Kopš 15.martā uzsāktās projekta „Palīdzība BEDRES” realizācijas četri autovadītāji, kuri bija iegādājušies apdrošināšanas kompānijas BTA speciāli izstrādāto polisi „Kasko Bedres”, jau ir saņēmuši apdrošināšanas atlīdzības.
Patlaban Latvijā jau iegādātas vairāk nekā 7630 polises „Kasko Bedres”, kuras sedz automašīnu bojājumus, kas gūti bedru vai bojātu kanalizācijas lūku dēļ.Gadījumi, kuros jau ir veiktas atlīdzību izmaksas, notikuši Liepājas rajonā (21.martā pārsists ritenis), Jūrmalā (negadījums noticis 29.martā), Valmierā (31.martā pārsists ritenis) un Ādažos (3.aprīlī bojāts disks).
Gadījums Jūrmalā, par kuru jau ir veikta „Kasko Bedres” apdrošināšanas izmaksa, uzskatāmi parādīja arī otro jaunā pakalpojuma mērķi – veicināt ceļu sakārtošanu. Iebraucot nenorobežotā bedrē uz Dubultu prospekta, automašīnai „Audi 100” tika salauzta atspere. Mašīnas īpašnieks, kurš bija iegādājies polisi „Kasko Bedres”, nekavējoties sazinājās ar BTA autoDienestu. Dienesta darbinieki veica notikuma vietas apskati un nofilmēja negadījuma vietu. Aptuveni 20 minūtes pēc ceļu satiksmes negadījuma pie bedres parādījās brīdinošā barjera, savukārt dažas minūtes vēlāk ieradās ceļu dienesta darbinieki un sāka bedri aizlāpīt.
„Šis gadījums parāda, ka „Kasko Bedres” strādā abos virzienos – gan kā atlīdzības saņemšanas iespēja autovadītājam, gan kā motivējošs faktors ceļu dienestiem un uzturētājiem,” uzskata BTA Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktors Ingus Ulmanis. „”Kasko Bedres” ilgtermiņa projekta „Palīdzība Bedres” ietvaros sadarbībā ar Aivara Borovkova juridisko biroju „AB grupa” izveidojām tieši tāpēc – lai sniegtu reālu palīdzību bedru dēļ cietušajiem autovadītājiem un vienlaikus līdzdarbotos valstiski svarīgajā ceļu sakopšanas uzdevumā, saucot pie tiesiskās atbildības ceļu uzturētājus.”
Lai uzsāktu procesuālās darbības, BTA patlaban gaida attiecīgo gadījumu protokolus no Ceļu policijas, lai nodotu tos juridiskajam birojam „AB grupa”. „Kasko Bedres” var iegādāties ikviens autovadītājs, akcijas laikā cena polisei uz gadu ir tikai 1 lats.
Liels pieprasījums vērojams arī pēc BTA Informatīvā dienesta Zvanu centra 6121212 pakalpojumiem, kuri kalpo kā informācijas ievākšanas, sniegšanas un koordinācijas resurss. Martā Informatīvais dienests ir apkalpojis 9078 zvanus, kas ir rekordliels skaitlis tā darbības laikā, salīdzinot ar februāra mēnesi pieaugums ir 56%, savukārt ar augustu, kad dienests uzsāka savu darbību, pieaugums ir +112%.
Īpašs pieaugums vērojams zvaniem, kas saistīti ar konsultatīvajiem jautājumiem par apdrošināšanu, negadījumiem un arī „Kasko Bedres”(+72%), savukārt lūgumi pēc palīdzības (autoDienests, autoevakuators, tehniskā palīdzība) pieauguši vairāk nekā uz pusi. Martā autoDienestam bijuši 172 izsaukumi.
Saskaņā ar oficiāli pieejamiem datiem 2004. gadā seguma bojājumu dēļ Latvijā notika 69 ceļu satiksmes negadījumi. BTA AAS aprēķini norādīja, ka šis skaitlis varētu būt desmitiem reižu lielāks, - un „Kasko Bedres” pirmie rezultāti to apliecina.
Pēc manas pieredzes ar BTA, netaisos tur neko vairs apdrošināt. Un citiem neiesaku. Vismaz kādus 10 cilvēkus es mu pārliecinājis tur nedrošināties. Un tās bedru polises ir reklāmas triks. Nekas vairāk. Tāpat piekāsīs.