Diskutēs par sastrēgumu novēršanu Rīgā 14

 
29.jūnijs 2006 4:00

Lai uzklausītu ekspertu priekšlikumus sastrēgumu novēršanai Rīgā ilgtermiņā, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs šodien, 29. jūnijā, plkst. 10.00 tiekas ar Rīgas Tehniskās universitātes zinātniekiem un projektēšanas uzņēmumu pārstāvjiem.

A.Požarnovs: "Sastrēgumi ir viena no tām Rīgas problēmām, kurai uzmanība jāpievērš nemitīgi. Automašīnu skaits strauji pieaug, un ir skaidrs, ka infrastruktūras iespējas nav bezgalīgas. Nākotnē galvenais uzsvars būtu liekams uz sabiedriskā transporta attīstību, un sabiedriskajam transportam jābūt tādā līmenī, lai tas mudinātu pārsēsties no personīgā transporta tramvajā vai autobusā. Kas šobrīd būtu darāms, lai Rīga spētu izvairīties no tādiem sastrēgumiem, kādi ir citviet Eiropā un pasaulē, – tie ir jautājumi, par kuriem aicinu izteikties Rīgas Tehniskās universitātes profesorus un projektēšanas ekspertus."

Piedalīties diskusijā aicināti arī RD Satiksmes departamenta pārstāvji, Pilsētas attīstības departamenta, Vides departamenta un SIA "Rīgas satiksme" pārstāvji, kā arī pārstāvji no CSDD un A/S "Latvijas valsts ceļi".

Informāciju sagatavoja
Ieva Prauliņa
Rīgas domes Satiksmes departamenta
preses sekretāre
 
Visi komentāri
 
205361. viesis 29.jūnijs 2006 10:48
0 0 Atbildēt

Kā viens no paopildus elementiem situācijas risinājumiem būtu kompleksā luksaforu signālplānu sistēmas izstrāde ar modelēšanas principiem, kas spētu maiīties atkarībā no diennakts stundas un ielas noslogojuma... Automašīnu plūsmas intensitātes slaitītāji tak ir lielākajās ielās iestrādādi ceļa klātnēs...

205381. viesis 29.jūnijs 2006 12:48
0 0 Atbildēt

Šaubos, vai ar elektroniskām luksoforu sistēmas uzlabojumu metodēm kaut ko varēs līdzēt. Jau pašlaik ar visām modernajām novērošanas sistēmām ,centrālais satiksmes vadības centrs (jeb kā viņu tur sauc), neko nespēj paveikt sastrēgumu novēršanai. Būtībā jau racionalāka ir tā pati Maskavas metode, ar regulētāju būdiņām svarīgākajos krustojumos. Pievienojot klāt labu novērošanas videotehniku arī citiem tuvējiem krustojumiem, regulētāja būdiņā būtu jau pietiekoša infa par veselu kvartālu. Kvalificēts un zinošs regulētājs tad itin veiksmīgi varētu regulēt satiksmi, neīzejot stāvēt pašā krustojumā. Cik Maskavā pavēroju, ši "rokas" luksoforu vadība darbojas ļoti veiksmīgi, sastrēgumi pika stundās tiek mazināti. Bet mūsējie ar to "Juglas faktoru piektdienās" , jau gadu desmitgadēm nespēj tikt galā.

205385. viesis 29.jūnijs 2006 13:02
0 0 Atbildēt

Risinājums ir ģeniāls savā vienkāršībā - lai samazinātu sastrēgumus, jāsamazina automašīnu skaits ielās. Iekasēsim Ls 5 (arī no deputātu kungiem, "biezajiem", un citiem, kas ir vienlīdzīgāki, nekā citi) par iebraukšanu Rīgas centrā. Summa nav tik liela, lai dažreiz vajadzības gadījumā nevarētu atļauties, taču satiksmes intensitāte noteikti samazinātos. Un noliekam pie katras statni, pie kā pieslēgt velosipēdus. Neko jaunu nav jāizgudro - paskatamies uz Kopenhāgenu, kur uz darbu ar riteni brauc 30-40% strādājošo. (Papildus bonuss - uzlabotos veselība. Piemēram, ja Kalvītis sāktu braukt uz darbu ar riteni, viņa vēders noteikti samazinātos. Tikai sākumā jāatrod ritenis, kas tādu masu var turēt)

205388. viesis 29.jūnijs 2006 13:28
0 0 Atbildēt

ja jūs zinātu, kādi tvirti dupši ir Amsterdamas sievietēm!! jo visas brauc ar velo ikdienā :)

205393. viesis 29.jūnijs 2006 14:09
0 0 Atbildēt

TO blackDoggy>>Nesmīdini tautu! Un nesalīdzini divas galīgi dažadas pilsētas! Kopenhāgenā nemaz nav sniega, atšķirībā no Rīgas, tad tur ar riteni var arī pārvietoties, bet pie mums "ciskudriļļu" sezona (normālu cilvēku) ilgst 3-4 mēnešus gadā! Bez tam TUR ir izbūvēti normāli autoceļi apkārt visai pilsētai, savukārt pie mums negribēdams esi spiest mīcīties cauri centram, jo citu variantu nav. Un bez tā visa TUR ir normāls sabiedriskais, kurā nebrauc smirdošs un utains proletariāts! Tā kā nevajag te piedavāt savas utopiskās idejas, pirms neesi bišku padomājis ar galvu... :D

205397. viesis 29.jūnijs 2006 14:44
0 0 Atbildēt

Dārgais 205393. viesi - varbūt vēlies teikt, ka Stokholmā arī nav sniega? Domā, ziemā tur spīd saulīte un ir +25C silts? Mums arī būtu normāls sabiedriskais, ja nevajadzētu kavēt grafiku kārtējā autovadītāju izraisītā korķa dēļ. Kad pēdējo reizi braucu uz darbu ar sabiedrisko (vakar), tur neviens nesmirdēja, un utis arī neredzēju.

205424. viesis 29.jūnijs 2006 17:57
0 0 Atbildēt

Aleluja! Ko tik nesanāk piedzīvot priekšvēlēšanu laikā! BEIDZOT kādam ir ienākusi galvā doma uzklausīt arī zinātnieku un ekspertu viedokli. Ja vēl kāds arī īstenos dzīvē šos viedokļus tad Misteram Fiksam nāktos apēst savu katliņu (cepuri tb).

205426. viesis 29.jūnijs 2006 18:07
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis: Daļēji tev piekrītu - TIKAI ar elektroniskām sistēmām neko nepanāksi. Jāsāk ir ar atbildīgo institūciju darba stila maiņu un bardaka likvidēšanu. Jo dotajā brīdī luksoforu režīmus izvēlas pēc velns zin kādām metodēm, tikai ne tām kuras spētu uzlabot satiksmes plūsmu. Rezultātā katra jauna luksofora parādīšanās vai modernizācija beidzas ar pamatīgām galvassāpēm tiem kas ikdienā izmanto attiecīgo ceļa posmu. Galvenā problēma ir tā ka mūsu satiksmes organizētāji nespēj aizdomāties par satiksmes izmaiņu ietekmi uz satiksmes intensitāti tuvāko 4-5 kvartālu apkaimē.

Starpcitu Somijā jau gadus etak 8 atpakaļ uz ielām bija "gudrie" luksofori. Elektronika sekoja līdzi satiksmes intensitātei un regulēja luksofora režīmus vadoties no situācijas dotajā brīdī. Pie mums joprojām nav NEVIENA šāda luksofora. Nemaz nerunājot par ārkārtas signālu uztveršanu un krustojumu slēgšanu operatīvā transporta kustības atvieglošanai.

205447. viesis 30.jūnijs 2006 9:06
0 0 Atbildēt

205393. viesi, ne tikai Stokholmaa brauc visu cauru gadu, brauc arii somijas ziemeljos ar velukiem. Un nekas, dziivi.

Ta tik latvieshi savas slinkaas pakalas neviizho pavazaat.

BTW, es ari pa riigu tik ar kajam/sabiedrisko. Mashina tikai aarpus pilsetas vai ko vest pa pilsetu. Ja citi ta dariitu, jau butu daudz labaak.

205452. viesis 30.jūnijs 2006 9:29
0 0 Atbildēt

205447. viesis /blackDoggy-nu bet minaties ar tiem veļļukiem, kas jums to liedz darīt?! Bet kapēc tas ir jāuzspiež pārējiem darīt, kā krievu laikos, kad visiem bija jābūt vienādiem???Es, piemēram, uzskatu, ka braukt ar riteni pa Rīgu ir tikai sevis bendēšana, jo gaiss ko pastiprināti ieelpojam braukšanas laikā sabendēs jūsu plaušas ātrāk nekā pīpēšana.

205464. viesis 30.jūnijs 2006 11:23
0 0 Atbildēt

205452. viesi, nenem launaa, bet esi tipiskais aprobezhotais lautinsh. Kapec tad tas gaiss ir sagandeets? Tapec, ka bariem tadu, kuri nav spejigi savu lumosho dibeni pasi panest.

Ja Tu domaa, ka ir kaut teoreetiska iespeja pilnigi visiem gribetajiem Rigas centraa nodrosinaat briivu satiksmi ar savu autinju, tad Tev ar praatu ir pavaaji.

Diemzhel realaa dziivee to jau daudzaas valstiis ir paarbaudiijushi un secinaajushi, ka autinus no centra ir jaizspiezh. Tu domaa, ka Londonaa prieka pec pieneema to iebraukshanas maksu 8 poundi par reizi? Es biju iisi pirms to tur pieneema. ap pieciem vakaraa, karstaa vasaras dienaa pie bigbena gaiss no mashiinu atgazeem bija taads, ka man likas, ka tuuliit galu dabushu, jo elpot NEBIJA ko. Sajuuta briesmiiga. Tu domaa, ka tada gaisaa sedeet mashiinaa ir veseliigi? Diezvai.

Riigai viena nelaime tik ir- daudzkur nevar tikt nebraucot caur centraalam ielaam. Tas ir jautajums, kas jaatrisina. Un tad var droshi saak likt savus 5-10 Ls par katru iebraukshanas reizi (taada cena tapat vismaz 2/3 autobrauceeju nav daudz) un skatiities vai veel cena jacelj vai nee.

Un jasakarto sabiedriskais, plus jasakarto velocelini uz autinjiem paredzeeto ielas dalju rekina.

Citadi esot vakareiopas pilsetaas regulari un pecak atbraucot uz Rigu, juutos taa dumi, ka mums nav ar velukiem kur braukt.

205513. viesis 30.jūnijs 2006 14:30
0 0 Atbildēt

Es netaisos kāpt arā no savas mašīnas un nekadi aizliegumi te nebūs! Pedāļu minēji var pat nesapņot par centru bez auto. Te nav nekāda Londona Mha-ha :D

205537. viesis 30.jūnijs 2006 17:30
0 0 Atbildēt

205513. viesi, es Tava vietaa nebutu tik paarliecinaats.:)

205569. viesis 1.jūlijs 2006 11:23
0 0 Atbildēt

nu tad vajag vismaz braukt ar mazaam mashiiniiteem, nevis ar tiem "privaatajiem autobusiem"...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti