«DBS» apmācījusi 120 ātro palīdzību šoferus 5

 
11.maijs 2006 9:04

Drošas braukšanas skola (DBS) sadarbībā ar Katastrofu Medicīnas centru un Rīgas Satiksmi apmācījusi 120 neatliekamās medicīniskās palīdzības auto vadītājus.

Operatīvo transportlīdzekļu vadītāju ikdiena ir darbs paaugstinātas bīstamības apstākļos, tādēļ apmācības tiek veiktas ar mērķi attīstīt spējas ātri un pareizi reaģēt ekstremālu satiksmes situāciju gadījumos.

Drošas braukšanas kurss papildināja zināšanas neatliekamās medicīniskās palīdzības vadītajiem ne tikai no Rīgas, bet arī no visiem Latvijas novadiem.

Katastrofu medicīnas centra direktors Māŗtiņš Šics: Katastrofu medicīnas centrs šonedēļ ir realizējis valsts projektu par 50 jaunu moderni aprīkotu neatliekamās medicīniskās palīdzības automašīnu iegādi. Kopā ar rudenī par Eraf līdzekļiem nopirktajām mašīnām, tagad Latvijas laukos strādā jau 70 spoži dzeltenie NMP auto. Krāsa un skaņas signāls ir tas, kas ļauj citiem šoferiem atpazīt operatīvo transportu satiksmes plūsmā un laikus atbrīvot tiem ceļu, lai šie auto normatīvos noteiktā laika sprīdī (15 minūtēs pilsētā, 20 minūtēs – laukos) pagūtu ierasties uz palīgā saucienu, jo pirmās 15 minūtes ļoti bieži ir izšķirošās cilvēka dzīvības glābšanā.

Katastrofu medicīnas centrs, nododot jaunos auto pašvaldībām paļaujas uz to, ka mašīnu jaunie saimnieki atradīs līdzekļus, lai kā tas arī paredzēts mašīnu patapinājuma līgumā, “nodrošinātu automašīnu ar atbilstošas kvalifikācijas un darbam uz operatīvā medicīniskā transportlīdzekļa speciāli apmācītu vadītāju”. Viena šofera apmācība drošai braukšanai izmaksā ap 300 Ls. Vai tas daudz vai maz, varam parēķināt, ja atceramies, ka vienas jaunās mašīnas izmaksas sniedzas no 70 līdz pat 100 000 Ls (ņemot vērā tās ikdienas ekipējumu un tajā pārvadājamās medicīniskās tehnikas un iekārtu unikalitāti). Bet viena darbspējīga cilvēka zaudējums izmaksā valstij vismaz 200 000 Ls!

Esmu gandarīts, ka Rīgas mērs Aivars Aksenoks atrada līdzekļus drošas braukšanas apmācībai, ka Valmiera un arī daži citi ir apmācījuši savus NMP vadītājus. Ceru arī, ka citas pašvaldības un iestādes, kuru rīcībā tagad nonāk dārgās automašīnas atradīs naudu, lai rajonos mediķi ar jaunajiem operatīvajiem transportlīdzekļiem labāk izpildītu savu sūtību.

DBS ir pirmā drošas braukšanas skola Latvijā, kas piedāvā uzņēmumiem, kuru darbinieki izmanto dienesta automašīnas, samazināt ar ceļu satiksmes negadījumiem un to izraisītajām sekām saistītos riskus. Skola darbojas kopš pagājušā gada augusta un tās galvenais uzdevums ir uzlabot satiksmes drošību un samazināt negadījumu skaitu uz Latvijas ceļiem. Skola ir reģistrēta LR Izglītības un Zinātnes ministrijā un šobrīd skolas pamatkursu ir pabeiguši jau vairāk nekā 500 autovadītāji.
 
Visi komentāri
 
200887. viesis 11.maijs 2006 11:12
0 0 Atbildēt

Cik tajā DBS vispār maksā kursi un vai no viņiem ir arī kāda jēga? Pāris reizes rakstīju viņiem e-pastu jautājot par cenām, neatbildēja, zvanījos, arī neatbildeja. Īpaši labs iespaids par viņiem neradās...

200901. viesis 11.maijs 2006 12:23
0 0 Atbildēt

200887. viesis 11.05.2006 11:12

a viņiem grafiks jau pusgadu uz priekšu aizsists, varbūt.

200938. viesis 11.maijs 2006 20:26
0 0 Atbildēt

vareeja jau nu aprakstiit, kaa taa apmaaciiba notiek tiiri praktiski. it kaa kaadam intereseetu tie sausie skaitlji...ja nu vieniigi kaadam kapeiksipeejam.

200964. viesis 12.maijs 2006 10:36
0 0 Atbildēt

Un Rīgas satiksmes un domes priekšnieķeļi arī šajā

skolā gāja

201105. viesis 14.maijs 2006 14:19
0 0 Atbildēt

šaubos, ka no šādiem kursiem ir liela jēga.

95% vadītāju vajadzētu atkārtotu eksāmenu CSN, tad būtu lielāks efekts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti