«Latvian Baja» uzvar Jānis Naglis un Agris Pētersons 3

 
3.jūlijs 2006 10:14

Svētdien, 2. jūlijā Madonā ar komandas „RE Autoklubs” ekipāžas Jānis Naglis/Agris Pētersons uzvaru noslēdzās trīs dienas ilgušais 3. starptautiskais rallijreids „Latvian Baja 2006”.

Lai arī šogad sacensībās piedalījās astoņu valstu sportisti, tanī skaitā spēcīga „Russian Team” komanda, Eiropas kausa posmos atzinību guvusī Čehijas ekipāža, kā arī spēcīgākā Lietuvas ekipāža, galvenā trofeja par uzvaru absolūtajā vērtējumā palika Latvijā. Savukārt motociklu grupā uzvarēja vācietis Džerits Geijers, apsteidzot mūsu „JV11 Racing Team” braucēju Jāni Virzu. Iespējams rezultāti būtu citādi, taču organizētāji uzskatīja par nepieciešamu atcelt trīs no desmit paredzētajiem ātrumposmiem.

Jānis Naglis, kurš rallijreidā „Latvian Baja” uzvarēja arī pagājušajā gadā, pretenzijas uz pirmo vietu pieteica jau pirmajā dienā ar ātrākajiem laikiem abos prologa (pa 2,02 km) ātrumposmos Madonā. Starp meistarīgākajiem braucējiem prologā bija arī pārējie potenciālie pretendenti uz uzvaru: SS-1 trijniekā iekļuva krievu ekipāžas Aleksejs Berkuts/Antons Nikolajevs un Konstantīns Žiļcovs/Konstantīns Meščerjakovs, bet SS-2 tādu pat laiku kā Naglis/Pētersons uzrādīja arī čehi Miroslavs Zapletāls/Miloslavs Janāčeks, kā arī Berkuta ekipāža. Pirmās sacensību dienas kopvērtējumu izšķīra 25,48 km garais SS-3 ātrumposms „Klauģis”, kurā savu spēku nodemonstrēja „Rīga Rally Raid Team” ekipāža Jānis Āzis/Ainārs Princis, aiz sevis atstājot Nagļa un Zapletāla ekipāžas.

Lielisku sniegumu un ceturto labāko laiku konkurencē ar starptautiskās T1 un T2 grupas automobiļiem sasniedza nacionālās N1 grupas ieskaitē startējošie alūksnieši Raivis un Dainis Zeltiņi no komandas „Venta Kross”, kuri apsteidza piektajā vietā palikušos lietuviešus Arunu Lekjaviču/Valdu Vaļukjaviču. Rezultātus dienas kopvērtējumā iespaidoja soda laiki, jo Žiļcova ekipāža saņēma 1 minūti par kavējumu uz laika kontroles vietu, bet Žapletāla un vēl četras ekipāžas, kā arī lielākā daļa motociklisti par ātruma pārsniegšanu apdzīvotā vietā. Čehi dabūja graujošu 43 minūšu sodu, kas viņus atsvieda uz 22. vietu un svītroja jebkuras cerības cīnīties par godalgotām vietām. N1 grupas ieskaitē otro labāko kopsummu sasniedza „Liepājas rallija komandas” pārstāvji Guntars Laugalis/Māris Deklaus, bet trešie palika Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis. Motociklu konkurencē, dēļ labi braucošā Luksemburgas sportista Kristiana Benekes un vāciešu ātrumsodiem, vadībā izvirzījās pašmāju braucējs Jānis Virza.

Otrās sacensību dienas pirmā apļa 38,25 km garo SS-4 „Kalsnava-1” ļoti spēcīgi aizvadīja "Russian Team" - labāko rezultātu sasniedza Konstantīns Žiļcovs/Konstantīns Meščerjakovs, kuriem izdevās par 23 sekundēm apsteigt komandas biedrus Alekseju Berkutu/Antonu Nikolajevu un "Rīga RRT" ekipāžu Māris Saukāns/Didzis Zariņš. Līderiem pēc pirmās dienas Jānim Āzim /Aināram Princim tik labi neveicās un viņi uzvarētājiem zaudēja vairāk nekā minūti. Tikai sesto rezultātu sasniedza arī otrās kopvērtējuma pozīcijas īpašnieki Jānis Naglis/Agris Pētersons, tomēr viņi bija par 24 sekundēm ātrāki, nekā Āža ekipāža un tādējādi sadeldēja 17 sekunžu deficītu un kopvērtējumā jau ieguva 7 sekunžu pārsvaru.

Ceturto laiku uzrādīja čehi Miroslavs Zapletals/Miloslavs Janāčeks no komandas „Offroad Team CZ”, bet augstajā piektajā vietā bija labākā N1 grupas ekipāža Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis. Nepaveicās N1 grupas līderiem pēc pirmās dienas Raivim un Dainim Zeltiņiem, kuri par mata tiesu izvairījās no nopietnas avārijas, taču ielidoja grāvī un zaudēja laiku. N1 grupas vērtējumā Feldmaņa ekipāžai 12 sekundes zaudēja Aldis Vilcāns/Māris Masteiko, bet vēl sekundi vairāk Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis. Motociklu konkurencē kārtējo reizi ātrākais bija Kristians Beneke no Luksemburgas, bet kvadrociklos vācietis Matiass Geists.

80,33 km garajā SS-5 „Pļaviņas-1” lielisku ātrumu atkal demonstrēja Nagļa/Pētersona ekipāža, par 48 sekundēm apsteidzot Saukānu/Zariņu un par minūti un 14 sekundēm Āzi/Princi. Spēcīgās „Russian Team” ekipāžas Žiļcovs/Maščerjakovs un Berkuts/Nikolajevs finišēja tikai ceturtie un piektie, līderim Naglim zaudējot attiecīgi ap pusotru un divām minūtēm. N1 grupas cīņā Aldis Vilcāns/Māris Masteiko par 33 sekundēm pārspēja Raivi un Daini Zeltiņus, bet trešie, atpaliekot nepilnas trīs minūtes, finišēja Guntars Laugalis/Māris Deklaus.

Starp motociklistiem vēlreiz pārāks bija Kristians Beneke. Diemžēl SS-5 distancē pēc deviņām pirmajām ekipāžām purvainā vietā izveidojās trases nosprostojums, kamdēļ virknei ekipāžu radās aizķeršanās. Starp lamatās iekritušajiem bija arī pēc pirmās dienas piektajā pozīcijā esošie lietuvieši Aruns Lekjavičs/Valds Vaļukjavičs un ātri braucošie čehi Zapletāls/Janāčeks. Tā kā bija izjaukts sacensību norises grafiks, rallijreida vadība pieņēma lēmumu atcelt abus nākamos otrā apļa ātrumposmus.

Dienas pēdējo 63,20 km garo SS-8 „Vietalva” lieliskā stilā aizvadīja Berkuts/Nikolajevs, par 23 un 24 sekundēm apsteidzot attiecīgi Nagli/Pētersonu un Āzi/Princi. Ceturtie palika Saukāns/Zariņš, bet piektie Žiļcovs/Meščerjakovs. N1 ieskaitē visātrāk atkal brauca Vilcāns/Masteiko, kuriem ar 10 sekunžu atstarpi sekoja Feldmanis/Slavinskis un ar 18 sekunžu intervālu Zeltiņi. Tehnisku problēmu dēļ izstājoties Kristianam Benekem, motociklos ātrākais bija Džerits Geijers, bet kvadrociklos Ēriks Pols. Kopvērtējumā pēc otrās dienas Līderus Nagli/Pētersonu, no sekotājiem Āža/Prinča šķīra tikai 16 sekundes, jo Nagļa ekipāža tika sodīta ar 1 minūtes soda laiku, par laika kavējumu kontroles punktā.

Arī trešajā dienā sportistiem neizdevās veikt visu iepriekš plānoto distanci. Pēc pirmā 39,9 km garā SS-9 „Saulaines-1”, kur sportistiem citam aiz cita milzīgos putekļos vajadzēja riņķot 4km garā aplī, SS-10 „Saulaines-2” drošības apsvērumu dēļ tika atcelts. „Russian Team” līderis Aleksejs Berkuts notiekošo komentēja šādi: „Trasi biežāk neredzu kā redzu, turklāt tās tuvumā ir daudz skatītāju. Tādos apstākļos par sportisku rezultātu nevar būt ne runas. Tiesnešu lēmums par pēdējā posma atcelšanu, manuprāt, bija loģisks. Turpretim otrās dienas lēmumi par divu ātrumposmu atcelšanu man nav saprotami, jo dabūjām nīkt bezdarbībā aptuveni četras stundas.”

Ar ātrumposmu atcelšanu mierā nebija ne viens vien sportists, īpaši jau tie, kam notikušajos ne viss bija gājis tā kā gribētos. Pilots Andris Feldmanis pauda: „Esam taču braukuši uz šejieni sacensties un rēķinājušies ar nolikumā paredzēto distanci, bet organizatorisku iemeslu dēļ sēžam, nevis sacenšamies” Savukārt rīkotāju pārstāvim Romānam Ērkulim bija pretējs viedoklis: „Es saprotu sportistu emocijas, taču distances saīsināšana kā rallijreidā, tā rallijā nav nekas ārkārtējs. Sportistiem ir pagrūti novērtēt kopējo situāciju, sacensības aptver lielu teritoriju, ir slēgti vairāki simti kilometri ceļu, un tikai rīkotāji redz visu spēles laukumu kopumā. Tamdēļ arī viņi ir tie, kas pieņem lēmumus.”

SS-9 visātrāk veica sacensību līderi Jānis Naglis/Agris Pētersons, bet otrie bija Aleksejs Berkuts/Antons Nikolajevs, kuriem neskatoties uz pretenzijā pret lielajiem putekļiem izdevās apsteigt mūsu „OSCar” ekipāžas Igoru Skoku/Agri Pīķi no „Venta Kross” un Jāni Āzi/Aināru Princi. Sāpīgu neveiksmi piedzīvoja Māris Saukāns/Didzis Zariņš, kuru automobilim radās tehniskas problēmas, kamdēļ nācās zaudēt iepriekš ieņemto trešo vietu kopvērtējumā. N1 grupas ieskaitē uzvaras gājienu turpināja Aldis Vilcāns/Māris Masteiko, kuri bija ātrāki par Zeltiņu un Laugaļa/Deklausa ekipāžām.

Rallijreida „Latvian Baja 2006” kopvērtējumā ar 1,59 minūšu pārsvaru uzvarēja Jānis Naglis/Agris Pētersons (Mitsubishi Pajero), otro vietu ieņēma Jānis Āzis/Ainārs Princis (OSCar), bet, atpaliekot vēl par 54 sekundēm, trešo vietu ieņēma Krievijas ekipāža Aleksejs Berkuts/Antons Nikolajevs. Augsto sesto vietu kopvērtējumā ieņēma N1 grupas uzvarētāji Aldis Vilcāns/Māris Masteiko. Sekotāji Raivis un Dainis Zeltiņi viņiem zaudēja minūti un trīs sekundes, bet trešajā vietā N1 grupā ierindojās Guntars Laugalis/Māris Deklaus (visi Mitsubishi Pajero).

T2 grupas ieskaitē uzvarēja 18. pozīcijā palikusī Krievijas ekipāža Iļja Kuzņecovs/Aleksandrs Gorelovs. Motociklistu grupā vācietis Džerits Geijers apsteidza mūsu Jāni Virzu un Jāni Grūbi, bet starp kvadrociklistiem veiksmīgākais bija vācietis Matiass Geists.

Komandu vērtējumā pirmo vietu izcīnīja „Russian Team”, otrajā vietā atstājot „Rīga Rally Raid Team” un trešajā vietā „Venta Kross”.

Ainārs Zariņš,
rallijreida „Latvian Baja”
preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
205606. viesis 3.jūlijs 2006 10:51
0 0 Atbildēt

nevis trīs bet divus posmus atcēla, mazliet tomēr vajag zināt ko raksti

205607. viesis 3.jūlijs 2006 10:57
0 0 Atbildēt

Atcēla SS 6, SS 7, SS 10. Manuprāt sanāk, ka atcēla trīs posmus.

Tev, puis, jāiet skolā, pirms sāc kaut ko komentēt.

205640. viesis 4.jūlijs 2006 8:53
0 0 Atbildēt

Sačakarēta gonka. Un piečakarēti dalībnieki.

"... un tikai rīkotāji redz visu spēles laukumu kopumā. Tamdēļ arī viņi ir tie, kas pieņem lēmumus.” Nav slikti. :)) Rīkotāji redzēs, ka nebrauc pietiekoši daudz dalībnieku, vai nebrauc tik ātri kā vajadzīgs, un arī pateiks: Stop, pietiek. Drusku pabraucat, nu i labi. Tagad varat braukt mājās. Tas nekas, ka esat gatavojušies, tērējuši līdzekļus, un gribējāt daudz braukt, būs jau labi tāpat.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti