«Dacia Logan» no Renault – lēti un praktiski 66

 
15.jūnijs 2006 10:20

Gandrīz katram no mums ir gadījies redzēt šo pēc izskata neierasto auto. Marka arī tāda nepazīstama. Dizaina aprises – līdzīgas Renault. Un tā pienāca tā nedēļas nogale, kurā EUROAUTO solīja piešķirt šo auto uz testu – Dacia Logan.



Pirmais iespaids – nu tā... Mašīnai ir „pieklājīgs” priekšgals, tomēr, no aizmugures skatoties, šķiet, ka kaut kas šeit ir vai nepabeigts vai sasteigts. Kur radies tāds „Dacia Logan”? Izrādās, 1999.gadā kompānija „Renault” iegādājās 51% rumāņu kompānijas „Dacia” akciju. Vēlāk - 2004.gadā, „Renault” jau piederēja 99,3%. „Renault” ieguldīja pusmiljonu eiro rūpnīcas modernizācijā un jaunais „Dacia Logan” sāka savu ceļu pie pircējiem. Izrādās, ka pieprasījums pēc „Dacia” modeļiem nepārtraukti aug.



Tomēr, ne visur tas ir „Dacia Logan” – valstīs (piemēram Krievijā), kur vēl atceras rumāņu „Dacia” kvalitāti, šo modeli izplata ar Renault vārdu – „Renault Logan”.



Un tā atgiezīsimies pie pašas mašīnas. Kāpjam iekšā! Iesēšanās – kā džipā! Kaut arī interjers nav diez’ ko smalks, tas ir pietiekami gaumīgs. Aplūkojot salonu tuvāk, kļūst skaidrs, ka tas sastāv no rekordmaza detaļu skaita, kas samazina gan ražošanas izdevumus, gan arī „trokšņošanas” iespējas. Šeit viss ir kā pie francūžiem – signalizējam, ar pagriezienu rādītāja slēdža galu, visu veidu gaismas arī ieslēdzamas uz šīs pašas sviras.



Arī gaismas augstuma korektors atrodas, kur visiem francūžiem. Trīs glāžu turētāji – viens aizmugurē sēdošajiem, divi priekšējiem. Viens pārnēsājamais pelnutrauks glāzes formā, kuru var ievietot jebkurā no trim tam paredzētajām vietām. Salonā nav nekā lieka. Un vēl tās interesantās salona ventilācijas lūkas...



Tā kā testējamais auto ir aprīkots ar 1.5 litru "Renault" dīzelīti, startējot, gatavojos uz pieklājīgu troksni, bet izrādās, ka tas ir vairāk nekā pieklājīgs – dzinējs pat nav īsti dzirdams. Rokasbremzes svira un pedāļi darbināmi mīksti un saprotami, nekādu problēmu. Lai brauktu ar „Dacia Logan”, nav īpaši jāgatavojas – viss ir vienkārši. Vienīgais, ko salonā nedaudz var dzirdēt, ir dārgajā versijā uzstādītā kondicioniera sīkšana. Uzsākšana ir vienkārša, sajūgs darbojas, kā tam pienākas. Dzinējs ir atsaucīgs un nav nekādu aizrādījumu par šādas klases mašīnas dinamiskumu. Patiesībā, dinamiskums panākts ar samērā vieglo virsbūvi.



Jau pie pirmās izkāpšanas no mašīnas saprotu, ko nozīmē modifikācija „Dacia Logan Arctic” – pateicoties kondicionierim parādījušās nevaldāmas iesnas. Tas liek atcerēties, ka kondicionieris jālieto uzmanīgi... Tomēr ir labi, ka tāds ir.



Uzlīmes uz testējamā auto norāda, ka šis ir superekonomisks dīzelis (4.1/100km) – tāpēc gribas to arī pārbaudīt. Izvēlamies ap 500 kilometrus garu maršrutu pa Kurzemi. Līdz Liepājai braucam satiksmes plūsmas ātrumā – 100-110 km/h.



Auto darbojas samērā klusu, reizēm nepieciešamie izrāvieni apdzīšanas laikā arī izdodas bez īpaša stresa – 1.5 dCi dzinējs ir paklausīgs. Tomēr pēc borta datora rādījumiem redzams, ka 4.1 litru uz 100km/h sasniegt neizdosies, jo tāds patēriņs iespējams braucot dažus desmitus kilometru stundā lēnāk – mums tas rāda 5,1. Piekritīsiet, arī šāds rādītājs nav nemaz tik slikts!



Aizbraucam līdz Liepājai bez apstāšanās – tā iespējams pārliecināties par salona un sēdekļu ērtumu. Tā kā pirms divām nedēļām pie stūres izbraukāta visa Zviedrija un Norvēģija, 200 kilometri šķiet tīrais nieks. Secinājumi pēc pirmajiem 200 km: sēdeklis ir pietiekami ērts, tomēr par sevi liek atcerēties stūre – tai nav augstuma regulēšanas iespēju un tās novietojums ir samērā stāvs. Nedaudz nav, kur likt kreiso kāju, bet pret pārējo iebildumu nav.



Šajā pitstopā turpinām mašīnas apskati. Meklēju iespēju, kā atvērt „Logan” bagāžas nodalījumu – neatrodu. Vienīgi ar atslēgu. Atveru. Wou!!! Tur vietas pietiktu vēl dažiem pasažieriem. Tomēr mieru neliek bagažnieka atvēršanas iespēja. Uzmanīgi aplūkoju vāku no iekšpuses – to apšuvuma neesamības dēļ ir viegli izdarīt. Nē, nekādu sviru, nekādu vadu – „Logan” bagāžas nodalījums ir atverams tikai ar aizdedzes atslēgu.



Ak, jā! Arī aizverams ir tikai aiz aizdedzes atslēgas, jo nekādu īpašu padziļinājumu vai rokturu iekšpusē nav. Lai būtu pavisam godīgs – tur nekā nav – tikai dzelži. Bet galu galā – ja tas spēj padarīt auto lētāku, tad - lai ir kā ir! Rūpīgi apskatot bagažnieku, nonākam pie secinājuma – aizmugurējie sēdekļi nav noliecami (atskrūvējot 3 skrūves, ir!).



Turpinot aplūkot „Logan” no aizmugures, acīs krīt buksēšanas āķis. Tas tur atrodas – gribi vai negribi... Tomēr, ja tā padomā, tas ir samērā ērti – velkot auto nav jāuztraucas par sabojātu vai atrautu bamperi – āķis ir „pa īstam” pieskrūvēts un viegli pieejams.



Izvizinamies pa Karostu (pie Liepājas), aizbraucam uz molu, tomēr Karostas „dopu” tā straujāk izbraukt negribas, jo prātā nāk senāk redzētas fotogrāfijas, kurās uzņemts viens no retajiem gadījumiem, kad auto neiztur „aļņa testu” ar „Dacia Logan” galvenajā lomā. Jā auto ir samērā augsts un mīksts. Savukārt Karostas bedrainos ceļus pārvarēt nesagādā nekādas problēmas – izskatās, ka mašīna ir speciāli tādiem paredzēta. Arī salonā nerodas nekādas diskomforta situācijas.



Turpinot lietot šo „mazcenas” automobili, atklājas aizvien jaunas lietas, kas, iespējams, palīdz nesadārdzināt tā cenu. Piemēram, ja vēlaties nomazgāt priekšējo stiklu no mušām (kuras tur sakrājas ļoti ātri), nāksies atcerēties, ka smidzinātājs un logu tīrīšanas mehānisms ir divas dažādas lietas un, kaut atrodas uz vienas sviras, jāieslēdz atsevišķi. Pagriežam sviru, lai sāktu strādāt logu tīrītāji un tad pavelkam to uz sevi, lai uzsmidzinātu mazgājamo šķidrumu. Patiesībā, vārds „uzsmidzinātu” ir nedaudz par lepnu, jo šķidrums uz stika tiek uzpūsts ar tādu strūklu un tik augstu, ka slapji paliek arī aizmugurējie sānu stikli, savukārt vējstikla apakšējā daļa paliek sausa... Bet nedaudz izdomas un pirkstu veiklības – arī apakšējo daļu izdosies samitrināt.



Un tagad atgriezīsimies pie skaņām salonā. Ne viss ir tik klusu, kā gribētos. Neesmu „dīzelists”, tāpēc varbūt kaut ko nesaprotu, bet man šķiet, ka šis dzinējs pie izslēgšanas rada pārlieku lielu troksni. Kad pagriež atslēgu, lai izslēgtu dzinēju, mašīna burtiski noraustās.



Atpakaļceļu no Liepājas ieplānojam caur Kandavu.Tur ir cita veida ceļi, kā arī mazāk transporta. Gabaliņu pabraucam nedaudz ātrāk un ir skaidrs – ekonomija beidzas pie 100 km/h. Kad spidometra bultiņa ļooooti stipri pārsniedz CSN noteikto, vidējais degvielas patēriņš divkāršojas. Arī troksnis salonā dubultojas, varbūt pat trīskāršojas, jo sākam dzirdēt ne tikai dzinēju, bet arī aerodinamiskus efektus. Ātri braukt neatmaksājas dubultā: maksāsiet divas reizes vairāk par degvielu un galvenais - pakļausiet sevi un pasažierus pamatīgam riskam.



Kāpēc? Izrādās, neskatoties uz to, ka „Renault” vienmēr cenšas radīt drošus automobiļus (piemēram Clio), „Dacia Logan” ir tāds kā izņēmums. Internetā lasāmas gan īpašnieku sūdzības par „mīkstajiem bleķiem”, gan daudz maz oficiāli „crash testi”, kuros „Logan” parādījis sevi ne no tās pašas labākas puses. Kā var lasīt internetā, frontālā trieciena gadījumā vadītāja durvis izdosies atvērt tikai ar palīgierīču palīdzību, arī drošības jostas ir parastās. Lielākā riska zona pasažieriem – galvas apvidū.



Atgriežamies Rīgā – nobraukts pustūkstotis. Vidējais patēriņš – 5,5 litri uz 100 kilometriem (tas gan sastāv no visu veidu braukšanas - gan lēna šoseja, gan ātra šoseja, gan pilsētas režīms). Ir radies viedoklis. Ja tā godīgi – pa šo laiku esmu apradis ar šo mašīnu. Vai man šī mašīna patika? Grūts jautājums. Bet vienu var pateikt droši: auto kvalitāte atbilst cenai. Ja vēlies jaunu, ietilpīgu un lētu auto – jāapskata arī „Dacia Logan”.

„Dacia Logan” mīnusi:
Nav stūres regulēšanas
Skaņa salonā, ja brauc virs CSN atļautajiem ātrumiem
Logu tīrītāji nedarbojas kā citiem auto (aprakstā)
Benzīna bāka un bagažnieks atverami tikai ar aizdedzes atslēgu

„Dacia Logan” plusi:
Piecvietīgs auto ar lielu bagāžas nodalījumu
Daudz gaismas salonā, jo lieli stikli
Viengabala priekšējais panelis – negrabēs
Viegli iekāpt, izkāpt

„Dacia Logan” ir nopērkams ar vienu no diviem benzīna (1,4 / 1,6) vai vienu dīzeļa (1,5) dzinējiem. Auto cena: sākot no 4800 Ls līdz 6900 Ls, atkarībā no komplektācijas. Garantijas: 100.000 km vai 3 gadi.


Paldies EUROAUTO par piešķirto auto.

 
66 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
204102. viesis 15.jūnijs 2006 10:33
1 0 Atbildēt

jebkurā gadījumā tā ir iespēja par 5k Ls tikt pie JAUNA auto ar 3 gadu garantiju... izmantot to vai nē - tā jau ir katra paša izvēle

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti