Auto ražotāji un tirgotāji dod priekšroku TV reklāmai

18.jūlijs 2006 0:00

Otra lielākā reklāmdevēju kategorija pasaulē – auto ražotāji un tirgotāji visvairāk reklāmai paredzēto līdzekļu tērē reklāmai televīzijā. 2005. gadā auto nozares reklāmdevēji reklāmai tērēja 41,4 miljardus ASV dolāru, no tiem 19,2 miljardi investēti reklāmā televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” pētījuma dati.

Piecas pasaules lielākās reklāmdevēju kategorijas ir mazumtirdzniecība, auto, telekomunikācijas, medicīna un finanses. Auto ražotāji un tirgotāji kā otra lielākā reklāmdevēju kategorija (2001. gadā – 31,6 miljardi ASV dolāru, 2005. gadā – 41,4 miljardi ASV dolāru) pēdējo piecu gadu laikā visvairāk līdzekļu tērēja reklāmai televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” dati.

Kopumā auto nozares reklāmdevēji pasaulē reklāmai medijos 2005. gadā izlietojuši:
- 19,2 miljardus ASV dolāru reklāmai televīzijā;
- 12,5 miljardus ASV dolāru reklāmai laikrakstos;
- 5,1 miljardu ASV dolāru reklāmai žurnālos;
- 2,2 miljardus ASV dolāru reklāmai radio;
- 1,5 miljardus ASV dolāru vides reklāmai;
- 0,7 miljardus ASV dolāru reklāmai internetā;
- 0,1 miljardu ASV dolāru reklāmai kinoteātros.

Atsevišķus reklāmdevējus varētu uztraukt televīzijas auditoriju fragmentācija, ko izraisījusi digitālās TV izplatība, un skatītāju izvairīšanās no reklāmas, ko sekmē analogo un digitālo video atskaņotāju izplatība, secināts „ZenithOptimedia” pētījumā. Tomēr kopumā lielākās reklāmas kategorijas parādījušas uzticību televīzijas reklāmas neapsīkstošajam spēkam.

Auto nozares un citu pasaules lielāko reklāmdevēju kategoriju uzticība reklāmai televīzijā ļaus televīzijas reklāmas tirgum pasaulē šogad pieaugt no 147,8 miljardiem ASV dolāru 2005. gadā līdz 156,0 miljardiem šogad, prognozē „ZenithOptimedia” pētījums. Savukārt pasaules kopējais reklāmas tirgus 2006. gadā pieaugs par 6,1%, sasniedzot 431,1 miljardu ASV dolāru apjomu, liecina pētījums. Kopējie pasaules reklāmas tirgus apjomi tiek rēķināti dominējošajiem medijiem: laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, kinoteātri, vides reklāmas stendi un internets.

Mediju aģentūra „ZenithOptimedia” ar 170 birojiem 65 valstīs ir viens no pasaules līderiem mediju plānošanas jomā. Aģentūra visā pasaulē veic reklāmas tirgus un investīciju pētījumus. „ZenithOptimedia” darbu Latvijā uzsāka 2005. gada decembrī.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra „ZenithOptimedia”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Milzu sadursme FIA GT Pasaules Kausa kvalifikācijas sacensībās (+ foto)

Aizvadītajā sestdienā FIA GT pasaules kausa kvalifikācijas sacensībās Makao, Ķīnā notika iespaidīga sadursme, kurā iesaistīti gandrīz visi sacīkšu dalībnieki. Negadījuma dēļ kvalifikācijas sacensības tika atliktas vairāk par stundu. Lasīt vairāk

 

iAuto testē: Renault krosoveru izaicinājums 17

Ko krosoveri prot bezceļos? iAuto.lv testē trīs Renault apvidus automobiļus - priekšpiedziņas Captur, kā arī Kadjar un jauno Koleos ar pilnpiedziņu. Lasīt vairāk

 

Mihaela Šūmahera "Ferrari" pārdots izsolē par rekordcenu 7

Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona Mihaela Šūmahera sacīkšu automobilis "Ferrari", ar kuru viņš bija ieguvis "Grand Prix", ceturtdien tika pārdots izsolē Ņujorkā par 7,5 miljoniem ASV dolāru, kas ir cenas rekords mūsdienu F-1 automobilim izsolē, paziņoja izsoļu nams "Sotheby's". Lasīt vairāk

 

No iX1 līdz iX9 – BMW rezervē elektrisko krosoveru nosaukumus 4

Vācijas autobūves kompānija BMW rezervējusi jaunus modeļu nosaukumus iX1, iX2, iX3, iX4, iX5, iX6, iX7, iX8 un iX9, kas paredzēti bavāriešu elektriskās piedziņas krosoveru saimei. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti