Hansa Līzings pētījums apgāž vecus „mītus” 21

 
12.aprīlis 2006 10:53

Hansa Līzings veicis pētījumu par autopircēju izvēli, iegādājoties spēkratu, un autobraucēju paradumiem - tā rezultāti apgāž vairākus vecus stereotipus un mītus.

Izrādās, nav taisnība, ka cilvēki ar lielākiem ienākumiem brauc tikai ar jauniem auto, ka sievietēm vissvarīgākā ir auto krāsa un dizains, bet jaunieši brauc vispārgalvīgāk. Neviena no aptaujātajām grupām par svarīgu neuzskata arī to, lai auto būtu videi draudzīgs!

Pētījums lauž stereotipu, ka sievietēm, izvēloties automašīnu, ir svarīgs tikai tās dizains. 36% vīriešu dizainu atzinuši kā vienu no svarīgākajiem kritērijiem automašīnas izvēlē. Tāpat 51% vīriešu ir ļoti svarīga ergonomika. Savukārt sievietēm būtiskāka ir drošība – 62% un komforts – 49%.

Irīna Pīgozne, Hansa Līzings vadītāja: „Hansa Līzingam kā auto līzinga tirgus līderim ir pienākums pazīt Latvijas autobraucējus, zināt viņu paradumus un vēlmes. Ir prieks, ka katru autobraucēju varam uzrunāt viņa valodā un piedāvāt vispiemērotāko produktu gan jaunai laukos dzīvojošai sievietei, gan nopietnam uzņēmējam Rīgā. Turklāt mums rūp, lai Latvijas iedzīvotāji brauc ne tikai ar labām automašīnām, bet brauc arī droši”.

Pētījums pierāda, ka auto cienītājiem, izvēloties jaunu automašīnu, dominē racionālā pieeja. 77% atzinuši, ka automašīnai jābūt ekonomiskai un 48% labprāt izvēlētos mazlitrāžas auto. Automašīnai jābūt ar plašu papildaprīkojumu (25%), ar dīzeļdzinēju (19%), ar automātisko ātrumkārbu (19%), svarīga ir arī drošība (15%). Tajā pašā laikā secināts, ka auto draudzīgums videi ir mazsvarīgs.

Aptaujājot iedzīvotājus par auto iegādi 63% sieviešu atzina, ka vēlētos jaunu automašīnu, savukārt vīrieši priekšroku dod mazlietotiem auto - 67% izvēlētos 2 – 5 gadus lietotu un tikai 37% izvēlētos jaunu automašīnu. Turklāt tas, ka turīgi cilvēki brauc ar pilnīgi jaunām automašīnām ir mīts. 46% autobraucēju ar ienākumiem (virs 500 latiem mēnesī uz vienu ģimenes locekli) labprātāk izvēlas 2 – 5 gadus lietotas automašīnas un tikai 30% izvēlētos jaunu auto.

Iegādāties jaunu auto visvairāk motivē cena, taču arī šeit vīriešu un sieviešu domas būtiski atšķiras. 45% vīriešu atzīst, ka iegādāties jaunu automašīnu viņus nemotivētu nekas, savukārt 43% sieviešu laba motivācija būtu cena un 34% sieviešu - īpašs piedāvājums. Turklāt, domājot par auto iegādi, vīrieši lemj vienpersoniski (42%), bet sievietes apspriežas ar ģimeni - (38%) vai ar vīru/ draugu (29%).

Pētījums apliecina, ka Latvijas autobraucējiem patīk braukt ātri. Visātrākie braucēji nebūt nav jaunieši, bet gan vīrieši ar augstiem ienākumiem. 35% vīriešu atzīst, ka maksimālais ātrums, ko attīstījuši uz Latvijas autoceļiem ir 151 – 180 km/h, savukārt 25% izmēģinājuši vēl ātrāku braucienu - virs 180 km/h. Sievietes nav tik lielas ātruma cienītājas – 62% braukušas ar 111 – 150 km/h.

Tā kā sievietēm drošības kritērijs, izvēloties automašīnu, ir svarīgāks nekā vīriešiem, likumsakarīgi, ka sievietes drošības jostas lieto biežāk, salīdzinot ar vīriešiem. Vienmēr drošības jostas lieto 59% sieviešu un 48% vīriešu. Jaunieši līdz 19 gadiem un autobraucēji ar augstiem ienākumiem jostas lieto visretāk. Interesanti, ka 22% vīriešu lietotu drošības jostas, ja viņiem pierādītu, ka tās pasargās ceļu satiksmes negadījumā, bet sievietes piesprādzējas bez īpaša pamudinājuma.

Aptauju no 2006.gada 20.marta līdz 2.aprīlim pēc Hansa Līzings pasūtījuma veica OMD Latvija, aptaujājot Rīgā, citās pilsētās un laukos dzīvojošo 1070 respondentu vecumā no 15 līdz 49 gadiem viedokli.
 
Visi komentāri
 
197795. viesis 12.aprīlis 2006 11:02
0 0 Atbildēt

iisteniibaa piekriitu. es arii zinu ljoti daudz turiigus cilveekus kas neizskata jauna auto pirkshanu, jo taa ir naudas izshkjeerdeeshana- maksaat diilerim par apkopeem + paarmaksaat par to ka panjem auto no salona ir stipri neekonomiskaak kaa pirkt 3-4 gadus vecu auto. Tapeec arii cilveeki taa nedara, jo vinji apzinaas ka nevajag to pikji kas ir izshkjeerdeet. Par aatro braukshanu- protams "biezie" (kurus tik ljoti paareejie autobrauceeji nemiil :))) un jaunieshi arii ir agresiivaakie un aatraakie brauceeji, bet es pilniigi saprotu tos kas ir ar Sklaseem, 7series, A/S8, cayenne un lexiem velk uz 2 rubuljiem, jo tas ir tik pat droshi kaa ar jaunu dacia uz 80.

197796. viesis 12.aprīlis 2006 11:02
0 0 Atbildēt

nu ja - mūsu laikos vīrieši ir pieraduši, ka kāds viņu sievietes ir kāds palietojis pirms viņiem, tāpēc arī mašīnas izvēlas jau palietotas...

197801. viesis 12.aprīlis 2006 11:14
0 0 Atbildēt

ja aptaujātu deputātus par tēmu vai viņi zog, tad izrādītos, ka korupcijas latvijā nav!

Tas par tēmu, ka sievietēm prasa vai krāsa un dizains ir galvenais... pakautrējās no "blondīņu" imidža...

197806. viesis 12.aprīlis 2006 12:09
0 0 Atbildēt

Reāli jau tā "izšķērdēšana" uz jaunu auto ir tāds pats no 90tiem gadiem iegājies mīts, jo 3-4 gadus vecs auto reti kad kāds pārdod normālā stāvoklī, t.i. vai nu tas ir nojāts līdz kliņķim vai avarējis eksemplārs. Lai vai ko stāstītu turku pārdevējs, neviens "mācītājs, kas brauc pa svētdienām" savu auto nemaina katrus 3 gadus... Tāpēc jau arī ir tā milzīgā starpība auto cenā jaunai un "tikko no salona", tā ietver sevī aizdomas, ka kaut kas ir nogājis greizi...

Protams, tāpat vēl aizvien Latvijā rentējas, jo savu sisto grabažu labot krūmu kantoros izmaksā tomēr diezgan lēti. :)

197811. viesis 12.aprīlis 2006 12:40
0 0 Atbildēt

tik redzot tos vecenu barus ieksh getziem, aveo un citim "droshiem" auto, nakas secinat ka kads melo.

197815. viesis 12.aprīlis 2006 13:01
0 0 Atbildēt

par to jauno auto "izdevigumu" - perkot jaunu labu auto tu katru menesi lizinga skiries no 200-300-400... ls plus vel iespaidiga summa kasko apdrosinasana, plus dargas apkopes, ja nevelies zaudet garantiju. Tapat pec 4-5 gadiem gribesi auto nomainit un dabusi vairs atpakal labi ja pusi no ta auto sakotnejas vertibas. Savukart LABU (neiet runa par nojatiem apsaubamu brendu srotiem) 5-10 gadus vecu auto par to naudu, ko samazinas menesa lizinga maksajums gada var ui ka salapit ash no jauna uzcelt, pie tam kasko izmaksas ari bus n reizes letak. Tad kur tas izdevigums ir tam jaunam auto? :))) - tik vien ka ta apzina, ka neviens nav to jajis pirms tevis:) Nu, ja nauda pa ausim spiezas lauka ... vai vajag zimeties (tads darbs) tad jau jauns auto protams ir ok.

197819. viesis 12.aprīlis 2006 13:27
0 0 Atbildēt

"on že" 197806. viesis

Par jauna izdevīgumu varbūt tā ir. Es te vairāk runāju par mītu par 3-4 gadu vecu labu auto. Der tomēr atcerēties, ka vācietis, ja viņa 3 gadus vecais auto ir nesists un tam ir laikā veiktas apkopes un nav bijušas nekādas citas problēmas, savu spēkratu pārdod caur quality-car tirgotavu ķēdēm, jo tur var dabūt labāku naudu. Tad vēlreiz padomājiet, kas ir tas 3 gadus vecais BMW, kas stāv turka placī Vācijā un pēc tam plačos Latvijā...

Vispār, ja es būtu spiest prikt lietotu :), manuprāt ir racionāli pirkt apm 6-10 gadus vecu, taču tad jārēķinās, ka jālabo būs bieži un prestiži tas diez ko vairs nebūs... Bet par aptauju: kā pamatīgs lohs Latvijas vidējais autobraucējs iezīmējās (kas nesprādzējas un uzskata, ka mazlitrāžas auto ir super). :)

197823. viesis 12.aprīlis 2006 13:47
0 0 Atbildēt

un tikai 15% domā par drošību!

197854. viesis 12.aprīlis 2006 16:11
0 0 Atbildēt

bet es pilniigi saprotu tos kas ir ar Sklaseem, 7series, A/S8, cayenne un lexiem velk uz 2 rubuljiem, jo tas ir tik pat droshi kaa ar jaunu dacia uz 80.

Priekš vilceejiem jau noteikti,bet priekš paareejiem?

197863. viesis 12.aprīlis 2006 17:10
0 0 Atbildēt

Pēdējā laikā, paaugstinoties dzīves līmenim un darba algām, arvien vairāk cilvēku pērk jaunos auto. Visvairāk tiek pirkti auto, kuriem lizinga mēneša maksājums ir ap 150-200 ls mēnesī. Ģimenes, kuras pelna mēnesī ap 700-1000 ls, tml. summu samaksāt nav īpašu problemu. 100 ls. lizingu mierīgi var nopiķot pat daļa pensionaru. Regulari ir dažādas akcijas, kuras pircējam bonusā dod ja 2000 -3000 eiro + KASKO un OCTA uz pirmo gadu. Plus vēl garantija 3-5 gadi. Lūk, ja cilvēks pērk piem. vienkāršāko jauno Hyundai- sonati, viņš mēnesī piķo tikai ap 150 ls + klāt nāk 5. gadu garantija. Tajā pašā laikā, jau 5-6 gadīgs pie mums nopērkams "leišu" S80 vai A6 jau pircējam var radīt ne mazums DĀRGU remontu problemu, jo izturība šiem auto nebūt vairs nav tāda, kā iepriekš pie mums popularajiem 80-to gadu auto. "Komplektā" ar lizinga maxājumiem tas nav sevišķi patīkami. Pag. rudenī mans kolēģis nopirka it kā labu 99.gada audi A6. Līdz marta sākumam viņš remontos jau bija ieguldījis vairāk par 1000 ls - lizingā aptuveni tikpat. Šobrīd viņš ir nozvērējies nākamo pirkt tikai PILNĪGI jaunu auto. Un es viņu pilnībā atbalstu. Pats arī jau vairāk kā nedēļu braucu ar pilnīgi jaunu labi aprīkotu jauno Sonāti, un jūtos visnotaļ priecīgs.

Kā saka - novēlu šajos LIELDIENU svētkos katram iauto lasītājam rast iespēju iegādāties pilnīgi JAUNU auto !

197866. viesis 12.aprīlis 2006 17:12
0 0 Atbildēt

to 197815. viesis

Normālu auto var dabūt sākot no 150 Ls mēnesī. Par Kasko taisnība. Tas ir maksājums, ko noteikti jāpiepluso mēneša meksai 1 gadā tas var sastādīt vēl līdz 50 Ls mēnesī. Apkopes ir ļoti dārgas tikai dažiem tirgotājiem. Toties atkrīt galvas lauzīšana par auto tehnisko stāvokli, laika tēriņi remontējot, gaidot remontu u.tml.

Jā, 1-2 gadus vecs auto labā tehniskā stāvoklī noteikti ir izdevīgāks, bet tādus parasti nepārdod :))

197873. viesis 12.aprīlis 2006 17:25
0 0 Atbildēt

Tas par tēmu, ka sievietēm prasa vai krāsa un dizains ir galvenais... pakautrējās no "blondīņu" imidža...

---

Nuuuu... man ir 85.gada Audi Coupe Quattro ar KV motoru, un tavuprāt es šito mašīnu par 1600 EUR dēļ KRĀSAS pirku??? Mļe!

Ar cieņu, sieviete

197882. viesis 12.aprīlis 2006 19:19
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi,

Vai Tavai Sonātei ir klimatkontrole vai vienkārši kondicionieris?

197893. viesis 12.aprīlis 2006 20:58
0 0 Atbildēt

vW fanam : mana sonata ir aprīkota ar pilno klimata kontroles sistemu./ikdienasviesis/

197895. viesis 12.aprīlis 2006 21:06
0 0 Atbildēt

Jauns ir jauns. Protams, labāk, ja tas ir dienesta auto, bet ja nē, arī pats var iespringt uz 150-200 ls mēneša maksājumiem. tagad braucu ar Hondu CR-V un nezinu, kas ir serviss, tikvien kā regulārās apkopes un, protams, ikmēneša maksājums. Kas par to, ka to mašīnu tikai īrē, dzīvojam taču vienreiz. Pirms tam braucu ar BMW 528, visas iespējamās ekstras, braukšanas bauda un prestižs, ja vien neskaita dārgus remontus katru 3 mēnesi.. aprēķināju, ka tas nav pārāk izdevīgi, jo nu negribas man vazāties pa servisiem, gribas braukt. Protams, ja ir iespēja iegādāt mašīnu pēc 3 gadiem garantijas termiņa, arī tā ir ļoti laba izvēle.

197901. viesis 12.aprīlis 2006 22:30
0 0 Atbildēt

nevajag pirkt auto no rumbulas vai leishiem. man lelaakaa dalja pazinju brauc ar 98-02 gada no Vaacijas atdziitiem auto kuri ir pirkti no pashiem vaacieshiem un pagaidaam nevienam nekas kapitaali tragjisks nau noticis. Jaa es a6 2.7bi-T mainiju turbiinu un turbovaarstus pie 300k km bet arii tas izmaksaaja tikai 500ls..

197906. viesis 12.aprīlis 2006 23:49
0 0 Atbildēt

ikdienasviesi. Nu nav visiem vajadziigi jauni autini, nav. Man pasham ir 10gadiigs. Jaunu pirktu tikai tad ja man vinsh nestu naudu. Bet braucot 10000 pa gadu uz laukiem- nafig jaunu. Protams, ar lietotiem ir jauzmanaas. Bet ja neesi stulbs, var labu atrast. Savam gada laikaa esmu ieguldijis knapi 300 Ls- puse par jaunaam ziemas riepaam. Pavasarii buus vel kadi 150 par vasareneem. Veel jaiegulda dzelzhos ap 150 ls un autinjam NAV KO remonteet, viss ir idealaa tehniskaa un vizualaa stavoklii (zinu ko runaju, autinju pac apkopju un speeju paarlasiit liidz skruuviitei, ka arii visu elektriibu, hobijs radiotehnika).

Jauns taads uz lizingu maksaa ap 200 ls menesii. Tatad pa 3 lizinga meneshiem esmu nopircis visu ko vaig. Kur te man butu izdeviigs lizings?

197985. viesis 13.aprīlis 2006 15:28
0 0 Atbildēt

Ja brauc 10K gadā, tad tiešām jēgas ir mazāk, ja 30K, tad situācija jau ir savādāka.

197993. viesis 13.aprīlis 2006 16:27
0 0 Atbildēt

nu un cik daudzi nobrauc 30 k gadaa? OK, man darbaa minimaalais nobraukums dazhiem ir 50, parasti- 70-100 k km pa gadu. Bet taadu nav daudz.

198005. viesis 13.aprīlis 2006 23:13
0 0 Atbildēt

man 45 kg gadaa ar vecu kadetu. remontos aiziet pie 50 Ls meenesi, bet ja njemtu liizingu, tad veel qapdroshiaashana plus apkopes. nu pagaidaam sanaak leetaak

198100. viesis 16.aprīlis 2006 21:08
0 0 Atbildēt

vot pec 4 gadiem pirksu mazlietotu. ipasnieks labi pazistams, apkopes pie dilera utt utjp. cena ari bus laba: atlikusi vertiba :))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti