Latviešiem sekmīgi starti Ziemeļeiropas čempionātā

 
9.maijs 2006 9:12

6. un 7. maijā Biķernieku kompleksajā sporta bāzē norisinājās pirmais Ziemeļeiropas zonas(NEZ) čempionāts autošosejā. Starp sešam NEZ čempionāta klasēm, kopā uz pjedestāla kāpa četri latvieši – Juris Sprūde, Jānis Ankravs, Jānis Horeliks un Lauris Vidžis.



Spraigākās cīņas latviešiem NEZ čempionāta ietvaros bija gaidāmas klasē B2000 – tur jau kvalifikācijas rezultāti norādīja, ka 2 sekundes desmitdaļas kvalifikācijas labākajā aplī starp „SRT” komandas pilotu Juri Sprūdi un gana pieredzējušo Jāni Horeliku, radīs interesantu cīņu. Horelika spēks slēpās viņa milzīgajā pieredzē, bet Sprūdes spēks – profesionālajā komandā un tehnikā. Horeliks startēja ar tehniski vājo Honda Integra 1,8 litru mašīnu, bet Juris Sprūde ar Ģirta Krūzmaņa pērnā gada Honda Civic Type-R. Trešais uz starta pirmajā braucienā devās igaunis – Margus Pihlaks. Ceturtais kvalificējās otrs „SRT” komandas pilots Eglons Lapiņš(startē ar Ģirta Krūzmaņa Opel Astra OPC), kuram šī bija debija autošosejā. Nelielu pieredzi viņš bija guvis braucot ar kartingiem. Bet kā pietkais un pēdējais kvalificējās „Saksa Auto AMK” pilots Raimo Kulli, kurš startēja ar VW GOLF III – automobili, kurš nav konkurētspējīgs šajā klasē. Bet sākot ar trešo NEZ čempionāta posmu viņš startēs ar Škoda Octavia.

Pirms pirmā brauciena Juris Sprūde pauda uztraukumu, par priekšā braucošo Super 2000 pilotu Jāni Ankravu, kas no abiem B2000 kvalifikācijas līderiem atpaliekot aptuveni 2 sekundes/aplī – īpaši ņemot vērā to, ka Ankravs un Horeliks darbojas vienā komandā, kā arī to, ka Super 2000 klasē Ankravs jebkurā gadījumā finišēs pirmajā vietā. Līdz ar to jaunā sacensību kārtība Jāni Ankravu ierindoja pirmajā vietā, Horeliku otrajā, bet Sprūdi trešajā. Jau pašā sacensību sākumā Horeliks spēj apsteigt Jāni Ankravu un taisnē, kas seko pēc elkoņa, sākas cīņa par otro pozīciju starp Jāni Ankravu un Juri Sprūdi. Sprūde nevēloties iesaistīties kontaktu cīņā un taupīt mašīnu otrajam braucienam, bija spiests pilsētas līkumā izbraukt ārpus asfalta un nokristies par vairākām pozīcijām. Pa to laiku Horeliks jau bija paguvis pietiekamā mērā atrauties no tuvākajiem sekotājiem. Pēc pāris kilometriem Jurim izdodas vēlreiz noķert Ankravu un šoreiz jau sekmīgi tikt garām. Sprūde pamazām tuvojās līderiem – apdzīt izdevās komandas biedru – Egonu Lapiņu, kā arī Margusu Pihlaku, un braucienā izcīnīt otro vietu. Trešais finišā Marguss Pihlaks, ceturtajā vietā ierindojās Raimo Kulli, bet Eglons Lapiņš bija pieļāvis pāragru startu, kas vēlāk viņam maksāja izbraukšanu caur boksiem un piekto vietu. Vislielākais pārsteigums bija par to, ka ātrāko apli šajā braucienā uzrādīja 3. vietas īpašnieks – Marguss Pihlaks.

Otrajā braucienā uz starta pirmais stājās Raimo Kulli, otrais Pihlaks, trešais Sprūde, ceturtais Horeliks, bet piektais Lapiņš. Jānis Ankravs startēja no boksiem. Jau pirmajos starta metros vadībā izvirzijās Juris Sprūde – šo pozīciju viņš noturēja arī līdz brauciena beigām. Lai gan Horeliks pirmajos apļos turējās cieši astē, tomēr neizturēja Horelika aizmugurējā riepa un finišā tikai ceturtā vieta. Otrais finišā bija Marguss Pihlaks, bet trešais, par prieku mājiniekiem bija autošosejas debitants – Egons Lapiņš. Līdz ar to „SRT” komanda šajā braucienā bija izpildījusi maksimumu – abi braucēji atradās uz pjedestāla.

Līdz ar to abu braucienu summā par uzvarētāju kļuva Juris Sprūde(45 p.), otrais Jānis Horeliks(39 p.), trešais Marguss Pihlaks(36 p.), bet ceturtais Eglons Lapiņš(28 p.).

Juris Sprūde: „Esmu apmierināts ar rezultātu. Pirmais brauciens bija cīņa – tas vai tā bija atļauta noteikumos, vai nē – to grūti noteikt. Protams, gribējās abos braucienos svinēt uzvaru, bet tāds ir sports.”

Jānis Horeliks: „Sacensības bija labas, nedaudz pietrūka veiksmes otrajā braucienā. Domāju, ja nebūtu pārplīsusi riepa, būtu spraiga cīņa par pirmo vietu un vēl nezin kāds būtu iznākums.”

Jānis Ankravs: „Sports ir cīņa. Ar sniegumu esmu apmierināts, jau nākošajā NEZ posmā plānoju uzlabot mašīnu. Braukt ar lēnāku mašīnu vienmēr ir grūtāk. Es neuzskatu, ka būtu darījis ko neatbilstošu noteikumiem. Taisnē vienreiz drīkst mainīt trajektoriju un to arī izmantoju.”

Super 2000 klasē uz starta bija ieradies tikai viens braucējs – Jānis Ankravs. Nebija ne igauņu, ne „AMB” komandas pārstāvja – Arņa Jurševska. Arņa Opel Astra vēl tiek gatavots un ir visas cerības, ka uz nākošo NEZ posmu Pērnavā automobilis būs gatavs.

Super 1600 klasē patīkamu pārsteigumu sagādāja Lauris Vidžis. Pirmajā braucienā noritēja sīvs duelis starp diviem mūsējiem – Ati Veismani un Lauri Vidži. Līderis mainījās gandrīz katrā aplī. Beigu beigās labākais bija Lauris Vidžis. Otrajā braucienā Lauris Vidžis ierindojās trešajā pozīcijā, taču Atis Veismanis punktus nenopelnīja. Posma kopvērtējumā uzvaru svinēja lietuvietis Mindaugas Neliubšis(41 p.), ar tik pat daudz punktiem otrais bija Lauris Vidžis. Atis Veismanis ar 20 punktiem palika piektais.

Jaunajā B1600 klasē tikai viens dalībnieks – Madis Kasamets, un viņam arī nenoliedzama uzvara savā klasē.

Formula Baltic klasē uzvaru svinēja igaunis Erko Vallbaums, otrais lietuvietis Ramumas Čapkauskas, bet trešais palika soms Teppo Suvanto. Pērn pārsteidzoši labākais bija Suvanto – arī šoreiz pirmajā braucienā soms bija izvirzījies vadībā, taču pieļautā kļūda trases vidienē maksāja vairākas pozīcijas.

Baltic GT klasē bija ieradies Radical automobilis. Jau kvalifikācijā uzrādītie rezultāti, kas bija līdzvērtīgi Formula Baltic klasei, noteica, kurš būs šīs klases uzvarētājs. Pats pilots – Andzejs Džikevičs gan otrā brauciena sākumā kļūdinās, par vēlu bremzējot elkonī. Tomēr ātrā mašīna pierādīja savu spēku un ātri vien lietuvietis visus savus konkurentus trasē panāca.

Kopumā posmu vērot bija ieradušies ap pieciem tūkstošiem skatītāju. Nākošais NEZ posms norisināsies Pērnavā, no 10.-11. jūnijam.

www.srt.lv


 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti