Jāsakārto jauno vadītāju praktiskā apmācība! 25

 
2.jūnijs 2006 12:12

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ārgalis (TP) aicina Satiksmes departamenta un domes Satiksmes un transporta lietu un Drošības un kārtības jautājumu komiteju vadību kopīgi ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) izpētīt un izanalizēt situāciju, kas pašreiz Rīgā izveidojusies jauno autovadītāju praktiskās apmācības jomā.

A. Ārgalis par pilnīgi nepieņemamu uzskata šā brīža situāciju, kad Rīgā izvietoto autoskolu mācību mašīnas savos treniņbraucienos dodas sastrēgumstundās, kad pilsētas centrā un uz tiltiem ir intensīva satiksmes plūsma.

"Šādas mācības, manuprāt, būtu lietderīgi rīkot agrās rīta stundās, kad rīdzinieki vēl nav devušies uz darbu, un vakaros, kad mašīnu ielās kļūst mazāk, teiksim pēc septiņiem vakarā. Nav normāli, ka jau pusastoņos no rīta satiksmē tiek iesaistīti topošie autobraucēji, kas nav tik veikli kā pieredzējušie, un bremzē jau tā bieži vien lēno satiksmi. Tas ir nežēlīgi arī pret šiem cilvēkiem, kuriem braukt mācīšanās intensīvas satiksmes apstākļos sagādā papildu stresu, " – savu nostāju motivē A. Ārgalis.

Ir nepieciešams pieņemt atbilstošus reglamentējošus noteikumus, kuros būtu precīzi noteikts, kā un kur jauno autobraucēju apmācības jāveic. Par šī jautājuma aktualitāti jau vairāk kā pirms gada runāja tā laika CSDD vadība, bet konkrēti risinājumi šajā jomā joprojām vēl nav rasti.

Vienlaikus Ā. Ārgalis aicina visas atbildīgās pilsētas institūcijas rūpīgāk kontrolēt smagā autotransporta plūsmu pilsētas ielās, vērtējot, kā tiek ievēroti pašreizējie aizliegumi un vai tie ir pietiekoši.


 
Visi komentāri
 
202448. viesis 2.jūnijs 2006 12:32
0 0 Atbildēt

Da labi, instruktors tak aptuveni zinaajaa kur apmeeram kuraa laikaa ir propkas, parasti tika appbrauktas, un nekaadu stresu nesagaadaajaa.. Stresu mosh sagaadaa tam, kurs pavisam nesen pirmoreizi muuzhaa pieseedies pie stuures...

202449. viesis 2.jūnijs 2006 12:38
0 0 Atbildēt

heh, arī Ārgalis ir sajutis, ka tuvojas vēlēšanas :DDDD

202450. viesis 2.jūnijs 2006 12:40
0 0 Atbildēt

Man autoskolas instruktors pateica, ka pēc 15 vispār vairāk nebrauc, jo tad sākas sastrēgumi. Tāpat arī probkās dzīt nav jēgas. Kaut gan daži pielieto šādu taktiku - iedzen probkā, galvenais nosist laiku, jo instruktors saņem naudu par 2 novadītām stundām, nevis par veiktajiem km.

202455. viesis 2.jūnijs 2006 13:04
0 0 Atbildēt

Daudzi instruktori speciāli dzen sastrēgumos, motivējot to ar to, ka šādi labāk iemācās braukt pilsētas intensīvajā satiksmē un it sevišķi sastrēgumos.

202461. viesis 2.jūnijs 2006 13:29
0 0 Atbildēt

sestdienās un svētdienās lai mācās braukt!

202462. viesis 2.jūnijs 2006 13:30
0 0 Atbildēt

Veca ideja veeleeshanu laikaa, bet doma pati par sevi nav slikta!!!

202463. viesis 2.jūnijs 2006 13:33
0 0 Atbildēt

Pareizi. Lai mācās ārpus pilsētas. Lai saņem tiesības un tikai tad pirmoreiz atļauj iebraukt pilsētā :)

202464. viesis 2.jūnijs 2006 13:35
0 0 Atbildēt

Pieriebusies man sitie macibnieki probkas,taa jau lenu iet satiksme,bet sitie veel lenak kustas,lai tak macas brivdienas un pa dienas vidu vai pec 7,tad nav tadi sastregumi

202468. viesis 2.jūnijs 2006 13:41
0 0 Atbildēt

Te tiek viena putra jaukti jedzieni - sastregums un intensiva satiksme.

Ja ir sastregums, tad visi tapat stav un tada macibu masina pec butibas neko netrauce, tikai visiem skiet, ka tas del visa nekas uz prieksu nekustas.

Ja ir intensiva satiksme, tad tada butu jalauj piedalities tikai tadiem apmacamajiem, kas ir labi apguvusi brauksanu.

202471. viesis 2.jūnijs 2006 13:46
0 0 Atbildēt

ui ,ui , diezgan nekompotenti šobrīd sāk runāt Āgaiļa kungs. Tiešām jāsāk domāt par vēlēšanu tuvošnos , vai arī mēģina novērst uzmanību no RD Satiksmes departamenta nespējas ,jeb neizdarības par satiksmes organizēšanu pilsētā.

Elementāras lietas, ielas segumi pēc remontiem piem. Tēriņu iela. Bija uzklāts jauns segums,. prieks braukt, šobrīd, kā pēc kara ! Vienreiz beidziet bīdīt savas privātās lietas atrodoties vēlētos amatos . Vai esat saimnieciski spējigi strādāt pilsētā, vai arī ļaujiet tiem ,kas spēj.

202473. viesis 2.jūnijs 2006 13:52
0 0 Atbildēt

Tak tieši propkās vismazāk stresa, brauc tik astē priekšā stāvošajiem. Grūtāk gan kaut kur izgriezties. Un ja vēl blakus sēžu instruktors, kurš brēc, kad ar viņa autiņu iemin grīdā. :) Bet tā vispār cik pats atceros braukšanas nodarbības, man nebija iebildumu, ka tieku patrenkāts intensīvā satiksmē, piemēram apli pie Salu tilta. Tak potenciālajam satiksmes dalībniekam ir jāiedresē, kā rīkoties saspringtās situācijās, nevis dzenāt viņu tik pa klusākajiem Rīgas galiem, lai pēc tam, ieguvis tiesības, brauc kā māk pa sastrēgumiem. Un tad brīnas, kur tik daudz atsaldēto pa ielām tusē. Jā, ir arī pietiekoši atsaldēto ar gadiem ilgu pieredzi, taču es vairāk domāju tos, kas neprot aši noreaģēt īstajā brīdī, jo visu laiku ir braukuši tikai klusi un mierīgi.

Jā, piekrītu, ka gadās situācijas, kad jau tā lielā un pretīgā korķī pa priekšu velkas kāds mācībnieks, kas labu brīdi nevar saņemties uzgāzēt un aizbraukt. Bet cik bieži? Es pat laikam esmu gatavs ar tām retajām reizēm samierināties. Parasti jau var iespiest grīdā un aizlīst garām, ja jau tik ļoti nenormāli jāsteidzas izslēgt mājās atstāto gludekli.

202475. viesis 2.jūnijs 2006 14:07
0 0 Atbildēt

Mācīties jau arī kaut kad vajag.Piemēram,to var darīt brīvdienās.Bet Pārdaugavas iedzīvotājiem ir sūdīga situācija.Piem. Mācībnieku tusiņa vai starta vieta ir pie sporta kluba Rīga O.Vācieša ielā (pie pieminekļa).Tad nu no rīta vai vakarā esam spiesti vēža gaitā vilkties aiz n-tajiem mācībniekie pa O.Vācieša ielu,vai Torņakalna ielu utt.Sen jau bija laiks kaut kā šo lietu noregulēt.

202478. viesis 2.jūnijs 2006 14:18
0 0 Atbildēt

Principa macibu braucienus un atlaides pensionariem sabiedriskaja transporta varetu nolikvidet 7:00-9:00 un 17:00-19:00. Tad tie, kam janoklust uz/no darba (un kas ir realie nodoklu maksataji) varetu to izdarit mazlie atrak.

202513. viesis 2.jūnijs 2006 15:07
0 0 Atbildēt

Eh, ku labi sev bonusus krat pirms velesanam...

Nekas praktisks nav jadara, tikai gudri japabezd par sapigam temam...

202514. viesis 2.jūnijs 2006 15:11
0 0 Atbildēt

Viedoklis tāds - kamēr nemāki pārslēgties neskatoties uz ātrumkloķi un citām ierīcēm kas nepieciešamas braukšanas uzsākšanai un turpināšanai, kā arī auto gabarītu izjūtas nav un nemāki neaizguļoties pie luksafora uz 15 sekundem uzsākt braukt - nevajag līst ārā uz ielas. Var tak to visu apgūt kādā no pamestajām lidostām kautvai. Iemācies bez aizķeršnās uzsākt, pabraukā "čusku" starp konusiem, normālā ātrumā ~ 50 km/h. Un kad rodas sajēga kā mašīna vadās tad arī var braukt uz koplietošanas ceļiem. Kādēļ ir jāmācās uzsākt sastrēgumu stundās pie luksaforiem?

202515. viesis 2.jūnijs 2006 15:12
0 0 Atbildēt

edijz runā sakarīgu valodu - mācībniekiem ir jāmācās un jādara tas akurāt reālā situācijā, tai skaitā intensīvā satiksmē un sastrēgumos, lai jau autovadītāja kārtā būtu gana veikli un satiksmi čakarētu pēc iespējas mazāk.

Savukārt runājot par mācībnieku izčakarētu braucienu - nu gana reti tas notiek un pārsvarā īslaicīgi - max. pāris minūšu laikā var atrast veidu kā tikt mācībniekam garām, un tad jau var demonstrēt savu prasmi.

202517. viesis 2.jūnijs 2006 15:15
0 0 Atbildēt

mani macibnieki neuztrauc un nenervoze. rekinos ar to ka sastregumi ir un bus arvien lielaki. ari bez macibniekiem ir pilnas ielas visadu lunu. tie, kam tik loti satrauc satiksme varu ieteikt vai nu vispar pie stures nesesties, vai dzert nomierinosas tejinas. :)))

202519. viesis 2.jūnijs 2006 15:16
0 0 Atbildēt

202514. viesis

Piebilde - Es nesaku, ka mācībniekiem nevajag braukt intensīvā satiksmē - otrādi VAJAG, bet tikai tad, kad vienīgais kas ir palicis lai kļūtu par pilnvērtīgu satiksmes dalībnieku ir iekļaušanās satiksmē, plūsmā utt...

202526. viesis 2.jūnijs 2006 15:27
0 0 Atbildēt

Liekat tak maaciibniekus mieraa, labaak buutu celjus saremonteejusi...

202562. viesis 2.jūnijs 2006 17:06
0 0 Atbildēt

Intersanti kā mācībnieki iemācīsies braukt pa intensīvu satiksmi, ja atļaus braukt tikai pa tukšām ielām, pie tam CSDD braukšanas eksāmieni notiek pa dienu - braukt mācīsim bez satiksmes, bet eksāmenus liksim intensīvā satiksmē... tik pat labi varēja aizliet mācībniekiem Rīgā braukt - lai rulē pa kādu mazpilsētu... tie gan būs labi apmācīti jaunie šoferīši...

202590. viesis 2.jūnijs 2006 22:26
0 0 Atbildēt

Labi lai mācībniekieki braukā ,lai mācās. Bet ,smagie ļoti traucē.Vecs GAZ,ZIL,KAMAZ kura braukšanas ātrums ir ne vairāk kā 40 km/h traucē ļoti.Un šie smilts vedēji/grants,akmeņi/-noteikumi NEiksestē.Fūres kurām grūti uzsākt kustību.Šodien nācās vilkties aiz viena tāda/un tā katru dienu/.

202592. viesis 2.jūnijs 2006 22:52
0 0 Atbildēt

202590. viesis, jo leenaak tev kaads pa priekshu velkaas, jo vieglaak ir jamo apbraukt/apdziit.

202593. viesis 2.jūnijs 2006 23:35
0 0 Atbildēt

Apzītu visusus JA VARĒTU/Tomēr nāk satiksme arī pretējā virzienā/ Ar GAZ,ZIL,KAMAZ brauc vecēkās paudzes vadītāji,nav gatavi mūsdienu satiksmes spriegumam.PS.Braukāju katru dienu Rīgā/arī rajonā/

202668. viesis 5.jūnijs 2006 9:35
0 0 Atbildēt

Ārgalis ir !^@%@$ ... a ko piemeeram dariis cilveeki kuri nekad nebusu seedeejushi sastreehumos jo buus hsaads likums.. un dabuus tiesiibas un tad kad beidzot vinjiem pirmo reizi muuzhaa vajadzees seedeeta streegumaa.. tad buus zili briinumi.. :D Tad buus mutiite valjaa.. :D :D

202682. viesis 5.jūnijs 2006 11:12
0 0 Atbildēt

202526. viesis 02.06.2006 15:27

A celjiem nauda vajadziga, a naudu jamak nopelnit, a ja nemak naudu nopelnit var stulbajam veletajam pirms velesanam pamest "dzilus domu graudus" par satiksmes uzlabosanu...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti