Šoreiz gribu gan uzdot jautājumu iAuto, gan mudināt izteikties rakstītspējīgos lasītājus par to, kam tad būtu jāsakopj ceļu satiksmes negadījuma vieta.
Kā zināms, šādās reizēs mēdz gan stikli izbirt, gan noplūst tehnoloģiskie šķidrumi (automašīnām). Pēc lielām avārijām avārijas vietas tiek apkoptas, bet pēc mazām un vidējām avārijām bieži vien uz brauktuves paliek sasisti stikli, eļļu un antifrīzu pārpalikumi. Tas ir ne tikai estētikas, bet arī satiksmes drošības jautājums.Nesen netālu no mājvietas pilnībā sadega vieglais auto. Vraku novāca, brauktuvei pieguļošajā teritorijā palika pelni, dzelzs detaļas un riepu pārpalikumi. Kurš tad ir atbildīgs par šo mēslu savākšanu ? Loģiski būtu, ka OCTA izdevējs, jo šādi pārpalikumi varētu tikt traktēti kā nodarījums negadījumā neiesaistītām personām un jānovāc par apdrošinātāja līdzekļiem.
Būtu interesanti uzzinat, vai šobrīd CP darba metodes un instrukcijas paredz ne tikai vainīgo noskaidrošanu, bet arī negadījuma seku likvidēšanas organizēšanu (skaidrs, ne jau policistam jāslauka stikli, un arī vadītājs nevar likvidēt eļļas traipu uz brauktuves) , t.sk. itkā nelielu (piem. 1 lukturis izbiris) ? Šķiet, ka pēc šobrīd esošās kārtības pašvaldībai (pagalms) vai ceļu uzturētājam (iela) būtu CP jānoskaidro vainīgais un tā OCTA izdevējam jāiesniedz prasība par negadījuma vietas sakopšanu. Te atkal virkne jautājumu - kurš ar to vispār nodarbojas ? Cik ilgi tas notiks ? Kurš par to maksā ? Vai nebūtu efektīvāk, ja šis posms būtu organizēts kā viens no negadījuma apstrādes procedūras posmiem ?
Līdzīgi jautājumi rodas, vairākas dienas pēc negadījuma ejot garām automašīnu atliekām vai braucot ar savu auto pāri lukturu lauskām.
Jūsu Reflektors, iAuto lasītājs
Ir taču tik pamācoši braukt un redzēt - rekur mētājas stilki, rekur bufera daļas, rekur švīkas pāri kaut kādai gājēju pārejai... Ir par ko aizdomāties, a tu uzreiz - satīriet, iznesiet miskasti... redzi pozitīvo šajā drazā. :)