OCTA apdrošinātājiem - negatīva bilance 17

9.maijs 2006 14:50

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB): Lai gan pērn kopumā OCTA apdrošināšanas nozares darbības rādītāji ir uzlabojušies, tomēr 2005.gadu apdrošinātāji noslēguši ar negatīvu bilanci: mīnus 292 tūkst. latu. Salīdzinot ar 2004.gadu, pērn zaudējumi ievērojami samazinājušies par 2,78 milj. latu.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Neskatoties uz to, ka ievērojami ir uzlabojušies kopējie šī apdrošināšanas veida rezultāti, tomēr joprojām saglabājas tendence, ka izmaksāto atlīdzību apjoms pieaug straujāk nekā saņemtās prēmijas.

Papildus zaudējumu atlīdzībām, apdrošinātājiem jārēķinās arī ar izdevumiem, ko nosaka OCTA likums. Saskaņā ar Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumu apdrošinātājiem ik gadu no naudas, ko saņem par polisēm ir jāmaksā 2% Ceļu satiksmes drošības profilakses fondā, kura līdzekļus, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības padomes lēmumiem, izlieto informatīvajām kampaņām un citiem ceļu satiksmes drošības uzlabošanas pasākumiem. Pērn šajā fondā apdrošinātāji ieskaitījuši vairāk nekā pusmiljonu latu. Savukārt OCTA garantijas fondu pērn tie papildinājuši par 713,7 tūkst. latu.”

Pērnā gada vērtējums

Pērn apdrošināšanas sabiedrības OCTA atlīdzībās aprēķinājušas 15,4 milj. latu, kas ir par 3,6% jeb 530,4 tūkst. latiem vairāk nekā 2004.gadā. Savukārt izsniegušas ap 1,2 milj. OCTA polises par 28,77 milj. latu, kas ir par 2,4% jeb 688,7 tūkst. latiem vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Kopumā pērno gadu transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas jomā LTAB vērtē kā ļoti veiksmīgu tieši nozares sakārtošanā.

Juris Stengrevics: 2005.gadā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, pieaudzis izmaksāto atlīdzību apjoms ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Neskatoties uz augsto inflāciju valstī, kā rezultātā palielinājušās OCTA atlīdzību izmaksas, zaudējumiem, apdrošinātāji spējuši noturēt iepriekšējo gadu līmenī OCTA polišu vidējās cenas. Pērn par dalības uzsākšanu tirgū paziņoja AAS „Seesam Latvia”. Šie un citi aspekti liecina par pietiekamu sīvu konkurenci OCTA apdrošināšanas tirgū.

Pērn maijā pieņemti noteikumi par nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanu ceļu satiksmes negadījumā cietušajiem. Pateicoties šiem noteikumiem, cilvēki varēs saņemt atlīdzības ne tikai par faktiskiem izdevumiem, kas saistīti ar ārstēšanos, bet arī par morālajām ciešanām.

Ievērojams darbs un ne mazums līdzekļu ieguldīts IT jomā, lai pilnveidotu un papildinātu datubāzēs uzkrāto informāciju un no 2006.gada darbotos Bonus- malus jeb atlaižu un piemaksu sistēma Latvijā. Šī sistēma noteikti uzlabos autovadītāju braukšanas kultūru. Transportlīdzekļu īpašnieki nebūs ieinteresēti zaudēt iegūto atlaižu klasi, un tāpēc būs daudz apdomīgāki vadot automašīnas.

Transportlīdzekļu vadītāji arvien aktīvāk aizpilda saskaņotos paziņojumus maznozīmīgos ceļu satiksmes negadījumos. Statistika liecina, ka uz doto brīdi jau ap 50% no visiem rakstveida pieteikumiem par ceļu satiksmes negadījumiem, ko saņēmuši apdrošinātāji, ir noformēti ar saskaņotajiem paziņojumiem, neiesaistot ceļu policiju. Tie ir ļoti atzīstami rezultāti. Turklāt tie ir visaugstākie rādītāji, kopš sistēmas ieviešanas 2004.gada 1.maijā.

LTAB saņemto sūdzību skaitam ir tendence ar katru gadu samazināties. Pērn kopējais sūdzību skaits bija 187, kas ir tikai 0,64% no kopējo apdrošināšanas gadījumu skaita. Tas ir ļoti labs rādītājs, ņemot vērā, ka 2003.gadā tas bija divreiz augstāks. Salīdzinot ar pasaules praksi, šādi rādītāji liecina par OCTA sistēmas profesionalitāti un stabilitāti Latvijā.”

Šī gada mērķi

Kā vienu no primārajiem šogad veicamajiem uzdevumiem LTAB nospraudis turpmāku nozares sakārtošanu un likumdošanas pilnveidošanu atbilstoši jaunajām ES prasībām.

Juris Stengrevics: Šogad kā viens no svarīgākajiem uzdevumiem būs priekšlikumu izstrāde grozījumiem OCTA likumā, lai Latvijas likumdošana OCTA jomā atbilstu jaunajām ES direktīvas prasībām.

Kā negatīvs fakts jāatzīmē tas, ka vēl joprojām neizdodas Ministru kabinetā pieņemt jaunos noteikumus par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmas darbībai nepieciešamo datu apjomu un veidiem, datu ievades, apmaiņas un izmantošanas kārtību. Šie noteikumi veicinātu LTAB, apdrošināšanas sabiedrību un noteiktu valsts institūciju sadarbību savstarpējās datu apmaiņas nodrošināšanā.

Tāpat kā ne mazāk nozīmīgus uzdevumus var minēt Bonus – malus sistēmas sekmīgu ieviešanu visā Latvijā, sabiedrības informēšanu par saskaņotajiem paziņojumiem, materiālajām un nemateriālajām atlīdzībām un daudzām citām lietām, kas veicinātu nozares rādītāju (kvalitātes) uzlabošanos.

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultante
Inese Ozoliņa

 
Visi komentāri
 
200716. viesis 9.maijs 2006 15:03
0 0 Atbildēt

nu jaa.. sen bij laiks celt cenas... sen :P

200717. viesis 9.maijs 2006 15:04
0 0 Atbildēt

vareeja jau daudz netirsties, bet uzraxtiit 3 vaardos - OCTA buus dargaaka, i sjo.

200718. viesis 9.maijs 2006 15:07
0 0 Atbildēt

Nu man no 28 miljoniem atnemot 15 miljonus, negativs skaitlis gan nesanak. Cita lieta ka apdrosinataji maksa anormalas komisijas maksas polishu pardevejiem.

200719. viesis 9.maijs 2006 15:11
0 0 Atbildēt

tikai lai nedriš, ka OCTA tiem pajoļiem apd.., pieddodiet, apdrošinātājiem mīnusus vien nes :D:D:D

tad nebūtu tik traka konkurence un bezbožnijs dempings :)

kamēr viena "aas" ierjaģī ceņņiku, tikmēr otra tirgo 2x lētāk, bet joprojām ar peļņu :):):)

200720. viesis 9.maijs 2006 15:13
0 0 Atbildēt

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Neskatoties uz to, ka ievērojami ir uzlabojušies kopējie šī apdrošināšanas veida rezultāti, tomēr joprojām saglabājas tendence, ka izmaksāto atlīdzību apjoms pieaug straujāk nekā saņemtās prēmijas.

--------------------------------------------------

??????????????????????????

200721. viesis 9.maijs 2006 15:13
0 0 Atbildēt

Viss ir atkariigs no taa ka uz sho lietu paskataas. IMO tas ko saka oficiaali krietni atshkjiras no taa kas ir reaali. Ja OCTA apdroshinaataajiem buutu tik ljooooti neizdeviiga nez vai vinji taa puuleetos notureet zemas cenas. Manupraat te karina makaronus uz ausiim. A vai cenas cels vai necels ir dzilsh po, pie mums tak taapat brauc ar veciem auto, un to remonta vai aizstaashanas izmaksas ir mizerablas, jo kvalatiitvu remontu neviens jau arii necenshas veikt - visu meegjina pa leeto.

Kaartoju KASKO, un tad man uzreiz taa pajautaju, juusu auto garantijas terminsh taa kaa beidzies - ak jaa, nu tad principaa mees jums nemaz pashrisku varam nenjemt, ja neliidiisiet uz diilera servisu. :)

200726. viesis 9.maijs 2006 15:41
0 0 Atbildēt

nabadziņi,bet neviena kompānija nedomā atteikties no tik neizdevīga biznesa,dīvaini ne :)

200727. viesis 9.maijs 2006 15:46
0 0 Atbildēt

apdroshinaataaji ne tikai octa-s tirgo :) tiem ir N citi pakalpojumi. mani nepaarsteidz, ka octa-s nenes pelnu - paaraak daudz klapeejam dzelzhus...

200733. viesis 9.maijs 2006 16:12
0 0 Atbildēt

samazina lai algas vai atlaiz kadus 25 darbiniekus vai 1 shefu un bus pelna

200734. viesis 9.maijs 2006 16:14
0 0 Atbildēt

Ble tie pediņi vareeja bankroteet kaut tuuliit un miers.Nav ko moceklus teelot,ja jau tas bizness ir ar negatiivu bilanci,tad taa bode jaasleedz ciet.Un varees uzelpot,ka vismaz viens nagumauceeju kantoris nost no kakla. Katraa zinaa kaut piecreiz daargaakas taas polises var maksaat,tik luudzu neveelos so pasaakumu obligaatu kaa sobriid.

200740. viesis 9.maijs 2006 17:19
0 0 Atbildēt

Reizi gadā apdrošinātāji činkst ka strādā ar zaudējumiem, un ik pēc šāda paziņojuma divu nedēļu laikā nāk gaismā fakti ka apdrošinātāju peļņa ir bijusi tomēr visai ievērojama un neapstrīdāma. Un katru gadu apdrošinātāji činkst ka ir jāpalielina OCTA cenas lai izdzīvotu, bet kaut kā neviens vēl nav bankrotējis vai atteicies no tik neizdevīgas tirgus nišas. 8) Apburtais loks? Nē - izdomas trūkums...

200762. viesis 10.maijs 2006 0:00
0 0 Atbildēt

Vajag sekot līdzi savām izmaksām, tad nebūs zaudējumu. OCTAs pārdevēji ir ieinteresēti turēt šo mītu par OCTAs neizdevīgumu dzīvu, lai varētu katru gadu celt cenas.

200769. viesis 10.maijs 2006 8:33
0 0 Atbildēt

Okta apdroshinaataaji bleedaas ar admin izmaksu atiecinaashanu jo 98% varkas jaatdod Valstij!

Piemeeram, ja prezidenta kabinetu tiira apkopeeja tad pa produktiem vinjas alga 90% attiecaas uz OCTA 5% uz kasko, 3% uz iipashumu un pa 0.5% uz paareejiem veidiem! ;)

200770. viesis 10.maijs 2006 8:36
0 0 Atbildēt

Otrkaart-visus remontus censhaas taisiit savos servisos kur maksimaali nevis liek jaunas detaljas bet BU vai arii meegjina salaapiit ar kozhljeni...

Un servis peec tam atsit naudu droshinaataajiem apakalj...

veel vinju servis stiep gumiju - man vienreiz auto 8 meeneshus laboja, un kad 5 bija pagaajushi, atnaaca tante un piedaavaaja veel 500 ls samaksaat par polises pagarinaashanu!!!

es jau 2 gadu kondicionierii katru pavasari lieku iekshaa pa Ls 150 remonteejot to ko apdroshinaataaji ir pielipinaajushi... ;)

BLEEZHI!!! ZAGLJI!!!

200771. viesis 10.maijs 2006 9:30
0 0 Atbildēt

"..apdrošinātājiem ik gadu no naudas, ko saņem par polisēm ir jāmaksā 2% Ceļu satiksmes drošības profilakses fondā..." "...garantijas fondu pērn tie papildinājuši par 713,7 tūkst. latu", "...Savukārt izsniegušas polises par 28,77 milj. latu"

_________

Elementāra matemātika, ja 713.7 tūkst.Ls ir 2% no no naudas, ko saņem par polisēm tad nauda ko saņēma par polisēm ir 35.685 miljoni Ls.

KUR PALIKA 6.9milj.Ls????!!!!???

200776. viesis 10.maijs 2006 10:10
0 0 Atbildēt

nu pilnīga tufta! :) :D

200809. viesis 10.maijs 2006 12:22
0 0 Atbildēt

Esmu pārliecināts, ka apdrošinātāji totāli fleitē par saviem "zaudējumiem". Drīzāk, tas izskatās pēc draudiem palielināt polišu cenas . Jebkurā gadījumā, pašreizējais OCTA bizness visiem apdrošinātājiem ir ļoti izdevīgs un peļņu nesošss. Jāņem vērā apstāklis, ka OCTA ""procesus" netieši lobē arī CP reidi un CSDD kontrole. Pieļauju, ka zaudējumus reali varētu radīt apstākļi, kad daudzi jauni sisti auto tiek remontēti dārgos dīlerervisos, kur par bampera nošpaktelēšanu un piekrāsošanu tiek paņemti 700 - 1000 ls. To nu nevajadzētu pieļaut, tad arī par zaudējumiem nebūtu jābļaustās....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sadursme ar sniega tīrīšanas tehniku (+ video) 15

"Lexus 350" vadītājs nav gatavs sniega tīrītāja manevram, tādēļ piedzīvo smagu avāriju. Lasīt vairāk

 

papildināts: Jūrmalā autovadītājs uz regulējamas pārejas uzbrauca bērnam, par luksofora gaismu nav 100% informācijas (+ VIDEO) 30

Šodien (22.11.2017) Jūrmalā, Dubultos, uz regulējamas gājēju pārejas vadītājs ar "Lexus" markas spēkratu uzbraucis 13 gadus vecam (pēc nepārbaudītas informācijas) bērnam. Lasīt vairāk

 

Bremzēšana ar pārnesumiem: par un pret (+ video) 24

Bremzēšana ar pārnesumiem: TV raidījums "Zebra" eksperimentē, pārbauda šī paņēmiena efektivitāti un secina kad un vai vispār to ir vērts pielietot. Lasīt vairāk

 

Fantastika! - "Tesla" kravinieka iespaidīgais ieskrējiens uzņemts video (+ video) 5

"Tesla" kravas auto (no 2019.g.) apveltīts ar iespaidīgu dinamiku. Ja kāds šaubās, lai noskatās video! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti