Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta ierosinājuma Nacionālajā attīstības plānā 2007.-2013.gadam ir paredzēts attīstīt velotransporta infrastruktūru un veicināt velotransporta izmantošanu kā alternatīvu un Latvijas pilsētu robežās līdzvērtīgu pārvietošanās līdzekli.
Jānis Birks, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks: „Esmu gandarīts, jo šis lēmums ir solis ceļā uz pilsētu ilgtspējīgas attīstības veicināšanu, kur velotransportam ir ļoti būtiska loma. Pilsētu ilgtspējīgas attīstības principi nozīmē - samazināt nepieciešamību pēc personiskā motorizētā transporta un nodrošināt pievilcīgas alternatīvas, kuras pieejamas visiem; palielināt ar kājām, divriteni vai sabiedrisko transportu veikto braucienu īpatsvaru. Es ceru, ka ar laiku tā būs realitāte arī Rīgā.”„Ārvalstu pieredze liecina, ka velotransports ir videi visdraudzīgākais, visekonomiskākais un izmaksu ziņā visvieglāk sabiedrībai pieejamākais pārvietošanās līdzeklis, jo tas nerada nekādu apkārtējās vides piesārņojumu un pilsētas apstākļiem ir vismobilākais pārvietošanās līdzeklis. Tāpēc mūsu piedāvātais papildinājums Nacionālajā attīstības plānā pastiprinās velotransporta kā alternatīvā pārvietošanās veida attīstības nepieciešamību arī valsts mērogā,” saka Rīgas domes Satiksmes departamenta Starptautisko projektu un veloattīstības nodaļas vadītāja Olita Sproģe.
Lai pastiprinātu velotransporta kā alternatīva pārvietošanās veida attīstības nepieciešamību valsts mērogā, Rīgas domes Satiksmes departaments aprīlī nosūtīja Latvijas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai priekšlikumus Nacionālajam attīstības plānam par velotransporta infrastruktūras attīstību.
Varbūt vispār pariesim uz velorikšām un pajūgu transportu, lai ķieģeļus, bulciņas, pienu, benzīnu un pastu pieved ar tiem!RD vairs nebus jāsatraucās par jaunu tiltu un ielu izbūvi, arī sabiedrisko varēs pārvest uz rikšu un pajūgu režīmu...:D