Auto ražotāji un tirgotāji dod priekšroku TV reklāmai

18.jūlijs 2006 0:00

Otra lielākā reklāmdevēju kategorija pasaulē – auto ražotāji un tirgotāji visvairāk reklāmai paredzēto līdzekļu tērē reklāmai televīzijā. 2005. gadā auto nozares reklāmdevēji reklāmai tērēja 41,4 miljardus ASV dolāru, no tiem 19,2 miljardi investēti reklāmā televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” pētījuma dati.

Piecas pasaules lielākās reklāmdevēju kategorijas ir mazumtirdzniecība, auto, telekomunikācijas, medicīna un finanses. Auto ražotāji un tirgotāji kā otra lielākā reklāmdevēju kategorija (2001. gadā – 31,6 miljardi ASV dolāru, 2005. gadā – 41,4 miljardi ASV dolāru) pēdējo piecu gadu laikā visvairāk līdzekļu tērēja reklāmai televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” dati.

Kopumā auto nozares reklāmdevēji pasaulē reklāmai medijos 2005. gadā izlietojuši:
- 19,2 miljardus ASV dolāru reklāmai televīzijā;
- 12,5 miljardus ASV dolāru reklāmai laikrakstos;
- 5,1 miljardu ASV dolāru reklāmai žurnālos;
- 2,2 miljardus ASV dolāru reklāmai radio;
- 1,5 miljardus ASV dolāru vides reklāmai;
- 0,7 miljardus ASV dolāru reklāmai internetā;
- 0,1 miljardu ASV dolāru reklāmai kinoteātros.

Atsevišķus reklāmdevējus varētu uztraukt televīzijas auditoriju fragmentācija, ko izraisījusi digitālās TV izplatība, un skatītāju izvairīšanās no reklāmas, ko sekmē analogo un digitālo video atskaņotāju izplatība, secināts „ZenithOptimedia” pētījumā. Tomēr kopumā lielākās reklāmas kategorijas parādījušas uzticību televīzijas reklāmas neapsīkstošajam spēkam.

Auto nozares un citu pasaules lielāko reklāmdevēju kategoriju uzticība reklāmai televīzijā ļaus televīzijas reklāmas tirgum pasaulē šogad pieaugt no 147,8 miljardiem ASV dolāru 2005. gadā līdz 156,0 miljardiem šogad, prognozē „ZenithOptimedia” pētījums. Savukārt pasaules kopējais reklāmas tirgus 2006. gadā pieaugs par 6,1%, sasniedzot 431,1 miljardu ASV dolāru apjomu, liecina pētījums. Kopējie pasaules reklāmas tirgus apjomi tiek rēķināti dominējošajiem medijiem: laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, kinoteātri, vides reklāmas stendi un internets.

Mediju aģentūra „ZenithOptimedia” ar 170 birojiem 65 valstīs ir viens no pasaules līderiem mediju plānošanas jomā. Aģentūra visā pasaulē veic reklāmas tirgus un investīciju pētījumus. „ZenithOptimedia” darbu Latvijā uzsāka 2005. gada decembrī.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra „ZenithOptimedia”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Savvaļas ugunsgrēka liesmās gājis bojā unikāls rodsters (+ FOTO) 6

Ugunsgrēkā, kas joprojām plosās Kalifornijas (ASV) štata apkaimē, sadegusi Garija Červeni automobiļu kolekcija, tostarp unikāls 1948.gada rodsters. Lasīt vairāk

 

Circle K par tīklā tirgotās degvielas kvalitāti ir pārliecināti 9

"Degvielas kvalitātes novērtēšanā nav izceļami daži rādītāji – ir jāanalizē visi Eiropas Savienības (ES) standartos noteiktie parametri, jo tikai to kopaina ļauj veikt objektīvus secinājumus," komentējot LTV radījuma "Aizliegtais paņēmiens" degvielas kvalitātes eksperimentu, norāda SIA "Circle K Latvia" Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs. Lasīt vairāk

 

Autobuss nebremzē un nosūta Mercedes stabā (+ VIDEO) 19

Autobusa šoferis negrasās piebremzēt un palaist Mercedes, kas pēdējā mirklī mēģina nogriezties pa labi Lasīt vairāk

 

Verstapens pagrūstās ar Okonu un tiek sodīts ar sabiedriskajiem darbiem

Pirmās formulas (F-1) komandas "Red Bull" nīderlandiešu pilotam Maksam Verstapenam par grūstīšanos ar citu šī čempionāta braucēju Estebanu Okonu no Francijas ("Force India") piespriesti sabiedriskie darbi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti