Stājas spēkā ES Direktīva par drošības jostām 15

 
9.maijs 2006 12:25

1991.gadā Eiropas Savienībā tika pieņemta Direktīva par drošības jostu lietošanu, kas noteica drošības jostu lietošanu transportlīdzekļos ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām.

2003. gadā tika pieņemti un šā gada 9. maijā stājās spēkā Direktīvas grozījumi, ar kuriem prasības par drošības jostu lietošanu attiecināmas uz visiem transportlīdzekļiem, kā arī precizētas normas par bērnu sēdeklīšu lietošanu.

Latvijas ceļu satiksmes noteikumu normas pilnībā atbilst iepriekšminētajai Direktīvai, jo braucot ar jebkuru mehānisko transportlīdzekli, kura konstrukcijā paredzētas drošības jostas, gan vadītājam, gan pasažieriem jābūt piesprādzētiem.

Norma par bērnu piesprādzēšanu:
Ja transportlīdzekļos, kuru sēdvietas aprīkotas ar drošības jostām, ved bērnus, kuru augums nepārsniedz 150 cm, jālieto viens no šādiem drošības līdzekļiem:
- bērnam jāatrodas viņa vecumam un svaram atbilstošā bērnu sēdeklītī, kas ar drošības jostu piesprādzēts pie pasažieru sēdekļa;
- bērnam jāsēž uz viņa vecumam un svaram atbilstoša paliktņa un jābūt piesprādzētam ar drošības jostu.

CSDD
 
Visi komentāri
 
200690. viesis 9.maijs 2006 13:09
0 0 Atbildēt

šīs direktīvas jau sen darbojas

200691. viesis 9.maijs 2006 13:14
0 0 Atbildēt

Ar nepacietiibu gaidu, kad par guljosho policistu standartiem kaadu direktiivu pienjems.

200692. viesis 9.maijs 2006 13:16
0 0 Atbildēt

Tas viss ir boring, tikai vai kāds nevarētu paskaidrot, kā darbojas Euro4 atgāzu normas. Latvijā, cik skatos, kā otrreizējā tirgū, tā arī jaunu auto dīleri pārdod Euro3 atbilstošas autmošīnas tā ka prieks, kaut gan no 2006. gada sākuma kaut kas tur stājās spēkā. Kur āķis?

200693. viesis 9.maijs 2006 13:17
0 0 Atbildēt

Šis raksts absolūti neko nepasaka. Drošības jostas ir bijušas jālieto arī līdz šim. Vai ar šīs direktīvas stāšanos spēkā rodas kādas izmaiņas sodu piemērošanā? Vai naudas sods paliek lielāks? Vai pienācis tas laiks, kad par nepiesprādzēšanos paredzēti soda punkti?

200697. viesis 9.maijs 2006 13:31
0 0 Atbildēt

Nu pa radio staastiija, ka liidz ar sho direktiivu ir jaaspraadzeejas autobusos un beernu seedeklim jaabuut aizmuguree liidz 3 gadu vecumam, kaut kas te nav liidz galam sarakstiits :)

200698. viesis 9.maijs 2006 13:33
0 0 Atbildēt

Jāsprādzējas taksobusos? Un arī operatīvajam transportam un pastam? Labi. :)

200711. viesis 9.maijs 2006 14:27
0 0 Atbildēt

Nu nez taksobusi jau var arii nepaliist zem 3,5 tonnu li(i)kumiem.

Bet nu izklausas tieshaam ka visiem operatiivajiem liidz 3,5 tonnaam buus jaaspraadzeejas.

200714. viesis 9.maijs 2006 14:31
0 0 Atbildēt

interesanti, ka musu atbildigas institucijas - satiksmes ministrija un csdd par to nav nevienu (autobusu ipasniekus) ieprieks laga bridinajusas.

ka es naudu teret, tad pirmie, bet kad izskaidrot potenciali nepopularus lemumus - tad neviena nav. bet pasi jau vien to lemumu ir akceptejusi....

200725. viesis 9.maijs 2006 15:40
0 0 Atbildēt

Kautkāda murgaini nevajadzīga informācija.Pa drošības jostu nelietošanu smagajos un autobusos jau sen eiropā drāž.Tāpēc jau sen visi sprādzējas.Mūsējie tālbraucēji ar pa LV braukā ap 90% piesprādzējušies,jo tas jau pierasts sen-iekāpot mašīnā piešņorēties.Un noteikumos ar tak teikts,ka visiem kam ir jostas jāsprādzējas.

Labāk pirms 1maija būtu publicējuši būtiskākas izmaiņas,Regulas (EK) Nr.561/2006 prasības .Tas nozīmē,ka no 1maija,jābūt 15 dienu taxo+esošā nedēļa.

Poļi jau no 1maija mūsējos drāž(1neesoša saiba 500zl),bet info par izmaiņām tik parādījās mūsu banānu republikas autotransporta direkcijas mājas lapā 2maijā:),bet latvijas auto mājas lapā 5maijā:):):).Tas vispār kautkāds lohisms.

200728. viesis 9.maijs 2006 15:54
0 0 Atbildēt

Ko nozīmē ES direktīva par drošības jostām-vai līdz šim nebija jāsprādzējas-bija, tad kas pēkšņi mainījies no šodienas????.... Vai kāds vēl nezina, ka jāsprādzējas, vai CSDD vajadzīga kārtējā akcija??????????Visiem jau šīs akcijas piegriezušās!Labāk izpildīsim CSN prasības un viss.....

200731. viesis 9.maijs 2006 16:01
0 0 Atbildēt

tad mazo lidz 3 gadiem var piesprādzēt pasažieru priekšejā sedekļi jā vai nē??

200732. viesis 9.maijs 2006 16:11
0 0 Atbildēt

200731. viesis 09.05.2006 16:01

tad mazo lidz 3 gadiem var piesprādzēt pasažieru priekšejā sedekļi jā vai nē??

var , bet pa '' daargo '' :)

200749. viesis 9.maijs 2006 20:30
0 0 Atbildēt

Ko dariit ar meiteni ar augumu 149 cm? Es nav pedofiils. Man sieva 152 cm... Ko pasaakt taadiem, kam nav sho vajadziigo papildus 3 cm? :D:D:D

200756. viesis 9.maijs 2006 23:26
0 0 Atbildēt

direktīva nevar stāties spēkā...

regula jā, bet ne direktīva... direktīva ir ieteikums, rekomendācija...

200757. viesis 9.maijs 2006 23:27
0 0 Atbildēt

200756. viesis 09.05.2006 23:26

direktīva nevar stāties spēkā...

regula jā, bet ne direktīva... direktīva ir ieteikums, rekomendācija...

Gnoms

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti