.lv testē trīs Renault apvidus automobiļus - priekšpiedziņas Captur, kā arī Kadjar un jauno Koleos ar pilnpiedziņu. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen" līdz 2022.gadam investēs 34 miljardus eiro nākotnes automobiļu attīstīšanai 1

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" piektdien paziņoja, ka nākamajos piecos gados plāno investēt vairāk nekā 34 miljardus eiro jaunās tehnoloģijās, lai kļūtu par globālu līderi elektrisko automašīnu jomā. Lasīt vairāk

 

Kā pārmācīt tos, kas braucot raksta īsziņas (+ video) 22

Puiši ir neiecietīgi un bez žēlastības "izjoko" tos, kas braucot pie stūres, raksta īsziņas. Lasīt vairāk

 

Jau nākamgad - "Fendt" piesaka elektrisku traktoru (+ foto) 9

Vācijas kompānija "Fendt", kas specializējas lauksaimniecības tehnikas ražošanā, nākamgad laidīs klajā kompaktu elektriskās piedziņas traktoru ar 68 Zs jaudu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti