Cīņa par izdzīvošanu un uzvaru rallijā «Talsi 2006» 6

 
31.maijs 2006 12:14

Pirmais vasaras rallijs “Talsi” jau ir kļuvis slavens ar savām pirmizrādēm, jaunām cerībām, sarežģītajiem ātrumposmiem un avārijām. Šis gads nebija nekāds izņēmums.

LMT un Siemens Latvijas Rallija čempionāta 3. posmam bija pieteikušies necerēti daudz dalībnieku, kuru vidū bija redzamas jaunas ekipāžas un jaunas automašīnas. Savukārt rallija organizatori bija parūpējušies par jauniem virzieniem Talsu apkaimes ātrumposmos, kas arī izrādījās klupšanas akmens daudzām ekipāžām.



Jau pirms rallija starta daudzi rallija pazinēji savā starpā runāja kā “Falck Rally Team” ekipāža Jānis Vorobjovs / Guntis Ervalds ar savu Mitsubishi Lancer EVO VIII ir nolēmusi revanšēties par rallijā “Sarma 2006” piedzīvoto neveiksmi. To apstiprināja pirmie rallija ātrumposmi, kuros Vorobjovs spēja uzrādīt tādus rezultātus, lai rallija kopvērtējumā pavisam nedaudz, bet tomēr būtu priekšā visiem. Turpat, turpat, pāris nieka sekunžu attālumā bija “LMT rallija komandas” ekipāža Māris Neikšāns / Māris Jēkabsons ar savu jauno sporta auto Mitsubishi Lancer EVO IX, kas izrādījās tik ātrs, ka ļāva Neikšānam beidzot cīnīties par vietām pirmajā trijniekā. Lēnāks nebija arī “RAMI R-evolution Racing” ekipāžas Aivis Egle / Normunds Aizkalns jaunais Mitsubishi Lancer EVO IX, jo jau pēc trešā ātrumposma Egle bija iznīcinājis Neikšāna pārsvaru un jau “Siemens” vārdā nosauktajā ātrumposmā to apsteidza.

Pirmajā rallija dienā ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis ar Mitsubishi Lancer EVO VIII no “Skandi Auto Rallija komandas” īsti nejutās savā ādā un nespēja iejaukties augstāk minētajā cīņā, bet pārāk daudz arī neatpalika. Savukārt “AP Team” ekipāžas Aldis Pīlēns / Pavel sporta auto Subaru Impreza nekādi negribēja samierināties ar saviem jaunajiem regulējumiem un neļāva savai ekipāžai braukt ļoti ātri. Tehniskās likstas nelika mierā arī Andis Grīnbergs / Ralfs Salmiņš Subaru Impreza – sajūga defekts lika izstāties jau otrajā ātrumposmā, bet nākamajā dienā startējot pēc “super rally” sistēmas, septīto ātrumposmu neizturēja pārnesumkārba. Skatītāji daudz augstāku rezultātu gaidīja arī no “Liepājas rallija komandas” ekipāžām Viktors Ļebedevs / Jānis Jēkabsons (Mitsubishi Lancer EVO IX) un Mārtiņš Būčiņš / Renārs Francis (Mitsubishi Lancer EVO VI), bet tie pēc pirmās dienas atradās tikai aiz kopvērtējuma pirmā sešinieka. Jauno automašīnu iesvētīšanu pirmās dienas beigās, slavenajā “CVS” trasē uzsāka Andra Baumaņa / Raita Jagodkina ekipāža no rallija komandas “AVC” – vienā no trases līkumiem viņu auto Mitsubishi Lancer EVO IX neganti sasvērās un uz īsu brīdi pagrieza riteņus pret sauli.

Otrajā rallija dienā cīņa starp līderiem atsākās ar jaunu sparu. Māris Neikšāns uzvarēja pirmajos divos ātrumposmos, uzlabojot ātrumposma “Tiltnieki” Jāņa Vorobjova rekordu 3:32.30 uz 3:31.20, un samazināja Jāņa Vorobjova pārsvaru, savukārt Aivis Egle “Strazdes” ātrumposmā smagi kļūdījās, un viņu Mitsubishi Lancer EVO IX, ieripojot grāvī, uzmeta kūleni. Ar skatītāju palīdzību “iesvētītais” auto atkal tika novietots uz ceļa, bet zaudētas tika vairāk kā sešas minūtes, kas liedza turpināt cīņu par godalgotām vietām un čempionāta punktiem. Atlikušajos ātrumposmos neviens necerēja ieraudzīt sevišķas izmaiņas, bet servisa zonā pirms pēdējiem diviem ātrumposmiem sportistu sejās bija vērojams stress. Tikai 18.18 sekundes šķīra pirmo vietu no trešās, kas ir niecīga atstarpe pirms gaidāmajiem diviem ātrumposmiem ar kopējo distanci 35,52 km. Ātrumposmā “Purgaļciems” līderi vēl vairāk izretojās, bet garais Mundigciema ātrumposms nesa pārmaiņas – arī Māra Neikšāna Mitsubishi Lancer EVO IX vienā no līkumiem bija atradis grāvi, kurā pagulēt ar jumtu uz leju. Šī jaunās automašīnas “iesvētīšana” izmaksāja tikai kādas 40 sekundes, kas bija pietiekami, lai Ivars Vasaraudzis finišētu otrajā vietā aiz Jāņa Vorobjova. Māris Neikšāns spēja finišēt trešais, un kā atzinību par šajā rallijā paveikto saņēma Siemens un LMT Rallija zvaigzni. Ceturtajā vietā N4 klasē spēja finišēt Aldis Pīlēns, kurš otrajā rallija dienā vairāk bija mucis no Mārtiņa Būčiņa un “SEB Unilīzings Rallija komandas” ekipāžas Mārtiņš Svilis / Juris Vilmanis (Mitsubishi Lancer EVO VIII) nekā centies noķert līderus. Sestajā vietā N4 klasē spēja finišēt Viktors Ļebedevs, jo viņa komandas biedrs Mārtiņš Būčiņš septītajā ātrumposmā tehnisku iemeslu dēļ izstājās.

Ne mazāk kaislīga cīņa par godalgotajām vietām padevās LMT un Siemens Latvijas Rallija čempionāta N3 klases pārstāvjiem ar priekšpiedziņas automašīnām. “Bensons Honda Racing” komandas ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus ar savu Honda Civic Type-R sporta automašīnu, sākot ar pirmo ātrumposmu, okupēja līderu pozīcijas un negrasījās tās nevienam atdot. Vienīgi pēc ceturtā ātrumposma abi brāļi “raustīja plecus” un nevarēja saprast kur zaudējuši vairāk kā desmit sekundes. Šo brāļu Šimkus kļūdu savā labā izmantoja “LMT rallija komandas” ekipāža Andis Neikšāns / Edgars Utāns ar Renault Clio, kas bīstami pietuvojās līderiem. Arī “Bensons Honda Racing” piecpadsmitgadīgais pilots Jānis Kārkliņš ar stūrmani Uldi Gauju un savu Honda Civic Type-R bija turpat. Nedaudz lēnāka kā ziemas rallijos bija Arta Štrausa / Raimonda Tihonova ekipāža no “Apvienotās rallija komandas” ar savu Renault Clio. Arī “Liepājas rallija komandas” ekipāža Dans Leščs / Jānis Vīksna ar Honda Civic Type-R nebija īstajā formā un katrā ātrumposmā arvien vairāk zaudēja savas klases līderiem. Vēl vairāk atpalikusi bija, tehnisku problēmu nomocītā, trešā “Bensons Honda Racing” ekipāža Krišjānis Caune / Vilnis Vitkovskis. Pēc pirmās rallija dienas līderis bija Kaspars Šimkus, kam sekoja Andis Neikšāns, Jānis Kārkliņš un Artis Štrauss. Pirmo no ceturtās vietas šajā līderu četriniekā šķīra nedaudz vairāk par divpadsmit sekundēm, kas bija tikai puse no N4 klases pirmā četrinieka laika starpības.

Otrā diena solīja ļoti skarbu cīņu par uzvaru šajā klasē, jo neviens no šiem četriem pilotiem negribēja finišēt ne otrais, ne ceturtais. Rīta pirmajā ātrumposmā nekas sevišķi nemainījās, bet līdzīgi kā N4 klasē “Strazde” ieviesa korekcijas arī šajā klasē. Pirmās pārmaiņas bija redzamas “Strazdes” finišā, kur Andis Neikšāns bija 6.85 sekundes ātrāks par Kasparu Šimkus, kas bija pietiekami, lai notiktu līderu maiņa. Savukārt Jānis Kārkliņš finišā neieradās, jo netālu no tā bija kļūdījies un ieskrējis kokos. Sekojošais ātrumposms pielika punktu cīņai par līdera pozīcijām – brāļu Šimkus automašīna bija palikusi ātrumposma vidū stāvot kā iemieta. Andim Neikšānam atlika vien prātīgi nobraukt pēdējo, garo ātrumposmu, jo Artis Štrauss no viņa atpalika tikpat kā pus minūti. Vēl tālāk no savas klases līderiem atradās Dans Leščs, bet tas netraucēja finišēt trešajā vietā. Sekojošās pozīcijas sadalīja Krišjānis Caune, Mārtiņš Meldrājs un Uldis Apsītis.

LMT un Siemens Latvijas Rallija kausu “A plus” ieskaitē pēc “Ekstrom Rally Team” ekipāžas Slava Popovs / Talis Perosti, automašīnas Mitsubishi Lancer EVO VI piekares defekta izraisītas, izstāšanās nopietna cīņa izpalika, un ekipāža Raimonds Kisiels / Gatis Panavs ar Mitsubishi Lancer EVO IV no “Skandi Auto Rallija komandas” uzvarēja ar nedaudz mazāk kā pusotras minūtes pārsvaru pār otrās vietas ieguvējiem Matīsu un Miķeli Mežakiem (Mitsubishi Lancer EVO VII) no “RAMI R-evolution Racing” komandas. Vienīgi 3. vietas ieguvēji no “Liepājas rallija komandas” Uldis Sesks / Gunārs Francis ar Subaru Impreza pēdējos ātrumposmos izjuta cīņas garšu, jo viņus tikpat kā noķēra “Falck Rally Team” ekipāža Roberts Kondrats / Vladimirs Barinovs ar savu Mitsubishi Lancer EVO VII.

Arī cīņā par LMT un Siemens Latvijas Rallija kausu “AR 2000” ieskaitē iestājās pamirums pēc galveno konkurentu neveiksmēm – trešajā ātrumposmā pamatīgu kūleni apmeta “SEB Unilizings Rallija komandas” Volkswagen Golf III ar Egīla un Māra Īļu ekipāžu tajā; ceturtajā ātrumposmā Artūra Priednieka / Jāņa Kirkovalda un “LMT rallija komandas” Citroen Xsara Kit car piemeklēja ātrumkārbas defekts, pēc kura daļējas novēršanas, devītajā ātrumposmā tika piedzīvota avārija. Tādejādi pie uzvaras tika Kaspars Kļaviņš / Juris Jankunas ar Opel Astra, kam sekoja “RAMI R-evolution Racing” ekipāža Arvis Vecvagars / Ainārs Kalniņš ar Ford Focus un Ivo Ķilpis / Artis Ceriņš ar VAZ 2105.

LMT un Siemens Latvijas Rallija čempionāta 3. posmā komandu ieskaitē uzvarēja “LMT rallija komanda”.

Rallija “Talsi 2006” laikā tika filmēta dokumentālā filma “Ātrumposms”, kas savu pirmizrādi piedzīvos šī gada rudenī, bet ar rallija “Talsi 2006” notikumiem televizora ekrānā varēs iepazīties, 1. jūnijā pulksten 23:30 TV5 ēterā skatoties raidījumu “Rallija apskats”.

Nākamais LMT un Siemens Latvijas Rallija čempionāta posms rallijs “Cēsis 2006” notiks 17. un 16. jūnijā Cēsīs.

 
Visi komentāri
 
202256. viesis 31.maijs 2006 16:42
0 0 Atbildēt

Ļoti sakarīgs raksts.Autoru!

202259. viesis 31.maijs 2006 17:15
0 0 Atbildēt

normaals raksts!

202260. viesis 31.maijs 2006 17:35
0 0 Atbildēt

Es jau to arī gribēju pateikt,vienkārši interesē,kas ir autors.

202262. viesis 31.maijs 2006 18:09
0 0 Atbildēt

Nepagāja ne gads, kad arī iauto parādījās raksts par ralliju Talsi!!! Operatīvi!!

202277. viesis 31.maijs 2006 23:18
0 0 Atbildēt

Prieks par Neikšāniem.

202315. viesis 1.jūnijs 2006 10:10
0 0 Atbildēt

Cik zinu, tad tas ir chempionaata orgu rakstiits raksts

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti