CSNg vietas sakopšana - kurš «malējais»? 18

 
15.maijs 2006 9:19

Šoreiz gribu gan uzdot jautājumu iAuto, gan mudināt izteikties rakstītspējīgos lasītājus par to, kam tad būtu jāsakopj ceļu satiksmes negadījuma vieta.

Kā zināms, šādās reizēs mēdz gan stikli izbirt, gan noplūst tehnoloģiskie šķidrumi (automašīnām). Pēc lielām avārijām avārijas vietas tiek apkoptas, bet pēc mazām un vidējām avārijām bieži vien uz brauktuves paliek sasisti stikli, eļļu un antifrīzu pārpalikumi. Tas ir ne tikai estētikas, bet arī satiksmes drošības jautājums.

Nesen netālu no mājvietas pilnībā sadega vieglais auto. Vraku novāca, brauktuvei pieguļošajā teritorijā palika pelni, dzelzs detaļas un riepu pārpalikumi. Kurš tad ir atbildīgs par šo mēslu savākšanu ? Loģiski būtu, ka OCTA izdevējs, jo šādi pārpalikumi varētu tikt traktēti kā nodarījums negadījumā neiesaistītām personām un jānovāc par apdrošinātāja līdzekļiem.

Būtu interesanti uzzinat, vai šobrīd CP darba metodes un instrukcijas paredz ne tikai vainīgo noskaidrošanu, bet arī negadījuma seku likvidēšanas organizēšanu (skaidrs, ne jau policistam jāslauka stikli, un arī vadītājs nevar likvidēt eļļas traipu uz brauktuves) , t.sk. itkā nelielu (piem. 1 lukturis izbiris) ? Šķiet, ka pēc šobrīd esošās kārtības pašvaldībai (pagalms) vai ceļu uzturētājam (iela) būtu CP jānoskaidro vainīgais un tā OCTA izdevējam jāiesniedz prasība par negadījuma vietas sakopšanu. Te atkal virkne jautājumu - kurš ar to vispār nodarbojas ? Cik ilgi tas notiks ? Kurš par to maksā ? Vai nebūtu efektīvāk, ja šis posms būtu organizēts kā viens no negadījuma apstrādes procedūras posmiem ?

Līdzīgi jautājumi rodas, vairākas dienas pēc negadījuma ejot garām automašīnu atliekām vai braucot ar savu auto pāri lukturu lauskām.

Jūsu Reflektors, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
201113. viesis 15.maijs 2006 9:37
0 0 Atbildēt

Ir taču tik pamācoši braukt un redzēt - rekur mētājas stilki, rekur bufera daļas, rekur švīkas pāri kaut kādai gājēju pārejai... Ir par ko aizdomāties, a tu uzreiz - satīriet, iznesiet miskasti... redzi pozitīvo šajā drazā. :)

201116. viesis 15.maijs 2006 9:41
0 0 Atbildēt

ielieciet tak nosaukumaa CSNg :)

savaadaak stulbi izsklausaas - ceļu satiksmes noteikumu vietas sakopšana :D :D :D

201123. viesis 15.maijs 2006 10:15
0 0 Atbildēt

Gāju pa trepēm, izkrita kefīrpaka- visa kāpņutelpa putās! Kurš sakops, namu pāvalde, lielveikals, kaimiņs? Kādi vēl var būt jautājumi- pats piemēslo (uztaisi avāriju), pats arī sakop! Raksta autoram kultūras līmenis kā sunim.

201125. viesis 15.maijs 2006 10:17
0 0 Atbildēt

Jautājums ir nopietns un aktuāls. Būtu labi, ja tiktu izveidota kāda struktūra (vai tiktu organizēta sadarbība ar privātuzņēmumu), kurš pildītu valsts pasūtījumu - CSNg vietas operatīvā tīrīšana.

Noskaidrosim ko par šo domā valsts instutūcijas no satiksmes jomas.

Tematu atspoguļosim portālos traffic.lv un iauto.lv.

201126. viesis 15.maijs 2006 10:20
0 0 Atbildēt

To: 201123. viesis 15.05.2006 10:15

Ko nozīmē "pats uztaisi avāriju - pats sakop"? Avārijā parasti ir 2 iesaistītas puses. Kura no pusēm ir vainīga (lai koptu ceļu ar sloti) - reizēm nevar uzreiz noteikt. Arī slotas līdzi nav. Arī gadās, ka līķi nevar brauktuvi sakopt. Ko tad ar tiem līķiem darīt par ceļa nesakopšanu? Vēlreiz viņus nogalināt???

201127. viesis 15.maijs 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Cik atceros, par to ir atbildiigs VUGD, un to vinsh arii dara. Bet vai vinu izsauc uz negadiijuma vietu, tas laikam paliek pie iesaistiito pushu sirdsapzinjas

201128. viesis 15.maijs 2006 10:30
0 0 Atbildēt

A sētniekiem vairs ne ar ko nevajag nodarboties, ne?

201142. viesis 15.maijs 2006 11:41
0 0 Atbildēt

Tas, kas saņem soda naudu no vainīgā autovadītāja par CSNg izraisīšanu - tas lai arī tīra ! Jo - ir taču samaksāts....

201143. viesis 15.maijs 2006 11:41
0 0 Atbildēt

VUGD un CP tā pat pieteik darba. Nav arī viņu uzdevums braukāt un kopt ceļus pēc katras sīkas avārijas. Protams, ka lielu avāriju gadījumā VUGD veic šos darbus arī pašlaik.

Ja to būtu jādara CP, ko darīt, ja tiek rakstīts saskaņotais paziņojums un nav izsaukti CP?

201147. viesis 15.maijs 2006 11:56
0 0 Atbildēt

Biju liecinieks avaarijai Norveegijaa, tur bija arii izlijushi kaut kaadi skjidrumi, ta ellja ta bendziins, kas to vairs atceras, bet tur policistiem bija liidzi smilshu maiss, ko uzbeert uz skjidruma un peec tam akuraati saslauciit. Uzskatu, ka policistam buutu jaasakopj negadiijuma vieta, ja vinjsh ir tur klaat. Slota un smiltis nemaksaa daudz, var visas mashiinas apriikot ar shiim lietaam.

201151. viesis 15.maijs 2006 12:09
0 0 Atbildēt

Kā jūs iedomājaties tos resnos kuņģus kustinām slotas un šaufeles? Viņi taču knapi aizlien aiz stūres, tagad vēl gribati lai strādā, sasvīst, un vēl saķer klepu. Galīgi par cilvēku nedomājat, biedri! :D

201175. viesis 15.maijs 2006 14:36
0 0 Atbildēt

manā gadījumā,kad nedaudz pagrūstīju tilta margas, plastmasas atliekas(lielākās) salasīju pats.

Nezinu kā bija ar to sakopšanu, bet naudu no OCTA par bojāto ceļa/tilta norobežojumu pieprasīja un saņēma. Tomēr līdz pat šodienai tas samīcītais dzelzs gabals nav nomainīts.

Un nedomāju ka daudz kāds uztrauksies, sliktākā gadījumā atkal būs ziema un tad jau ielu šķūrētāji parūpēsies.

un pie uzkopšanas jau būtu jāpieskaita notriektie lopiņi ar. citādi, īpaši pavasarī, tas pussadalījušos līķu skats nav tas jaukākais.

201176. viesis 15.maijs 2006 14:50
0 0 Atbildēt

Viss ir vienkaarshi naakmaajas veeleeshanas vienkarshi panjemt un nelaist nevienu balsotaaju klaat pie urnaam, un peec tam visus esoshso liekeezjus minstrus patriekt, bez iiespeejas sanjemt kompensaacijas, un atradiidsies gan policistu viduu, gan ugunsdzeseeju, gan arii ielu tiiriitaju viduuu cilveeki, kuri par sho "budzjeta paarpalikumu" buus ne tikai gatavi satiiriit stiklu lauskas, bet arii asflatu bezmaz vai nolaiziit tiiru. Vienkaarshi manupraat ir veerts padomaat kaa muusu nodoklji tiek sadaliiti, un vai nav laiks paarskatiit kam un cik maksaa.

IMO algu pielikums "liekeezjiem" neko neuzlaboja ( tas nekas ka pashi sakautreejas un tad samazinaaja aldzinjas), acimredzot ir verts pameegjinaat shos liidzekljus novirziit citaa virzienaa.

201184. viesis 15.maijs 2006 16:26
0 0 Atbildēt

Gnoms [?] 15.05.2006 11:12

man šķiet, ka vienkāršāk būtu gan VUGD, gan CP a/m aprīkot ar slotām... nostumt nost no braucamās daļas un pēc tam ielu tīrāmās a/m to savāks...

Nav nemaz tik vienkārši. Tu jau vari pats aiziet uz veikalu un to visu nopirkt, bet ne valsts iestāde ar iepriekš noteiktu budžetu. :)

Vispirms jāsasauc pāris darba sapulces (pie pašlaik jau tā daudzajām), kurās konceptuāli jāizlemj šī ierosinājuma lietderīgums. Tad veicam aprēķinu: (Slota + liekšķere + maisi + smiltis + vēl kaut kas) * CP vai VUGD ekipāžu skaits = cik? Pēc tam jāsāk domāt, kuru budžeta posteni samazināt... Bet pēc tam jāveido iepirkuma komisija un jāizsludina iepirkuma konkurss (ja summa pārsniedz pašlaik likumā noteikto)...

Tas viss prasa sasodīti daudz laika un galu galā - arī administartīvos izdevumus. Un ja vēl parēķina, ka pa vidu kāds vēl "uzvārīsies"...

201190. viesis 15.maijs 2006 17:14
0 0 Atbildēt

Vacija, cik gadijies redzet, ar to nodarbojas autoevakuatora cilveki. Kamer viens ar vinchu vilka sadauzito auto, tamer 2 citi slaucija ielu no atluzam utt. Policisti tikai sastadija protokolu un reguleja satiksmi, kamer viss tika sakopts. Interesanti pieminet, ka avarijas vieta (tur bija kadi 3 auto iesaistiti) tika sakopta un atbrivota satiksmei apmeram 15 minusu laika.

201197. viesis 16.maijs 2006 6:57
0 0 Atbildēt

:D muhahaa... nu te tauta lej uudeni par CP njemshanos ar slotu ... jamajiem tak neir laika... naudinja jaapelna :)

cik nav gadiijies maniit ka ir kautkaadas fignjas uz celja (domaatas ne pabiras no nokrashotajiem bet sastreegums.. kautkas nopietnaaks izkritis no kaada smagaa uttt) bet zaljie viirinji turpat blakus strizjii kaapostu... => tip kautkaa taa www.yuretz.ru/data/542/4291.jpg :)

202744. viesis 5.jūnijs 2006 14:22
0 0 Atbildēt

Vācijā ar to nodarbojas vai nu autoevakuatora darbinieki, vai paši policisti (un tas nebūt nav zem viņu goda - paņemt rokā slotu).

204424. viesis 17.jūnijs 2006 13:47
0 0 Atbildēt

Agrāk esmu redzējis ka Vidzemē brauktuvi sakopj evakuatora darbinieki, tagad nemāku teikt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 8

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti