Audi AG autosporta vēsturi ir papildinājis ar vēsturisku uzvaru Le Mans 24 stundu sacīkstēs. Jaunais Audi R10 TDI ir pirmais ar dīzeļdzinēju aprīkotais automobilis, kas uzvarējis šajās grūtajās sacīkstēs. Rekordliela skatītāju skaita - 235 000 - acu priekšā Franks Biela (Vācija), Emanuels Pirro (Itālija) un Makro Verners (Vācija) izcīnīja Audi uzvaru.
Šī Audi ir sestā un šobrīd nozīmīgākā uzvara Le Mans. Arī Dindo Kapello (Itālija), Toms Kristensens (Dānija) un Allans McNish (Skotija) sasniedza lielisku rezultātu, izcīnot trešo vietu. Audi TDI Power parādīja lielisku sniegumu, iespaidīgi demonstrējot moderna dīzeļdzinēja iespējas. Abi Audi R10 TDI, kas aprīkoti ar 650 ZS V12 TDI dzinējiem, neapšaubāmi bija ātrākie un ekonomiskākie auto šajās sacīkstēs. Visu sacensību laiku viens no Ingolštates sporta auto bija vadībā. Le Mans rekordists Toms Kristensens uzstādīja ātrāko apļa laiku - 3min 31,211s, kā arī viņš ir pirmais LM P1 sporta auto pilots, kas Le Mans nobraucis 16 apļus bez degvielas uzpildes. Kopumā veicot 380 apļus, Audi ir uzstādījis arī jaunu veiktās distances rekordu.Audi TDI Power ekonomiskais degvielas patēriņš bija uzskatāmi redzams: lai uzpildītu 90 litrus Shell V-Power Diesel, Audi piloti apstājās vidēji tikai ik pa 14 apļiem. Turpretī ar benzīna dzinējiem aprīkotie sacīkšu auto bija spiesti uzpildīties ievērojami biežāk. Skatītāji varēja arī novērtēt, cik patiesībā kluss un dabai draudzīgs var būt 650 ZS sporta auto.
Kaut arī Audi R10 TDI pirmais uznāciens notika tikai 200 dienas pirms sacīkstēm, jaunais sporta dīzeļauto bija tik pat pārliecinošs 24 stundu sacensībās kā viņa priekšgājējs Audi R8, kas savulaik izcīnīja 5 uzvaras Le Mans.
Bielam un Pirro šī ir ceturā uzvara Le Mans – iepriekšējās bija 2000., 2001. un 2002. gadā. Tādejādi viņi ieņem ceturto pozīciju Le Mans rekordistu topā – aiz Toma Kristensena, Džekija Iks un Dereka Bella. Audi šī bija trešā uzvara pēc kārtas un sestā uzvara kopumā Le Mans. Bet, ja ņem vērā, ka 2003. gada uzvarētājs Bentley Speed 8 bija aprīkots ar Audi Sport radīto FSI dzinēju, tad var uzskatīt, ka Audi pārākums tehnikā triumfē jau septiņus gadus pēc kārtas.
Pēc uzvarām Sebringas 12 stundu braucienā un Le Mans 24 stundu sacīkstēs, Audi R10 joprojām ir nepārspēts. Revolucionāro sporta dīzeļauto nākošais izaicinajums būs cīniņš par čempiona titulu American Le Mans Series – sākot no 15. jūlija Team Audi Sport North America par uzvaru cīnīsies ar diviem Audi R10 TDI.
Le Mans sacīkšu rezultāti: 1 Biela/Pirro/Werner (Audi R10 TDI) 380 apļi veikti 24h 04m 47.325s 2 Helary/Montagny/Loeb (Pescarolo-Judd) - 4 apļi 3 Capello/Kristensen/McNish (Audi R10 TDI) - 13 apļi 4 Gavin/Beretta/Magnussen (Chevrolet) - 25 apļi 5 Minassian/Collard/Comas (Pescarolo-Judd) - 28 apļi 6 Enge/Piccini/Turner (Aston Martin) - 30 apļi
Audi vienkārši ir labākie. Tas ir jāatzīst.
@ _PN_ un olimpiskās spēles ir vienas valsts sacensības, vai ne?