Riepu testā uzvar ... 28

 
2.maijs 2002 8:23

Ienākot jebkurā auto veikalā, pircēju pārsteidz lielais riepu piedāvājums. Šobrīd tikai īpašam speciālistam ir skaidrs, kāda kompānija kādas riepas ražo, ar ko atšķiras riepu modeļi utt. Tāpēc šoreiz piedāvājam vasaras riepu testu, ko veikuši žurnāla “Auto Review” speciālisti.

Ziemā sapņojam par vasaru, vasarā – par ziemu. Pazīstama aina, vai ne? Tā kā uz pavasari bija jābūt gatavam vasaras riepu testam, nācās braukt uz Francijas dienvidiem, kur atrodas Goodyear poligons. Tur arī notika šis riepu tests. Šoreiz tiks testētas 195/65/R15 izmēra riepas ar indeksu H (ātrums līdz 210 km/h). Starp šīm ir jau tādi iepriekš pazīstami modeļi, kā Pirelli P6, Continental Premium Contact, Goodyear Eagle Ventura, Nokian NRH2. Bet ir arī jaunumi: Michelin Pilot Primacy, Bridgestone Turanza ER70, Hankook Optimo K406. Ne jau pirmo reizi šeit notiek riepu testi, bet katru reizi pārņem sajūsma par ideālajiem riepu pārbaudes apstākļiem. Poligona perimetru ierobežo 3,3 km gara ātruma trase, kur pārbauda riepu vadāmību un noturību uz sausa asfalta. Apļa iekšpusē atrodas dažādi citi ceļi, lai noteiktu riepu kvalitāti mitra asfalta apstākļos. Poligonā gan neesam vienīgie. Tepat brauc arī Goodyear pārstāvji, kuri ar BMW 3-series pārbauda jaunākās Goodyear Eagle F1 riepas. Te ir arī Renault komanda, kas piemeklē labākās riepas Espace un Laguna modeļiem. Poligona dispečeram paziņojam, ka esam gatavi testēt savas riepas. Mums tiek dota atļauja, ar piezīmi – “nemaisīties pa kājām” Lagunai. Piestiprinām pie mašīnas GPS raidītāju, lai iespējami precīzi varētu fiksēt ātrumu un bremzēšanas ceļu. Uz mitra asfalta bremzēšanas ceļa noteikšanas metode ir sekojoša: ar ātrumu 85 km/h uzbraucam uz mitra asfalta posma un strauji bremzējam. ABS klakšķot auto apstājas un dators fiksē attālumu, cik nobraukts no 80 km/h līdz 10 km/h. Ar katrām riepām tests tiek atkārtots vismaz 12 reižu. Pēc rezultātu noapaļošanas par labākajām šajā pārbaudē tiek atzītas Pirelli P6, atstājot aiz sevis Bridgestone un Hankook. Pārvietojamies uz blakus joslu. Šeit vairs nav mitrs asfalts, bet gan pamatīga peļķe, kuras dziļums ir 7 mm. Šeit tiks noteikta riepu akvaplanēšanas pretestība taisnvirziena kustībā. Vadītāja uzdevums – ieskrieties ar maksimālu intensitāti. Agri vai vēlu, riepas sāks “peldēt”, zaudējot kontaktu ar segumu. Neskatoties uz to, ka tiek spiesta gāze, mašīnas ātrums vairs nepalielinās. Ar Goodyear riepām testa SAAB ieskrējās līdz 102 km/h. Jūtami mazāku ātrumu varēja sasniegt Michelin Pilot Primacy – 95 km/h. Tagad tiks pārbaudīta akvaplanēšanas pretestība uz līkuma. Tā būtība ir sekojoša: mašīna brauc pa apli ar rādiusu 100m. Tad tā iebrauc ūdens vannā, kuras dziļums ir 8 mm. Protams, centrbēdzes iedarbības rezultātā, auto novirzīties no kursa. Tiek rēķināts maksimālais ātrums, ar kuru mašīna var izbraukt pa šādu apzīmētu koridoru, nenovirzoties no kursa. Šeit labākais rādījums pieder Goodyear. Protams, cīnīties ar akvaplanēšanu uz šādām poligona trasēm ir ne tikai interesanti, bet arī droši. Sliktāk ir tad, kad vadītājs zaudē kontroli pār mašīnu uz parasta ceļa. Ko darīt? Tikai bez panikas! Ja auto nav aprīkots ar ABS, tad nevajadzētu spiest bremzi “līdz grīdai”, jo tad atjaunot riteņu kustību un auto vadāmību būs vēl grūtāk. Negrieziet stūri lielā leņķī – pēc saķeres atjaunošanās auto var pēkšņi “aizlekt” negaidītā virzienā. Vislabāk ir nogaidīt šo nepatīkamo brīdi un gatavoties bremzēšanai un auto vadīšanai pēc saķeres atgūšanas. Nākošā testa sadaļa – auto brauc pa 80m diametra apli, kurš tiek mitrināts ar ūdeni. Labākās ir tās riepas, ar kurām auto spēj veikt šo apli ar vislielāko ātrumu. Šajā disciplīnā atkal labākās Pirelli P6. Tagad – pats interesantākais posms: auto vadība uz slapja asfalta. Trase, kuras garums ir 1600 m, tiek laistīta ar ūdeni. Patīkami, ka ūdens uz trases tiek liets tā, ka logu tīrītājs nav jāieslēdz… Uz trases ir dažādas virāžas. Dažos posmos var ieskrieties līdz 120 km/h, bet citur par 20 km/h ātrāk nepabrauksi. Daži apļi pa tādu trasi un eksperti fiksē subjektīvo informāciju par katru riepu komplektu. Kuras riepas tieši šobrīd atrodas uz auto, eksperti nezina. Viņi zina – riepa nr.1 vai nr.5. Vēl tiek fiksēts arī apļa veikšanas laiks. Pēc datu apstrādes izrādījās, ka labākos apļa laikus izdevās uzrādīt ar Pirelli P6 un Bridgestone riepām aprīkotajam spēkratam. Tai pašā laikā eksperti atzina par labākajām Continental riepas. Beidzot “mitrās lietas”, pārvācamies uz sausāku posmu. Tagad šķēršļa apbraukšanas imitācija. Mašīna ieskrienas un strauji mēģina apbraukt šķērsli. Gan pēc ekspertu atzinuma, gan pēc objektīviem rādītājiem labākās izrādījās Pirelli un Continental riepas– manevra izpildīšanas ātruma. Pēdējais tests – pati temperamentīgākā daļa… ieskrējieni, maksimālas sānu slodzes, bremzēšanas, atkal ieskrējieni. Taisnajos gabalos – ātrums līdz 200 km/h. Jāsaka, ka pēc šiem ekstrēmajiem testiem visas riepas izskatās vienādi slikti. It kā jau tests beidzies, bet vēl ir iespēja ar vēl vienu jaunu komplektu noteikt klusākās riepas. Tas gan ir uzskatāms par ļoti subjektīvu testu. Bet līderi arī šeit ir zināmi… Hankook un Michelin. Jāatzīst, ka arī pārējos testa dalībniekus nevar apvainot par īpaši skaļu uzvedību. Tātad tests ir beidzies – jāpaziņo uzvarētājs. Un uzvarētājs irrrrr: Pirelli P6. Ļoti tuvi sekotāji ir Goodyear, Continental un Bridgestone – tās samērā nedaudz atpaliek no galvenā līdera Pirelli P6. Tagad par katru riepu atsevišķi PIRELLI P6 ir mūsu testa uzvarētāji. Lieliskas saķeres īpašības uz mitra seguma. Uz dziļākām peļķēm mašīna labi bremzējas, pārliecinoši turas uz līkumiem. Jāsaka, ka saskarē ar lieliem ūdens krājumiem, Pirelli protektors piekāpjas sekotājiem. Bet par to, kāda bauda ir vadīt mašīnu ar šīm riepām! Gan uz sausa, gan mitra asfalta ar šīm riepām var darīt, ko vēlies. Tiesa, momentānā riepu reakcija nepieredzējušam vadītājam var radīt pat negaidītu pārsteigumu. Pirelli P6 arī iepriecina ar komfortu – tās ir mīkstas un ripo gandrīz bez skaņas. Tikai, nedod Dievs, ar tādām braukt ziemā! Kaut šīs ir pašas labākās, tomēr Pirelli P6 ir tikai vasaras riepas! Riepas kopējais novērtējums pēc 10 ballu sistēmas – 8,5. Izteiktākās pozitīvās īpašības: mitra asfalta saķeres īpašības, vadāmības raksturojums. Izteiktākais mīnuss: vājā saķere uz sniega un ledus. CONTINENTAL PREMIUM CONTACT Vadāmības ziņā Continental kļuva par neapšaubāmiem testa favorītiem vadāmības ziņā. Pie tam nebija svarīgi, asfalts ir sauss vai mitrs. SAAB ar šīm riepām bija ne tikai jaudīgs, bet arī ļoti paklausīgs auto. Saķeres īpašības uz mitra asfalta kaut arī nav vislabākās, bet pietiekoši pārliecinošas. Riepām ir labs komforta rādītājs, kā arī laba uzvedība ziemas apstākļos. Continental Premium Contact ir uzskatāmas par riepām ar labi sabalansētām īpašībām bez izteiktiem mīnusiem. Riepas kopējais novērtējums: 8,4. Izteiktākās pozitīvās īpašības: vadāmības īpašības uz sausa asfalta, vadāmības īpašības uz mitra asfalta. Izteiktāko mīnusu nav. GOODYEAR EAGLE VENTURA Šīs riepas ir absolūts līderis akvaplanēšanas ziņā. Tomēr, ja peļķu nav, un asfalts ir mitrs, parādās ekspertu pretenzijas pret saķeri. Tas pats attiecas uz vadāmību. Šīs riepas ir ļoti labas, ja ar auto dara to, kas paredzēts. Ekstremālās situācijās ar šīm riepām tas uzvedīsies nedaudz savādāk. Nedaudz vairāk “gāzes” un mašīna jau izslīd. Šīs riepas noteikti nav domātas ātrumsacīkstēm. Bet par to, cik viegli tās “apēd” sīkās bedrītes… Uz ceļa arī uzvedas īpaši klusu. Ziemā vadāmība normāla. Riepas kopējais novērtējums: 8,4. Izteiktākās pozitīvās īpašības: augsta pretestība pret akvaplanēšanu, augsts komforta līmenis. Izteiktākais mīnuss: viduvēji vadības raksturojumi. BRIDGESTONE TURANZA ER70 Šīs riepas iepriecina ar savām saķeres īpašībām uz mitra asfalta, bet nedaudz “klibo” vadāmība. It kā līdz noteiktam ātrumam tās uzvedas stabili – kā pa sliedēm, bet palielinot ātrumu, pēkšņi tās “noraujas”. Tas pats notiek arī uz sausa asfalta. Ekstrēmi braucot ar šīm riepām būs vairāk jāsakoncentrējas, lai nepārkāptu izslīdēšanas robežu. Ar komfortu – nekādu problēmu. Neskatoties uz pieminētajām problēmām, Bridgestone ir kvalitatīvas riepas. Riepas kopējais novērtējums: 8,3. Izteiktākās pozitīvās īpašības: saķere uz mitra asfalta, vadāmība uz mitra asfalta. Izteiktākais mīnuss: vadība uz sausa asfalta. MICHELIN PILOT PRIMACY Neko sliktu par Michelin vadāmību nevar teikt – auto ar šīm riepām izpilda komandas un pat piedod vadītāja kļūdas. Bet tas viss notiek pie samērā zemiem ātrumiem. Ieskrieties ātrāk labāk nemēģināt, jo tad riepas daļēji zaudē drošo saķeri ar ceļu. Tajā pašā laikā ūdens šķēršļus šīs riepas spēj šķērsot bez problēmām. Labākas akvaplanēšanas īpašības ir tikai Goodyear riepām. Komforta piekritējiem šīs riepas patiks – tās ir vienas no klusākajām. Jā un ziemā tās arī nav īpaši slidenas. Riepas kopējais novērtējums: 8,0. Izteiktākās pozitīvās īpašības: labas akvaplanēšanas īpašības, zems trokšņu līmenis. Izteiktākais mīnuss: saķeres īpašības uz mitra asfalta. NOKIAN NRH2 Nokian vasaras riepas reti kad nonāk starp salīdzinošo testu līderiem. Tā ir arī šoreiz. Viduvējās vadāmības īpašības, kā arī tieksme uz akvaplanēšanu nedeva iespēju šīm riepām kandidēt uz augstāku novērtējumu. Uz sausa asfalta viss ir labi, bet līdz robežai, kuru pārkāpjot var gaidīt trajektorijas izmaiņas. Riepas kopējais novērtējums: 7,3. Izteiktākā pozitīvā īpašība: viduvējas vadības īpašības uz mitra asfalta. Izteiktākie mīnusi: saķere uz mitra asfalta, nepietiekama pretestība pret akvaplanēšanu. HANKOOK OPTIMO K406 Hankook samērā labi uzvedās uz mitra asfalta, akvaplanēšanas ziņā arī ne pašas sliktākās. Šīs riepas īpaši slikti pierāda sevi sānslīdes gadījumos. Braucot pa apli, auto ļoti ātri sāks izslīdēt. Šīs riepas ir ļoti klusas, gluži kā Michelin… un tikpat "nedrošas" ziemā, kā Pirelli. (Tās taču ir vasaras riepas!) Riepas kopējais novērtējums: 7,1. Izteiktākā pozitīvā īpašība: zemais trokšņu līmenis. Izteiktākie mīnusi: vadības raksturojums, zemās saķeres īpašības ziemā. iAuto//Autoreview
 
Visi komentāri
 
22019. viesis 2.maijs 2002 9:16
0 0 Atbildēt

Smieklīgs tests, priekšējā piedziņa vienmēr ir bijusi grūtāk vadāma salīdzinot ar klasiku, mitros laika apstākļos.

22020. viesis 2.maijs 2002 9:19
0 0 Atbildēt

Šis gan nav iauto tests, bet gan tiesam autoritativa zurnala tests. Drosi vien vini zina, ko dara!

22021. viesis 2.maijs 2002 9:19
0 0 Atbildēt

Izsmeljoshi!

22028. viesis 2.maijs 2002 9:44
0 0 Atbildēt

Ja ja diezgan regulāri lasu to autoratīvo žurnālu un tā testus, pilnīgais plaģiāts un galīgi subjektīva attieksme. Kā piem. P406 tests un salīdzināšana ar citu tās pašas klases auto, sasummējot kopsummā izdevumus P406 2x lielāki izdevumi, pateicoties autorewiev testdrivera neprofesionalitātei izdauzot migliniekus. Blefs.

22030. viesis 2.maijs 2002 9:46
0 0 Atbildēt

Itkaa jau testa labais, vismaz cilveeki sapratiis, ka ne vienmeer galvenais ir protektora skujinna utt, kur uzfrishina tirgus izskatu un visi peerk tikai taadeell, ka protektors izskataas paarliecinosh un lielaa cena iedvesh itkaa uzticiibu.

Tagad vienkaarsh cilveeks var paskatiities macinnaa, paskatiities rezultaatos un uz objektiiviem argumentiem nopirkt optimaalas riepas.

22036. viesis 2.maijs 2002 9:57
0 0 Atbildēt

Tas testetas riepas ir nenormali dargas. Butu vel F1 B un M testus publicejushi. Tas riepas var atlauties uzlikt tikai budzeta iestazu mashinam.

22047. viesis 2.maijs 2002 10:31
0 0 Atbildēt

Nu nu, nelasīji pēdējo nolikumu par budžeta iestādēm, jamie vairs nevarēs pirkt ar ādas saloniem u.t.t. eksluzīvakos variantus. Šiem tagad būs jāņem standartkomplektācija ... )).

22056. viesis 2.maijs 2002 11:01
0 0 Atbildēt

nu ir tads teiciens ka skopais maksaa divreiz!

man autinjam ir Mischelins, jau 4.sezonu ar to pashu riepu komplektu braucu un pec protektora nodiluma izskataas ka vel kadas 2 sezona noies, sakjere ar celju ideaala, maxaja apmeram 75 LVL gabalaa, esmu patestejis ari letakas riepas uz sakjeri likumos... tas ir to veerc piemaksaat par kvalitati...

22065. viesis 2.maijs 2002 11:45
0 0 Atbildēt

Piekrītu. Bija man GY Eagle. Braucu 3 gadus bez problēmām. Būtu vēl vismaz gadu braucis, bet pārdevu autiņu. Tagad jau otro sezonu braucu ar Dunlop 9090 Sport zemprofila riepām. Praktiski nekāda nodiluma. Maksāja gan 125 Ls (izmērs 235/45/R17), bet nekādu problēmu. Ziemas riepas Gislaved NF (šipotas) maksāja 54 Ls gabalā (195/65/R15) lietoju 2 sezonas un vēl sezonu vismaz braukšu bez jebkāda riska.

22076. viesis 2.maijs 2002 12:32
0 0 Atbildēt

Nu var jau jebkuraa testaa atrast kur piesieties un pasmieties, bet taapeec jau buutu jaaiepaziistas arii ar citiem testiem, kuros rezultaati buus ljoti liidziigi! Esmu par to paarliecinaajies!!!! Ja kaadam interesee labas riepas, tad no shiim 7 riepaam chetras varu piedaavaat par iipashi labaam cenaam, par kaadaam citur nedabuusiet!!!!!! Ja interesee, tad suutiet: raivo@af.apollo.lv

Lai Juusu auto nekad nepeld pa peljkjeem!

22079. viesis 2.maijs 2002 12:35
0 0 Atbildēt

Protams, man nepatika tas testaa, ka bija piemineets ka Pirelli P6 ir sliktas ziemas apstaakljos! Kaut kaads murgs- prieksh tam jau ir ziemas riepas! Bet tas bija taapeec, ka tur bija veel arii testeeta taada krievu riepa kaa Belshina, kura paraadiija sevi labaaku par citaam tieshi ziemas apstaakljos, taapeec jau tas murgs tur arii ir!

22083. viesis 2.maijs 2002 13:00
0 0 Atbildēt

Tas tests bija, acīmredzot, Rietumeiropai, kur ar vasaras riepām drīkst braukt arī ziemā. Mums vēl derētu testēt arī uzvedību uz grants ceļiem, bruģa un uz bedraina asfalta.

22086. viesis 2.maijs 2002 13:19
0 0 Atbildēt

svieksts, autojums jau pirmais izshaava to zinju un ar cenaam, bet te tieshais tulkojums, it kaa es nevareetu pats atrast to rakstu un izlasiit krieviski

22098. viesis 2.maijs 2002 14:09
0 0 Atbildēt

sis vismaz bija tiessh tulkojums nevis kautkads 30% apcerejums par to pasu temu... Cenas katrs pats var uzzinat, grutak butu uzzinat riepas kvalitati...

22111. viesis 2.maijs 2002 15:04
0 0 Atbildēt

Tā vai tā lielākā daļa, kam ir laiks šeit "dižoties" ar savām "zināšanām" nav spējīgi nopirkt neko vairāk par pusnobrauktām b/uškām, tāpēc nafig nolikt to kas tiešām ir profesionāli izdarīts, ejiet labāk pa vasaru burkānus ravēt, gan jau uz rudeni jaunam komplektam sapelnīt sanāks!

22128. viesis 2.maijs 2002 17:04
0 0 Atbildēt

mēsli taisiet labākus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22701. viesis 9.maijs 2002 11:21
0 0 Atbildēt

Nu jaasaka, shitaa izmeegjinaataaju brigaade ar Divakovu Sashku priekshgalaa ir viena no labaakajaam Eiropaa, arii aparatuura (Datron) ir High-End liimenja. Taa ir bijusii AZLK

brigaade, savulaik stradaajaam kopaa Dmitrovaa, NAMI poligonaa.

22706. viesis 9.maijs 2002 12:07
0 0 Atbildēt

Un AZLK ražo vienas no labākajaam mašīnām eiropā :)

22718. viesis 9.maijs 2002 13:22
0 0 Atbildēt

Nu jau vairs neko, liekas , nerazho :-) Bet shitie viiri straadaaja pie visu vieglo auto "maaciishanas braukt" , kad atminos metodes, ko lieto vadaamiibas izmainiishnai - man tolaik bij dienesta 2141, jaasaka, pret seerijas mashiinu kaa diena pret nakti ....

90. gadu saakumaa visa kompashaka bija Anglijaa, tur sariikoja shosejas saciikstes Silverstonaa, ar identiskaam Hondaam. Kas vinneeja? Pareizi , pirmajaas 4 vietaas bij shitaa kompaanija, turklaat mashiinas, dabiski , bija ar "labo stuuri" .

22756. viesis 9.maijs 2002 18:52
0 0 Atbildēt

A kur Dunlop vai vinji taadas zhiletes kaa 195/65 nerazho

22772. viesis 10.maijs 2002 9:09
0 0 Atbildēt

Iesaku pārāk neaizrauties ar krievu testiem,tur pārāk daudz subjektīvisma. Vācu testi ir daudz objektīvāki.Arī rezultāti atšķiras no krievu testiem. Piem. GY Eagle ventura ir sliktākais testā,bet testa uzvarētājs ir Bridgestone er720 un Conti Premium Contact.

Izmantot tikai vienu testu un uzdot to kā patiesību ir vienkārši neprofesionāli. Iesaku steidzīgi mācīties vācu un angļu valodu tad varēs arī ko sakarīgāku pārtulkot.

22850. viesis 10.maijs 2002 16:40
0 0 Atbildēt

A man P7, ko lai es tagad daru??

Laikam P6 krutaaks....

22888. viesis 11.maijs 2002 11:11
0 0 Atbildēt

A ko ta Dunlops tas ziletes nemaz nerazo???

Butu testejusi vismaz normalus izmerus, jo kurs tad ar bititem brauks 2.. un uz !!!

22894. viesis 11.maijs 2002 13:44
0 0 Atbildēt

Tests ir suuds, galigaakas muljkjibas, paskatoties uz pashiem testetajiem man jau vemt gribas

24307. viesis 24.maijs 2002 13:09
0 0 Atbildēt

Latvijas autožurnālisms nevar izcelties ar īpašu profesionālismu. Šis tests ir apviļāts jau visos preses izdevumos. Tai pašā Vācijā autoritatīvi izdevumi ir sarīkojuši vairākus testus un rezultāti ir ļoti atšķirīgi no šī krievu/somu/norvēģu testa. Tie atšķiras arī savā starpā.

Bet krievu testam ir viena laba lieta -tas ir publicēts krieviski un nav jāsaspringst. lai burts burtā pārtulkotu. Tā nu nabaga mazprasīgajam Latvijas lasītājam tiek potēta viena Absolūtā Patiesība:)))

26038. viesis 4.jūnijs 2002 16:49
0 0 Atbildēt

>Praktiski nekāda nodiluma

Jage, tās riepas vismaz ir gumijas ? jep tu nebrauc pārāk bieži ?

26680. viesis 8.jūnijs 2002 16:05
0 0 Atbildēt

Yo, nau man jau isteniba tiesham shis tests nelikas diezko izsmelosh - esmu redzejis daudz labakus!

214740. viesis 20.oktobris 2006 11:18
0 0 Atbildēt

Pirms paarpubliceet vareeja jau izlasiit ko raksta.

Beigaas apraksts par GY Eagle ventura vasaras riepu ar tekstu "Ziemā vadāmība normāla. Riepas kopējais novērtējums: 8,4" ????

Kaadi autora komentaari...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti