Nebija sen sanācis braukt pa Brīvības ielu Teikas virzienā. Piektdienas vakarā ienācās tāda vajadzība, pie kam tas bija krietni pavēlu - tā ap pusnakti.
Nedaudz arī lija, kas vēl papildus apgrūtināja redzamību. Pārbraucot pāri VEF tiltam, sākās ceļa remonta vieta. Par šo remontu biju dzirdējis un lasījis, tādēļ īpaši nebrīnījos ieraugot "nograuztu" asfaltu un mierīgi turpināju braukt. Jāpiezīmē, ka tur stāv zīmes "ceļa remonts" un "ieteicamais ātrums 30". Tā kā redzamība nebija nekā izcilā, īpaši skatījos uz ceļu, vai nebūs kādas bedres vai kas cits raksturīgs remontiem.Taču īpašā skatīšanās nepaglāba mani no ļoti neptīkama pārdzīvojuma. Pēdēja brīdī (kad vairs nebija praktiski iespējams nobremzēt) pamanīju pāri visam ceļam "nenograuztu" asfalta slieksni, pie tam ar pilnīgi stāvām un asām malām.
Lai arī šķērsli pamanīju, nobremzēt vairs nepaspēju, tādēļ dabūju ļoti spēcīgi sitienu pa mašīnu. Par laimi iela bija tukša un apskatījis mašīnu nekādus uz aci pamanāmus bojājumus neredzēju, tādēļ turpināju ceļu. Pēc pāris metriem bija vēl viena tāda pati vieta, kurai jau ļoti uzmanīgi tiekot pāri secināju, ka šādā veidā pabraukt nav iespējams, tādēļ uzgriezu uz tramvaja sliedēm un braucu pa tām. Uzreiz jāpiezīmē, ka virs sliedēm atrodas "ķieģelis", kas nozīmē, ka pēc būtības ļoti rupji pārkāpu noteikumus.
Braucot jau pa sliedēm pamanīju vēl vismaz 3 tādus pašus "nenograuztus" asfalta sliekšņus. Pie tam neviens no tiem nebija nekādā veidā apzīmēts.
Vakar pēcpusdienā sanāca atkal braukt pa to pašu vietu un varēju aplūkot šo meistardarbu gaismā. Zinot, kāds tur ir ceļš, pamēģināju pārbraukt pirmajam no tiem pāri ļoti uzmanīgi, gandrīz ar stāvošu mašīnu, tacju tik un tā kaut kas nošņirkstēja pret mašīnas apakšu. Tas nozīmē, ka šīs joslas ir ne tikai ar ļoti asām un stāvām malām, bet arī gana augstas.
Šoreiz uzgriezu uz tramvaja sliedēm jau pēc pirmās šādas vietas. Jāpiezīmē, ka 90% plūsmas brauca pa sliedēm jau no tilta sākuma, atlikšie 10% uzgrieza uz sliedēm tūlīt pēc pirmā sliekšņa.
Visa šī apraksta mērķis bija ilustrēt situāciju: kur drīkst braukt (pa ceļu) - tur nevar pabraukt (asi un augsti sliekšņi), kur var pabraukt (tramvaja sliedes) - tur nedrīkst (ķieģelis). Pa kurieni lai brauc?
Negribu šoreiz diskutēt par remonta nepieciešamību šajā vietā - manuprāt ir neskaitāmas vietas, kur remonts bija nepieciešams daudz vairāk, tacju gribu pievērst uzmanību tam - kā šis remonts tiek veikts. Pie tam ne jau kaut kādā mazā ieliņā, kur izbrauc dienā 10 mašīnas, bet gan Brīvības ielā. Ja jau tiešām tur tās "nenograuztās" asfalta joslas ir nepieciešamas, tad tām jābūt kaut kādā veidā apzīmētam, lai tās var laicīgi pamanīt, nevis ar vienkāršu "ceļa remonts" pašā sākumā. Un tādā gadījumā
vajadzētu visu satiksmes plūsmu novirzīt pa sliedēm un uz remonta laiku noņemt tur esošo ķieģeli.
Patreizējā situācijā atliek vien gaidīt, cik būs sasistas riepas / diski / balstiekārtas un atbilstoši tiesas procesi par zaudējumu piedziņu no vadītājiem, kas vismaz cenšas ievērot noteikumus.
Oskars, iAuto lasītājs
Uz 30 tur neko nevar sevishkji sasist. Protams ja nau stadija - peedeejaas pakaapes luuzjnju fords.
Braucu ar 13y vecu accordu ... kaa zinaams jaapaanjiem skaitas neizturiiga piekare, bet manu veelmi braukt tur uz 40 - 50 iztureeja.
Protams neapstriidu autora noraadi ka remontniekiem iztruukst izpratnes par "muljkju droshu/muljkju saprotamu/ar pirkstu iebakstiitu" informaacijas ziimju izvietojumu. Piebilde viena tik - ziimi "celja remots" autors redzeeja. Cerot ka vinjs zin un saprot CSN - vajadzeeja izveeleeties _atbilstoshu_ braukshanas aatrumu.
--
Mareks aka NM
P.S. Nestraadaaju be CP ne citaa organizaacijaa kas saiisinas C.P.